Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 26.11.2008 20:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

457

Bydliště:

west

Zdravím chlapi, resp. automatikáři. :wink:

Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky

_________________
B5.5 Variant 1.8T 110kW AWT 2004 Tiptronic ***** EX (B5 Variant 1.8 92kW 20V ADR, r.99 automat, LPG)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 27.11.2008 11:34 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

3876

johnns píše:
Zdravím chlapi, resp. automatikáři. :wink:

Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky



Já nějak nevím, co chceš slyšet ? Já po Praze zásadně plný automat, v případě pěkné krajinkové silnice bez provozu(když mám chuť) šahám po tiptronicu.....ostatní takřka nepoužívám(mimo p a r samozřejmě)....co se akcelerace týče (sic s prodlevou- u automatu normální) dávám plný, automat sám podřazuje.....


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 27.11.2008 13:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

348

no nevim nevim, jelikoz je to primarne urcene napr pri tazeni nakladu aby ti to zbytecne neradilo ctyrku a nemucil jsi motor das za 3 .. a jedes celou cestu a radi automaticky ale max do 3. stupne, myslim ze to prevodovce nebude delat dobre kdyz s tim behem jizdy neustale menis rezimy jizdy .... myslim ze se to podepise na zivotnosti..

_________________
VW PASSAT Variant 1.9Tdi 96KW Tiptronic


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 14:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

457

Bydliště:

west

No zajímavý je, že to lze zařadit, resp. podřadit bez pojistky. Dedukuju, že pokud to jde bez pojistky podřadit z 3ky na 2ku (kde převodový poměr není tak veliký) a nejde to z D na 3ku (kde už je rozdíl rapidní - stejně tak z 2ky na 1ku) je to tedy uděláno záměrně. Nicméně pokud nebudu mít 100pro jistotu, raději si nechám zajít chuť.
Chtěl jsem jen slyšet nějaký názor. Škoda, že automaty se nerozšiřují drobet rychleji a informace o nich nejsou snáze dohledatelnější. Ale ta doba jednou, věřím, přijde.
Díky :wink:

_________________
B5.5 Variant 1.8T 110kW AWT 2004 Tiptronic ***** EX (B5 Variant 1.8 92kW 20V ADR, r.99 automat, LPG)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 15:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5556

Bydliště:

Brno, Jihlava

Proc by to melo skodit? Proc by to tam tedy ve VW davali? :roll:

Kamarad ma B5 81kw TDI s 4st. automatem, najeto cca 650tis km a slape jak hodinky. Razeni, tedy spise omezeni maximalniho zarazenyho stupne pouziva celkem casto a zadny problemy s tim nemel.

_________________
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 15:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

736

Bydliště:

Ltm,Tp,Rce,Ter

nejsem žádnej expert na automaty,jen uživatel,co se informoval,abych si ho neoddělal,ale omezovače rychlostích stupňů se používají na tažení přívěsů atd.,ale určitě ne na podřazování.to by pak automat ztrácel smysl.k tomuto účelu je funkce kickdown.a hlavně mě upozorňovali, NIKDY NEPŘEŘAZUJ DOKUD AUTO NESTOJÍ!!!

_________________
Auto:matický turbonaftový kombajn


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 16:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5556

Bydliště:

Brno, Jihlava

malejpeta píše:
nejsem žádnej expert na automaty,jen uživatel,co se informoval,abych si ho neoddělal,ale omezovače rychlostích stupňů se používají na tažení přívěsů atd.,ale určitě ne na podřazování.to by pak automat ztrácel smysl.k tomuto účelu je funkce kickdown.a hlavně mě upozorňovali, NIKDY NEPŘEŘAZUJ DOKUD AUTO NESTOJÍ!!!

Neni pravda ze je to JEN na tahani privesu. Je to treba pokud jedes do prudkyho kopce a chces prejizdet, tak si takto umele "podradis" abys dostal motor do optimalnejsich otacek. Kickdown je sice dobra funkce, ale stejne nez automat i motor zareaguji tak muze byt pozde.

A k tomu razeni dokud auto nestoji - ano, ale plati pouze pro neutral a zpatecku.

_________________
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 16:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

348

proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....

_________________
VW PASSAT Variant 1.9Tdi 96KW Tiptronic


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 17:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5556

Bydliště:

Brno, Jihlava

Ferkov píše:
proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....

Proc? Protoze s Tiptronicem si muzes zaradit nahoru i dolu, s 4.stupnovym automatem to nelze.

Co vsichni mate s tim slovickem "neustale"? Jasne ze nebudu "podrazovat" na kazde krizovatce, ale pouziti nekolikrat za den tomu nemuze ublizit.

