Stránka 2 z 3

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 19.06.2013 07:27
od gajdy
Zkousel jsem zapnout motor clima je pustena hlavni ventilator jede ale ten vedlejsí maly se netoci cim to muze byt? A popripade cena opravy? Dik

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 21.06.2013 08:52
od Sedlo01
Koukal jsem do faq ale muj kod jsem tam nenasel i google kupodivu mlci. Co je chyba 31800?

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 21.06.2013 09:14
od pohodarkajik
chybu 31800 jsem nenase ani ve visu, jinak ohledne blikajici klimi, nejspis bude prazdna, ale pro urceni zavady to chce diagnostiku, blikani znamena, ze klima nefunguje, me to v tehlech vedrech delal spatny ventilator na klimu, mel jsem uplne obrousene uhliky, vymena za nove a funguje to :-)

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 21.06.2013 15:15
od Sedlo01
No fakt na climatroniku to psalo chybu 318 00, ted sedim zrovna u mechose a ten kram z toho vytahl jen 480g media misto 600g tak to snad byla jen chyba malo media.

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 21.06.2013 15:35
od pohodarkajik
tu chybu jsem teda taky nikde nenasel, je to chyba co ukazuje na climatroniku nebo co vypisuje VAG ? jinak malo chladiva muze zpusobovat nefunkcnost klimy

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 21.06.2013 16:41
od Sedlo01
ukazuje to climatronik, klima fungovala jen v tihle vedrech se mi zdálo že málo chladí, tak jsem s tim dojel za tim mechošem a ten z toho vytáhl málo média. Nevim jestli to má dělat normálně a jestli to s tim nějak souvisí ale když třeba stojim na světlech tak je na otáčkách vidět, že se kompresor cyklicky cca po 5s vypíná a zapíná, ale z výdechů šel vzduch studenej, tak nevim no.

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 21.06.2013 18:25
od majkl1
Vymaž paměť závad.

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 12:15
od Sedlo01
A to se dělá jak? Z toho debilního překladu jsem nepochopil jestli to tam je napsaný nebo ne. Nebo se to musí vymazat přes vag? Jestli jo tak mi prosimtě dej návod já s ním skoro vůbec neumím.

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 18:05
od Milhaus_01
Čau. Taky mi dnes climatronic zablikal a píše to chybu 318 00. Strejda google poradil, že to je chyba tlakového čidla. Já když pustím klimu, stojím na místě tak kompresor normálně spíná/rozpíná, ale ventilátor (elektrický) se mi netočí a chladí to nic moc. To asi není dobře že?? Klima je naplňovaná nedavno.

Tady jeden odkaz...
http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... -00-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 18:22
od pohodarkajik
zkus vetrak natvrdo pripojit k baterii, pokud se nebude tocit, budou spatne uhliky, alespon ja to tak mel, koupil jsem nejaky podobny v mototechne, vymenil a uz to dva roky maka, oprava zabrala cca hodku casu a 50,- klima pritom normalne valila, jen kdyz jsem stal, tak to nechladilo tolik

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 18:26
od Milhaus_01
Hele to asi bude můj problém. Ještě zkusím jak řikáš připojit to na přímo. Jde ten větrák vyndat aniž by musel předek dolu?

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 18:28
od Milhaus_01
Teď když jsem ještě jednou navštívil Google tak tam je tahle chyba spojovaná i s ventilátorem chladiče. Mohlo by to být ono. Uvidíme. :-)

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 19:07
od pohodarkajik
navod na opravu jsem prevzal z FAQ :-) jen ja jsem teda delal vse z vrchu, kryt zespoda jsem nesundaval :-) uhliky nemusis mit uplne presny, drzaky na ne jsou ze slabejch plisku, daj se naohybat, ja tam mam myslim uhliky z altiku ze 120ky :-)

Oprava el.ventilátoru sahary (klimatizace) výměna uhlíků

Postup je pro motor 1.9 TDi 96kW AVF B5.5 r.2003, ale bude asi sedět i pro ostatní

