Syncro vs 4motion

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
yardaz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od yardaz »

standokan píše:pěknej a co uvnitř je dost místa?
Místa je tam, jako v Golfu. Hlavně co se týče kufru se to s P 5,5 bohužel nedá vůbec srovnávat.
Když Pássovec, tak TDI!!!!

http://www.dakoinvest.cz
PRODÁM VAŠI NEMOVITOST, AŤ JE KDEKOLIV, MIMO MĚSÍCE A VENUŠE.........

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od jk4825 »

Když už se tady probíraly ty čtyřkolky, tak bych se chtěl zeptat, jaký olej (značka, specifikace) nalít na výměnu do diferenciálu a do převodovky u
Passata B5, V6 Syncro a popřípadě nějaký odkaz, kde ho objednat či koupit... :?:
Díky :)
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

Ja som si menil tieto oleje minuly rok. Mam sice 1,9 TDI ale tu na motore nezalezi ale na tom ze je to B5 a synchro.
Predny diferak + prevodovka ma tam ist G052 SAE 75 W 90 a ide tam 2,75 litra
daval som tam:
http://www.liquimoly.sk/detail/vykonny- ... sae-75w-90" onclick="window.open(this.href);return false;
obj cislo 4434
Zadny diferak - ma tam ist GL5 SAE 90 ide tam 1,5 litra
daval som tam:
http://www.liqui-moly.sk/detail/plne-sy ... sae-75w-90" onclick="window.open(this.href);return false;
obj cislo 1414

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od jk4825 »

Super. Může být tedy i toto od Castrol-u :?:

Kód: Vybrat vše

Převodovka + přední diff: SAE 75W 90, plná syntetika, výhoda norma VVW 501. 50
http://www.olejshop.cz/xVP-castrol-taf-x-75w-90-(75w90)-1-litr

Zadní diff: SAE 90, API GL 5
http://www.olejshop.cz/xVP-castrol-epx-90-1-litr (tady píšou, že je to minerál :?: )

No a do motoru ještě nevím co za značku, mohl bych mít od známýho za super cenu Texaco, je to tento olej:
http://www.eshop-rychle.cz/znackoveoleje/eshop/6-Texaco/0/5/39-TEXACO-Havoline-Ultra-5W-40-5L
Z různých debat a diskusí třeba na oleje.cz vyplývá, že je to dnes v podstatě jedno jakou značku oleje, pokud splňuje specifikace výrobce. Některej je kvůli obchodnímu názvu dražší a u těch levnějších neznamená, že by byly méně kvalitní...Stejně u mého motoru nevím co tam bylo za ojej a minulý majitel taky nemá tušení, tak jsem myslel motor propláchnout nějakým přípravkem co se tam leje na těch 15 minut na volnoběh, vypustit, nalít náplň 5w40 s tou ujet třeba 2000km, vypustit a nalít novou náplň 5w40...Tak mi to alespoň řekl známej ze servisu, že pokud neví co tam bylo za olej, tak to prý tak dělají... :?:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

No neviem ale predtym si sa pytal na olej do prevodovky a oboch diferakov a teraz pises o motore? Na preplachovanie motora je samozrejme tiez vela pripravkov tiez ich pouzivam pred vymenou oleja, ale s prevodovkou a pohonom 4x4 to predsa nesuvisi.

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od jk4825 »

S tím olejem do motoru jsem to tam dopsal jen jako další olejovou náplň na výměnu. :)
V první řadě jsem chtěl vědět ty diffy a převodovku a to už vím. Takže díky za pomoc... :)
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
klanuk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 15.03.2009 22:22

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od klanuk »

Ahoj koupil sem si Passata 2.3vr5 4motion v tp synchro. Zajimam me jestl to ma nejakej protiprokluz, zadny tlacitko na vypnuti to nema je to r.v.99, kdyz sem to zkousel na rozbahnenym kopci tak to neslo vytocit nad tri tis. hrabaloseto a kdyz sem na to koukal z venku tak se stridve zastavovaly kola.
pašik 2.3 V5 4MOTION

