Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Jinak... koupím olej, o tom žádná. Ale místo toho XZN M16 s dírou, koupím bez díry a díru si vyvrtám sám... Eeem, jakej průměr má ta díra v tom 1000ci hranu? Změří mi to někdo, prosím? Vrtáků mám doma asi miliardu a párkrát naostřit vrták se správným průměrem na brusce není problém. Ale je rozdíl koupit bit za 170,- nebo za 50,- Bude to sice asi pěknej woser :fool: a je mi jasný, že ta nástrojová Cr-V ocel se bude bránit, ale ve stabilní stojanovce na malý otáčky a s pořádným mazáním/chlazením třísky, se to poddá :good: A kdyby to nemělo klapnout, tak nejblíže ku Praze, kam se, alespoň mě, ještě vyplatí zajet, je krámek/vzorkovna v Praze-Zelenči: http://www.dovavanik.cz/Vymeny-oleju-a- ... mlid=23261

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

A ještě mám pár dotazů:

1. A co se toho oleje týče, co je špatnýho na oleji Febi Bilstein 32590 nebo Castrol Syntrans Transaxle (TAF-X) 75W-90?
https://www.autoteimer.cz/febi-bilstein ... hc=2059767
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=de ... &baleni=1l

2. Co je pravdy na tom, že novej olej, ať už je jakejkoli - originál nebo cokoli jinýho s označením 75w-90 splňující normu VW501.50 - rozežere a zvedne ze dna usazeniny a tu převodovku zabije :?: :?: :?: Někdo tu někde psal, jestli by se teda nevyplatilo, ačkoli je to sranda třeba za 4.000,- Kč, prostě:
- koupit 4,5L oleje
- vylejt starej
- nalejt 2,25L novýho
- najezdit pár km - tím tu převodovku vypláchnout
- vylejt tenhle i se zvířenýma sedlinama
- nalejt 2,25L novýho

Problém vyřešen...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od M@ty »

Jako výplach převodovky na škodu nebude. Ono také bude dost záležet co se vypustí. 8O Castrol dával do převodovky známej, ale dlouhodobé reference nemám. Auto mu šlohli. :negative: A než vrtat do nástavce doma ve svěráku na stolní vrtačce (ještě bych to možná prubnul na soustruhu), tak bych raději opatrně odstranil ten výstupek ve výpušťáku převodovky. :tooth:

Originál olej v půllitrovém balení už z e-shopů docela vymizel. V době když jsem olej sháněl já, tak byl ještě celkem k sehnání a za lepší peníz.

Jináč já kupoval originál olej i o zadního diferenciálu. Takže 3l po 610,- a 1,5l za 610,- (1l) a 360,- (0,5l). Hold se ceny za tenoriginá oil pohli vzhůru jako za vše... :budo:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Chápu! Tak asi taky půjdu do toho Castrolu, minimálně na ten výplach! Sice už sem s čenětem de facto od léta pořádně nejel! Auto je v garáži od července, ale pokud si dobře vzpomínám, tak s řazením problém nebyl. Nicméně, to auto má nalítáno 286k, podle VTP se narodilo 2002 a do ČR přijelo z Francie 2006. Z toho plyne, že ho v rukách mělo asi strašný haffo lidí...víme, jak je to speciálně ve Francii s autama...sem 4. , možná 5. provozovatelem... A vsadil bych se, že právě na věci typu olej v převodovce, nikdy nikdo nešáhl! Takže, jak říkáš...bude hodně záležet na tom, co z toho vypustím, až se do toho dám. Ale nebude za týden a možná ani za měsíc... nechci otevírat Pandořinu skřínku... A máš.. zase... zatracenou pravdu, ty 0,5L prostě zmizely z pultů, zmizely z e-shopů... a šmitec! Jebem takú robotu, pičo! :fool: :fool: :fool: :fool: :fool:

A co se toho vrtání týče, já se bojím rejpat do toho výpušťáku ještě na autě, abych ho nezničil, resp. abych ho nezkurvil a dostal ho pohodlně ven! Hádám, že ten výpušťák taky úplně z bláta nebude a nenapadá mě, jak šetrně odstranit ten trn. Šance, že ho odvrtám je dost mizivá...trefit se v takových to podmínkách; mám na mysli mizernej přístup bez heveru či šachty; vrtákem přesně na střed by asi bylo náročný. A v komžiku, kdy by se mi vrták smeknul a rejpnul bych třeba nějak blbě do toho 1000ci hranu... eeeeee, nechci ty potencionální sračky domýšlet. Raději zkurvím bit za 50 Kč.

