Kopání brzdového pedálu po výměně zadních kotoučů a destiček

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
cesnek67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 31.07.2012 17:16
Bydliště: susice

Kopání brzdového pedálu po výměně zadních kotoučů a destiček

Příspěvek od cesnek67 »

Měnil jsem na zadku brzdové kotouče a desky, z duvodu oddělaného levého kotouče, desky byly zničené, jedna (vnitřní) tam nebyla vůbec a pístek třmenu brzdil o kotouč, úplně se roztavil, tak jsem dával novou sadu frenkit, pak jsem měl problém s oddělaným odvzdušnovacím šroubem na tomto třmenu, tak jsem dával jiný třmen ( dal jsem třmen z čtyřkolky - 4 motion, na bězný typ poháněný pouze přední nápravou, takže jsem přispůsobil lanovod ruřní brzdy (u čtyřkolky je veden zespoda). doplnil jsem brzdovku a odvzdušnil toto levé zadní kolo, pravé jsem taky zkoušel, ale nebylo co odvzdušňovat.
po výjezdu jsem zjistil, že auto brzdí dost špatně, a při brždění kope do pedálu, nevím co jestli je to zavzdušnené abs nebo co, nevím. před výměnou toho třmenu, kotoučů a desek nebyla v nádobce zádná kapalina, přes ten roteklý pístek všechna vytekla. zajmalo by mě co se mohlo stát, na co se mám podívat atd, je mozné ze nové kotouče si musí sednout, a pak to kopání ustane? nebo jsou dané třeba křivě na špatně očištěný povrch náboje kola? Někde jsem četl ze abs odvzdušním brzděním na kluzkém terénu, tak jsem jezdil a brzdil na prašných cestách atd. taky polem, to mě jezedáci asi zabijou :D, ale nebyla jiná sance, po prijetí jsem zjistil ze kotouce na všech kolech jsou dost horké, avšak na předku daleko více nez na zadku. jinak kope to porád stejně, půjdu se na to ještě mrknout jestli tam nekde nebude nakej vzduch ještě.
Také mám problém s tím jedním lanovodem, v oblasti toho štalování je ten lanovod uplně roztáhlej, takže nemůzu zapojit rucní brzdu na to levé kolo, uplně to v tom míste stalovaní vyjelo a nejd to stalovat, je to podobné jako v tomto tématu, nevím co s tím. Poradte prosím ;)
odkaz na téma s porouchaným stelováním r. brdzy:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... d#p2791270" onclick="window.open(this.href);return false;
z tech odpovědí nic moc nechápu co mám dělat, je to prostě uplně povolené, ta jedna část je takhle skoro vypojena a v tom druhém kusu se volně pohybuje, chci jí nějak dostat zpět do toho závitu, aby sla natocit uplně nahoru ale nevím jak. at to cím v jakémkoliv směru tak se brdza neutahuje ani nepovoluje. druhý lanovod je v pořádku, děkuji za odpovědi

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Kopání brzdového pedálu po výměně zadních kotoučů a destiček

Příspěvek od M@ty »

Tak prvně musíš lépe popsat to kopání. Buď zasahuje ABS nebo to kope do pedálu a v tom případě jsou zkroucené nebo propadlé brzd. kotouče. Ty si sice měnil zadní ale můžou to způsobovat přední. Tam to potom i cuká do řízení. Tedy pokud jsi pod těmi zadními nenechal nějaký bordel, rez která kotouč vyosuje.

S tím lanovodem máš celkem problém. Stalo se mi totéž a už jsem ho zpět nedal. Tedy ne tak jak bych si představoval. Není to závit. To rýhování ani není do šroubovice. Uvnitř jsou klínky které se o ty zuby zajišťují. Když se mi to stalo, tak jsem nebyl schopný dostat všechny nazpět a nakonec se mi uvnitř jeden vzpříčil takovým způsobem, že už jsem to nerozebral a drží to ve funkčním stavu do teď. Jen s tím samozřejmě nemohu štelovat délku lana. Chtěl jsem koupit nové, ale zatím nebylo třeba.
Skus se obrnit trpělivostí a pak to tedy musíš zcela rozebrat (vypadnou ti klínky) a potom to "jen" stačí vložit zpět i s tím drážkovaným trnem. Já jsem si tenkrát dal noční...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

cesnek67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 31.07.2012 17:16
Bydliště: susice

Re: Kopání brzdového pedálu po výměně zadních kotoučů a destiček

Příspěvek od cesnek67 »

Děkuji za odpověd, v poledne jsem zadní brzdy rozebral, a dal si záležet na očištění náboje ( tam kde kotouč dosedá). Myslím že to nekopalo ABS, přeci když na rovné silnici při padesátce dupnu na brzdu, tak to proste ten pedál vracelo zpatky nahoru, a ja tou nohou to zase natlacoval dolů. Ale po tom očištění těch nábojů i kotoučů jsem zpozoroval že už to téměř nekope, jen maličko, tak si myslím že si to sedne, každopádně v létě před technickou budu měnit i přední kotouče s deskami. To ABS se mi zřejmě podařilo tím "driftováním" odvzdušnit, rozjel jsem to na 80kmh na louce, zatočil přibrzdil a šel smykem a to několikrát. Pak jsem poznal, že už to brzdí o něco lépe, najezdil jsem tak 50 km a myslím že si to sedá a že už to celkem brzdí.
Ohledně lanovodu, tak to štelování jsem vůbec nerozebíral ani nešteloval, takhle ven už to bylo před 2 roky když jsem to asi kupoval, dá se tento celý díl někde sehnat? tak aby byl v poloze pro maximální povolení brzdy? A jakým způsobem se to pak šteluje, když tam není žádný závit? Myslíte tu druhou stranu, kde závit je? Přestala mi blikat po tom dolití kapaliny kontrolka oranžová ABS. ale pořád mi to píče SERVICE INPECTION
takže to mám někomu říct aby mi to WAGEM vynuloval toto hlášení?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Kopání brzdového pedálu po výměně zadních kotoučů a destiček

Příspěvek od M@ty »

Tak čistota náboje a dosedací plochy kotouče je základ. Ten lanovod se samozřejmě dá koupit nový. V tvém případě OEM č. 3B0 609 721 AC - levý a 3B0 609 722 Q - pravý lanovod. Seřízení jsem popisoval v tom již zmíněném vláknu : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... d#p2791270 s tím rozdílem že u krypla je to hůř přístupné a chce to rampu, hever nebo alespoň nájezdy.

Vymazání servisního intervalu jde u B5 buď VAGínou nebo čudly na budících. Samozřejmě po vykonání potřebného servisu. U B5,5 to pak snad už přes čudle nejde (nemám vyzkoušeno) a musí se jen VAGínou.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... D+interval
Přílohy
Lanovod ručky.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“