Divné zvuky při otáčení volantu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Divné zvuky při otáčení volantu

Příspěvek od M@ty »

Tak záleží v jakém ta náprava je stavu. Počítám že máš ještě originál a ten vydrží absolutně nejvíc. Ty pazvuky by ti mohly vyluzovat horní ramena a ty bez vyčepování pořádně nevyzkoušíš. To už by musely mít velkou vůli, aby se takto práskly. Pokud jde vyjmout jejich zajišťovací šroub, tak zkontrolovat je to záležitost 30min. Za každou cenu bych na výměnu jinak zdravého celého celku nápravy zas tak netlačil.

Postup dotažení silentbloků ramen je jednoduchý - musí se zcela dotáhnout až v provozní (zatížené) poloze. Buď na zemi, když auto podložíš za kola nebo to odměříš. Hlavně jde o horní ramena.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
sadler430
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.01.2014 09:55
Bydliště: Kladno

Re: Divné zvuky při otáčení volantu

Příspěvek od sadler430 »

Zdarec, prolezl jsem to tady křížem krážem,ovšem nic podobného mé situaci jsem nenašel.I když to občas vypadalo nadějně.
Jedná se o to, že když jedu rovně, po dobré i horší silnici nic neklepe, ovšem tu a tam se stane, většinou když je ta nerovnost jako by vlnitá a je tam víc pohybů, ale hlavně při levé zatáčce, kdy zatočím volantem a na i menších nerovnostech co by při jízdě rovně nic nedělalo, tak to tluče, či ťuká, je to dutý zvuk kovový zvuk, jdoucí z pravé přední strany, náprava vypadá v pohodě, nic tam neklepe, vůle nejsou. Tlumiče taky nic...Destičky taky nic. Všecko jsem prolezl, dotažený to je všechno...Jinak je tam ticho jak po pěšině. Našel jsem tu něco že když je to hodně pohybů za sebou může to být držák stabilizátoru. Ovšem zmínek bylo málo, tak si nejsem jistej, když mě to dělá hlavně při levotočivé ale hlavně pravoúhlé či ostřejší zatáčce, na rychlosti nesejde,v tahu či bez. Je to jedno.


Tak pokud by jste někdo měl zkušenosti. Dejte vědět....Díky. Jsem z toho dost nesvůj
VW Passat B5, r.v 99, 1.8i 20V 92kw, APT
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81Kw, AFN
VW Golf IV, r.v. 01, 1.9 TDi 66Kw, ALH

Dr.Ueno
Řidič
Řidič
Příspěvky: 104
Registrován: 09.02.2014 18:20

Re: Divné zvuky při otáčení volantu

Příspěvek od Dr.Ueno »

Dobrý den všichni ,
mám podobný problém. Při zatáčení do levé strany, pokud je to cca 90 ° a jsou na silnici hrboly, se ozývá klepání, ( podle mne od pravého předního kola, které je při tom nejvíc zatíženo. jako když zabubnujete prsty na bubínek, nebo na plastový soudek. Není to zvuk kov na kov, ale takové tlumené bouchání. Na rovině neslyším ani ťuk, ani když přejíždím díry.

Nevíte někdo, co by to mohlo být ?

Děkuji

Dr. Ueno

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Divné zvuky při otáčení volantu

Příspěvek od M@ty »

Tak pro oba : Nápravu jste kontrolovali pohledem nebo montpákou? Horní čepy jste určitě vyčepované neměly. Takže nejprve zhodnotit stav horních čepů když se to nepříčí v těhlici. Stav uložení stabilizátoru jde obstojně poznat s nápravou v provozní pozici (ne se sundaným kolem na heveru). Takže třeba na kanále. Zahýbeš se stabilizátorem a nesmí mít v uložení vůli. Držáky stabilizátoru bývají nemocné už od pohledu, kdy se rozšklebí gum. pouzdro a navulkanizovaný hliník. váleček začne cestovat.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
sadler430
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.01.2014 09:55
Bydliště: Kladno

Re: Divné zvuky při otáčení volantu

Příspěvek od sadler430 »

M@ty píše:Tak pro oba : Nápravu jste kontrolovali pohledem nebo montpákou? Horní čepy jste určitě vyčepované neměly. Takže nejprve zhodnotit stav horních čepů když se to nepříčí v těhlici. Stav uložení stabilizátoru jde obstojně poznat s nápravou v provozní pozici (ne se sundaným kolem na heveru). Takže třeba na kanále. Zahýbeš se stabilizátorem a nesmí mít v uložení vůli. Držáky stabilizátoru bývají nemocné už od pohledu, kdy se rozšklebí gum. pouzdro a navulkanizovaný hliník. váleček začne cestovat.
Díky za rady, jinak pohledově, montpákou kontrolováno, kontrolováno i v provozní pozici. Jinak nic ani ťuk. Napadl mě ten stabilizátor, respektive to gumové pouzdro, případně tyčky stabilizátoru...Okouknu...díky
VW Passat B5, r.v 99, 1.8i 20V 92kw, APT
Seat Alhambra I, r.v. 99 1.9 TDi 81Kw, AFN
VW Golf IV, r.v. 01, 1.9 TDi 66Kw, ALH

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“