Uživatelský avatar
vlado742
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2896
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vlado742 »

klanuk píše:Ahoj koupil sem si Passata 2.3vr5 4motion v tp synchro. Zajimam me jestl to ma nejakej protiprokluz, zadny tlacitko na vypnuti to nema je to r.v.99, kdyz sem to zkousel na rozbahnenym kopci tak to neslo vytocit nad tri tis. hrabaloseto a kdyz sem na to koukal z venku tak se stridve zastavovaly kola.
Ked nemas na stredovom paneli bud ASR , alebo ESP tak by tam nemal byt ziadny system :roll: aspon neviem o tom

Uživatelský avatar
klanuk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 15.03.2009 22:22

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od klanuk »

kdyz dam ve vag-comu diagnotiku abs tak komponent je: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D10 a vag cislo: 8E0 614 111 A . Kdyz sem to zkousel bylo po zimne rozmocena trava do kopce kamos v tom sedel ja na to cumel z venku. Auto neslo moc vytocit a kola se stridave zastavovali predek zadek ja koukaz boku. Vzdy se jedno kolo pootocilo a zastavilo jak v predu tak vzadu. Delalo to na obou stranach.
pašik 2.3 V5 4MOTION

Uživatelský avatar
vlado742
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2896
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vlado742 »

klanuk píše:kdyz dam ve vag-comu diagnotiku abs tak komponent je: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D10 a vag cislo: 8E0 614 111 A . Kdyz sem to zkousel bylo po zimne rozmocena trava do kopce kamos v tom sedel ja na to cumel z venku. Auto neslo moc vytocit a kola se stridave zastavovali predek zadek ja koukaz boku. Vzdy se jedno kolo pootocilo a zastavilo jak v predu tak vzadu. Delalo to na obou stranach.
Tak potom mas iba EDS - elektronicku uzavierku difu a to myslim mali vsetky 4 motion/syncro.


EDS - elektronický uzáver diferenciálu brzdí pri rozjazde na rôznych typoch povrchu vozovky koleso, ktoré sa pretáča, a presunie výkon motora na druhé koleso hnacej nápravy.
EDS pomáha pri rozbiehaní, pokiaľ majú poháňané kolesá jednej nápravy rozdielny záber. Systém EDS pribrzdí pomocou elektronického riadenia pretáčajúce sa koleso tak, aby druhé koleso na tej istej náprave mohlo prenášať hnaciu silu na vozovku. Tento systém je pre vodiča užitočný tým, že mu umožňuje bezpečný rozjazd aj na klzkej vozovke.
EDS sa vypína u vozidiel s poháňanou jednou nápravou pri dosiahnutí rýchlosti 40 km/h, u vozidiel s pohonom všetkých kolies pri rýchlosti 80 km/h.
Aby sa pri neobvykle silnom namáhaní uzávierky diferenciálu zabránilo možnému prehrievaniu danej brzdy, EDS sa predtým automaticky vypne. Vodič neriskuje poškodenie bŕzd a môže ísť ďalej bez zásahu EDS.

Uživatelský avatar
HanzDj
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 362
Registrován: 25.12.2007 12:51

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od HanzDj »

vlado742 píše:
klanuk píše:kdyz dam ve vag-comu diagnotiku abs tak komponent je: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D10 a vag cislo: 8E0 614 111 A . Kdyz sem to zkousel bylo po zimne rozmocena trava do kopce kamos v tom sedel ja na to cumel z venku. Auto neslo moc vytocit a kola se stridave zastavovali predek zadek ja koukaz boku. Vzdy se jedno kolo pootocilo a zastavilo jak v predu tak vzadu. Delalo to na obou stranach.
Tak potom mas iba EDS - elektronicku uzavierku difu a to myslim mali vsetky 4 motion/syncro.


