Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 05.09.2009 18:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

723

Bydliště:

Praha

StandaS píše:
pásovec píše:
Ani na B5 81kw to nevystačí?

To zřejmě jo, problém je v tom, že to moje (vlastně moje nikdy nebylo) bylo v tak bezvadném stavu, že se velice špatně srovnává :( a auto tě musí chytnout na první pohled. Ustoupil jsem a dneska si konečně i vybral a zaplatil zálohu. Ještě chci raději trochu ho prověřit a v pondělí pro něj jedu.

já se byl taky dnes podívat na 4motiona a mám takovej divnej pocit je kupovanej v ČR má očíslovaný okna od cebie, kompletní manuál v češtině, ale bez servisky/ což mám podezření že něco nebude v poho/ bazarník mi o něm řekl jen že to je pecka nic víc nevěděl, neveděl fakt lautr nic mají ho tam uvedenej jako comfortline ale je to highline podle štítku u rezervy bazarník na mě čučel když jsem to začal fotit ale neřekl nic řekl jsem mu že si auto proklepnu..interiér je v alcantaře ale přední sedadlo je žmolkovatý volant krapet odřenej a musel jsem se smát na stropě jsou asi čmouhy od bláta od podpadku :mrgreen: jinak si nedokážu vysvětlit jak jsem mohl najít na zadních pásech stopy po blátě nevim jestli to někdo blbě vyčistil ale prach od bláta nebo něčeho bylo na kobercích i v kufru :? doufám že auto nebylo vytopený ale byla to první prohlídka až zjistim víc podle vin tak šup na zkušební jízdu pak to šoupnu do vw aby se to znovu prokleplo a uvidim ale po tvé zkušenosti ho budu proklepávat pořádně nerad bych se dožil toho že mi ho vemou že je kradenej

_________________
Audi A6 2.8 Avant quattro


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 20.09.2009 19:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2009

Příspěvky:

56

Bydliště:

Letňany

Jak jsem to tu tak celé pročet ... Torsen je holt Torsen ...

_________________
Ať zkouším, jak zkouším, koncernovky mi vyhovují nejvíc.

_________________
BMW 520i V6 110kW r. 1994 -> Škoda Felicia 1.3 GLXi -> VolksWagen Passat B5 r.1999 2.3L V5 110kW 4Motion -> Peugeot 406 2.0HDI čipnuto na 141HP -> Volvo S70 2.4 V5 125kW -> VW Passat 3BG 1.8T trend -> Audi A6 C5 2.5 TDI 132kW quattro


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 22.12.2009 17:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.05.2009

Příspěvky:

18

Bydliště:

Zlínsko

Tak pašíka mám půl roku, ale až včera jsem se jel projet na sněhu. No jsem nadšený hrozně moooc, protože to na sněhu jede jak šlak!!! Máme na dědině kruhovou zastávku (takový větší kruháč) a na té jsem jezdil dokola jak na kolotoči! :lol: Do práce jezdím služebním, což je předohrab a po přesednutí do 4x4 je rozdíl značný. Do teď když jsem jezdil na asfaltu, tak ty jizdní vlasnosti mně nepřišly až tak moc jiné na to že to je 4x4. Asi to bylo tím, že jsem to moc nehonil. Na sněhu je zrychlení i brždění jako na asfaltu a otočit 1,5 tuny na pětníku je fakt zážitek. :mrgreen: Těším se až znovu napadne trochu víc sněhu.

_________________
Passat 2001 96kW Highline 4motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 08.01.2010 17:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5135

Bydliště:

Mám, PV

Co říkáte na toto, mě to přijde jako FAKE, ze by se quattro nedokázalo rozjet jen díky předku?

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 08.01.2010 22:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

to tu uz bolo preberane, staci zatiahnut rucnu brzdu. Je to preto lebo torsen funguje tak, ze prenasa primarne tocivy moment dozadu. Do predu posle vykon, az ked sa zadok trochu zatazi ak je vyveseny zadok tak do predu neposle nic. Teda vykon preneseny dopredu je priamo umerny zatazeniu zadku. Staci pritiahnut rucnu a ides dopredu. To tu popisoval niekolkokrat majkl mozno aj v tejto teme to bolo.

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 09:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Špatná odpověď Karfíku! Za pět a sednout!
Citace:
Při přímé jízdě a stejné adhezi kol se otáčí diferenciál jako celek, otáčky klece a obou planetových kol jsou stejné a na každé kolo se přenáší stejný točivý moment. Zhorší-li se adheze jednoho kola (např. vlivem menšího zatížení nebo nižšího, nemůže se protáčet, protože není možný přenos otáčivého pohybu ze satelitů na planetové kolo jako u čelního nebo kuželového diferenciálu. Díky svornému účinku se ale zvětší podíl točivého momentu připadající na kolo s lepší adhezí. Naopak v zatáčce ani zvýšená svornost neomezuje vyrovnávací činnost diferenciálu a obě kola se valí po vozovce otáčkami odpovídajícími jejich dráze. Svornost, resp. mechanická účinnost diferenciálu závisí na geometrii ozubení šnekového soukolí a může dosáhnout až 90% (tedy mechanická účinnost 10%).

Po přečtení je myslím jasně patrno, že torsen přenáší kroutící moment (při stejné adhezi všech kol) plus mínus 50:50.
Pokud to někomu i nadále nebude v hrubých rysech jasné, vysvětlím mu to po lopatě plus pár facek. :twisted:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 17:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

No tolko teoria.
Teraz prax :-)
Ja som mal torsen s prevodoukou von, ked som menil spojku a zotrvacnik. No a ked som rukou potocil hnacim hriadelom spojky tak torsen tocil len nahon zadnej napravy (tu misku, na ktorej je priskrutkovany kardan) - predne poloosi sa vobec netocili, ked som v tom pokracoval a druhou rukou som pridrzal, alebo nejako pribrzdil nahon zadnej napravy, tak az potom sa zacali pretacat nahony prednych poloos a to v zavislosti na pribrzdeni zadneho nahonu.
To znamena, ze ked vyvesis zadnu napravu tak prednu napravu ti nepretoci ani nahodou to viem na 100%, lebo som si to odskusal priamo na prevodovke s torsenom ked bola von z auta. Mozno som to mal natocit vtedy na mobil aspon aby to bolo uplne po lopate.
Vsak ked si budes menit spojku tak si to vyskusaj.

A mimochodom ten text co si poslal nijako neodporuje mojmu podaniu.
No a vsak ten napad z rucnou brzdou pochadza od teba a je spravny.

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 18:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Já jen oponoval tvrzení: ze prenasa primarne tocivy moment dozadu. Pokud máš všechno v cajku, tím myslím, že odpor ložisek a tření brzd je na vyvěšeným autě stejný, tak torsen má tendenci neprotáčet šnekama a tudíž by se měla otáčet celá klec jako celek, což znamená, že by se měly točit obě nápravy stejně. Ale stačí aby se rozdíly dostali nad mez, která je dána konkrétním diferenciálem a stane se to, co popisuješ ty a nebo, co je na tom videu výše. Je možná i počítáno s větším zatížení přední nápravy, tudíž k její větší adhezi a už konstrukčně je torsen u našeho passata řešen tak, aby při normálním zatážení auta (sedí všema 4 na zemi) byl kroutící moment rozdělen rovnoměrně. A možná právě proto při kompletně zvednutém autu se ti pak protáčí zadní náprava, ale to není stav, který nás co by řidiče jezdící převážně kolama na zemi, měl nějak zajímat.
Takže shrnuto, sedí-li pašík "nohama" na zemi a všechna kola jsou na stejným podkladu je moment rozdělen +- stejně pro obě nápravy,
z čehož jednoznačně vyplývá, že Passat ponořený do kapaliny je nadlehčován silou rovnající se tíze kapaliny Passatem vytlačené. :mrgreen:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 19:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5135

Bydliště:

Mám, PV

Toš to je všechno hezky, ale je možny, že by se audi nechalo tak snadno nachytat a elektronika nezapracovala?
přece by si jednotka měla spočítat, že přední kola se netočí a zadek ano, tudíš by to měl trocha omezit vzadu a poslat pár koní dopředu ne?