A rychlejsi nez kickdown je to zcela urcite. Modelova situace - jsi za kamionem a jedete do dlouheho kopce.
1) Mas zarazen 4.stupen, rozhledes se a rozhodnes se predjizdet - prudce seslapnes plyn (kickdown) - prevodovka podrazuje na 3.stupen, motor se dostava do potrebnych otacek a par stovek milisekund trva (zalezi na rychlosti a otackach) nez zacne tahnout naplno.
2) Mas zarazen 4.stupen, "podradis" si na 3.stupen, otacky vyleti nahoru a az se rozhodnes predjizdet, tak mas (temer) okamzite plny vykon motoru k dispozici.

_________________
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 28.11.2008 19:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

736

Bydliště:

Ltm,Tp,Rce,Ter

Tomm píše:
Ferkov píše:
proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....

Proc? Protoze s Tiptronicem si muzes zaradit nahoru i dolu, s 4.stupnovym automatem to nelze.

Co vsichni mate s tim slovickem "neustale"? Jasne ze nebudu "podrazovat" na kazde krizovatce, ale pouziti nekolikrat za den tomu nemuze ublizit.

A rychlejsi nez kickdown je to zcela urcite. Modelova situace - jsi za kamionem a jedete do dlouheho kopce.
1) Mas zarazen 4.stupen, rozhledes se a rozhodnes se predjizdet - prudce seslapnes plyn (kickdown) - prevodovka podrazuje na 3.stupen, motor se dostava do potrebnych otacek a par stovek milisekund trva (zalezi na rychlosti a otackach) nez zacne tahnout naplno.
2) Mas zarazen 4.stupen, "podradis" si na 3.stupen, otacky vyleti nahoru a az se rozhodnes predjizdet, tak mas (temer) okamzite plny vykon motoru k dispozici.


tak to si můžu podřadit kickdownem a taky čekat na okamžik,až začnu předjíždět.nevim,jak vás,ale mě poslouchá na slovo.teda na nohu :D

_________________
Auto:matický turbonaftový kombajn


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 29.11.2008 14:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

692

Bydliště:

Severní Čechy - Mezák, Litvajz, Most

malejpeta píše:
tak to si můžu podřadit kickdownem a taky čekat na okamžik,až začnu předjíždět.nevim,jak vás,ale mě poslouchá na slovo.teda na nohu :D


Asi si to myslel trošku jinak než si napsal. Já když si chci podřadit a čekat na vhodnou chvilku udělám to právě voličem aut. převodovky na 3, popř. 2. Pokud na nic čekat nechci tak kickdown.
Jinak pokud jedu z táhlého kopce a nechci furt stát na brzdě, tak klidně opět podmíním voličem aut. převodovky max. kvalt, tj opět 3,2 v velmi vyjímečně i 1 - auto krásně přibržuje motorem.

Takto se chovám k převodovce 5tým rokem a vše maká jak má, nevidím v tom problém. Pokud by se nesměly používat režimy k podmínění max. převodového stupně tak proč by je tam výrobce dělal? Bylo by dobré si přečít příručku od auta, tam máme jak se k automatu chovat.

_________________
Superb combi 2011, TDi CR, DSG
Superb sedan 2009, V6 3.6, DSG 4x4
Polo 6N2 1.4i + automatka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 29.11.2008 16:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

736

Bydliště:

Ltm,Tp,Rce,Ter

tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.

_________________
Auto:matický turbonaftový kombajn


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 29.11.2008 16:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

692

Bydliště:

Severní Čechy - Mezák, Litvajz, Most

malejpeta píše:
tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.


Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej? :mrgreen:
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.

Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat.... 8)

_________________
Superb combi 2011, TDi CR, DSG
Superb sedan 2009, V6 3.6, DSG 4x4
Polo 6N2 1.4i + automatka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 30.11.2008 10:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

736

Bydliště:

Ltm,Tp,Rce,Ter

prassat píše:
malejpeta píše:
tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.


Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej? :mrgreen:
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.

Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat.... 8)


když mi bylo pod 20let a známej mě svezl poprvé v automatu,tak jsem se ho zeptal,proč máš pořád jen auta s automatem.a on,jednou rukou řídíš a druhou můžeš ženskejm dráždit slimáka :mrgreen:

_________________
Auto:matický turbonaftový kombajn


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň
PříspěvekNapsal: 02.12.2008 16:13 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

3876

malejpeta píše:
prassat píše:
malejpeta píše:
tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.


Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej? :mrgreen:
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.

Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat.... 8)


když mi bylo pod 20let a známej mě svezl poprvé v automatu,tak jsem se ho zeptal,proč máš pořád jen auta s automatem.a on,jednou rukou řídíš a druhou můžeš ženskejm dráždit slimáka :mrgreen:


tak to máme asi stejnýho známýho :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group