funkce ASR?

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
pajin
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 01.06.2008 19:39
Bydliště: Moravwa(Brno)
Kontaktovat uživatele:

funkce ASR?

Příspěvek od pajin »

Cau klubaci vim ze se o tom uz tady urcite psalo ale chci se zeptat jak to funguje?.Co jsem vycetl tak me to pri zapnutym nema dovolit zahrabat a kdyz to neni zaply tak je zepry i omezena funkce ABS.Na kluzkem povrchu hrabu porad tak nevim jestli to funguje dobre.Dekuji za odpovedi

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: funkce ASR?

Příspěvek od Mára_VR6 »

Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
vitouss
Profík
Profík
Příspěvky: 940
Registrován: 29.09.2007 10:32
Bydliště: pracoVWně Brno

Re: funkce ASR?

Příspěvek od vitouss »

a nebo tak

ASR:
- je rozšířením ABS a jeho úlohou je zabránit prokluzování jednoho z kol hnací nápravy při rozjezdu nebo při rychlém průjezdu zatáčkou za zhoršených adhezních podmínek na vozovce.
-ASR zvyšuje tažnou sílu a zlepšuje směrovou stabilitu vozidla – i při necitlivém sešlápnutí pedálu plynu v zatáčce na náledí- zabrání tzv. ustřelení zádě vozidla.

funkce: ASR vyrovnává rychlosti otáčení kol podle jejich adhezních podmínek. Pokud má jedno kolo hnací nápravy tendenci k prokluzu, tak ho řídící jednotka ABS/ASR přibrzdí tak aby nedošlo k prokluzu. Pokud prokluzují obě kola tak je jednotka přibrzdí obě.
ASR muže být rozšířeno o elektronické řízení motoru které bez ohledu na sešlápnutí plynového pedálu redukuje výkon motoru jen na výši kterou jsou v daném okamžiku kola schopna přenášet na vozovku.

Obsluha: - bílá svítilna ASR se musí zapnout po zapnutí klíčku
- musí zhasnout po 1-2 sekundách, jinak je ASR v nečinnosti
- ASR se autom. vypíná je-li rychlost vyšší než 30km/h
- systém ABS/ASR nemůže fungovat při zapnuté uzávěrce.
- Pneumatiky na vozidle musí mít stejný rozměr a rozdíl opotřebení nepřesáhne 5%
http://www.verejnydluh.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pajin
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 01.06.2008 19:39
Bydliště: Moravwa(Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce ASR?

Příspěvek od pajin »

to vse mi je jasny ale proc to prokluzuje porad?kontrolka dela to co pises.neni nekde nejaky cidlo na kole co to hlida?pokud je naledi tak to pri rozjezdu a ani pri male rychlosti to neustale hrabe

Uživatelský avatar
Deivid
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1804
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: funkce ASR?

Příspěvek od Deivid »

vitouss píše:a nebo tak

ASR:
- je rozšířením ABS a jeho úlohou je zabránit prokluzování jednoho z kol hnací nápravy při rozjezdu nebo při rychlém průjezdu zatáčkou za zhoršených adhezních podmínek na vozovce.
-ASR zvyšuje tažnou sílu a zlepšuje směrovou stabilitu vozidla – i při necitlivém sešlápnutí pedálu plynu v zatáčce na náledí- zabrání tzv. ustřelení zádě vozidla.

funkce: ASR vyrovnává rychlosti otáčení kol podle jejich adhezních podmínek. Pokud má jedno kolo hnací nápravy tendenci k prokluzu, tak ho řídící jednotka ABS/ASR přibrzdí tak aby nedošlo k prokluzu. Pokud prokluzují obě kola tak je jednotka přibrzdí obě.
ASR muže být rozšířeno o elektronické řízení motoru které bez ohledu na sešlápnutí plynového pedálu redukuje výkon motoru jen na výši kterou jsou v daném okamžiku kola schopna přenášet na vozovku.

Obsluha: - bílá svítilna ASR se musí zapnout po zapnutí klíčku
- musí zhasnout po 1-2 sekundách, jinak je ASR v nečinnosti
- ASR se autom. vypíná je-li rychlost vyšší než 30km/h
- systém ABS/ASR nemůže fungovat při zapnuté uzávěrce.
- Pneumatiky na vozidle musí mít stejný rozměr a rozdíl opotřebení nepřesáhne 5%
Ve spoustě věcech nemáš pravdu....
1.Nezábrání ustřelení zádě,ale spíš předku.
2.Pokud prokluzují obě,to je blbost aby je přibrzdila obě,nemá efekt.....jednotka přibrzdí vždycky jen jedno a to už je systém EDS-elektronická uzávěrka...ASR hlavně cíleně ubírá plyn aby se prokluzující kola dostala na hranici adheze a je li potřeba zasáhne EDS přibrzděním protáčejícího se kola.
3.ASR vždy komunikuje s řj motoru a ubírá výkon ubráním plynu....
4.Bílá svítilna je blbost...je to kontrolka a to žlutá/oranžová a většina ji známe i ze systému ESP trojúhelník s vykřičníkem a šipkou
5.ASR pracuje v celém rozsahu rychlosti.Jen EDS se nad 4Okm/h vypíná
6.systém ABS/ASR nemůže fungovat při zapnuté uzávěrce....tomuto nerozumím,to by jsi musel mít klasickou špéru na diferáku,ale i tak by to klidně fungovat mohlo,když by to moc omezovalo,tak by se to tlačítkem vypnulo....

Snad jsem nenapsal nějakou blbost...nedávno jsem to dodělával do auta,tak o tom mám něco načteno...

Uživatelský avatar
jaros130287
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 05.08.2008 12:22
Bydliště: okres NO, SR

Re: funkce ASR?

Příspěvek od jaros130287 »

asi ti to tak má ísť. Niekedy keď idem do kopca, kola sú tak obmedzené že skoro skape motor. Ale ked som v hlbokom snehu tak hrabem, na zľadovatelej alebo zasneženej ceste zas idem jak šip. Tiež niekedy nechápem keď hrabem v snehu prečo hrabem ale to som roztúrovaný. Je to vec:!
passat B5.5 12/2004, 1.9TDI 96kw/5q - chip na 174hp
Tiguan Allspace 2020, R-line - 140kw

Uživatelský avatar
masta7710
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 23.09.2008 14:21
Bydliště: Sokolov

Re: funkce ASR?

Příspěvek od masta7710 »

Deivid píše:
vitouss píše:a nebo tak

ASR:
- je rozšířením ABS a jeho úlohou je zabránit prokluzování jednoho z kol hnací nápravy při rozjezdu nebo při rychlém průjezdu zatáčkou za zhoršených adhezních podmínek na vozovce.
-ASR zvyšuje tažnou sílu a zlepšuje směrovou stabilitu vozidla – i při necitlivém sešlápnutí pedálu plynu v zatáčce na náledí- zabrání tzv. ustřelení zádě vozidla.

funkce: ASR vyrovnává rychlosti otáčení kol podle jejich adhezních podmínek. Pokud má jedno kolo hnací nápravy tendenci k prokluzu, tak ho řídící jednotka ABS/ASR přibrzdí tak aby nedošlo k prokluzu. Pokud prokluzují obě kola tak je jednotka přibrzdí obě.
ASR muže být rozšířeno o elektronické řízení motoru které bez ohledu na sešlápnutí plynového pedálu redukuje výkon motoru jen na výši kterou jsou v daném okamžiku kola schopna přenášet na vozovku.

Obsluha: - bílá svítilna ASR se musí zapnout po zapnutí klíčku
- musí zhasnout po 1-2 sekundách, jinak je ASR v nečinnosti
- ASR se autom. vypíná je-li rychlost vyšší než 30km/h
- systém ABS/ASR nemůže fungovat při zapnuté uzávěrce.
- Pneumatiky na vozidle musí mít stejný rozměr a rozdíl opotřebení nepřesáhne 5%
Ve spoustě věcech nemáš pravdu....
1.Nezábrání ustřelení zádě,ale spíš předku.
2.Pokud prokluzují obě,to je blbost aby je přibrzdila obě,nemá efekt.....jednotka přibrzdí vždycky jen jedno a to už je systém EDS-elektronická uzávěrka...ASR hlavně cíleně ubírá plyn aby se prokluzující kola dostala na hranici adheze a je li potřeba zasáhne EDS přibrzděním protáčejícího se kola.
3.ASR vždy komunikuje s řj motoru a ubírá výkon ubráním plynu....
4.Bílá svítilna je blbost...je to kontrolka a to žlutá/oranžová a většina ji známe i ze systému ESP trojúhelník s vykřičníkem a šipkou
5.ASR pracuje v celém rozsahu rychlosti.Jen EDS se nad 4Okm/h vypíná
6.systém ABS/ASR nemůže fungovat při zapnuté uzávěrce....tomuto nerozumím,to by jsi musel mít klasickou špéru na diferáku,ale i tak by to klidně fungovat mohlo,když by to moc omezovalo,tak by se to tlačítkem vypnulo....

Snad jsem nenapsal nějakou blbost...nedávno jsem to dodělával do auta,tak o tom mám něco načteno...
Asi TAK :!: :wink:

Uživatelský avatar
sss601
Pilot
Pilot
Příspěvky: 723
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce ASR?

Příspěvek od sss601 »

Ve spoustě věcech nemáš pravdu....
1.Nezábrání ustřelení zádě,ale spíš předku.
2.Pokud prokluzují obě,to je blbost aby je přibrzdila obě,nemá efekt.....jednotka přibrzdí vždycky jen jedno a to už je systém EDS-elektronická uzávěrka...ASR hlavně cíleně ubírá plyn aby se prokluzující kola dostala na hranici adheze a je li potřeba zasáhne EDS přibrzděním protáčejícího se kola.
3.ASR vždy komunikuje s řj motoru a ubírá výkon ubráním plynu....
4.Bílá svítilna je blbost...je to kontrolka a to žlutá/oranžová a většina ji známe i ze systému ESP trojúhelník s vykřičníkem a šipkou
5.ASR pracuje v celém rozsahu rychlosti.Jen EDS se nad 4Okm/h vypíná
6.systém ABS/ASR nemůže fungovat při zapnuté uzávěrce....tomuto nerozumím,to by jsi musel mít klasickou špéru na diferáku,ale i tak by to klidně fungovat mohlo,když by to moc omezovalo,tak by se to tlačítkem vypnulo....

Snad jsem nenapsal nějakou blbost...nedávno jsem to dodělával do auta,tak o tom mám něco načteno...[/quote]
Ty jsi si do auta dodelaval ASR???? Rozved to trochu to me zajima

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“