18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 08.11.2013 13:34
- Bydliště: Opava
18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
Ahoj lidi.
Dostal jsem k Passatu letní 18tky a chtěl bych se zeptat jakou velikost pneu můžu dát. Jsou tam dvě 225/40 ale při nazouvani mě řekl mechanik ze by měly být větší. Jedna zadní me dnes praskla takže musím koupit dvě nové. Děkuji
Odesláno z mého GT-I9300 pomocí Tapatalk
Dostal jsem k Passatu letní 18tky a chtěl bych se zeptat jakou velikost pneu můžu dát. Jsou tam dvě 225/40 ale při nazouvani mě řekl mechanik ze by měly být větší. Jedna zadní me dnes praskla takže musím koupit dvě nové. Děkuji
Odesláno z mého GT-I9300 pomocí Tapatalk
-
- Pilot
- Příspěvky: 811
- Registrován: 31.01.2009 13:34
- Bydliště: Ustecky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
225/40 je spravne...
VW Passat B5.5 Variant 4Motion 1.9TDi PD -Ex
VW Passat B7 Variant 2.0TDi CR DSG
VW Passat B7 Variant 2.0TDi CR DSG
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
Jestli ti jde o pohodlí, prodej 18" a kup 16" kola.
Proti 225/45/18 mluví u mě tři věci:
- technický průkaz
- větší průměr kola = zkreslení rychloměru
- cena jedné pneu, a vůbec možnost výběru, je to atyp, naproti tomu 225/40 je běžný rozměr
Proti 225/45/18 mluví u mě tři věci:
- technický průkaz
- větší průměr kola = zkreslení rychloměru
- cena jedné pneu, a vůbec možnost výběru, je to atyp, naproti tomu 225/40 je běžný rozměr
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 08.11.2013 13:34
- Bydliště: Opava
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re:
v čem by to bylo lepší???Blizzard píše:A kdybych tam dal 225/45?Čím vyšší tím by to bylo lepší....
chceš velký kola na parádu a zazdíš to balónama... no to bude krása
nezapomeň na podstatnou věc: paráda a komfort se moc nemají rádi - takže buď jedno, nebo druhý
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
-
- Závodník
- Příspěvky: 590
- Registrován: 14.02.2008 11:16
- Bydliště: Litvinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
ony uz 17 jsou na nasich silnicich na hrane
- Gielen
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 31.01.2011 21:34
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
225/40 a u mého passat B5,5 2,5 TDI jsou tak tak..
225/45 by už mohli podle mě štrejchat o ramena.
225/45 by už mohli podle mě štrejchat o ramena.
WV Passat 2,5 TDI 110 kw B5,5 2003
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
Víc záleží na použitých kolech, resp. jejich šířce a ET, než na pneu.Gielen píše:225/40 a u mého passat B5,5 2,5 TDI jsou tak tak..
225/45 by už mohli podle mě štrejchat o ramena.
Jelikož nic z toho neuvádíš, má tahle informace asi stejnou hodnotu, jako že u vás včera pršelo....
A prosím tě, vysvětli mi, JAK pneu o vyšším profilovém čísle (a stejné šířce) bude škrtat o rameno?
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
- BiffCZ
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 11.02.2014 18:06
- Bydliště: Pardubice
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
Zdravím,
jelikož mám sám na autě 18ky tak mluvím z vlastní zkušenosti...
1. šírka pneu záleží především na šířce ráfku! pokud je ráfek 8" tak je guma 225/40 ! Takové mám i já a jsou přesně na ráfek a tak i zapsané, protože to je určený rozměr Na 9" by 225 musely být nastřelovaný a s tím už by jsi u policajtů a na STK asi nepochodil A pro 9"ky už myslím musíš upravovat podběhy...
2. pokud jde o schválení, tak si stačí sehnat typový list. Pokud víš výrobce a konkrétní typ, pak najít eshop kde je prodávají a dohodnout se jestli ti ho vystaví (mě to stálo cca 1000,- + zápis do TP) = a policajti mi můžou políbit. Samozřejmě záleží i na tom, jestli ta kola jsou výrobcem vůbec schválená pro daný typ vozidla ale zpravidla bývají. Poznáš to v konfigurátoru jestli tam budou nebo ne.
3. dále rozdíl 225/40 a 225/45 No výška pneu taky hraje určitou roli, základní rozdíl je: přesně jak píše Dymák, už to jsou balony ALE!!!
výška gumy ovlivňuje také její celkovou tvrdost a čím je vyšší guma tím lépe pruží proto třeba pneu 60 je sice balón, ale určitě je komfortnější než taková 30ka nebo 40ka která je tvrdá, ale zase lépe drží.
A 45ky škrtat o ramena? To asi ne, ale spíš by škrtaly o podběhy a blatníky při propružení auta Ttedy v mém případě asi ano, ale mám to i lehce snížené a mezera mezi pneu a blatníkem je cca 3cm
4. jak píše plusOne zkreslení rychloměru? No zklamu Tě... nekoná se a pleteš se. Sám jsem to taktéž očekával a pečlivě jsem ze začátku vždy sledovat radary když jsem kolem projížděl. A rozdíl mám +/- 0 až 3 km (tacho přesně na 50km/h a radary ukazují 47 - 50) totéž při vyšších rychlostech (tam to občas bývá až 5km/h)
5. Cena pneu, záleží co vybereš za gumu. Za prvé na 1000% budeš muset mít 225/40/18 XL! Tedy se zesíleným bokem takže guma je tvrdší (ale má to výhodu když píchneš guma ten kratší dojezd vydrží spíš, ale záleží i na kvalitě dané pneu.
Samozřejmě takovéhle salámy bývají drahé jako prase... Jenže když vybereš Nokiany Pirelli atd počítej že nepůjdeš pod 4000,- za kus.
6. A teď překvapení pánové, zapomněli jste na nové Barum Bravuris 3 HM stojí cca 2000,- za kus a jsou parádní a drží dobře na silnici i na mokru a zatím na ně slýchám JEN chválu a v BARUM se poučili a jsou již trochu tvrdší než Bravuris 2 které jsou měkké jak máslo a sjíždí se před očima.
Případně se jukni po pneu DELINTE Zní to jako šmejd, cena odpovídá šmejdu (cca 1500 kus) ale tragické určitě nejsou, kamarád v pneu je používá a zatím docela úspěch. Prý to je spojených několik výrobců pneu a tohle jim vzniklo - ptal jsem se v jednom hodně velkém pneuservisu a tam mi řekl, že si není jistý jestli to je to samé o čem mluvím, ale že slyšel o něčem novém že to bylo taky nějak "DE něco" a že je zatím lidi chválili, že je vyrábí s příměsí křemičitého písku a já nevím co ještě a vzhledem k ceně atd je to parádní cena...
Jestli se bojíš levných pneu nebo Barumek, tak bych volil ještě uniroyal rainsport 3 ale ta stojí už cca 3000 za kus a jsou parádní
jelikož mám sám na autě 18ky tak mluvím z vlastní zkušenosti...
1. šírka pneu záleží především na šířce ráfku! pokud je ráfek 8" tak je guma 225/40 ! Takové mám i já a jsou přesně na ráfek a tak i zapsané, protože to je určený rozměr Na 9" by 225 musely být nastřelovaný a s tím už by jsi u policajtů a na STK asi nepochodil A pro 9"ky už myslím musíš upravovat podběhy...
2. pokud jde o schválení, tak si stačí sehnat typový list. Pokud víš výrobce a konkrétní typ, pak najít eshop kde je prodávají a dohodnout se jestli ti ho vystaví (mě to stálo cca 1000,- + zápis do TP) = a policajti mi můžou políbit. Samozřejmě záleží i na tom, jestli ta kola jsou výrobcem vůbec schválená pro daný typ vozidla ale zpravidla bývají. Poznáš to v konfigurátoru jestli tam budou nebo ne.
3. dále rozdíl 225/40 a 225/45 No výška pneu taky hraje určitou roli, základní rozdíl je: přesně jak píše Dymák, už to jsou balony ALE!!!
výška gumy ovlivňuje také její celkovou tvrdost a čím je vyšší guma tím lépe pruží proto třeba pneu 60 je sice balón, ale určitě je komfortnější než taková 30ka nebo 40ka která je tvrdá, ale zase lépe drží.
A 45ky škrtat o ramena? To asi ne, ale spíš by škrtaly o podběhy a blatníky při propružení auta Ttedy v mém případě asi ano, ale mám to i lehce snížené a mezera mezi pneu a blatníkem je cca 3cm
4. jak píše plusOne zkreslení rychloměru? No zklamu Tě... nekoná se a pleteš se. Sám jsem to taktéž očekával a pečlivě jsem ze začátku vždy sledovat radary když jsem kolem projížděl. A rozdíl mám +/- 0 až 3 km (tacho přesně na 50km/h a radary ukazují 47 - 50) totéž při vyšších rychlostech (tam to občas bývá až 5km/h)
5. Cena pneu, záleží co vybereš za gumu. Za prvé na 1000% budeš muset mít 225/40/18 XL! Tedy se zesíleným bokem takže guma je tvrdší (ale má to výhodu když píchneš guma ten kratší dojezd vydrží spíš, ale záleží i na kvalitě dané pneu.
Samozřejmě takovéhle salámy bývají drahé jako prase... Jenže když vybereš Nokiany Pirelli atd počítej že nepůjdeš pod 4000,- za kus.
6. A teď překvapení pánové, zapomněli jste na nové Barum Bravuris 3 HM stojí cca 2000,- za kus a jsou parádní a drží dobře na silnici i na mokru a zatím na ně slýchám JEN chválu a v BARUM se poučili a jsou již trochu tvrdší než Bravuris 2 které jsou měkké jak máslo a sjíždí se před očima.
