Tvrdost podvozku
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Tvrdost podvozku
Zdarec, možná blbej dotaz na který nelze odpovědět nějak konstruktivně, ale zkusím to.
Mam 1.8 ADR rv 2000.
Vloni sem měnil všechna ramena, destičky, axiální táhla řízení atd.. páč mi to na nerovnostech bouchalo.
Po výměně sice nic nebouchá ale pohodlná jízda to tedy není (mam pocit že moje felicie je na tom s pohodlím srovnatelně, ne li někdy lépe).
Podvozek mi přijde tvrdý.
Tak sem se chtěl zeptat jestli je obecně passat tvrdý nebo bych měl vyměnit ještě tlumiče s horním uložením?
Tlumiče jsou Monroe a nemam tušení jak dlouho tam jsou.
Díky
Mam 1.8 ADR rv 2000.
Vloni sem měnil všechna ramena, destičky, axiální táhla řízení atd.. páč mi to na nerovnostech bouchalo.
Po výměně sice nic nebouchá ale pohodlná jízda to tedy není (mam pocit že moje felicie je na tom s pohodlím srovnatelně, ne li někdy lépe).
Podvozek mi přijde tvrdý.
Tak sem se chtěl zeptat jestli je obecně passat tvrdý nebo bych měl vyměnit ještě tlumiče s horním uložením?
Tlumiče jsou Monroe a nemam tušení jak dlouho tam jsou.
Díky
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Tvrdost podvozku
Passat je normálně měkký a pohodlný auto pro dálniční cestování,takže je evidentně něco špatně. Nedaly se třeba do ramen tvrdý silentbloky?
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Re: Tvrdost podvozku
Nene jsou to standartní ramena. Sice je to značka FRAP ale po pul roce používání jsou po kontrole naprosto v pořádku. Když máš třeba ty malý retardéry, i když jsou zaježděný do silnice, tak jak je přejedu třeba 40km/h tak to je prostě rána...
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Tvrdost podvozku
tlumiče a péra ti nejvíc ovlivní pohodlí dej tam origo a uvidíš jak bude komfort zpátky - já dával nové origo tlumiče a v zatáčkách je auto jistější a tolik se nehoupe na nerovnostech jako se starými tlumiči
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Re: Tvrdost podvozku
s jistotou nemám problém a s houpáním taky ne. jen je to prostě tvrdý.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Tvrdost podvozku
90% komfortu dělají péra. Vyprdni se na to jaký značky jsou ramena (pokud nejsou nějak extra zesílený na škaredé silnice). Zbytečný řešit silentbloky a uložení.
Pokud tam není přidaná rozpěrná tyč a tlumiče netečou, bude to v pružinách. Mám taky B5 a i když je to 18 let starý auto, je to vyloženě komfortní. Mám to ryze v sérii.
Pokud tam není přidaná rozpěrná tyč a tlumiče netečou, bude to v pružinách. Mám taky B5 a i když je to 18 let starý auto, je to vyloženě komfortní. Mám to ryze v sérii.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Re: Tvrdost podvozku
na felicii když sem měl pocit že je tvrdá, tak sem vyměnil tlumiče a hned to bylo měkčí. Je pravda že sem měnil i pera.
Když ale na pasatovy vezmu za jízdy zavolant zleva to prava tak se normálně houpe, takže bych neřekl že jsou tam nějaky tvrdší pružiny
Když ale na pasatovy vezmu za jízdy zavolant zleva to prava tak se normálně houpe, takže bych neřekl že jsou tam nějaky tvrdší pružiny
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Tvrdost podvozku
To je jedno. Jestli to je "motokára", já osobně bych sel po pružinách. Před tou tvojí velkou výměnou to tvrdé nebylo? Nemůže být jen nějaká pružina zlomená?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Re: Tvrdost podvozku
tvrdé to bylo, ale ještě to do toho bouchalo, takže mě spíše sraly ta rány a na tvrdost sem se nějak nezaměřoval. Jinak ramena jsou FRAP Heavy Duty, což by měla být ramena pro velkou výdrž, jestli jsou ale tvrdší to netuším. Nicméně Zadek se mi už docela Houpe tak výměnou tlumičů a pružin asi nic nepokazím
EDIT: Pružina určitě ruplá není. Vše vypadá že je tak jak má být
EDIT: Pružina určitě ruplá není. Vše vypadá že je tak jak má být
Naposledy upravil(a) Spajwer dne 02.05.2017 13:59, celkem upraveno 1 x.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Tvrdost podvozku
Záleží po jakých silnicích jezdíš. Dal bych Sachs tlumiče a originální pružiny. Maximálně jestli to chceš snížit tak nějaký decentní péra a stále k tomu Sachs tlumiče.....
