Výměna zadních pružin a tlučimů Passat B5.5 facelift předohrab

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Výměna zadních pružin a tlučimů Passat B5.5 facelift předohrab

Příspěvek od frodobagin »

Výměna zadních tlumičů a pružin na pašíkoví B5.5 facelift předohrab.

- Povolit kolové šrouby na obou stranách zadní nápravy.
- Auto zvednout na obou stranách současně dvěma hevery a podložit špalkama kdyby selhal hever.
- Demontovat zadní kola.
- Povolit šrou tlumiče u spodního uložení klíčem č.16 (do trubky uložení vsunout prstýnek č.16 na matici a šroub povolovat ořechem č.16). Při povolování mazat šroub olejem, půjde to lépe. U mně se šrou povoloval po 11-ti letech a docela to šlo až jsem byl překvapen.)
- Pro lepší vyjmutí šroubu ze spodního uložení je dobré zádní nápravu přizvednou heverem tak, aby šel šroub vytáhnout. Použil jsem panenku, lépe se strká pod auto a nezabere tolik místa.
- Po povolení a vyjmutí spodních šroubů tlumičů spadne zadní náprava trochu dolů.
- Demontovat tlumiče společně s horním uložením. 2 x šroub č.13 na každé straně vozidla. Po demontáži šroubů jsou tlumiče volné a lze je vyjmout.
- Pro demontáž pružin je potřeba na zadní nápravu zatlačit silou tak,aby spadla ještě trochu více a pružiny na obou stranách vyjmout z gumových dorazů. Když jsou pružiny venku (pružiny nedrží žádný šroub ale v gumových miskách je trn, přes který je potřeba pružinu přetáhnout) sundají se lehce i horní i dolní gumová uložení (misky).
- Ze starých tlumičů se demontuje horní uložení (pokud jej nedáváte nové) tak, že vrchní část tlumiče uchytíme do svěráku za sploštělou část na konci závitu a demontujeme matici (myslím že č.13).
- Z horního uložení vytáhneme pěnový doraz a dáme nový doraz do kterého se zatlačí původní krytka tlumiče (nebo krytku tlumiče můžete dát také novou).
- Nový tlumič několikrát stlačíme a necháme samovolně vyběhnout nahoru pro lepší okamžitou funkci tlumiče.
- Na nový tlumič osadíme původní horní uložení s novým pěnovým dorazem a krytkou tlumiče a našroubujeme matici č.13 stejným způsobem, jako jsme ji demontovaly (ve svěráku).
- Tlumiče máme připravené k montáži na vozidlo.
- Dosedací plochy pro nové gumové misky očistíme a namažeme mazacím tukem (hlavně tu horní dosedací plochu pro gumovou misku, aby se přilepila a nepadala při montáži nové pružiny).
- Pokud máme nové gumové misky umístěny montujeme pružiny a to tak, že pružinu nasadíme na trn horní gumové misky a zadní nápravu stlačíme silou dolů tak, aby pružina šla přetáhnout přes trn spodní gumové misky. Pružinu pootočíme tak aby byla tím nejspodnějším závitem opřená o trn a trochu vycentrujeme na gumovách miskách.
- Pružiny jsou namontované a jdeme montovat tlumiče.
- Horní dosedací plochu pro horní uložení tlumiče očistíme, aby horní uložení dobře sedělo a přišroubujeme sestavu tlumiče a horního uložení (dva šrouby č.13 na každé straně)
- Zadní nápravu opět přizvedneme heverem panenkou tak, aby nový šroub spodního uložení tlumiče šel lehce zasunout do spodního uložení nápravy a tlumiče (aby jsme nezničily závit na šroubu). Nezapomeňtě otočit tlumič tak, aby tou vystouplou stranou spodního uložení byl směrem ke kolu vozidla.
- Šroub spodního uložení nedotahujeme. Šroub dotáhneme až po spuštění vozidla z heverů.
- Namontujeme zadní kola a pod obě kola vložíme na zem nějakou fošnu, aby jsme se pod vozidlo vešly. Spustíme vozidlo z heverů na připravené fošny a dotáhneme šrouby spodního uložení tlumičů na obou stranách.

A je hotovo. Je to docela dřina. Hlavně to vstávání a lehání na zem. Jako na vojně VZTYK, K ZEMI, VZTYK atd... furt dokola :minzdr:

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“