Výměna vložky topení
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Výměna vložky topení
Tak už nastalo jaro a i když se podařilo na podzim vložku topení proprat a Passat středně topil tak je čas na výměnu vložky.
Už mám připravou palubku víc jak půlka věcí je sundaná, ale narazil jsem na problém airbag na volantu
Máte nějakej fígl na sundání ? Jestli jsem to správně pochopil tak strčit šroubovák někam do středu tý díry a snažit se tu pružinu vymáčknout směrem ke středu volantu ?
Je potřeba při uvolnění klimatizace vypuštět náplň nebo nějak ještě víc rozebírat tu palubku ? Sundavá se ten kovovej nosník ?
Už mám připravou palubku víc jak půlka věcí je sundaná, ale narazil jsem na problém airbag na volantu
Máte nějakej fígl na sundání ? Jestli jsem to správně pochopil tak strčit šroubovák někam do středu tý díry a snažit se tu pružinu vymáčknout směrem ke středu volantu ?
Je potřeba při uvolnění klimatizace vypuštět náplň nebo nějak ještě víc rozebírat tu palubku ? Sundavá se ten kovovej nosník ?
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vložky topení
Tak jsem v půlce a odpovědi už znám, večer sem dám fotografie pro ostatní kdo se chystají. Už teď můžu říct, že je to akcička jen pro skalní fandy auto se rozebírá do posledního šroubku!
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vložky topení
Foto 2
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vložky topení
Totot téma jsem sepsal jako varování všem kdo kašlou na výměnu chladící kapaliny. Já auto koupil a záhy poznal, že něco jako výměna čerpadla s rozvody a výměna nebo obnova chladící kapaliny jednou ročně je v ČR stále nadstandart.
Pokud vám Passat bublá a blbě topí tak nevěště hlavu. Dřív než začnete rozebírat motor a měnit těsnění ověřte vložku topení. Je pravda že se dá zachránit celá tahle rozebírací operace když topení propláchnete hadicí, ale ne každý zdědil jen mírně zarostlou vložku.
Já proplachoval pak servis čistil, ale auto topilo jen tak naoko. Koupil jsem tedy vložku a čekal na teplé počasí.
Kdybych nepotřeboval natáhnout nové kabely k repro do zadních dveří místo původní zvěřině z VW servisu tak bych na to šel asi jinak.
Nejjednodušší je totiž odpojit veškerou kabeláž mezi zbytkem auta, vypustit chladící kapalinu, odpojit trubky klimatizace a blokem palubní desky nakonec odšroubovat volant s tyčí řízení. Pak jde celá palubní deska jako jeden celek povytáhnout a celé to relativně jednoduše vyměnit.
Pro toho kdo se rád hrabe v autě odstrojit spodek palubky všechny plasty dolu, potom horní díl palubní desky a nakonec uvolnit nosník a povytáhnout co nejdále. Trubky z vložky jsou opravdu moc dlouhé.
Výsledek je překrásně topící auto jako nové dalších 10 let stačí jen měnit chladící kapalinu
P.S. Vše dělejte s odpojednou baterkou!!!
Pokud vám Passat bublá a blbě topí tak nevěště hlavu. Dřív než začnete rozebírat motor a měnit těsnění ověřte vložku topení. Je pravda že se dá zachránit celá tahle rozebírací operace když topení propláchnete hadicí, ale ne každý zdědil jen mírně zarostlou vložku.
Já proplachoval pak servis čistil, ale auto topilo jen tak naoko. Koupil jsem tedy vložku a čekal na teplé počasí.
Kdybych nepotřeboval natáhnout nové kabely k repro do zadních dveří místo původní zvěřině z VW servisu tak bych na to šel asi jinak.
Nejjednodušší je totiž odpojit veškerou kabeláž mezi zbytkem auta, vypustit chladící kapalinu, odpojit trubky klimatizace a blokem palubní desky nakonec odšroubovat volant s tyčí řízení. Pak jde celá palubní deska jako jeden celek povytáhnout a celé to relativně jednoduše vyměnit.
Pro toho kdo se rád hrabe v autě odstrojit spodek palubky všechny plasty dolu, potom horní díl palubní desky a nakonec uvolnit nosník a povytáhnout co nejdále. Trubky z vložky jsou opravdu moc dlouhé.
Výsledek je překrásně topící auto jako nové dalších 10 let stačí jen měnit chladící kapalinu
P.S. Vše dělejte s odpojednou baterkou!!!
- aivos
- Pilot
- Příspěvky: 806
- Registrován: 18.08.2009 14:15
Re: Výměna vložky topení
Pěkné, ja sem todle dělal u B3jky a musím říct že strašná pakárna!! Mě to ovšem nepřestalo topit, nýbrž praskla a jak sem jel tak z výdechů šla pára a bylo to jak v finské sauně! A u B3 sem musel teda vice veci jeste rozebrat.... todle vypada "celkem fklidu" teda oproti B3... je fatk ze tady je zas vice elektroniky... takze to vyjde asi na stejne
Kazdopadne palec nahoru!