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 19:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jaká elektronika? Jde o torsen, což je mechnický diferenciál. :old:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 19:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5135

Bydliště:

Mám, PV

majkl1 píše:
Jaká elektronika? Jde o torsen, což je mechnický diferenciál. :old:

To jo, ale je tam snad elektronická stabilizace podvozku a tak podobně.
Copak je to co je na tom videu skutečnost?
když ti zadní kola skončí na ledu, tak se už nerozjedeš?

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 19:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Aby šlo ESP, musel bys mít asi natočený volant a i tak by asi nic neudělalo, páč by čidla podélného a příčného zrychlení nic nehlásila. ASR ti v tomhle taky nepomůže a ESP taky ne.
Samozřejmě by stačilo dát ruční brzdu a byl venku, ale tam šlo asi o to přesvědčit potencionální zákazníky, že Xdrive je prostě lepší. :wink:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 20:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

majkl1 píše:
Já jen oponoval tvrzení: ze prenasa primarne tocivy moment dozadu. Pokud máš všechno v cajku, tím myslím, že odpor ložisek a tření brzd je na vyvěšeným autě stejný, tak torsen má tendenci neprotáčet šnekama a tudíž by se měla otáčet celá klec jako celek, což znamená, že by se měly točit obě nápravy stejně. Ale stačí aby se rozdíly dostali nad mez, která je dána konkrétním diferenciálem a stane se to, co popisuješ ty a nebo, co je na tom videu výše. Je možná i počítáno s větším zatížení přední nápravy, tudíž k její větší adhezi a už konstrukčně je torsen u našeho passata řešen tak, aby při normálním zatážení auta (sedí všema 4 na zemi) byl kroutící moment rozdělen rovnoměrně. A možná právě proto při kompletně zvednutém autu se ti pak protáčí zadní náprava, ale to není stav, který nás co by řidiče jezdící převážně kolama na zemi, měl nějak zajímat.
Takže shrnuto, sedí-li pašík "nohama" na zemi a všechna kola jsou na stejným podkladu je moment rozdělen +- stejně pro obě nápravy,
z čehož jednoznačně vyplývá, že Passat ponořený do kapaliny je nadlehčován silou rovnající se tíze kapaliny Passatem vytlačené. :mrgreen:


To je pravda, ze ked je to na zemi, tak sa vykon rozdeli podla situacie na vsetky kolesa. Ale to, ze primarne to ide do zadu a podla toho, aka je jeho adhezia to ide do predu je proste fakt, ktory som si vyskusal na demontovanom torsene. Vidno to aj na tom videu a takych videi som uz videl vela, ako napriklad, ze chlapik zodvihol komplet zadne kolesa vliezol do auta nastartoval dal jednotku zadne kolesa sa tocili a auto stalo. Proste najprv to ide dozadu a ked ten nekladie odpor predok nezaberie.

Kasli na to majkl je to len hra so slovami.

A tu mate na inspiraciu:
http://www.youtube.com/watch?v=MXWg_IUko9U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=related

Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 20:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Ale pozor, to platí i obráceně. Pokud zvedneš předek, zadek bude jen koukat okolo po štěrku, :P
Jde o to, že dojde k tomu, co jsem pal výše. Bude překročen rozdíl v adhezi obou náprav a konstrukčnímu řešení daného torsenu (cca 25:75).
Osobně mám odzkoušeno, že když jsem měl například předek zvednutej, tak ve chvíli, kdy jsem se zlehka dotknul brzdovýho pedálu, auto vyrazilo před. A čistě teroreticky si myslím, že i kdyby bylo na zemi jen jedno kolo, tak díky zásahu EDS se auto sice pomalu, ale přece jenom rozjede.
Zkrátka to video nelže. Ale pokud řidič ví co a jak, tak to pro auto není překážka. Je to hold daň za stálý pohon čtyř kol. :twisted:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 20:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5135

Bydliště:

Mám, PV

ameron píše:
Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.

Takže, když dostanu předek do vzduchu a zadek bude na zemi, tak na zadek síla půjde?

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group