4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od johnns »

Zdravím chlapi, resp. automatikáři. :wink:

Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky

Uživatelský avatar
rapid.direct
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3875
Registrován: 17.02.2008 20:08
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od rapid.direct »

johnns píše:Zdravím chlapi, resp. automatikáři. :wink:

Na 4 stupňové převodovce (ne tiptronic) lze při jízdě řadit směrem nahoru (1-4) bez zmáčknutí palcové pojistky na kniplu. Směrem dolů vždy s pojistkou a s ohledem na rychlost. Vyjma 2. a 3. stupně, kde lze řadit během jízdy tam a zpět bez pojistky. Při jízdě po Praze nebo vůbec po městě je to fakt moc praktický a zdá se, že jako by to bylo k tomu účelu předurčeno. Možnost ovlivnit aby se při nekonstantním popojíždění neustále nepřeřazovalo až na čtyřku je fajn. Stejně jako lepší akcelerace z "jízdy" (pražákům nemusím vyprávět jak moc je to potřeba). Taky možnost podřazení z 3ky na 2ku bez mačkání palcové pojistky s docela velkým odporem je příjemný. Jen tak si ťukáte do kniplu. Jist si ale tím, jestli to tak můžu používat nejsem a nepředpokládám, že by to někdo s určitostí věděl. Pokud ano, budu rád. Jinak mě ale zajímá váš názor.
Díky

Já nějak nevím, co chceš slyšet ? Já po Praze zásadně plný automat, v případě pěkné krajinkové silnice bez provozu(když mám chuť) šahám po tiptronicu.....ostatní takřka nepoužívám(mimo p a r samozřejmě)....co se akcelerace týče (sic s prodlevou- u automatu normální) dávám plný, automat sám podřazuje.....

Uživatelský avatar
Ferkov
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od Ferkov »

no nevim nevim, jelikoz je to primarne urcene napr pri tazeni nakladu aby ti to zbytecne neradilo ctyrku a nemucil jsi motor das za 3 .. a jedes celou cestu a radi automaticky ale max do 3. stupne, myslim ze to prevodovce nebude delat dobre kdyz s tim behem jizdy neustale menis rezimy jizdy .... myslim ze se to podepise na zivotnosti..

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od johnns »

No zajímavý je, že to lze zařadit, resp. podřadit bez pojistky. Dedukuju, že pokud to jde bez pojistky podřadit z 3ky na 2ku (kde převodový poměr není tak veliký) a nejde to z D na 3ku (kde už je rozdíl rapidní - stejně tak z 2ky na 1ku) je to tedy uděláno záměrně. Nicméně pokud nebudu mít 100pro jistotu, raději si nechám zajít chuť.
Chtěl jsem jen slyšet nějaký názor. Škoda, že automaty se nerozšiřují drobet rychleji a informace o nich nejsou snáze dohledatelnější. Ale ta doba jednou, věřím, přijde.
Díky :wink:

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od Tomm »

Proc by to melo skodit? Proc by to tam tedy ve VW davali? :roll:

Kamarad ma B5 81kw TDI s 4st. automatem, najeto cca 650tis km a slape jak hodinky. Razeni, tedy spise omezeni maximalniho zarazenyho stupne pouziva celkem casto a zadny problemy s tim nemel.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
malejpeta
Pilot
Pilot
Příspěvky: 743
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od malejpeta »

nejsem žádnej expert na automaty,jen uživatel,co se informoval,abych si ho neoddělal,ale omezovače rychlostích stupňů se používají na tažení přívěsů atd.,ale určitě ne na podřazování.to by pak automat ztrácel smysl.k tomuto účelu je funkce kickdown.a hlavně mě upozorňovali, NIKDY NEPŘEŘAZUJ DOKUD AUTO NESTOJÍ!!!

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od Tomm »

malejpeta píše:nejsem žádnej expert na automaty,jen uživatel,co se informoval,abych si ho neoddělal,ale omezovače rychlostích stupňů se používají na tažení přívěsů atd.,ale určitě ne na podřazování.to by pak automat ztrácel smysl.k tomuto účelu je funkce kickdown.a hlavně mě upozorňovali, NIKDY NEPŘEŘAZUJ DOKUD AUTO NESTOJÍ!!!
Neni pravda ze je to JEN na tahani privesu. Je to treba pokud jedes do prudkyho kopce a chces prejizdet, tak si takto umele "podradis" abys dostal motor do optimalnejsich otacek. Kickdown je sice dobra funkce, ale stejne nez automat i motor zareaguji tak muze byt pozde.

A k tomu razeni dokud auto nestoji - ano, ale plati pouze pro neutral a zpatecku.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Ferkov
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od Ferkov »

proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od Tomm »

Ferkov píše:proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....
Proc? Protoze s Tiptronicem si muzes zaradit nahoru i dolu, s 4.stupnovym automatem to nelze.

Co vsichni mate s tim slovickem "neustale"? Jasne ze nebudu "podrazovat" na kazde krizovatce, ale pouziti nekolikrat za den tomu nemuze ublizit.

