Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Fredy85
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 30.01.2013 15:50
- Bydliště: Praha
Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
Zdravím, klubáci. Rád bych získal rady a doporučení ohledně nejvhodnějších tlumičů a pružin pro Passat B5, 2000, 85 kW, motor ATJ 6q, předolez. Už jsem se rozhodl, že udělám komplet podvozek vpředu i vzadu. Vše je na autě původní, ale po 2 letech jezdění v ČR se komfort jízdy zhoršil o 500%
V tlumičích mám celkem jasno (po přečtení diskusí) použiju dopředu SACHS SuperTouring 557837 a dozadu SACHS SuperTouring 556277. Původně jsem plánoval Billstein, avšak jsou tu dost vyzdvihovány právě Sachs. Jiné doporučení?
A teď pružiny. Toť otázka.. Nevím jaká je to váhová třída, nemám ETKU, na předních pružinách je 1 hnědý a 1 žlutý pruh. Chci dát KAYABA a na jejich oficiálních stránkách mi to najde dopředu RH1021 a dozadu RJ5013, RJ6346, RX5013, RX6346 => tady vůbec netuším..
Chci dát takové pružiny, aby se auto přestalo v zatáčkách naklánět jako teď (HRŮZA) a vůbec by mi nevadilo, kdyby sedělo o trochu níž (nechci ale tuning pružiny). Mrkněte prosím na foto, mám i dojem, jestli náhodou nemám podvozek z 4motion, protože moje B5 je ze série EDITION, to jest podzim 2000, kdy se vyráběly poslední B5-ky a to byly převážně 6q 4motion.
Čili, rád bych dal takové pružiny (klidně z B5.5 96kW) hlavně ať se zbavím té houpačky ..
KAYABA na B5.5 96kW nabízí dopředu RH2880, RH2892 - co kdybych je použil? A dozadu opět RJ5013, RJ6346, RX5013, RX6346. Dozadu bych bral klidně tužší pružiny, hlavně abych vykompenzoval ne příliš skvělé jízdní vlastnosti zadní tuhé nápravy
Prosím o radu. Radši bych bral série pružiny z B5.5, pasovat by měly a jízda by měla být pohodlnější než se sérií B5.
Díky moc!!!
V tlumičích mám celkem jasno (po přečtení diskusí) použiju dopředu SACHS SuperTouring 557837 a dozadu SACHS SuperTouring 556277. Původně jsem plánoval Billstein, avšak jsou tu dost vyzdvihovány právě Sachs. Jiné doporučení?
A teď pružiny. Toť otázka.. Nevím jaká je to váhová třída, nemám ETKU, na předních pružinách je 1 hnědý a 1 žlutý pruh. Chci dát KAYABA a na jejich oficiálních stránkách mi to najde dopředu RH1021 a dozadu RJ5013, RJ6346, RX5013, RX6346 => tady vůbec netuším..
Chci dát takové pružiny, aby se auto přestalo v zatáčkách naklánět jako teď (HRŮZA) a vůbec by mi nevadilo, kdyby sedělo o trochu níž (nechci ale tuning pružiny). Mrkněte prosím na foto, mám i dojem, jestli náhodou nemám podvozek z 4motion, protože moje B5 je ze série EDITION, to jest podzim 2000, kdy se vyráběly poslední B5-ky a to byly převážně 6q 4motion.
Čili, rád bych dal takové pružiny (klidně z B5.5 96kW) hlavně ať se zbavím té houpačky ..
KAYABA na B5.5 96kW nabízí dopředu RH2880, RH2892 - co kdybych je použil? A dozadu opět RJ5013, RJ6346, RX5013, RX6346. Dozadu bych bral klidně tužší pružiny, hlavně abych vykompenzoval ne příliš skvělé jízdní vlastnosti zadní tuhé nápravy
Prosím o radu. Radši bych bral série pružiny z B5.5, pasovat by měly a jízda by měla být pohodlnější než se sérií B5.
Díky moc!!!
