Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

ondriso
Řidič
Řidič
Příspěvky: 114
Registrován: 15.10.2010 23:26

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od ondriso »

dnes som poslal na repas kardan, uvidime ci sa nieco zmeni alebo nie... btw zo zadneho diferaku som vyliela pekny sajrajt... hustu kasu....
Passat Variant highline, 2,8, lpg

ondriso
Řidič
Řidič
Příspěvky: 114
Registrován: 15.10.2010 23:26

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od ondriso »

takze uz to netuhne ani po dokonalom zohriati podvozku...
vymeneny olej v zadnom diferaku a repas kardadanu.
Passat Variant highline, 2,8, lpg

vitek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 28.10.2015 18:52

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od vitek1 »

ahojte, toto je přesně můj problém.

Pokud při zatáčení cítíš odpor je Torsen pořád sepnutý!!! Dej plnej rejd a toč se dokola 360° jakmile uslyšíš divný zvuky, nebo se auto po sundání nohy z plynu ,,ihned´´ zastaví.

Přesně to je můj problém plus při točení doleva potahávám levé kolo a opačně.

Vítek

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od majkl1 »

Při zatáčení je torsen vždy už z principu (rozdílné otáčky na vstupu a výstupu) "sepnutý" (ve skutečnosti je "sepnutý" neustále, proto jde o pohon 4x4 permanentní). A když už torsen přerozděluje kroutící moment (třením v soukolí), vznikají ztráty (právě tato ztráta je samotným principem samosvorného difu) a proto v takové situaci by auto mělo přiměřeně "přibržďovat". Nakolik je dáno stavem torsenu a olejem. Ono "přibrždění" by mělo z většiny zmizet v okamžiku, když není motor v tahu nebo na neutrál. Kvůli tomu tření se auto s torsenem nemá tahat se zvednutou jednou nápravou (přehřívání oleje). Žádné pazvuky by se rozhodně ozívat neměly.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

George Quattro
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 05.03.2017 03:38

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od George Quattro »

Nazdar hoši no ja ma tak isto problem s torsnem jenom trochu jineho charakteru a to když prerazuji citim trhnuti anebo seknuti se zadni casti akoby byla nekde vule v hnaci soustavie a kdyz ji odlehcim/zatazim vymacknutim spojky nebo prerazenim tak to trhne. A ted otazka kde hledat problem????
Ps. Silenbloky na zadnim diferaku jsem vymnenil...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od majkl1 »

Jak jsi řekl - vůle. Ty začínají už v převodovce, pak v předním a zadním diffu, torsenu a vnitřních a vnějších kloubech poloos. Samozřejmě přičti ještě uložení motoru, převodovky, kardanu, obou nápravnic a stav všech čepů a uložení ramen plus obě torsní tyče. A teď hledej :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vwvlčák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 18.04.2017 20:26

Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu

Příspěvek od vwvlčák »

Zdarec, já žádný problém s tuhnutím nemám, auto mám rok a měl jsem štěstí na předchozí majitele, při kontrole olejů plno a čisto :-), cukání ze zadní části pociťuji - kontrolou se zjistila vůle na silembloku. Letošní zima krásně prověřila smysl 4x4 :-), jo a najeto bez 350 km 400tis.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“