Ale hlavně... mám od kamaráda, co jezdí u Prago Tour, slíbeno zapůjčení tohodle bitu od nich z garáže... Takže celá ta esej výše... je ale ouplně wo ňytšem :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Dá se nějak ta podélná převodovka otevřít? Nemá třeba taky nějakej odnímatelnej spodní kryt jako sem viděl, že mají ty automatický převodovky? Docela bych to chtěl vidět za ním... Tahle mechanická převodovka asi nemá magnetky na piliny, nebo ano? Dá se k tomu nějak dostat a event. to silnějším magnetem nebo jakkoli jinak očistit..?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od M@ty »

To víko jsem měl na bývalém přibližovadle s převodovkou Getrag. Nebyl tam výpušťák a sundavalo se spodní víko skříně diferenciálu. U tebe je výpušťák bez magnetu a sežeň si i imbus na kontrolní zátku. Jinak teď čeká to samé kolegu z práce na Supu 3U4 AWX a také mu sháním ten nástavec. Asi tu sadu od známého rovnou i koupím. Vyjádřil se že jí už stejně nepotřebuje. :lol:

Jinak co jsem četl tak ten starý olej obsahuje dost vody a díky tomu zkorodují ložiska. Že by se zvířily usazeniny, to by ten olej musel být hodně kalný a plný kovových třísek, špon a pilin. Vyčistit je ze skříně ven by možná šlo nějakým malým kloub. magnetem a jen okolo výpušťáku. Určitě to ale před výměnou projeď ať se převodovka zahřeje tj. delší cestu a pokud možno vyšší rychlost např. dálnice.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Jo, jasně, na dálnici... :blush: ....190 :taunt: ...zahřát převodovku... bez dálniční známky :smoke: No a jinak to vypadá, že v tom mým čuněti je manuální 6ti kvalt (5+R) s označením 012/01W. Včera večer sem nahodil na levou stranu 15" plechy obutý na zimu do Nokianů, dnes asi otočím auto a udělám pravou... no a pak už jen nahrnu přední nárazník a hurá na technickou :yahoo: Původně sem chtěl ještě sundat stěrače, torpédo a podívat se pod něj, ale mám :pleasantry: strach... :fool: :negative: Bude to asi dost hororová záležitost...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od M@ty »

Já také nemám známku, ale i u nás jsou neplacené úseky kde se dá jet legálně pár km vyšší rychlostí. Horší to je že nemáš STK. Ale až bude tak můžeš vymýšlet nějakou trasu.

Kód převodovky (pokud jí někdo neměnil za jinou) je na štítku v kufru u rezervy nebo na tom samém co je vlepený v servisní knížce. Ale v tvém případě s tou historií auta může být vše jinak. :roll:

Torpédo klidně sundej. Alespoň vyčistíš odtoky pod baterkou a posilovačem. Když už tam budeš tak by neuškodilo promazat ložiska táhel stěračů. Na to bych si připravil nějakou dobrou vazelínu a dva nové "O" kroužky rozměru 12/15mm. :good:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

M@ty píše:Já také nemám známku, ale i u nás jsou neplacené úseky kde se dá jet legálně pár km vyšší rychlostí. Horší to je že nemáš STK. Ale až bude tak můžeš vymýšlet nějakou trasu.

Kód převodovky (pokud jí někdo neměnil za jinou) je na štítku v kufru u rezervy nebo na tom samém co je vlepený v servisní knížce. Ale v tvém případě s tou historií auta může být vše jinak. :roll:

Torpédo klidně sundej. Alespoň vyčistíš odtoky pod baterkou a posilovačem. Když už tam budeš tak by neuškodilo promazat ložiska táhel stěračů. Na to bych si připravil nějakou dobrou vazelínu a dva nové "O" kroužky rozměru 12/15mm. :good:
Ahoj!

Ty seš prostě neuvěřitelnej :potlesk: :wink: :good: a já ti díky! Torpédo jsem sundal a hádej co... ta ďoura uprostřed..? Komplet ucpaná a nad ní 10cm vody :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: Baterie do půlky zaplavená, brzdovej válec vyčuhoval z hladinky, prostě všecko to leželo ve vodě..., řikám si, no to mě p.o.s.e.r. :fool: :fool: :!: :!: Tadle kára má (s)krytej bazén :pleasantry: A jak tak stojím v tý garáži a zhlížím se v hladině toho bazénu v záři 200W halogenky, napadlo mě, do toho ucpanýho otvoru strčit drát... no tvl, já su taková lama, ale takovej ko*ot :!: :!: :!: :!: :!: Všecka ta shnilá voda vytekla do garáže pod káru... bylo toho baj woko, tak 3...4 litry :negative: :laugh:

Dá se použit vazelína Mogul A04? Měla by být extra vodě odolná a vodu odpuzující. Poradili mi jí k utěsnění chlazení, když sem nandaval zpět chladič a čidlo teploty. A taky sem jí dal na motorky ostřiku. Nebo by mohlo stačit ty panty prostříkat silikonem na řetězy...? No je sobota, teď nikde nic "spešl" neseženu a nový O kroužky už vůbec! Ale dostal sem "spešl švajneraj" nápad :thk: :thk: To torpédo se cvaká do takový drážky pod oknem. Tady sem to chtěl zalepit, ale spíš než silikon, do tý drážky natlačim právě tu vazelínu! Bude to těsnit, odpuzovat vodu do stran a při tom to bude stále rozebíratelné :yahoo: :good: Už teď je mi jasný, co si myslíš... :tooth: :fool:

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od M@ty »

Ty ložiska táhel stěračů tou vazelínou Mogul A 4 v pohodě namaž : https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V591203

Gum. průchodky klidně úplně vyndej. Alespoň se ti to znovu neucpe. Až budeš rozebírat ty ložiska táhel tak si dej majzla na ségrovky co zajišťují čep táhla ať je nehoníš po garáži. Jak je začneš páčit ven plochým šroubovákem, tak se musí trochu roztáhnout, napruží se a většinou uletí kam nemají. :lol:

Tu drážku pod čelním oknem ta torpédo musíš pořádně vyčistit. Bývá tam dost bordelu. Je to pakárna to dostat ven. Ani vysavačem mi to nejde. Pak by to mělo držet víceméně samo.

Ten bazén u baterky by mohl mít neblahý vliv na posilovač. Pokud ti půjde v mrazech ztuha brzd. pedál nebo se bude špatně vracet, tak je v posilovači voda a léčba se neprovádí. Je to na jeho výměnu. :negative:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

ČAU!

Teď sem došel z garáže. Komplet sem ten pákostroj stěračů rozebral a vyndal z pod okna. Musel dolu i kryt ŘJ. Segrovky :?: Nejsem dnešní :!: Načínám je plochým šroubovákem, ale pak sundavám pod hadrem :smoke: :good: :tongue: sojka neuletí :!: Komplet sem ty kulový čepy vypucoval a prokapal silikonem. Ta vazelína se vymačká a pak jako by tam nebyla, ale ten silikon jen odolnější a zanechává film v pouzdře. Ale ty válcový čepy sem přeci jen vymatlal vazelínou, přeci jen železo na železo... a máznutýma "O" kroužkama přiklopil segrovky. Drážka pro torpédo :?: Pohoda, vyrobil sem si nástroječek ze starýho zubáčku :tooth: Pak sem tam kápnul brzdovku :good: :laugh: , rozmočil veškerej bordel a kartáčkem vysmejčil, nic tam nezůstalo. Pak sem to protáhnul hadříkem tam a zpátky do sucha - hotovo :!: :yahoo: Na torpédo sem máznul vazelínu v celý dýlce a zacvaknul :yahoo:

Posilovač v bazénu - jak moc náročný je to vyměnit? Teda, ne že by to bylo nutný. Po tom, co jsem během října a listopadu, prakticky komplet zrepasoval přední brzdy (zadní sem dělal loni v létě), tak teď to brzdí jak vzteklý a žádný tvrdnutí pedálu nepozoruju. Trápí mě ale jiná věc. A tou je, že nefunguje ABS. Když sem ty brzdy dodělal a vymazal chyby v ŘJ, zdálo se, že je všecko OK. Ale to sem jen popojížděl z garáže a do garáže. Ale dneska sem čuníka potřeboval otočit čelem vzad, tak sem vyjel od garáže na ulici, trochu to přišlápnul a hamtnul na brzdu. Zagumoval sem všema čtyřma a v tu ránu se rozsvítilo ABS i ESP :sorry: :thk: ...No, ještě jsem nevyčetl chyby, takže nevím, co to vyblilo tentokrát, ale asi na to založím nový téma. Napadá tě něco?

