Stránka 4 z 21

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 03.10.2008 23:41
od yardaz
Currahee píše:Passat B5 a B5.5 má z důvodu konstrukce (motor podél) Torsen, stálý záběr všech kol. To samé má i Phaeton. Torsen je samosvorný mezinápravový diferenciál, kdy špéra funguje na mechanickém principu. U ostatních modelů je Haldex II generace viz.pdf, hydraulicky ovládaná spojka, umožňující plynulou změnu poměru hnací síly mezi nápravami. O řízení se stará řídící jednotka, která reguluje tlak oleje ve spojce podle informací z ostatních systémů auta. Touareg se trochu liší, má planetový mezinápravový diferák s elektromechanicky ovládanou lamelovou spojkou. Rozdíl mezi značením Syncro a 4motion by měl být, že Syncro byla klasická viskózní spojka bez elektronického řízení a 4motion je již elektronicky řízená, ale to neplatí pro auta s Torsenem. Už nevím jak to líp napsat.
Já měl syncro 1987 s pětiválcem 2,2 variant bez Torsenu. Mělo to kardánku na tvrdo s mezinápravovou špérou, ovládanou podtlakem z čudlíku u popelníku. Takže myslím, že pravý syncro je něco jiného.
Jinak tenhle model s tímto motorem bylo bomba svezení.... :cowb:

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 04.10.2008 16:56
od magmuss
Já věděl, že tam je nějaká změna.. :lol: 8)

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 04.10.2008 19:28
od yardaz
ty torseny meli myslim v 90 letech GII syncro. :gey:

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 04.10.2008 20:43
od ameron
vaha píše:
ameron píše: Hadam si nemyslis ze som tam lial hocijaky olej?
Diferak ma splnat GL5 a SAE 90W
Prevodovka SAE 75 W-90
Vyjde to v pohode do 2500SKK vsetko.
a splňuje normu vw? :lol:
inak by som ho tam predsa nedaval

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 05.10.2008 16:19
od Currahee
yardaz píše:
Currahee píše:Passat B5 a B5.5 má z důvodu konstrukce (motor podél) Torsen, stálý záběr všech kol. To samé má i Phaeton. Torsen je samosvorný mezinápravový diferenciál, kdy špéra funguje na mechanickém principu. U ostatních modelů je Haldex II generace viz.pdf, hydraulicky ovládaná spojka, umožňující plynulou změnu poměru hnací síly mezi nápravami. O řízení se stará řídící jednotka, která reguluje tlak oleje ve spojce podle informací z ostatních systémů auta. Touareg se trochu liší, má planetový mezinápravový diferák s elektromechanicky ovládanou lamelovou spojkou. Rozdíl mezi značením Syncro a 4motion by měl být, že Syncro byla klasická viskózní spojka bez elektronického řízení a 4motion je již elektronicky řízená, ale to neplatí pro auta s Torsenem. Už nevím jak to líp napsat.
Já měl syncro 1987 s pětiválcem 2,2 variant bez Torsenu. Mělo to kardánku na tvrdo s mezinápravovou špérou, ovládanou podtlakem z čudlíku u popelníku. Takže myslím, že pravý syncro je něco jiného.
Jinak tenhle model s tímto motorem bylo bomba svezení.... :cowb:
Hmm, co to bylo za auto? Podívám se jak to bylo udělaný 8)

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 00:43
od yardaz
Currahee píše:
yardaz píše: Já měl syncro 1987 s pětiválcem 2,2 variant bez Torsenu. Mělo to kardánku na tvrdo s mezinápravovou špérou, ovládanou podtlakem z čudlíku u popelníku. Takže myslím, že pravý syncro je něco jiného.
Jinak tenhle model s tímto motorem bylo bomba svezení.... :cowb:
Hmm, co to bylo za auto? Podívám se jak to bylo udělaný 8)
Měl jsem dycinky jen Pássovce, tohle byl r.v 87 variant syncro, 2,2i pětihrnec, mechanická stříkačka (skvwělej zátah), tím podtlakovým čudlíkem se ještě dal natvrdo zavřít zadní diferák ale to nebylo nikdy třeba... :fly2: :fly2: :fly2:

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 08:37
od Currahee
yardaz píše:
Currahee píše: Hmm, co to bylo za auto? Podívám se jak to bylo udělaný 8)
Měl jsem dycinky jen Pássovce, tohle byl r.v 87 variant syncro, 2,2i pětihrnec, mechanická stříkačka (skvwělej zátah), tím podtlakovým čudlíkem se ještě dal natvrdo zavřít zadní diferák ale to nebylo nikdy třeba... :fly2: :fly2: :fly2:
Tak jsem to našel. Byl to starý systém hodně využívaný u off road aut do dneška. Jde stále o klasické syncro neřízené elektronicky. Přední diferák má mechanické zavírání věncem přes synchronní spojku jako kterýkoliv kvalt v převodovce. To bylo později nahrazeno torsenem se samosvorným uzavřením asi pro pohodlí šoféra. Zadní diferák měl úplně stejnou mechanickou závěrku, která byla nahrazena viskozní spojkou v r.1990 a později elektronicky přibržďováním kotoučů, ale to už byl pašíkovský "4motion"

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 12:17
od yardaz
Currahee píše:
yardaz píše: Měl jsem dycinky jen Pássovce, tohle byl r.v 87 variant syncro, 2,2i pětihrnec, mechanická stříkačka (skvwělej zátah), tím podtlakovým čudlíkem se ještě dal natvrdo zavřít zadní diferák ale to nebylo nikdy třeba... :fly2: :fly2: :fly2:
Tak jsem to našel. Byl to starý systém hodně využívaný u off road aut do dneška. Jde stále o klasické syncro neřízené elektronicky. Přední diferák má mechanické zavírání věncem přes synchronní spojku jako kterýkoliv kvalt v převodovce. To bylo později nahrazeno torsenem se samosvorným uzavřením asi pro pohodlí šoféra. Zadní diferák měl úplně stejnou mechanickou závěrku, která byla nahrazena viskozní spojkou v r.1990 a později elektronicky přibržďováním kotoučů, ale to už byl pašíkovský "4motion"
No tak to je von, jen bych ještě doplnil, jak jsem psal výše, že to šlo uzavírat z místa řidiče podtlakem. Mezináprava a stejně tak zadek, nebyl to systém AUDI???

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 12:22
od Currahee
yardaz píše:
Currahee píše: Tak jsem to našel. Byl to starý systém hodně využívaný u off road aut do dneška. Jde stále o klasické syncro neřízené elektronicky. Přední diferák má mechanické zavírání věncem přes synchronní spojku jako kterýkoliv kvalt v převodovce. To bylo později nahrazeno torsenem se samosvorným uzavřením asi pro pohodlí šoféra. Zadní diferák měl úplně stejnou mechanickou závěrku, která byla nahrazena viskozní spojkou v r.1990 a později elektronicky přibržďováním kotoučů, ale to už byl pašíkovský "4motion"
No tak to je von, jen bych ještě doplnil, jak jsem psal výše, že to šlo uzavírat z místa řidiče podtlakem. Mezináprava a stejně tak zadek, nebyl to systém AUDI???
No ono hovoří za vše, že zavírání synchronem = syncro a pak teprve následoval vpředu torsen, vzadu viskozní spojka a u ostatních modelů pak haldex :wink:

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 12:27
od yardaz
Currahee píše:
yardaz píše: No tak to je von, jen bych ještě doplnil, jak jsem psal výše, že to šlo uzavírat z místa řidiče podtlakem. Mezináprava a stejně tak zadek, nebyl to systém AUDI???
No ono hovoří za vše, že zavírání synchronem = syncro a pak teprve následoval vpředu torsen, vzadu viskozní spojka a u ostatních modelů pak haldex :wink:
Tu vizkozní měli tuším v té době GII. country ????????

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 16:10
od JonatanCl
StandaS píše:
magmuss píše: Tak ještě jinak.. :roll:

čtyřkolku, která bude šetřit palivo tím, že nebude stálá.. Bude vyhodnocovat kdy se má zapnout - např. podle tlaku bočního větru, na křižovatce při prudším rozjezdu, na mokru, na ledu a na sněhu.. 8O jsou totiž občas i silnice, kde jedeš prostě stálou rychlostí a myslím, že čtyřkolku nevyužíváš pokaždé.. 1. úspora paliva, 2. inteligentní systém, vyhodnocující kdy zabrat a kdy nechat bez činosti.. 8O
Tak si prubni třeba Hondu CRV a hned poznáš ten rozdíl. Když to zabere, tak tě to přímo nakopne. Prostě stálej pohon je lepší a i když nenmáš stálej, tak to bude stejně brát víc, protože tam máš prvky, které stále musejí makat (poloosy, kardan atd.) :wink:

Tak CR-V můžu potvrdit svojí hnusnou zkušeností
- systém Haldex I, šéf mírně cvaknul geometrii zadní nápravy
(to jsem zjistil až později - 2mm šjdrem) a já s ní jel do obloukový křižovatky na namrzlém sněhu
Byla mírně do kopečka, tak jsem Hondu malinko přišlápnul, kopla Haldexa a během zlomku
vteřiny jsem jel zpátky tam, odkud jsem jel. S tím rozdílem, že jsem se z leknutí málem pos...
Štěstí, že to bylo ráno za tmy a nikdo kolem, nevím, jak bych tu případnou bouračku
vysvětloval, když jsem se roztočil

Proto pro mně je přijatelný jedině Torsen - stálá v podstatě mechanická 4x4,
jakýkoli připojování zadku, který nemůžu zapnout sám, odmítám po téhle zkušenosti.
Bohužel Haldex II nemám ošlápnutý, tak nemůžu posuzovat nový systémy

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 16:36
od magmuss
Ok, ukecali ste mě pánové :lol: zatím tedy vítězí Torsen :D

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 06.10.2008 19:31
od vaha
magmuss píše:Ok, ukecali ste mě pánové :lol: zatím tedy vítězí Torsen :D
Dneska jsme jeli na kruháku tady u nás v podkrkonoší s borou 4motion a takovýho drifta sem nezažil,se to začlo hrnout ven pak se přidal azdek ESP se mohlo zbláznit nic moc teda...to quattro je jiná liga :wink: teď sem byl protáhnout audinku do serpentín na kopec a ESP nebliklo ani jednou :lol:

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 07.10.2008 09:35
od DanecekTDI
Ahoj
Mam 4Motion pasika 2000.Neni pravda ze to je uplne na nic-je to k nezaplaceni.jednak jizdni vlasnosti u 4x4 jsou o nekolik trid nekde uplne jinde a to i diky tomu ze 4motion/syncro nemam vzadu vlecnou napravu v kuse ale nezavysle zaveseni kol.pomer je 50/50 na napravy dle potreby a do rychlosti 80km/h jsou tam jeste EDS ktere pribrzdovanim nezavisle prenaseji tech zbylych 50 na naprave dle potreby na obe strany.od 80km/h je to bez uzaverky.v kombinaci s ESP je 4kola opravdu hodne rychla v zatackach jak na suchu tak na mokru tak na snehu, nedam na to dopustit vsem doporucuji,nemel jse stim pohonem jediny problem :)

Re: Syncro vs 4motion

Napsal: 07.10.2008 11:16
od koren
Pripujuji se k predchozimu prispevku. 4motion u starsich passatu ma vyborny jizdni vlastnosti a vyjede snad vsechno. Da se s tim neskutecne vyradit na nejakym okruhu nebo na poli, kdyz se vypne ESP. Uz se tesim na zimu a na snih :-)