Stránka 1 z 2

automat

Napsal: 10.12.2008 21:46
od amader
Mám blbý dotaz 8O :roll: ,když stojíte třeba na křižovatce,vyřazujete do N nebo necháte v pozici D,jaký to má vliv,nebo jaké je doporučení

Re: automat

Napsal: 10.12.2008 22:15
od bartpt
na krátkou dobu nechávám v koloně vyřadím. u GIII...

Re: automat

Napsal: 10.12.2008 22:29
od magmuss
všeobecně o automatech - nevyřazovat! Pak je problém s mazáním převodovky. Nech prostě zařazený D, nebo jinejch rychlostní stupeň, třeba když jezdíš po městě a automat často přeřazuje, tak je zbytečné, aby řadil 4ku.. nebo do kopců, to samé.

Re: automat

Napsal: 10.12.2008 22:52
od bartpt
jenže když nechám tu mojí nákupní tašku do kopce a na brzdě,tak se mi zdá,že začne něco smrdět.

Re: automat

Napsal: 10.12.2008 23:23
od magmuss
Mám automat teda jen rok, předtím vždy jen manual a přes ten rok co s jezdím automatem sem nikdy takovej problém neměl :? každopádně bejt tebou, tak bych zajel někam kde ti skontrolujou hladinu oleje, jestli je ho dostatek.. Olej je pro tuhle převodovku dost důležitej a od něj se také odvíjí spousta poruch.. :? Ale nechci tě strašit, třeba ti tam smrdí něco úplně jiného a ty si to s tím jen spojuješ. V první řadě na VAG- diagnostika, dneska jí mám skoro každej a potom fyzická kontrola stavu oleje, popř. jeho výměna a výměna filtru.

Re: automat

Napsal: 10.12.2008 23:31
od bartpt
magmuss píše:Mám automat teda jen rok, předtím vždy jen manual a přes ten rok co s jezdím automatem sem nikdy takovej problém neměl :? každopádně bejt tebou, tak bych zajel někam kde ti skontrolujou hladinu oleje, jestli je ho dostatek.. Olej je pro tuhle převodovku dost důležitej a od něj se také odvíjí spousta poruch.. :? Ale nechci tě strašit, třeba ti tam smrdí něco úplně jiného a ty si to s tím jen spojuješ. V první řadě na VAG- diagnostika, dneska jí mám skoro každej a potom fyzická kontrola stavu oleje, popř. jeho výměna a výměna filtru.
chlape,to auto co mám už je skoro veterán..To ještě tak vymáklou diag. namá.A hladinu zkontroluju snadno,protože má měrku. :wink: Taky nevím,jak vše funguje,protože to mám pár měsíců,ale u všech automatů to stejné nebude,protože některé automaty mají i klasickou spojku.U těch by asi mohl být problém to nechávat na rychlosti.Ale tento systém u VW neni.Ikdyž by asi měla spolupracovat ŘJ aut. a ABS...

Re: automat

Napsal: 10.12.2008 23:41
od magmuss
Aha :D tak to sorry. Myslel sem že máš něco od 97 .. jinak i podle starých automatů - jeden automechanik, kterej se učil na škodovkách říkal, že se vyřazovat nemá. že se pak ta převodovka fakt nemaže a když , tak minimálně. U starých automatů nevím. :?

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 13:17
od rapid.direct
Nevyřazovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 13:27
od Meatfly
magmuss píše:všeobecně o automatech - nevyřazovat! Pak je problém s mazáním převodovky. Nech prostě zařazený D, nebo jinejch rychlostní stupeň, třeba když jezdíš po městě a automat často přeřazuje, tak je zbytečné, aby řadil 4ku.. nebo do kopců, to samé.
No, v Kapsu (a těm bych docela věřil), že to vyřazování je v pohodě, že prý proto tam N nebo P je. Tak nevím...

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 15:36
od magmuss
Nevím, třeba se ozve někdo zkušenější. Já prostě nevyřazuju.. a když stojím u přejezdu, zařadím "P" a chcípnu motor. "N"ko beru spíše jako nouzi - když je potřeba s autem pohnout v dílně, nebo když by se náhodou něco stalo a auto bylo nepojízdné, tak abych ho mohl odtahnout pár metrů ze silnice - protože automaty se nesmějí tahnout (nevím přesně jak to je, ale tím, že neběží motor, tak se převodovka nemaže a ikdyž je zařazený stupeň "N" tak se převodovka točí - na sucho - ) Tahnout prý jen do okruhu 40-50km a rychlostí 45km .. každý říká jinak.

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 20:19
od prassat
Klucí dovolím si citovat z příručky....

"Zastavení
– Při krátkém zastavení, např. na křižovatkách, není nutné, abyste nastavovali
volicí páku do polohy N. Zcela postačuje brzdění. Motor však
smí běžet pouze ve volnoběžných otáčkách........."

"Vlečení vozidla s automatickou převodovkou
Respektujte pokyny ⇒ strana 204.
Vozidlo smí být vlečeno na vlečné tyči nebo na vlečném laně. Zároveň ale dodržujte
následující pokyny:
• Zvolte polohu volicí páky N.
• Maximální přípustná rychlost při vlečení je 50 km/h.
• Maximální přípustná vzdálenost při vlečení je 50 km. Pokud motor nepracuje,
není v činnosti ani čerpadlo oleje v převodovce, která se pak při vyšší rychlosti a
větší vzdálenosti nedostatečně promazává.
Upozornění!
Vozidlo může být vlečeno odtahovým vozidlem pouze se zdviženými předními
koly. Pokud by bylo vozidlo vlečeno se zdviženou zadní nápravou, došlo by k
poškození převodovky!
Poznámka
Pokud běžné vlečení není možné, nebo má-li být vzdálenost vlečení delší než
50 km, musí být vozidlo transportováno na speciálním odtahovém vozidle nebo
přívěsu......."

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 20:23
od Meggy
určitě nevyřazovat...jestli tam něco smrdí tak rychle na diagnostiku, případně kontrolu hladiny oleje

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 20:32
od HanzDj
Tak tak na křižovatce nevyřazovat :!:

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 22:49
od bartpt
ale čerpadlo oleje je přece na hnací hřídeli,takže převodovka je mazána i pokud je vyřazeno..

Re: automat

Napsal: 11.12.2008 23:51
od magmuss
Tak já už fakt nevím.. jestli chceš vyřazovat, kup si manual chlape. :lol: