Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 21.04.2014 17:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.02.2012

Příspěvky:

102

Bydliště:

Dačice Jihokraj :-D

Takže, má zkušenost. Po zakoupeni B5-ky r.v.97 AFN 81kw jsem všechno prohlédnul, veškeré náplně....v servu bylo málo tak jsem koupil G002000 prodali mi také zelený ale v nádobce byl červený. Dolil jsem to tím zeleným a asi po 2 letech mi začalo chcat řízení, levá strana, ubytek asi za 10km z max na min v nádobce. Poznal jsem to až když mi začalo hučet servo. Jinak nevím jestli to je ale může to asi také být smíchaním těchto dvou olejů, jinak jsem měl prasklou manžetu takže se tam taky mohl dostat prach a to by byl další důvod. Ale jde o to že když origo tam byl červený nebo oranžový se starým řízením. A ted´jsem sehnal na výměnu řízení z A4 2.5tdi r.v2001 tak kterej tam lejt tedka? Jestli to vypustit a dat tam už zelenej nebo koupit zase ten červenej? Jinak před výměnou tam bylo řízení bez pomocnýho pístku a ted tam mám s pístkem. Na výměnu to není problém pasuje to. Ale potřeboval bych zjistit ten olej. Jinak se prodava červený, zelený a pak čirý. Já tam mám momentálně směs všech tří :-D z důvodu že v neděli před Velikonocema jsem prostě nic nesehnal a auto potřebuju každej den do práce. Můžete mi teda někdo poradit s tím olejem. Díky

_________________
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 21.04.2014 18:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jestli červený (dextron II) nebo zelený je jedno, jen bych to nemíchal. Zelený jsou dnes hlavně v elektrických servech. Osobně jsem měl lepší pocit z červeného oleje.
Ten pístek je tlumič řízení. Taky počítej s tím, že pravděpodobně budeš mít tužší řízení (pocit slabšího účinku). Je to dané seřízením tuhosti pro těžší motor. Lze s citem doštelovat vymezovací matkou. Já si na to zvykl (řízení z 2.8 syncro s tiptronicem a už bych ani nechtěl jemnější :pleasantry: )

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 22.04.2014 19:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.02.2012

Příspěvky:

102

Bydliště:

Dačice Jihokraj :-D

No to řízení mi přijde trochu tužší ale na to si zvyknu. Jinak k té výměně oleje v servu... Když odpojím u serva tu jednu hadici. teď přesně nevím kterou :-D a potom to budu vytlačovat řízením (do prava, do leva) a současně to propláchnu přes nádobku dolejváním zelenýho oleje tak mám šanci že z toho vycucnu všechen ten hnuj? :-D ..... A ještě jedna věc jelikož mi to začalo chcat tak nějak nepozorovaně a hodně, tak jsem si toho všiml až když jsem slyšel servo pak jsem s tím cca tak 8km ještě jel( bylo to slyšet v nízkejch a hlavně při parkování, při vysokejch otáčkách skoro ne) ale ne že by bylo nějak extra hlučný ale prostě ho občas teď slyším to servo. Tak myslíš že pujde do háje? A dá se s tím jezdit nebo je to lepší vyměnit hned aby se nedostaly nějaký šponky do řízení atd.?

_________________
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 22.04.2014 19:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Já olej vypouštím jednou z hadic vedoucích ke chladiči oleje (taková trubka dole před chladičem klimatizace). Je to nejnižší místo. Všechen olej nikdy z okruhu nedostaneš, ale většina se dá. Vypustíš, zatočíš volantem od krajní polohy ke krajní. Tím dostaneš většinu ven. Objem je něco málo přes půl litru, tak tam nalej půlku, projeď, vypusť a dolej zbytek. Případně to podle znečištění za týden zopakuj.
Servo se po výměně oleje může zklidnit. Zkus a uvidíš. Vyměnit ho můžeš kdykoli. Mě po poslední výměně se (už jeté servo) ozývalo skoro 100km, než ztichlo úplně.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 27.04.2014 09:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.02.2012

Příspěvky:

102

Bydliště:

Dačice Jihokraj :-D

Tak jsem zatím neměnil. Ale až bude víc času tak se do toho pustím a nebo to dám známýmu. Jinak jsem před tím ještě neměl udělanou geometrii. Tak jsem z toho měl takovej divnej pocit. Ale potom mi přijde že se to aji uklidnilo. Ale zdá se mi že mi tam něco hučí když jedu. Ale to by mohla bejt poloosa a nebo to že jsem tam ještě hodil starý sjetý zimaky na dojetí. No uvidíme.

_________________
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 09.05.2014 09:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.02.2012

Příspěvky:

102

Bydliště:

Dačice Jihokraj :-D

Tak teď nějak z hlavy nevím kde je chladič klimy :-D ale vlezl bych pod to a podíval se. Stačí teda povolit jen nějakou svorku a vypustit olej? Ta hadice kterou jsi vypouštěl vede od serva a nebo od řízení? Jinak se servo ozívá čím dál tím víc má to cenu měnit ten olej? A nepomohlo by vyndat ho, zkusit rozebrat a otočit ty lopatky? Nejsem teda zase takovej fachman ale jestli to není nic složitýho tak bych to zkusil je to určitě levnější varianta než kupovat nový servo :-D

_________________
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 09.05.2014 13:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Já na výměnu oleje odšroubuju prostřední a levý šroubky, které drží spodní kryt motoru, plus ty, které ho drží k levému podběhu. Kryt zatížím třeba těžším kladivem a dám na něj misku, do které chytám olej. Svorku, kterou povolíš, najdeš před intercoolerem a je jedno, zda povolíš tu, která stahuje hadici od nádobky se servoolejem nebo tu, která jde od převodky řízení. Je to okruh a tady je nejnižší místo. Lopatky otočit jdou, ale to kvičení většinou způsobuje zadrhávající přetlakový vetil, který nejdeš pod výstupem ze serva (vrchní šroub s kovovým těsněním). Pod šroubem je pístek s pružinkou. Když na ten pístek budeš tlačít (třeba šroubovákem) musí chodit hladce. Vytáhni pístek a očisti ho a zkontroluj, zda už nemá na sobě vydřený drážky.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 11.05.2014 16:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.09.2012

Příspěvky:

28

Ahoj, jak tady pročítám zapeklitosti se servem, chtěl bych se taky na něco zeptat. Myslím si, že mně taky odchází, protože mi občas v zatáčení spíš brání než pomáhá ;)
Ale říkal jsem si, že bude málo kapaliny, tak jsem otevřel nádržku a je tam dost nad maximem (já nedolíval nikdy). Není to třeba indicie na chybu v některým konkrétním dílu, abych nemusel měnit celý servo ?

Díky.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 11.05.2014 16:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Nejprve vyměň kapalinu. Není totiž doživotní :P
Když to nepomůže, mohou být jen dvě možnosti. Buď zlobí přetlakový ventil v servu nebo kanálky v torzním členu v převodce řízení.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 11.05.2014 17:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.09.2012

Příspěvky:

28

Je fakt, že barvu už jsem z ní nedokázal vyčíst ;)
Tak vyměním a uvidim, co se bude dít ;)

Díky


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 10:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.02.2012

Příspěvky:

102

Bydliště:

Dačice Jihokraj :-D

Už mám nějakej ten pátek přehozený řízení + servo čerpadlo obojí starší díly protože kupovat to nový by mě zrujnovalo :-D řízení je z audiny 2.5tdi s pístkem původně bylo bez pístkové a čerpadlo r.v. 2002 jestli si to dobře pamatuju. Pocity z toho mám takový smíšený cenou mě to vše i s výměnou vyšlo na 4 tis cca. Ale mám z toho takovej divnej pocit když auto třeba přes noc stojí a ráno vyjedu a je jedno jesli točím na místě a nebo až po rozjetí ale jakoby v tom tak trošku škubne (jak kdyby bylo něco přilehlý a povolilo se to) nemohly by to bejt čepy na řízení a nebo tyčky? Nápravu už mám horší to vím ale nevím jestli ji to můžu přisuzovat když už byla horší i před výměnou. Olej se neztrací. A nebo to bude ve skříni řízení?

_________________
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 12:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8978

serva jsou stejne spiš bych ještě vyměnil servo olej a jak by to nepomolo tak zvedout předek a volně otačet volantem a sledovat to

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 12:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

To tuhnutí jsem měl loni. Dělalo mi to jen na jednu stranu a postupně se to zhoršovalo až to na jednu stranu nechodilo vůbec. Chyba byla v hřebenu. Taky jsem si myslel, že to zatuhne nějaký čep, ale bohužel. :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 16:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.02.2012

Příspěvky:

102

Bydliště:

Dačice Jihokraj :-D

Takže výměna řízení??? Olej jsem měnil taky předtím i s proplachem .-)

_________________
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo cuká volantem
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 16:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jak jsem psal - u mě to bylo řízením. Jak je to u tebe nevím, ale projevovalo se mi to obdobně. :roll: :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group