Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
brana122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 04.07.2011 13:50
Bydliště: Hradec králové a okolí

Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Příspěvek od brana122 »

Zdravím, budu potřebovat vyměnit přední ramena a čepy řízení, chci se zaptat na nějaký trochu podrobný návod a ták. Díky.

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Příspěvek od FandaTDI »

ramena se řešej furt, jestli bude zatuhlej (/zarezlej/přetáhlej...) ten dlouhej šroub hlavně u těch dvou čepů horních ramen, tak hodně trpělivosti ;) , jinak klasika dát vše jak má bejt (i Cčka se daj dát opačně :)), dotahovat v nezatížený poloze a po výměně, natož s čepama (i přes označení/změření), nejlíp na geo ;)

Uživatelský avatar
Milhaus_01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 15.05.2011 12:04

Re: Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Příspěvek od Milhaus_01 »

Já bych řek, že silentbloky ramen se musí dotahovat právě v ZATÍŽENÉ poloze. Takže buď posadit na kola a pak dotahnout nebo heverem zdvihnout náboj do polohy, jako když je auto na kolech.
VW Passat Variant, 1.9TDI 96kW AVF, 2004

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Příspěvek od FandaTDI »

nezatížená poloha neni, když jsou kola svěšený, ale když je osa středu kola v rovině se spodkem auta - v else je i obrázek, ale teď se mi to hledat nechce, ale je to v podstatě laicky řečeno "částečně zatížená" poloha, kdybys je utahoval úplně "posazený", tak budou trpět s každym zvednutím auta a často i při větším nadlehčení za jízdy ;)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Příspěvek od majkl1 »

Před výměnou a zvednutím auta změřit vzdálenost středu náboje od hrany lemu a pak při utahování nastavit tuto vzdálenost. Tím se zajistí prakticky nulové namáhání silentbloků v "klidové" poloze.
V Else je údaj (vzdálenost horního ramene od hrany držáku ramen - tedy aspoň myslím) pro tovární tlumiče a péra s nulovým opotřebením. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna komplet předních ramen a čepu řízení- Návod

Příspěvek od FandaTDI »

tak jsem se do tý elsy schválně mrkl a majkl má (pro změnu ;) ) v podstatě pravdu (i když unavený péra bych zas moc nezohledňoval už kvůli tomu, co jsem psal v předch. příspěvku, tj. aby nebyla výrazně větší vzdálenost odlehčení kola oproti max. stlačení od tý nezatížený polohy) a dokonce i v else je, že nezatížená poloha=nenaložený auto a že se má změřit vzdálenost středu kola od spodní hrany podběhu a podle ní pak utahovat... každopádně pokud bych věděl, že jdou péra do kopru, raději bych ty čepy nechal mírně namáhat i v tý klidový poloze, než výrazněji při odlehčení (a/nebo než je povolovat a utahovat znova s novejma pružinama)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“