A rychlejsi nez kickdown je to zcela urcite. Modelova situace - jsi za kamionem a jedete do dlouheho kopce.
1) Mas zarazen 4.stupen, rozhledes se a rozhodnes se predjizdet - prudce seslapnes plyn (kickdown) - prevodovka podrazuje na 3.stupen, motor se dostava do potrebnych otacek a par stovek milisekund trva (zalezi na rychlosti a otackach) nez zacne tahnout naplno.
2) Mas zarazen 4.stupen, "podradis" si na 3.stupen, otacky vyleti nahoru a az se rozhodnes predjizdet, tak mas (temer) okamzite plny vykon motoru k dispozici.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
malejpeta
Pilot
Pilot
Příspěvky: 743
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od malejpeta »

Tomm píše:
Ferkov píše:proc VW zacal delat Tiptronik, kdyz s klasickym automatem si jednoduse muzes radit jak chces?? 123 je omezeny maximalni stupen a NENI urcen k neustalemu prerazovani... a urcite to neni rychlejsi zpusob jak Kick... max. to muze byt lepsi v tom ze automat ti pri kick do kopce sice podradi ale treba v puli predjizdeni zaradi zpet a to neni zrovna zadouci....
Proc? Protoze s Tiptronicem si muzes zaradit nahoru i dolu, s 4.stupnovym automatem to nelze.

Co vsichni mate s tim slovickem "neustale"? Jasne ze nebudu "podrazovat" na kazde krizovatce, ale pouziti nekolikrat za den tomu nemuze ublizit.

A rychlejsi nez kickdown je to zcela urcite. Modelova situace - jsi za kamionem a jedete do dlouheho kopce.
1) Mas zarazen 4.stupen, rozhledes se a rozhodnes se predjizdet - prudce seslapnes plyn (kickdown) - prevodovka podrazuje na 3.stupen, motor se dostava do potrebnych otacek a par stovek milisekund trva (zalezi na rychlosti a otackach) nez zacne tahnout naplno.
2) Mas zarazen 4.stupen, "podradis" si na 3.stupen, otacky vyleti nahoru a az se rozhodnes predjizdet, tak mas (temer) okamzite plny vykon motoru k dispozici.
tak to si můžu podřadit kickdownem a taky čekat na okamžik,až začnu předjíždět.nevim,jak vás,ale mě poslouchá na slovo.teda na nohu :D

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od prassat »

malejpeta píše: tak to si můžu podřadit kickdownem a taky čekat na okamžik,až začnu předjíždět.nevim,jak vás,ale mě poslouchá na slovo.teda na nohu :D
Asi si to myslel trošku jinak než si napsal. Já když si chci podřadit a čekat na vhodnou chvilku udělám to právě voličem aut. převodovky na 3, popř. 2. Pokud na nic čekat nechci tak kickdown.
Jinak pokud jedu z táhlého kopce a nechci furt stát na brzdě, tak klidně opět podmíním voličem aut. převodovky max. kvalt, tj opět 3,2 v velmi vyjímečně i 1 - auto krásně přibržuje motorem.

Takto se chovám k převodovce 5tým rokem a vše maká jak má, nevidím v tom problém. Pokud by se nesměly používat režimy k podmínění max. převodového stupně tak proč by je tam výrobce dělal? Bylo by dobré si přečít příručku od auta, tam máme jak se k automatu chovat.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
malejpeta
Pilot
Pilot
Příspěvky: 743
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od malejpeta »

tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od prassat »

malejpeta píše:tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.
Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej? :mrgreen:
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.

Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat.... 8)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
malejpeta
Pilot
Pilot
Příspěvky: 743
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ltm,Tp,Rce,Ter

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od malejpeta »

prassat píše:
malejpeta píše:tak si tak řaďte.ani si nepamatuju,kdy jsem sjížděl táhlej kopec na 3,2 stupeň.při absenci tiptronicu se asi tenhle systém používá,ale nevim.mam tiptronic,ale jezdim 90% na D.jen ráno ho nechci nechat automaticky vytáčet motor za studena.
Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej? :mrgreen:
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.

Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat.... 8)
když mi bylo pod 20let a známej mě svezl poprvé v automatu,tak jsem se ho zeptal,proč máš pořád jen auta s automatem.a on,jednou rukou řídíš a druhou můžeš ženskejm dráždit slimáka :mrgreen:

Uživatelský avatar
rapid.direct
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3875
Registrován: 17.02.2008 20:08
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 stup. automat - město - 2,3 stupeň

Příspěvek od rapid.direct »

malejpeta píše:
prassat píše: Takže jak si psal poslouchá tě na slovo, tedy na nohu - tedy jen zahřátej? :mrgreen:
Jen jsem tě chytl za slovo, ber to jako srandu. Po ránu jezdím taky jen zlehka a převodovka řadí včas, nějak zvášť to nevytáčí.

Hlavně, že nám to řadí, máme levačku v klidu a jedna ruka se může flákat.... 8)
když mi bylo pod 20let a známej mě svezl poprvé v automatu,tak jsem se ho zeptal,proč máš pořád jen auta s automatem.a on,jednou rukou řídíš a druhou můžeš ženskejm dráždit slimáka :mrgreen:
tak to máme asi stejnýho známýho :lol: :lol: :lol:

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“