Pokud to nepůjde, tak počítej s novým uložením na předek. Pokud to půjde vrátit, tak nic...
Ale buď ty sám nebo někdo ať zkontroluje jejich stav. Podle mě musí pružiny pomoct, i kdyby jsi tam dal jen nějaký pořádný co budou rovný s originálem.
Pokud to nepůjde, tak počítej s novým uložením na předek. Pokud to půjde vrátit, tak nic...
Ale buď ty sám nebo někdo ať zkontroluje jejich stav. Podle mě musí pružiny pomoct, i kdyby jsi tam dal jen nějaký pořádný co budou rovný s originálem.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Tvrdost podvozku
No já nevím,ale pokud tam byly stejný pružiny i tlumiče před výměnou a tlumiče jsou prastarý,řešil bych prvně ty tlumiče,ideálně origo
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Tvrdost podvozku
Však já mu to napsal, že to musí on nebo někdo povolanější vizuálně zkontrolovat. Pak se podle toho uvidí co s tím nebo něco jinýho.... ...čili nic.
Čistě od boku ale: péra za 4000, tlumiče za 4000, uložení za 500-700, práce 1000. To je asi jen v základu pokusů. Proto by bylo fajn to zvednout, zkusit, prohlídnout a třeba nějakou z těch částek ušetřit.
Čistě od boku ale: péra za 4000, tlumiče za 4000, uložení za 500-700, práce 1000. To je asi jen v základu pokusů. Proto by bylo fajn to zvednout, zkusit, prohlídnout a třeba nějakou z těch částek ušetřit.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Re: Tvrdost podvozku
Až bude hezky tak to sjedu, nicméně jako první bych vyměnil asi pouze tlumiče. případně uložení podle stavu.
Práci do rozpočtu nezahrnuju pač tyhle blbosti si dělám sám. V servise když mi vařili vlnovec se mi vysmáli když sem se zmínil o tom že si budu ramena měnit sám, řikali že to v domácích podmínkách není možný, ani že axiální táhla řízení nevyměnim, že je na to potřeba speciální klíč na axiální táhla. Chlapci ale netušili že já sem kluk šikovná a všechny tyhle věci mám xD
Práci do rozpočtu nezahrnuju pač tyhle blbosti si dělám sám. V servise když mi vařili vlnovec se mi vysmáli když sem se zmínil o tom že si budu ramena měnit sám, řikali že to v domácích podmínkách není možný, ani že axiální táhla řízení nevyměnim, že je na to potřeba speciální klíč na axiální táhla. Chlapci ale netušili že já sem kluk šikovná a všechny tyhle věci mám xD
-
- Řidič
- Příspěvky: 114
- Registrován: 28.07.2016 09:29
Re: Tvrdost podvozku
Ještě jeden dotaz, když zhoupnu předek auta tak se okamžitě vrátí zpět.
Dotaz zní: mohou být tlumiče špatné i když se auto nehoupe?
Dotaz zní: mohou být tlumiče špatné i když se auto nehoupe?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 18.04.2013 19:13
- Bydliště: Kopr
Re: Tvrdost podvozku
Geometrii si asi po vyměně ramen dělal,že? Na jakych kolech jezdíš a na kolik je foukáš?
VW Passat Variant B5, 1.9 TDI 81 kW AFN