Re: Syncro vs 4motion
Napsal: 03.10.2008 23:41
Já měl syncro 1987 s pětiválcem 2,2 variant bez Torsenu. Mělo to kardánku na tvrdo s mezinápravovou špérou, ovládanou podtlakem z čudlíku u popelníku. Takže myslím, že pravý syncro je něco jiného.Currahee píše:Passat B5 a B5.5 má z důvodu konstrukce (motor podél) Torsen, stálý záběr všech kol. To samé má i Phaeton. Torsen je samosvorný mezinápravový diferenciál, kdy špéra funguje na mechanickém principu. U ostatních modelů je Haldex II generace viz.pdf, hydraulicky ovládaná spojka, umožňující plynulou změnu poměru hnací síly mezi nápravami. O řízení se stará řídící jednotka, která reguluje tlak oleje ve spojce podle informací z ostatních systémů auta. Touareg se trochu liší, má planetový mezinápravový diferák s elektromechanicky ovládanou lamelovou spojkou. Rozdíl mezi značením Syncro a 4motion by měl být, že Syncro byla klasická viskózní spojka bez elektronického řízení a 4motion je již elektronicky řízená, ale to neplatí pro auta s Torsenem. Už nevím jak to líp napsat.
Jinak tenhle model s tímto motorem bylo bomba svezení....