EDS - elektronický uzáver diferenciálu brzdí pri rozjazde na rôznych typoch povrchu vozovky koleso, ktoré sa pretáča, a presunie výkon motora na druhé koleso hnacej nápravy.
EDS pomáha pri rozbiehaní, pokiaľ majú poháňané kolesá jednej nápravy rozdielny záber. Systém EDS pribrzdí pomocou elektronického riadenia pretáčajúce sa koleso tak, aby druhé koleso na tej istej náprave mohlo prenášať hnaciu silu na vozovku. Tento systém je pre vodiča užitočný tým, že mu umožňuje bezpečný rozjazd aj na klzkej vozovke.
EDS sa vypína u vozidiel s poháňanou jednou nápravou pri dosiahnutí rýchlosti 40 km/h, u vozidiel s pohonom všetkých kolies pri rýchlosti 80 km/h.
Aby sa pri neobvykle silnom namáhaní uzávierky diferenciálu zabránilo možnému prehrievaniu danej brzdy, EDS sa predtým automaticky vypne. Vodič neriskuje poškodenie bŕzd a môže ísť ďalej bez zásahu EDS.
vyčerpavajici odpověď :wink: jinak zkus se podivat do etky a budes vedet hned co tam mas a nemas a co to ma mit atd atd :idea:
DÍLY SE SLEVOU 30%+
Diagnostika VW-group

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od jk4825 »

Trochu pro oživení... :D

Dneska jsem zkoušel najíždět šikmo na mezu a povedlo se mi zajet tak, že jsem měl skoro vyvěšený a tudíž bez adheze pravý přední a levý zadní kolo. Navíc levý přední kolo který sedělo na tvrdo se zabořilo do jakýhosi ďolíku. Takže se mi protáčeli na obou nápravách ty vyvěšený kola a já se nemohl hnout ani dopředu a ani dozadu...

Dle výbavy má moje syncro: 13 1AH L BRS Antiblokovací systém (ABS) s elektronic.uzávěrkou diferenciálu (EDS)

Takže by mě zajímalo: Když takhle zůstanou vyvěšený kola, tak to tomu ta uzávěrka diferenciálu nijak nepomůže a budou prostě zabírat jen ty kola bez přilnavosti :?: :?: :?: :?:


Jsem tady v tomhle topicu o tom něco málo vyčetl, ale zajímala by mě tato moje konkrétní situace...

:lol: :lol: :lol: Jsem si vylezl z auta a v klidu chodil kolem a koukal, jak se ty kola protáčí...škoda že jsem sebou neměl kameru a nebo alespoň foťák. :lol: :lol: :lol:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Co jsem vyčetl o funkci torsenu (klasickýho od AUDI) tak v jeho případě se v takovýchto případech používala ruční brzda (při vyvěšení zadního kola) či pedál brzdy při vyvěšení předního kola (ovšem pokud řj motoru toto umožňuje, což u passata ne - aspoň u mě ne). Při přibrždění prokluzujícího kola dojde mechanicky přes na mě složitý šnekový mechanismus v diferenciálu k převedení kroutícího momentu na kolo druhé. Poměr přeneseného kroutícího momentu je dán použitou konstrukcí diferenciálu, tuším že nejběžnější byl poměr 75% na jedno kolo.
V tvém případě by sis asi nepomohl (maximálně zkusit tu ruční brzdu), ale každopádně přední náprava by ti v ničem nepomohla.
Jen tak hádám, budoucího čtyřkolce (A6 quatro) si budu snad zkoušet zítra. :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

A6 quatro se konat nebude. Chtělo sežrat i trávu kolem silnice. Pod 14,7 jsem se nedostal a to jsem jel max. 70km/h. :evil:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
jk4825
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 432
Registrován: 15.03.2009 21:03
Bydliště: Vysočina

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od jk4825 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Co to mělo pod kapotou za hladovej agregát ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“