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
Upřímně té "houpačky" se nezbavíš. Mám vpředu KYB 2892 a trpím z nich mořskou nemocí. Tlumiče to mohou trochu umravnit. Koukám dle foto že máš celkem slušnou výšku. Pokud chceš jít níž, tak nové brka. Ale jinak bych dal jen nové tlumiče. Nebo nové brka na zadek. Tlumiče Sachs jsou dobrý. Snad KYB jsou pak o trochu tužší jak Sachs.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- Fredy85
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 30.01.2013 15:50
- Bydliště: Praha
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
JJ, sedí to vysoko. Říkám si, že pružiny až tak unavený nebudou, jenže v zatáčkách bych řekl, že jsou po smrti
Tak nevím, jestli mi stačí vyměnit jen tlumiče, nebo komplet. Počítal jsem s tím, že udělám komplet i s pružinama, jen potřebuju poradit který dát - víc jak o 2 cm jít dolů ale nechci. Na zadek uvažuju o těch zesílených pružinách pro vyšší zatížení, jen se bojím, aby pak pr*el neseděla ještě výš než teď... Díky za rady.
Tak nevím, jestli mi stačí vyměnit jen tlumiče, nebo komplet. Počítal jsem s tím, že udělám komplet i s pružinama, jen potřebuju poradit který dát - víc jak o 2 cm jít dolů ale nechci. Na zadek uvažuju o těch zesílených pružinách pro vyšší zatížení, jen se bojím, aby pak pr*el neseděla ještě výš než teď... Díky za rady.
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE
-
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 22.11.2007 09:36
- Bydliště: KARVWINÁ
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
SACHSY SUPER TOURING mam na prodej jen předek najeto 5000km pak sel štelovák jestli bys měl zajem napiš mam pak aji prižiny eibach na cele auto
- fleer
- Člen klubu
- Příspěvky: 2556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
A mne by popřípadě zajímaly tvoje zadní brka Fredy... mně zase zadek nějako leží.
Jetta MkI - prodej, Mitsu Pajero wagon, Alhambra Mk1 prodej,Polo 6N2 prodej, Passat 35i variant, Caddy mk4, Golf MkV variant
ex- VW Golf Mk2,VW Golf Mk3 Variant, Passat B5 variant
ex- VW Golf Mk2,VW Golf Mk3 Variant, Passat B5 variant
- bmwm3
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2007 17:14
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
Prosim nevite nekdo, jestli jsou rozdily v pruzinach b5 / b5.5?
Mel jsem b5 ajm predohrab a ted mam b5,5 avf predohrab a mam pocit, ze "novej" pasik se mi naklani daleko vic nez starej a celkove je mekci a to relativne vyrazne.
Na obe auta jsem kupoval nove vsechny 4 tlumice Bilstein b4.
Jediny, co mne napada, je, ze b5,5 je tezsi nez b5, cili pri stejne tuhejch pruzinach by to bylo mekci, ale zase by musela byt jina svetla vyska, coz mi prijde, ze neni..
Diky za rady
Mel jsem b5 ajm predohrab a ted mam b5,5 avf predohrab a mam pocit, ze "novej" pasik se mi naklani daleko vic nez starej a celkove je mekci a to relativne vyrazne.
Na obe auta jsem kupoval nove vsechny 4 tlumice Bilstein b4.
Jediny, co mne napada, je, ze b5,5 je tezsi nez b5, cili pri stejne tuhejch pruzinach by to bylo mekci, ale zase by musela byt jina svetla vyska, coz mi prijde, ze neni..
Diky za rady
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
Hodně udělá i tvrdost pružin. Jinak brka jsou záměnná. Počítám že to srovnání je při stejném rozměru pneu...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- bmwm3
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2007 17:14
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
No jasne, na to se prave ptam..M@ty píše:Hodně udělá i tvrdost pružin. Jinak brka jsou záměnná. Počítám že to srovnání je při stejném rozměru pneu...
Jinak setup mam 1:1 na chlup..
Klidne bych i koupil tuzsi pruziny, ale nechci snizovat, nejsem tunak
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Pružiny Passat B5 vs. Passat B5.5
Musel bys srovnávat dvě 1.9 se stejným pohonem na stejných pružinách. Stačí tam dát sport. podvozek s vyšší hmotnostní třídou a také to bude stejně vysoko ale naklánění a houpačka jiná...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi