Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 21:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Je jedno, kterou nápravu máš ve vzduchu. Když se přešvihne ten poměr o kterým jsem už několikrát psal, tak je auto samo o sobě v řitce.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 22:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

pino.t píše:
ameron píše:
Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.

Takže, když dostanu předek do vzduchu a zadek bude na zemi, tak na zadek síla půjde?


Stane sa toto:
1) torsen posle silu na zadok
2) zadok je zatazeny a zacne prenasat dopredu
3) kedze predok je vo vzduchu zo zadu sa prenesie 100% hnacej sily a vzadu otane 0%
4) zadna naprava nezaberie a predok sa bude tocit naprazdno

Takze jedine pribrzdit ako uz majkl raz spominal.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok ... auto stoji
Ziadne zatazenie predku = 100% prenosu vykonu na predok ... auto stoji

Aj tak torsen milujem... :ura1:

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 09.01.2010 23:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

A este to zhrniem.

Test v "laboratornych" podmienkach:
Mame demontovanu prevodovku s torsenom.

1) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky
- co sa stane? Bude sa tocit len hnaci hriadel kardanu (nahon zadnej napravy)
- to sa rovna tomu ked je vyvesena zadna naprava a zadne kolesa sa tocia a na prednu napravu
ide 0% vykonu
- takto to bude fungovat aj keby bolo vo vzduchu cele auto - budu sa tocit len zadne kolesa
a predne nemusia ani stat na zemi a budu stat

2) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky a druhou chytime hnaci hriadel kardanu
- co sa stane? Budu sa tocit len predne poloosi ale kardan, kedze ho blokujeme bude stat.
- to sa rovna tomu ked je predna naprava vyvesena a predne kolesa sa tocia, ale na zadnu napravu
ide 0% vykonu

toto som si odskusal a tak to je.

Z toho vyplyvaju dve veci:
1) prvotny impulz ide na zadnu napravu
2) pri podmienkach bliziacich sa k nulovej adhezii jednej alebo druhej napravy torsen rozdeluje hnaciu silu tak, ze ak ze jedna naprava zatazena x% tak na nu posle (100-x)% vykonu. Na druhu posle zbytok. Ak teda zatazim napravu na 0% (je vo vzduchu), tak na nu torsen posle (100-0)% vykonu teda 100% (kolesa sa tocia vo vzduchu). Na druhu napravu ktora je jedina zatazena teda ostane uz len 0% vykonu a auto sa nepohne.

bod 2) ale neplati ked su vsetky kolesa na zemi a maju aspon nejaku adheziu

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 10.01.2010 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Na světě není jediný torsen, který dokáže přenést 100% kroutícího momentu na jednu nápravu. Technicky to není možné stejně jako perpetum mobile.
Pozor hlavní rozdíl oproti haldexu není to, že vyrovnává rozdílné otáčky náprav, ale kroutící moment, což jsou dvě naprosto odlišné fyzikální veličiny.
Pro ty, co mají základní technické znalosti a krapet fyzikální představivosti a nebo jen pro ty, co rádi čtou doporučuji přečíst toto vlákno z jednoho fora: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=802853&p=2969671 :roll:

Jen jeden názorný příklad z tohot vlákna:
Citace:
uvedu vzorove priklady pro torsen se zakladnim pomerem 50:50 a moznosti prerozdeleni 25:75-75:25. Takovy torsen je schopen je schopen na vice zatizenou hridel prenest az trojnasobek momentu, ktery klade mene zatizena hridel. Uvazuji pripad, kdy zadek ma stale dobrou adhezi, meni se jen adheze predku (muze byt i vse obracene)

1. obe napravy jsou na asfaltu, predek tahne silou 200N, zadek taky 200N, celkem 400N, rozdeleni je 50:50

2. predek vjizdi na snih, dokaze prenest jen 100N. Torsen rozdil prenese dozadu. Zadek tahne 300N, celkem je to stale 400, rozdeleni je 25:75

3. predek vjizdi na led, prenasi jen 50N. Torsen by chtel dozadu cely rozdil, ale muze jen trojnasobek predku (pomer 25:75), dozadu posle tedy jen 150N. V souctu je to uz jen 200, pokud neuberes plyn, tak se zvysi otacky a predek prohrabne. Pomer je stale 25:75

4. Predek nadskoci do vzduchu, neprenasi zadnou silu. Torsen dozadu uz neposle taky nic, protoze trojnasobek nuly je zase jen nula, auto netáhne. Pomer neni zadny, moment se neprenasi, nulou nelze delit. Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 10.01.2010 14:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2008

Příspěvky:

534

pino.t píše:
Co říkáte na toto, mě to přijde jako FAKE, ze by se quattro nedokázalo rozjet jen díky předku?

Neviem, ale prinajmensom je to zvlastne. Aby v audi na to nemysleli? Aby sa o to nespostaral brzdovy asisten , alebo nieco ine?

_________________
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 10.01.2010 20:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

majkl1 píše:
Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.


Ano nie je spravne, ked je este nejaka adhezia, a mozno to nie je spravne popisane nepoznam ani vzorec ako torsen prenasa moment, ale viem ze funguje tak ako som popisal, lebo som to testoval pretoze ma to zaujimalo. To su krajne podmienky ked vpredu alebo vzadu nie je ziadna adhezia.
To si ale nepoprel ani ty takze v podstate ja suhlasim s tebou a ty so mnou s vyhradami k vykladu. Takze to mozeme uzavriet. Ja uz k tomu nemam a ani uz nechcem viacej nic povedat.

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 10.01.2010 20:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9730

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Nepopřeli jsme se a to je důležité. Taakže hrrr na pivko. Střízlivý nás nedostanou! :drug: :daz: :jok:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 10.01.2010 20:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

majkl1 píše:
Nepopřeli jsme se a to je důležité. Taakže hrrr na pivko. Střízlivý nás nedostanou! :drug: :daz: :jok:


Tak tak pozývam ta :bot: na zdravie :lol:

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 20.01.2010 20:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1063

Bydliště:

střední čechy

už to tenkrýt někdo posílal do VW a tam se vyjádřili: že v reále ani na ledu nenastane že by měla náprava nulovou adhezi, takže torsen bude hejbat furt 4ma kolama. o vejkendu zapadnul kámoš tak sem ho jel tahat ale bylo tam tolik sněhu že sem se tam nedostal ani já, zastavili jsme kiu sorrento a ta tam zůstala taky, rozdíl byl v tom že můj zapadlrj pašík zočil pořád 4ma kolama ale zapadlá kia točila jen levým předním a levým zadním kolem :158:

_________________
kvalitní přestavby na LPG www.dobrelpg.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 25.01.2010 11:17 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.03.2008

Příspěvky:

5488

Bydliště:

Praha

A já bych to vyjel z toho válce s haldexem nové generace? :mrgreen: Podle mě ano, ikdyby se to zkoušelo vyvěsit přední i zadní :-)

_________________
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz
Obrázek

_________________
3C 4M TDi DPF Highline detailed by Pásovec


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 04.02.2010 00:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

Nakolko haldex pripaja zadne kolesa len pri preklze prednych tak asi ano. Predne by normalne zaberali. Keby si mal taky valec aj vpredu aj vzadu tak by si to ale nevyhrabal :ura1:

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 04.02.2010 19:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.03.2008

Příspěvky:

5488

Bydliště:

Praha

A ono by se nejaky auto vyhrabalo jo, kdyby byly vsechny kola na valcich? :mrgreen: Jinak aktuální haldex opravdu na prokluz neceka.

_________________
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz
Obrázek

_________________
3C 4M TDi DPF Highline detailed by Pásovec


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 05.02.2010 02:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

pásovec píše:
A ono by se nejaky auto vyhrabalo jo, kdyby byly vsechny kola na valcich? :mrgreen:


mozno vznasadlo :-)

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 03.05.2010 19:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.12.2007

Příspěvky:

362

Jen takovej smělej dotaz, u G4 je haldex? Jak jak je na tom G4 4x4 oproti třeba B5 4x4? Funguje to dobře? osobně jsem zastánce torsenu ale u G4 je pouze haldex co? :roll:

_________________
DÍLY SE SLEVOU 30%+
Diagnostika VW-group

_________________
Passat B5.5 Tdi 96kw, AVF, EGR-off


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Syncro vs 4motion
PříspěvekNapsal: 04.05.2010 11:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

723

Bydliště:

Praha

HanzDJ: no 4 golf ma haldex bude to fungovat stejne jako u octavie nebo bory a bude tam urco haldex prvni generace

_________________
Audi A6 2.8 Avant quattro


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group