Syncro vs 4motion

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
sss601
Pilot
Pilot
Příspěvky: 723
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od sss601 »

StandaS píše:
pásovec píše:Ani na B5 81kw to nevystačí?
To zřejmě jo, problém je v tom, že to moje (vlastně moje nikdy nebylo) bylo v tak bezvadném stavu, že se velice špatně srovnává :( a auto tě musí chytnout na první pohled. Ustoupil jsem a dneska si konečně i vybral a zaplatil zálohu. Ještě chci raději trochu ho prověřit a v pondělí pro něj jedu.
já se byl taky dnes podívat na 4motiona a mám takovej divnej pocit je kupovanej v ČR má očíslovaný okna od cebie, kompletní manuál v češtině, ale bez servisky/ což mám podezření že něco nebude v poho/ bazarník mi o něm řekl jen že to je pecka nic víc nevěděl, neveděl fakt lautr nic mají ho tam uvedenej jako comfortline ale je to highline podle štítku u rezervy bazarník na mě čučel když jsem to začal fotit ale neřekl nic řekl jsem mu že si auto proklepnu..interiér je v alcantaře ale přední sedadlo je žmolkovatý volant krapet odřenej a musel jsem se smát na stropě jsou asi čmouhy od bláta od podpadku :mrgreen: jinak si nedokážu vysvětlit jak jsem mohl najít na zadních pásech stopy po blátě nevim jestli to někdo blbě vyčistil ale prach od bláta nebo něčeho bylo na kobercích i v kufru :? doufám že auto nebylo vytopený ale byla to první prohlídka až zjistim víc podle vin tak šup na zkušební jízdu pak to šoupnu do vw aby se to znovu prokleplo a uvidim ale po tvé zkušenosti ho budu proklepávat pořádně nerad bych se dožil toho že mi ho vemou že je kradenej

Uživatelský avatar
Georghi.Lounge
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 23.08.2009 21:56
Bydliště: Letňany

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od Georghi.Lounge »

Jak jsem to tu tak celé pročet ... Torsen je holt Torsen ...
Ať zkouším, jak zkouším, koncernovky mi vyhovují nejvíc.

Uživatelský avatar
gnosis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 15.05.2009 11:32
Bydliště: Zlínsko

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od gnosis »

Tak pašíka mám půl roku, ale až včera jsem se jel projet na sněhu. No jsem nadšený hrozně moooc, protože to na sněhu jede jak šlak!!! Máme na dědině kruhovou zastávku (takový větší kruháč) a na té jsem jezdil dokola jak na kolotoči! :lol: Do práce jezdím služebním, což je předohrab a po přesednutí do 4x4 je rozdíl značný. Do teď když jsem jezdil na asfaltu, tak ty jizdní vlasnosti mně nepřišly až tak moc jiné na to že to je 4x4. Asi to bylo tím, že jsem to moc nehonil. Na sněhu je zrychlení i brždění jako na asfaltu a otočit 1,5 tuny na pětníku je fakt zážitek. :mrgreen: Těším se až znovu napadne trochu víc sněhu.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pino.t »

Co říkáte na toto, mě to přijde jako FAKE, ze by se quattro nedokázalo rozjet jen díky předku?
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

to tu uz bolo preberane, staci zatiahnut rucnu brzdu. Je to preto lebo torsen funguje tak, ze prenasa primarne tocivy moment dozadu. Do predu posle vykon, az ked sa zadok trochu zatazi ak je vyveseny zadok tak do predu neposle nic. Teda vykon preneseny dopredu je priamo umerny zatazeniu zadku. Staci pritiahnut rucnu a ides dopredu. To tu popisoval niekolkokrat majkl mozno aj v tejto teme to bolo.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Špatná odpověď Karfíku! Za pět a sednout!
Citace:
Při přímé jízdě a stejné adhezi kol se otáčí diferenciál jako celek, otáčky klece a obou planetových kol jsou stejné a na každé kolo se přenáší stejný točivý moment. Zhorší-li se adheze jednoho kola (např. vlivem menšího zatížení nebo nižšího, nemůže se protáčet, protože není možný přenos otáčivého pohybu ze satelitů na planetové kolo jako u čelního nebo kuželového diferenciálu. Díky svornému účinku se ale zvětší podíl točivého momentu připadající na kolo s lepší adhezí. Naopak v zatáčce ani zvýšená svornost neomezuje vyrovnávací činnost diferenciálu a obě kola se valí po vozovce otáčkami odpovídajícími jejich dráze. Svornost, resp. mechanická účinnost diferenciálu závisí na geometrii ozubení šnekového soukolí a může dosáhnout až 90% (tedy mechanická účinnost 10%).

Po přečtení je myslím jasně patrno, že torsen přenáší kroutící moment (při stejné adhezi všech kol) plus mínus 50:50.
Pokud to někomu i nadále nebude v hrubých rysech jasné, vysvětlím mu to po lopatě plus pár facek. :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

No tolko teoria.
Teraz prax :-)
Ja som mal torsen s prevodoukou von, ked som menil spojku a zotrvacnik. No a ked som rukou potocil hnacim hriadelom spojky tak torsen tocil len nahon zadnej napravy (tu misku, na ktorej je priskrutkovany kardan) - predne poloosi sa vobec netocili, ked som v tom pokracoval a druhou rukou som pridrzal, alebo nejako pribrzdil nahon zadnej napravy, tak az potom sa zacali pretacat nahony prednych poloos a to v zavislosti na pribrzdeni zadneho nahonu.
To znamena, ze ked vyvesis zadnu napravu tak prednu napravu ti nepretoci ani nahodou to viem na 100%, lebo som si to odskusal priamo na prevodovke s torsenom ked bola von z auta. Mozno som to mal natocit vtedy na mobil aspon aby to bolo uplne po lopate.
Vsak ked si budes menit spojku tak si to vyskusaj.

A mimochodom ten text co si poslal nijako neodporuje mojmu podaniu.
No a vsak ten napad z rucnou brzdou pochadza od teba a je spravny.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Já jen oponoval tvrzení: ze prenasa primarne tocivy moment dozadu. Pokud máš všechno v cajku, tím myslím, že odpor ložisek a tření brzd je na vyvěšeným autě stejný, tak torsen má tendenci neprotáčet šnekama a tudíž by se měla otáčet celá klec jako celek, což znamená, že by se měly točit obě nápravy stejně. Ale stačí aby se rozdíly dostali nad mez, která je dána konkrétním diferenciálem a stane se to, co popisuješ ty a nebo, co je na tom videu výše. Je možná i počítáno s větším zatížení přední nápravy, tudíž k její větší adhezi a už konstrukčně je torsen u našeho passata řešen tak, aby při normálním zatážení auta (sedí všema 4 na zemi) byl kroutící moment rozdělen rovnoměrně. A možná právě proto při kompletně zvednutém autu se ti pak protáčí zadní náprava, ale to není stav, který nás co by řidiče jezdící převážně kolama na zemi, měl nějak zajímat.
Takže shrnuto, sedí-li pašík "nohama" na zemi a všechna kola jsou na stejným podkladu je moment rozdělen +- stejně pro obě nápravy,
z čehož jednoznačně vyplývá, že Passat ponořený do kapaliny je nadlehčován silou rovnající se tíze kapaliny Passatem vytlačené. :mrgreen:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pino.t »