1. zjistíme, že se jedná skutečně o vadu ventilátoru tzn.pustíme klimu a cca po 1 minutě ostrými měřícími hroty multimetru nabodneme červený a hnědý kabel shora na větráku viditelný. Pokud je naměřeno napětí přistoupíme k demontáži.
2. odšroubujeme náustek sání (3 šroubky) a pod ním má větrák 1 šroubek na horním úchytu. Po vyšroubování lze celý větrák pootočit do leva a oddělit. Kabel vede v příchytkách pod hlavním větrákem motoru až k nádobce hydraulického oleje pro servo. Tam najdeme i konektor. Abychom se dostali na příchytky, musíme povolit a vyvěsit krycí spodní plast pod motorem a strčit ruku pod nárazník (spojler) shora je málo místa. Větrák vyjmeme i s kabelem (cca 1m délka) a konektor podstrčíme pod příčkou zámku kapoty.
3. větrákem otočíme. Pokud je přidřený nebo jsou ložiska KO nemá ho cenu rozebírat a sháníme jiný. Pokud se volně točí jsou krátké uhlíky a přistoupíme k rozebrání. Sejmeme vrtuli tak, že povolíme matku M5 :!: POZOR MÁ LEVÝ ZÁVIT :!:
4. povolíme 3 matky M6 a přeštípneme zášprcku (plastový pásek utahovací) a máme samotný motor. Zadní víko motoru je zapertlováno na 6ti místech. Použil jsem ostré štípací kleště a pertly "stáhnul k sobě". Jemným klepáním na okraj zadního víka mezi úchyty jsem víko vyklepl. Z motoru se sype velmi jemný grafitový prach ze starých uhlíků. Nedoporučuju toto dělat doma, ale v dílně v montérkách a mít po ruce vysavač.
5. pod víkem je plastový držák uhlíků. Ten vyjmeme i s kabelem. Na hřídel rotoru našroubujeme matku M5 (levý zavit) a jemným poklepáním vyrazíme rotor z předního kuličkového ložiska. Zkontrolujeme vinutí, očucháme zda neshořelo a stočíme (jen líznout) na soustruhu příp. ve vrtačce jemným smirkem kolektor (komutátor).
6. ze čtyř držáků, odehnutím zadní stěny, vytáhneme pružiny a odstraníme zbytky starých uhlíků, vložíme nové uhlíky(rozměr 6,8 x 7,9 x 13,5mm s lankem do boku) měděná lanka připájíme páječkou na místa původních, již odtržených :!: Pozor aby lanka nenasála moc cínu a neztvrdla :!: chce to méně tavidla (použil jsem F1)
7. můžeme začít s montáží. Nejprve nasuneme rotor do statoru (předního ložiska) pak nasadíme plastové čelo s uhlíky (jeden po druhém zatlačit až budou všechny sedět na kolektoru) :!: díl s uhlíky má zámek, pokud ho otočíme jinak, obrátí se směr otáčení motoru :!:
8. do samomazného kluzného zadního ložiska :!: nesmíme dát vaselínu :!: ta by ho zničila. Toto futro se maže pouze olejíčkem např.na jízdní kola. Dal jsem jednu kapku i na přední kuličkové.
9. můžeme nasadit zadní víko motoru. Po zacvaknutí na doraz jsem motorem otočil a pak zkušebně připojil na +12V. Cukl se, což bylo dobré znamení. Jelikož pertly už nelze obnovit, tak jsem víko v místech pertlů přiletoval, původně jsem chtěl použít malé samořezné šroubky a čelo přišroubovat, ale bál jsem se zkratu nebo poškození vinutí. Použil jsem pájecí kapalinu na nerez, dobře očistil místa spojů a 150W páječkou zaletoval. Pokud je to dobře obroušené a čisté ani není potřeba to dlouho ohřívat. Cín se chytil hned.
10. motor jsem připojil na +12V. Dá se udržet v ruce. Má příkon 300W tzn.nějakých 25A, tak na to pamatujte a podle toho volte drát :!: Zvonková dvojlinka se vám rozsvítí jak žárovka :!:
11. namontoval jsem motor zpět do držáku (3 matky M6) a nasadil vrtuli :!: má osazení a musí zapadnout na hřídel :!: zašroubovat matku M5 (levý závit)
12. montáž do auta je opačná a je zbytečné jí rozepisovat
13. hodně radosti s funkční klimou a nižší spotřebou, protože kompressor už má méně práce neb se médium stíhá ochlazovat :wink:

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 19:11
od Milhaus_01
Zkouška na přímo potvrdila zavadu na ventilátoru. Zítra ho vyndám a kouknu jestli jespálený nebo postačí vyměnit uhlíky. Díky za radu a za návod => pohodarkajik! :-)

Re: climatronic pomoc blika komplet displej

Napsal: 22.06.2013 19:12
od pohodarkajik
tak to budes mit to stejny co mel ja, takze oprava par korun a vali to :-) jen aby nebyli loziska pridreny, to je pak na novej motor no, ale jestli se ti volne toci, je to v cajku, jen novy uliky a jedes :-)