Kazdopadne palec nahoru!
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vložky topení
Nic by se nemuselo děla kdyby předešlí dva majitelé nedávali auto po skončení záruky do pokoutnejch servisů a to jeden byl právník a ten druhej má příjem přes 80 měsíčně. Vodní systém celej zarezlej voda hnědá a téměř žádná nemrznoucí směs.
Z celýho auta jsem na podzim propláchnul tak půl hrsti rzi, všechny trubky šli dolu drželo se to hlavně v gumě. Moje firemní auto má po 7 letech trubky jako nový, nádržka bílá jako nová a to rozhodně není dřívejšíma návštěvama autorizovaných servisů.
Původní vložka z topení je tak zasraná že i když jí napustím, vyleju a zatřesu s ní tak stále někde zůstává kapalina a vzduch, proto to bublání.
Z celýho auta jsem na podzim propláchnul tak půl hrsti rzi, všechny trubky šli dolu drželo se to hlavně v gumě. Moje firemní auto má po 7 letech trubky jako nový, nádržka bílá jako nová a to rozhodně není dřívejšíma návštěvama autorizovaných servisů.
Původní vložka z topení je tak zasraná že i když jí napustím, vyleju a zatřesu s ní tak stále někde zůstává kapalina a vzduch, proto to bublání.
- Lazil
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 22.10.2011 20:10
Re: Výměna vložky topení
Zdravím, musím se také svěřit. Na B4 jsme z důvodu prasklého tělesa absolvovali demontáž celé přístrojovky abychom se dostali na topné těleso., už jsem ale nezkontroloval jestli to topí. Teď jsem měnil motor a k tomu se začalo ochlazovat. A zjištění? Výměna termostatu a teplota motoru v pořádku Hadice z motoru do topení horké že na ně neudržím ruku a v autě topení fouká vlažný vzduch. Zkoušel jsem odpojit hadici od hlavy a profoukl jde to bez odporu tak že dobré. Kontroloval jsem táhla ke klapkám které otevírají a regulují průchod vzduchu přes topení a vše se zdá OK. ale netopí. vidím to tak že tu anabázi s demontáží celého tělesa topení budu muset absolvovat ještě jednou a zkontrolovat klapky a jejich těsnost, jinak už nevím.
Pokud by měl někdo schema topení uvítal bych. díky za nápady.
Lazil
Pokud by měl někdo schema topení uvítal bych. díky za nápady.
Lazil
- Kubule
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výměna vložky topení
Zdar všem, na mě taky přišla řada s výměnou radiátoru (praskl) a zjistil jsem, že nemusíte vyndávat celou palubní desku. Stačí ji dostatečně odpentlit a vytáhnout celé topení ven. Pak už jen stačí vyměnit radiátor a je to.
[album]
https://plus.google.com/photos/10366053 ... o3vhc223AE" onclick="window.open(this.href);return false;
[/album]
[album]
https://plus.google.com/photos/10366053 ... o3vhc223AE" onclick="window.open(this.href);return false;
[/album]
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Výměna vložky topení
Zkusím to tu oživit...
Nevěděl by jste někdo, kde je to místo pod palubovkou, který pak způsobuje různý praskání nebo vrzání kastle?
Dříve se to tu taky někde řešilo, kde stačí pak nabodovat určitá místa kastle, aby se to odstranilo, takový ty lupance během jízdy.
Díky Marek
Nevěděl by jste někdo, kde je to místo pod palubovkou, který pak způsobuje různý praskání nebo vrzání kastle?
Dříve se to tu taky někde řešilo, kde stačí pak nabodovat určitá místa kastle, aby se to odstranilo, takový ty lupance během jízdy.
Díky Marek
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Výměna vložky topení
lupaní a křupání dělá palubka - dělají to držáky palubky jak chodí - stači je vyměnit za modifikovaný, které už jsou oplastované a je polupání a křupaní palubky
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Výměna vložky topení
Aha, díky..
Tak další zkušenost.
Já tu viděl někde fotky demontované palubky a někdo bodoval ty plechy pod ní.
Že se to prý časem nějak rozklíží nebo co.
A fotky by jsi nějaký měl? Těch původních a modifikovaných?
Tak další zkušenost.
Já tu viděl někde fotky demontované palubky a někdo bodoval ty plechy pod ní.
Že se to prý časem nějak rozklíží nebo co.
A fotky by jsi nějaký měl? Těch původních a modifikovaných?
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Výměna vložky topení
tady nahoře jsou ty držáky vidět
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- magmuss
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 29.10.2007 19:49
Re: Výměna vložky topení
Super díky, už tedy vím, na co se zaměřit.