Toš to je všechno hezky, ale je možny, že by se audi nechalo tak snadno nachytat a elektronika nezapracovala?
přece by si jednotka měla spočítat, že přední kola se netočí a zadek ano, tudíš by to měl trocha omezit vzadu a poslat pár koní dopředu ne?
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Jaká elektronika? Jde o torsen, což je mechnický diferenciál. :old:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pino.t »

majkl1 píše:Jaká elektronika? Jde o torsen, což je mechnický diferenciál. :old:
To jo, ale je tam snad elektronická stabilizace podvozku a tak podobně.
Copak je to co je na tom videu skutečnost?
když ti zadní kola skončí na ledu, tak se už nerozjedeš?
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Aby šlo ESP, musel bys mít asi natočený volant a i tak by asi nic neudělalo, páč by čidla podélného a příčného zrychlení nic nehlásila. ASR ti v tomhle taky nepomůže a ESP taky ne.
Samozřejmě by stačilo dát ruční brzdu a byl venku, ale tam šlo asi o to přesvědčit potencionální zákazníky, že Xdrive je prostě lepší. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

majkl1 píše:Já jen oponoval tvrzení: ze prenasa primarne tocivy moment dozadu. Pokud máš všechno v cajku, tím myslím, že odpor ložisek a tření brzd je na vyvěšeným autě stejný, tak torsen má tendenci neprotáčet šnekama a tudíž by se měla otáčet celá klec jako celek, což znamená, že by se měly točit obě nápravy stejně. Ale stačí aby se rozdíly dostali nad mez, která je dána konkrétním diferenciálem a stane se to, co popisuješ ty a nebo, co je na tom videu výše. Je možná i počítáno s větším zatížení přední nápravy, tudíž k její větší adhezi a už konstrukčně je torsen u našeho passata řešen tak, aby při normálním zatážení auta (sedí všema 4 na zemi) byl kroutící moment rozdělen rovnoměrně. A možná právě proto při kompletně zvednutém autu se ti pak protáčí zadní náprava, ale to není stav, který nás co by řidiče jezdící převážně kolama na zemi, měl nějak zajímat.
Takže shrnuto, sedí-li pašík "nohama" na zemi a všechna kola jsou na stejným podkladu je moment rozdělen +- stejně pro obě nápravy,
z čehož jednoznačně vyplývá, že Passat ponořený do kapaliny je nadlehčován silou rovnající se tíze kapaliny Passatem vytlačené. :mrgreen:
To je pravda, ze ked je to na zemi, tak sa vykon rozdeli podla situacie na vsetky kolesa. Ale to, ze primarne to ide do zadu a podla toho, aka je jeho adhezia to ide do predu je proste fakt, ktory som si vyskusal na demontovanom torsene. Vidno to aj na tom videu a takych videi som uz videl vela, ako napriklad, ze chlapik zodvihol komplet zadne kolesa vliezol do auta nastartoval dal jednotku zadne kolesa sa tocili a auto stalo. Proste najprv to ide dozadu a ked ten nekladie odpor predok nezaberie.

Kasli na to majkl je to len hra so slovami.

A tu mate na inspiraciu:
http://www.youtube.com/watch?v=MXWg_IUk ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu2 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mS ... re=related

Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Ale pozor, to platí i obráceně. Pokud zvedneš předek, zadek bude jen koukat okolo po štěrku, :P
Jde o to, že dojde k tomu, co jsem pal výše. Bude překročen rozdíl v adhezi obou náprav a konstrukčnímu řešení daného torsenu (cca 25:75).
Osobně mám odzkoušeno, že když jsem měl například předek zvednutej, tak ve chvíli, kdy jsem se zlehka dotknul brzdovýho pedálu, auto vyrazilo před. A čistě teroreticky si myslím, že i kdyby bylo na zemi jen jedno kolo, tak díky zásahu EDS se auto sice pomalu, ale přece jenom rozjede.
Zkrátka to video nelže. Ale pokud řidič ví co a jak, tak to pro auto není překážka. Je to hold daň za stálý pohon čtyř kol. :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pino.t »

ameron píše: Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.
Takže, když dostanu předek do vzduchu a zadek bude na zemi, tak na zadek síla půjde?
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“