d.d.t33
Závodník
Závodník
Příspěvky: 590
Registrován: 14.02.2008 11:16
Bydliště: Litvinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od d.d.t33 »

Honíš príepěvky??jinak si to nedokazu oduvodnit jeste tu chybi relace o stolici jako sorry ale tohle uz trosku zavani

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od M@ty »

To chce diag. Těžko říct. Může to být něco od brzd. spínače v háji až po studeňák v ŘJ ABS. :sorry:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

d.d.t33 píše:Honíš príepěvky??jinak si to nedokazu oduvodnit jeste tu chybi relace o stolici jako sorry ale tohle uz trosku zavani
Zavání čím..? Nehoním nic a nikoho, sem kliďas :smoke: ... A jooo, vidíš, sr*t sem byl v mezidobí taky :rofl: :yahoo: A jinak, "sorry" akceptováno... Jdu se na to podívat a pak sem hodím výsledek diagnostiky...

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Tak sem si chvíli hrál s VAGem. Auto stojí v garáži, v suchu, v asi 15°C (garáží vedou stoupačky topení, takže čím větší kosa venku, tím tepleji je vevnitř).

1. napřed jsem dal takový ten automatický full check a protože v tom VAGu není volba Passat B5.5, ale pouze Passat B5 (1997-2005), volím to.
-------------------------------------------------------------------------------
VAG-COM verze: Release 409.1-S
Model: 3B - VW Passat B5
Kontrola: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76

-------------------------------------------------------------------------------
Adresa 01: Motor
Řídící jednotka: 038 906 019 GK
Díl: 1,9l R4 EDC 0000SG 1494
Kódování: 00002
Dílna #: WSC 00012
WVWZZZ3BZ2P453600 VWZ7Z0B5214666
Nalezena 1 chyba:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Sporadická

Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Adresa 03: ABS brzdy
Řídící jednotka: 4B0 614 517 G
Díl: ABS/ESP front 1728
Kódování: 04255
Dílna #: WSC 00028
3 závad nalezeno.
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Sporadická
00283 - Shareware verze, pro zobrazení VŠECH chyb
27-00 - se zaregistrujte!!
01425 - Shareware verze, pro zobrazení VŠECH chyb
57-00 - se zaregistrujte!!


Tak sem vlezl do ŘJ motoru a tu chybu smazal. Pak sem vlezl do ŘJ ABS a smazal ty 3. A hned jak sem je smazal, tak rovnou vyskočila další :!:
Číslo dílu: 4B0 614 517 G
Díl a/nebo verze: ABS/ESP front 1728
Kódování: 04255
Číslo dílny: WSC 00028
Nalezena 1 chyba:
01425 - Yaw Rate Sensor (G202): Signal Wire
57-00 - Electric Circuit Failure
:negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative: :negative:

A ještě pár postřehů z dnešního bádání.
- po chvíli připojení VAGu se mi rozmrkala kontrolka ruční brzdy
- tu chybu 00526 - Brake Light Switch-F už jsem jednou měl. Přesně podle VISu - za jízdy mi najednou začalo blikat žhavení a Mechanik vymazal všecky chyby vč., týhle a mě řekl, že to bude asi spínač pod pedálem brzdy. Vyndal sem ho, je tam tenhle http://www.aci.cz/sa-4a0945515a-7-06-sp ... 49687.html. Rozcvaknul sem ho, vopucoval 150 šmirglem kontakty a zas vrátil zpět. Pak se mi ale ABS/ESP rozsvítilo znovu a já byl přesvědčenej, že problém je jinde. Jenže sem neměl čas to řešit, auto mě denně vozilo do práce. Až teď sem se sám naučil kabel+VAG...
- asi mi fakt tvrdne pedál brzdy. Na první pomalej stisk v pohodě až dolů. Ale pak na druhý.., třetí maximální sešlápnutí a víc ani ťuk. Musím uvolnit pedál brzdy, trošku prošlápnout motor, a pak to zas jde...

Jdu googlit :fool:

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna převodového oleje B 5.5 - 6 kvalt

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Tak jsem si přečet a skouknul něco o tom 01425 - Yaw Rate Sensor (G202). Údajně je to nějaký senzor pod zadníma sedačkama... Eeeem... teď mi asi měsíc na zadních sedačkách seděly 3 plecháče obutý do zimáků, neměl jsem je kam uskladnit, tak byly v autě... Včera sem je dal na auto, tím se zadní sedačky uvolnily a odlehčily... Mám rozebrat sedačky a podívat se co je v nich a pod nima..?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“