Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Zdravím,
včera jsem si koupil Passata Variant 3B6 z roku 2001 s motorem 1,9TDI 96kW a ve verzi 4motion. CHtěl bych se zeptat jak je hnaná zadní náprava, tedy jakým systémem a jak je to s její údržbou. Mění se tam olej a po kolika a jaký?

A teď trochu mimo mísu, nenapsal by mi sem někdo intervaly výměn kapalin, filtrů vč.převodovýho oleje do manuálu šestikvaltu a typ?

Ještě mám s autem tři problémy, tak pokud víte o nějakém tématu, kde to již bylo řešené, tak prosím zašlete odkaz:

1) Neodemykají se zadní pravé dveře. Majitelovi se stávala, že třeba zůstávali odemčené a pak zase fungovali.
2) Neodemyká se kufr, musí se klíčkem, ovšem spínač v kabině na otevření je připojen na nádrž, protože ten od kufru byl vychozený, tak ho majitel přehodil na ten druhý.
3) Vrže palubka u spolujezdce.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Pohon je řešený přes mezinápravový diferenciál torsen, takže konstrukčně něco zcela jiného než Haldex spojka. Mnohem méně poruchový systém a jízdně lepší. Na rozdíl od Haldexu je stálý.
Výměna oleje v zadním dif: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... ci%C3%A1lu
V převodovce a torsenu : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... dovka+olej
Tyto olej. náplně jsou "celoživotní" - takže do smrti konkrétního dílu (němci počítají min. 200tis. km).

Motor. olej normy VW 505.01 nebo 507.00 a interval 10 - 15tis. km (dle proběhu - krátké trasy dřív , a max. po roce).

K zámku dveří : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=161&t=284883 a http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=162&t=282303 a dalších milión vláken ti najde vyhledávání. Zadej mikrospínač do sekce Elektro.

Zadní vrata : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=272451 a http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... dve%C5%99e Tady záleží zda funguje stropní světlo v kufru - může být v háji mikrospínač v zámku.

S vrzáním palubky to je těžké. Mohl to někdo před tebou rozebírat a nevrátil třeba všechny vruty, šrouby a nebo polámal úchyty.

K plánu údržby: dvě stránky z chytré knížky, ale úplně doslova bych to nebral. Hlavně co se long-life servis. intervalu týče.
Přílohy
plán.jpg
plán 2.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Skvělé, to jsem potřeboval :drinks: .

Budu teď objednávat rozvodovou sadu, drážkový řemen a pumpu. Vybírám na autodily-cardo.cz, jen nevím jakou bych měl objednat napínací kladku.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Pokud to ještě někdo nepředělával, tak máš nejspíš sadu s hydronapínákem - http://www.autodily-cardo.cz/nove/sada- ... 530009030/

Sundej vrchní kryt rozvodů a koukni na kladku. Hydronapínák nejde vidět, ale kladky mají každá dost jiný tvar. Když si nebudeš jistý, tak to nafoť a dej sem.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

wacko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.09.2007 12:11
Bydliště: HaViroW

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od wacko »

1) jeste pred mikrospinacem bych proveril jestli nejsou u pantu dveri zlomene kabely (mel jsem u LZ dveri) popr jestli nejsou zaoxidovane kontaky v konektoru od toho kabeloveho svazku (mel jsem u PZ dveri). Ve chvili kdy to nejde, zkus pomackat ten husi krk jestli to bude reagovat (dalkou zamykat/odemykat). Jen tak pro ilustraci prikladam foto z opravy toho kabelu.
Přílohy
Oba dratky zlomene uprostred, pripraveno k pajeni.
Oba dratky zlomene uprostred, pripraveno k pajeni.
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Tak jsem dostal ještě nápad, že zkusím páté dveře otevřit přes tlačítko na klíčku, ale od té doby nejdou otevřít ani mechanicky klíčem :-o

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Dneska jsem rozebral podlážku u spolujezdce a vlhko tam bylo, koberečky ze spodu byly také nasáklé. Kabely ke komfortce vypadájí na první pohled OK, ale počkám na lepší počasí a projdu jeden po druhým. Každopádně oxidace byla v konektorech komfortky a i uvnitř na konektorech, když jsem je odpojoval, tak to bzučelo jak splašená včela a zdálo se mi, že při tom cvakali i zadní dveře, který mi momentálně nejdou otevírat.

Dojdu vám to vyfotit vč. čísla komfortky. Prostříkal jsem ji kontaktolem a nechce se mi hned kupovat jiná, když nevím jestli je to opravdu tím (otevírání kufru, dveří)

Foto zde: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: na Aukru vidím tu samou komfortku za 300 nebo i za litra, popisek mají stejný. Půjde tam?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

To je těžký. KJ tím samým číslem mže být z Kokty1 a tam pak bude problém s otevíráním kufru z klíčku. Chtělo by to aby byla 100% z Passata. Jinak musíš odstranit příčinu zatékání. Je toho tu o tom opravdu dost - plech stahovaček oken , těleso pyl. filtru , průchodka bowdenu otevírání kapoty. Chtělo by to i zkontrolovat průchozí odtoky pod baterkou.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Jelikož bylo vlhko jakoby až pod pedálama, tak to tipuju na ten prostor pod oknem. Momentálně je venku fakt hnusně, takže se na to dostanu asi až příští víkend. Každopádně kdyby to byla stahovačka okna, tak bych měl mokro i pod nohama nebo se pletu? A kdyby to bylo bowdenem od kapoty, tak to teče jakoby zleva?

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Ještě rychlý dotaz, jak pak probíhá synchronizace klíčku a je v tom ještě nějaká záludnost? Pojedu si dnes vyzkoušet asi jinou

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Máš Vagínu? Určitě bez ní nikam nejezdi. Od někoho si jí když tak skus půjčit.

Klíče je velmi jednoduché "naučit" : jedn. č.46 - přispůsobení - č. kanálu 00 (tím se vymažou původní adapt. hodnoty) - pak zadat 01 (02 - podle počtu klíčů které máš k autu) - uložit a do 3s stisknout na ovladačích tlač. na zamčeno a hotovo...

Tlač. odemykání samotného kufru pak má fungovat tak, že se kufr odemkne samostatně a po zavření se zase hned zamkne.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Diagnostiku nemám, ale jak vidím, tak asi nějakou z Aukra pořídím :-).

Já teď přišel na to, že mám mokro u spolujezdce i pod řidičem. A zjistil jsem následující:

1) vlevo u řidiče jak je ten první kryt na čelním skle, tak je v rohu odchlípnutej a voda teče přímo na tu průchodku s bowdenem
2) na netu jsem našel spoustu návodů, jak vyčistit kanálky, ale vždy to tam měli nějaký komplikovaný. Já tady sundám ten velký kryt, který je spojenej s kastlí skrz to těsnění a hned vidím pilovej filtr a u baterky žádná voda není. Pokud víš jak to myslím, tak super, jinak to dojdu nafotit. Tak jestli mám odmontovat celý ten box s filtrem? A na pravý straně je velká krabice, asi s pojistkama a tu teda taky musím vyndat pro čištění, vid?
3) Jednotka je uvnitř čistá, jen byla oxidace na konektorech, ty na jednotce jsem očistil, konektory budu muset nechat asi vyměnit u VW. A potom tam ten zemnící šroub a na něm je ulámaný kabel, zoxidovaný, ale povolit mi to nejde, takže to nechám rovnou ve VW překostřit. Ostatní kabeláž vypadá, že by mohla být OK.

A nějaké dotazy:

4) Kdyby byla vadná jednotka, tak by přeci neotevírala všechny dveře, kromě pravých zadních, ne? To bude záludnost asi jinde v kabeláži nebo v zámku.

5) Kufr neotevírá vůbec, ani spínačem, ani klíčkem, takže to by taky nemuselo být jednotkou?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Tak po sundání stěračů a torpéda je na jedné straně pyl. filtr. Dá se v pohodě přetěsnit silikonem. Na druhé straně je box ŘJ motoru. Tu jsem radši nevyndával. Mě do auta teklo pouze stahovačkami dveří a to až po jejich demontáži. Ale koukal jsem se tam a čistil to od bordelu. Voda se tam má dostat. To je normální. Ale když tam stojí, tak proteče do interiéru. Možná by nebylo od věci udělat "těsnostní" zkoušku litím vody do těchto míst a pozorovat zda neproteče dovnitř.
S těmi konektory u KJ zrovna do VW servisu nemusíš. Nejprve bych natáhnul novou kostru na místo té původní pod maticí a konektoru prostříkal nějakým solidním Kontaktolem. Po absolvování těchto nezbytných procedur vymazat chyby, naučit popř. klíče a uvidíš co dál.
Zadní vrata se můžou umoudřit po odhalení všech pastí okolo KJ - pozor na zdánlivě nepoškozené kabely které jsou uvnitř bužírky zoxidované!!!. Zámek prostříkej opakovaně WD40 a klíčem zkoušej.
Kabel k Vagíně pro tvé potřeby stačí úplně obyčejný KKL za tři stovky a VAG 304.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

danw2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 06.02.2014 05:24

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od danw2 »

Tak jsem do stejného odkazu nahrál ještě několik fotek jak to vypadá v motoru. Voda nikde nestála a zdá se tedy, že je všude sucho, předchozí majitel to tedy musel vyčistit, ale nevysušil prostor pod kobercema. Pod oknem jsem našel jen dva kanálky a tedy ten pod baterií a pak pod brzdovou kapalinou. Jestli jsou nějaký pod filtrem a řídící jednotkou, tak je taky demontuju???

Radíš tedy, at to torpédo sundám a přetěsním? Stejně bych asi sehnal nějaký z vrakáče, protože u baterky je lehce prasknutý.

PS: Jen jsem nepochopil, jak se voda může dostat pod koberec spolujezdce, když jsem tam lil vodu, tak nevím kudy by tam tekla.

Co máš přesně namysli těma stahovačkama a nemá být na tom filtru nějaký kryt?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz k 4x4 a nějaké další dotazy

Příspěvek od M@ty »

Torpédo nepřetěsňuj (není nijak těsněné), ale pokud je prasklé a seženeš ho za dobrou cenu, tak ho klidně vyměň. Většinou to praskne nějaký lajdák při vytahování baterky z auta když je línej ho vyndat.

Pod ŘJ ani pod pyl. filtrem už odtoky nejsou. Je to vyspádováno k těm dvěma pod aku a HBV.

Na pyl. filtru 3BG Passat dekl nemá.

Pokud je voda vpředu pod hluk. izolací, tak ti klidně může zatékat zadními bočními dveřmi. Plech stahovačky nalezneš hned pod tapcem dveří. Těsní ho pěnové těsnění které se časem rozpadne.K jeho novému utěsnění stačí silikon. Zase se dá udělat zkouška litím vody na sklo dveří. Nesmí to protékat mezi plechem stahovačky a plechem samotných dveří.
Přílohy
stahovačka.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“