Stránka 1 z 2
Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 14.01.2016 12:52
od vitek1
Zdravím, koupil jsem si Passata 4.4 81KW 1998. Je to moje úplně první čtyřkola a rád bych se tuto cestou zeptal na jednu věc.
Při rozjezdu a odbočení na křižovatce je auto celé zatuhlé a musím tedy dát více plynu. Při jízdě rovně a v zatáčkách není žádný problém. Je to prosím normální?
Děkuji všem
Vítek
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.01.2016 19:32
od M@ty
Stálá čtyřkola - větší odpor.
Můžeš skouknout měřené hodnoty zda není problém např. s váhou (log).
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 16.01.2016 22:25
od vitek1
Zdravím, tak chápu že 4x4 je tuhé
. Jako třeba je to vše ok, jen z neznalosti jsem se zeptal. Prostě auto jede super z lehka, ale když přijedu na křižovatku nebo parkoviště, dám skoro plný rejd, tak auto zatuhne a musím ho přetlačit plynem. Jako by se začal hádat zadek s předkem. Takový divný to je. Třeba normální, fakt nevím.
Děkuji
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 17.01.2016 17:38
od majkl1
Ano, do jisté míry je to normální. Jde o mechanický samosvorný mezinápravový diferenciál torsen. Jelikož obě nápravy mají na asfaltu dobrou adhezi a není mezi nimi rozdíl větší, než který je torsen konstrukčně schopný "uzavřít", tak se to opravdu "hádá". Když bys jel někdy v autě, které má uzávěru a nechal jí zaplou, tak se ti na asfaltu v rejdu může stát, že auto doslova zablokuješ (pomůže až odlehčení jednoho kola nebo nápravy - už jsem to viděl), případně v krajním případě roztrhneš převodovku
Ale torsen není zcela uzamykatelný, takže tohoto se bát nemusíš
Jinak dobrá volba auta
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 20.01.2016 09:58
od vitek1
Výborně, moc děkuji!
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 12:45
od ondriso
Ja som prisiel na jednu vec.... preco tie 4x4 tuhnu iba pri zohriatom motore pohone...? ked rano nastartujem auto a pohnem sa(vsetko je studene) tak toto tuhnutie nepocitujem, ide to krasne hladucko.... podla mna to nema tuhnut ked studene to netuhne...
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 13:56
od ppeettrr
Pokud při zatáčení cítíš odpor je Torsen pořád sepnutý!!! Dej plnej rejd a toč se dokola 360° jakmile uslyšíš divný zvuky, nebo se auto po sundání nohy z plynu ,,ihned´´ zastaví tak máš problém... Doufám že nemusim vysvětlit funkci Torsenu a diferenciálu
Petr
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 13:59
od majkl1
A jak se torsen spíná, mohu-li se zeptat?
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 14:39
od ppeettrr
Nechápu otázku? Rozdílotáčení mezi přední a zadní nápravou (tzn. mezinápravový diferenciál?)
Nebo:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Torsen" onclick="window.open(this.href);return false;
Vitek1 piše,že cítí znatelný odpor... což u Torsenu není normalní
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 14:39
od majkl1
Já vím, jak torsen funguje, proto mě zajímá, jak by se mohl sepnout
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 14:47
od ppeettrr
majkl1 píše:Já vím, jak torsen funguje, proto mě zajímá, jak by se mohl sepnout
Mechánická závada? Málo oleje? Přilepený lamely? Nevim, ale jestli se to při plnym rejdu ,,pere" tak je to jistý
PS: ještě je diff v převodovce na předek...
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 15:00
od majkl1
Prosím mám ještě jednu otázku - jaké lamely máš na mysli?
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 15.03.2016 15:23
od ppeettrr
Omlouvám se, jsem asi nalitej jak hnuj Spletl jsem Haldex s Torsnem.
Ale na určení závady to nemá vliv
Podélný motor TORSEN (Passat B5, Audi a6)
Příčný motor Haldex (Octavia)
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 16.03.2016 12:14
od ondriso
dobre, tak zatial co sa tu spomenulo, absolutne nic nevyriesilo... viete to skusit aj vy prosim vas s tym studenym autom?
dakujem
Re: Passat 4x4 81KW 1998 tuhne pri rozjezdu
Napsal: 17.03.2016 16:04
od M@ty
Nebude to spíše subjektivní pocit? Možná bude mít malinko vliv ztuhlý olej, ale prostě to auto se bude chovat v rejdu jinak než krypl. A když naložíš kufr a máš plnou nádrž tak bych řekl že se ten pocit ještě umocní. Takový "všehrab" 2+2 s Haldex spojkou v rejdu při připojení zadku bez ESP bude ještě horší...