Kulový čep řízení

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
vvz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 06.01.2009 17:02

Kulový čep řízení

Příspěvek od vvz »

Pravidelně každé 2 koky mněním kulové čepy řízení 15-20 tisíc km. Při přezouvání na letní pneu jsem opět zjistil volný kulový čep řízení. Od jakého výrobce mám kopit čep, aby tam vydržel víc než 2 roky?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Kulový čep řízení

Příspěvek od M@ty »

No tak moc toho na výběr není. Většinou čtu jak všem praskají manžety, takže to je jak s rameny. Samozřejmě záleží na finančních možnostech. Za mě bych volil : http://www.autodily-cardo.cz/podvozek/c ... -25863-01/
Ale určitě se najde někdo s dobrou referencí i na Meyle nebo Moog. U TRW odchází právě manžety. Přitom pro ně to do prvovýroby dodává Contitech. Netýká se to ale asi dílů z druhovýroby. Zde jsou manžety bez označení. Takto vypadá originál :
Přílohy
DSC03071.jpg
DSC03072.jpg
DSC03073.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Kulový čep řízení

Příspěvek od majkl1 »

Často se stává (i u kvalitních značek), že spony, které stahují prachovky, mají ostrý konec a ještě k tomu předšponovaný dovnitř, časem udělají díru do prachovky a ta potom rychle praská a trhá se. Taky bývají (ty spony) až příliš utažené a okraj prachovky se nepřizpůsobuje natáčení čepu a z toho důvodu praská. Než se čep či rameno namontuje na auto, je vhodné toto zkontrolovat.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Kulový čep řízení

Příspěvek od M@ty »

V tom s tebou souhlasím, ale pokud by ty manžety za něco stály, tak se tak rychle neproříznou. Já měl na bývalém přibližovadle na zadní nápravě prachovky čepů svázané měď. drátem, protože jsem neměl nervy po výměně dostávat zpět ty původní pérové (byl to takový debilní tvar gumy) a ten drát to neproříznul. Ta guma těchto originálů je dost silná a vydrží fakt dost. Jenže na čepech z druhovýroby ti ta guma prachovek "utíká" pod prsty. Jsou slabší a ošizený. No a pokud nevydrží prachovka tak může být čep sebelepší. Bohužel mé zásoby už nedoplním a zrovna na Praseti jsou celkem velké které mám v poslední dva kousky. Ale u mě zatím žádná manžeta neodešla. Jak na původních, tak na nových ramenech.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Kulový čep řízení

Příspěvek od majkl1 »

Jojo, svět se v pr**l obrací. Dneska i originální díl je třeba považovat za polotovar a před namontováním ho i vhodně doupravit.
Mluvil jsem s člověkem, co vyrábí software pro testovací mašiny všeho druhu. Když se rozvyprávěl, jak to dneska v automobilovým průmyslu funguje, měl jsem chuť někoho uškrtit. Měl jsem zato, že když se vyrábí nějaké auto, tak než se najede na další jeho verzi (facelift apod.), tak auta, která vyjedou z linky jako jedny z posledních, budou mít vychytaný mouchy. h***o, h***o, slavný soude! Přesně naopak. Když se blíží konec výroby, tak se ojebe skoro všechno a naopak tato auta (např. poslední ročník daného typu) je ten největší shit z celé série.
Dám příklad. Naposledy ten známý konfiguroval program pro mašinu, která testuje uchycení nádrží, výfuků a dalších komponentů na podvozku. Daný prototyp dílu se uloží na 24hodin do solného roztoku a pak se sleduje, nakolik je zoxidován. Prototyp, který není nasračku zrezlý nevyhovuje výrobě a musí se změnit materiál tak, aby byl prorezlý po celém svém povrchu.
Takže se již netestuje kvalita, ale opak. Výrobcům jde o to, aby díl nevydržel.
Onen známý mi sdělil, že není náhoda, když výrobek, který je běžně používán, se posere měsíc po záruce. Testama lze totiž docílit toho, aby velká část výrobků se podělala právě až po uplynutí reklamačního lhůty. U mechanických výrobků je to těžší, ale i to je v dnešní době zmáknuto. U elektronických výrobků je to hračka. Do DPS je často vmontován okruh, který zaručí, že po buď uplynutí nějaké doby (např. od prvního spuštění) nebo po určitém počtu cyklů (výrobci mají studie, které ukazují na průměrné použití daného výrobku) jednoduše znemožní funkci celého výrobku. Kdo se v tom pohybuje, je mu pojem "kurvítko" znám. Jsou jím právě ony obvody. Zářným příkladem jsou toho např. tiskárny. K mnoha druhům již existují i na internetu schémata a návody, jak tato kurvítka eliminovat, případně vynulovat počítadlo v nich. Oprava sice za pár desítek korun, nicméně v opravně vám řeknou, že oprava by byla dražší, než si koupit novou verzi tiskárny
Výrobce automobilů a ND k nim neživí ani tolik prodej nových aut, jako prodej ND. Proto je potřeba kvůli dosažení max. zisků co nejvíce zkrátit životnosti komponent a přitom dodržet zákonné lhůty pro reklamovatelnost. Nic by nemrzelo automobilky více, než kvalitní auta jako byla dříve - viz. MB "piáno", které běžně bez nejmenších oprav (i na původních čepech!!!) najezdily milión km (často i mnohem více)
Dověděl jsem se toho mnohem více, ale je to jen pro nasrání. :evil:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
pasat
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3451
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kósek od Kladna

Re: Kulový čep řízení

Příspěvek od pasat »

Ahoj,

nebo mohu nabídnout oba čepy řízení MEYLE HD s plnou zárukou 4 roky za 820,-Kč vč DPH:

Obrázek
Přílohy
www.sadaramen.cz kulove-cepy-meyle-hd-61.JPG

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“