Případně se jukni po pneu DELINTE Zní to jako šmejd, cena odpovídá šmejdu (cca 1500 kus) ale tragické určitě nejsou, kamarád v pneu je používá a zatím docela úspěch. Prý to je spojených několik výrobců pneu a tohle jim vzniklo - ptal jsem se v jednom hodně velkém pneuservisu a tam mi řekl, že si není jistý jestli to je to samé o čem mluvím, ale že slyšel o něčem novém že to bylo taky nějak "DE něco" a že je zatím lidi chválili, že je vyrábí s příměsí křemičitého písku a já nevím co ještě a vzhledem k ceně atd je to parádní cena...
Jestli se bojíš levných pneu nebo Barumek, tak bych volil ještě uniroyal rainsport 3 ale ta stojí už cca 3000 za kus a jsou parádní
- Dymák
- VWexpert
- Příspěvky: 2797
- Registrován: 02.07.2011 09:22
- Bydliště: Praha
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
BiffCZ: pěknej referát, vo to nic.... jen bych to trochu upravil na pravou (odskoušenou) míru...
šířka ráfku není v CZ zatím relevantní a nikdo jí nekontroluje - na STK jsou prostě líní se ohnout, proto je zajímá pouze rozměr pneu
dále: typák na kola jsem si kupoval od Hanze z clubu a vždy v poho (jen jsem mu zadal rozměry ráfku a pneu a dostal jsem papír) a mám v TP 15", 16", 17", 18"....
na zkreslení tacho je tabulka, to nebudu řešit a rozhodující je GPS a né ptačí budka měšťáků u škarpy...
Dále: pod šroub ramene se vejde cokoliv normálního do 20" (neberu balóny)
a cena pneu je dost záludná..... barumky nejsou shit, ale třeba na moje AMG nejsou povolený, takže bohužel.... čili 20K za 4 dunlopky je pro mě nejlevnější varianta.. jinak na B5 bych barumy klidně obul a nebál bych se
šířka ráfku není v CZ zatím relevantní a nikdo jí nekontroluje - na STK jsou prostě líní se ohnout, proto je zajímá pouze rozměr pneu
dále: typák na kola jsem si kupoval od Hanze z clubu a vždy v poho (jen jsem mu zadal rozměry ráfku a pneu a dostal jsem papír) a mám v TP 15", 16", 17", 18"....
na zkreslení tacho je tabulka, to nebudu řešit a rozhodující je GPS a né ptačí budka měšťáků u škarpy...
Dále: pod šroub ramene se vejde cokoliv normálního do 20" (neberu balóny)
a cena pneu je dost záludná..... barumky nejsou shit, ale třeba na moje AMG nejsou povolený, takže bohužel.... čili 20K za 4 dunlopky je pro mě nejlevnější varianta.. jinak na B5 bych barumy klidně obul a nebál bych se
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress
Bora variant PD115
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: 18 kola a Passat b5.5 variant 1.9
Hezkej elaborát.
Budu dopisovat tučně přímo do textu, nehodící se smažu.
Budu dopisovat tučně přímo do textu, nehodící se smažu.
BiffCZ píše:
1. šírka pneu záleží především na šířce ráfku! pokud je ráfek 8" tak je guma 225/40 ! Takové mám i já a jsou přesně na ráfek a tak i zapsané, protože to je určený rozměr (Není pravda, je pouze DOPORUČENÝ, výrobce kol vystaví typový list pro dané vozidlo včetně rozměru pneu, kterými je možné na tomto vozidle ráfek osadit) Na 9" by 225 musely být nastřelovaný (To je taky blábol, asi jsi 225/40 na 9" ráfek nikdy nenasazoval, nic se nastřelovat nemusí)a s tím už by jsi u policajtů a na STK asi nepochodil A pro 9"ky už myslím musíš upravovat podběhy...(Taky není pravda, záleží na ET a použitých pneu - není totiž 225/40 jako 225/40, vezmi pneu dvou různých výrobců a změř si je - překvapení - budou každá jiná!)
..
..
..
4. jak píše plusOne zkreslení rychloměru? No zklamu Tě... nekoná se a pleteš se. Sám jsem to taktéž očekával a pečlivě jsem ze začátku vždy sledovat radary když jsem kolem projížděl. A rozdíl mám +/- 0 až 3 km (tacho přesně na 50km/h a radary ukazují 47 - 50) totéž při vyšších rychlostech (tam to občas bývá až 5km/h) (Kolik ti to ukazovalo předtím, než jsi osadil větší profil? Rozdíl 225/40 proti 225/45 R18 je 17 otáček kola za kilometr, na průměru kola to udělá dva a čtvrt centimetru navíc. S ještě vyšším profilem bude ten rozdíl markantnější.)
5. Cena pneu, záleží co vybereš za gumu. Za prvé na 1000% budeš muset mít 225/40/18 XL! (Není pravda,stačí mít vhodný nostnostní index, XL jsou výhoda, ale ne povinnost. Výběr pneu dle konkrétních požadavků, tj. účel, preference, požadovaná maximální cena a předpokládaný nájezd, je věcí každého soudruha, na Netu se dá najít dost serverů s recenzemi na levné i drahé pneu, takže stačí jen hledat a číst a číst a číst....)
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...