Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 16:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

Se mi to tu nějak rozchází. Takže nějaké info. Před tím než jsem to dal do servisu na kola, tak jsem se na to koukal a jak jsem psal, tak při vypnutý nebo ECON se to netočí, jinak se to normálně roztočí jak ten prostřední díl tak vrtule na klimu ale nechladí. V servise znova vyměnili kapalinu, udělali test s výsledkem, že je vše v naprostém pořádku, měl jsem v autě i lístek který jim vyjel z toho kompu. Řekli mi, že na kompresoru teda nesepíná nějaká ta spojka a nabídli mi, že mi objednaj nový do oktávky a nějak to tam napasují za 12t kč :D. Přitom když jsem se koukal znova, tak to prostě sepne a i ten prostřední díl točí.

Také by mě zajímalo, zda-li tyhle dvě trubky (nebo alespoň ta s větším průměrem) mají něco společného s klimou. >> http://i47.tinypic.com/2ntyed1.jpg
Před nastartováním byly tak nějak na omak stejně teplé jako okolí, po nastartování a klimě se docela dost ochladila ta větší. (edit tak dnes ve 27C ta trubka byla stále teplá...)

Jinak pokud znáte nějakého dobrého mechanika v hradci králové, jičíně nebo vrchlabí tak dejte vědět a já si za ním zajedu.

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 17:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

105

Bydliště:

Praha

Joo to sou trubky od klimy,nech si Vyndat ten rozstrikovaci ventil asi,je v ty trubce jak si vyfotil, v tom sroubeni no a pokud byla zase tepla tak se tocila ta spojka nebo ne?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 18:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2008

Příspěvky:

1097

Bydliště:

jih Moravy - Čejkovice

Jak psal Johan, jsou to trubky od klimy. Pod tím plastovým deklem, mezi motorovou přepážkou a oknem, jsou plnící ventilky a jedna trubka má šroubový spoj s převlečnou matkou. V tom spoji je do trubky zasunutá tryska.
Při vypnutém chlazení mají obě trubky stejnou teplotu. Při zapnutém (po chvíli) by ta s tím spojem měla být teplejší (před ním, studená za spojem) a druhá chladná.

_________________
VW Passat HighLine Variant 2003, 1.9TDI,96KW
Fireblade CBR900RR, 96kW
Octavia III Kombi 2015, 1.6 CR TDI 77kW
---------
VCDS aktual. + HEX-CAN, VAG 409.1 + KKL
---------


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 18:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

johan píše:
Joo to sou trubky od klimy,nech si Vyndat ten rozstrikovaci ventil asi,je v ty trubce jak si vyfotil, v tom sroubeni no a pokud byla zase tepla tak se tocila ta spojka nebo ne?


- Až narazím na nějakého schopného servisáka, tak mu to dám s touhle radou. Ano, spojka se točila tak, jak měla. Ta funguje prostě normálně. Klima=off netočí, klima=on/auto točí.

Hans76 píše:
Jak psal Johan, jsou to trubky od klimy. Pod tím plastovým deklem, mezi motorovou přepážkou a oknem, jsou plnící ventilky a jedna trubka má šroubový spoj s převlečnou matkou. V tom spoji je do trubky zasunutá tryska.
Při vypnutém chlazení mají obě trubky stejnou teplotu. Při zapnutém (po chvíli) by ta s tím spojem měla být teplejší (před ním, studená za spojem) a druhá chladná.

- Dneska jsem to měl celou dobu na sluníčku, potom jsem to hodil do garáže nechal to tam na volnoběh běžet s nastavením LOW, ofuk nohou/okna/prostor a na max. Na trubky jsem sáhl jak na začátku, tak po 15minutách a v těch 25-27C venku mi připadli stále stejně teplé. Uvnitř to foukalo o trochu tepleji než venku tím děrovaným plastem nad ventily, ale to bylo asi tím, že byla rozpálená palubovka. Stejnou věc jsem zkusil u kámoše na 98 oktávce. Nastartovat, zapnout klimu a nechat. Po dvou minutách už mu to chladilo jak prase. :/

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 19:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2008

Příspěvky:

1097

Bydliště:

jih Moravy - Čejkovice

Zkoušel jsi sahnout na trubky jak jsem psal?
Okruh klimy je jednoduchý, má dvě části. Vysokotlakou a nízkotlakou. Vysokotlaká jde od kompresoru, přes saharu a vysoušeč po trysku. Za tryskou se chladivo rozpíná, ve výparníku chladí (část za tryskou už je také chladnější) a vrací se do kompresoru - od trysky po kompresor je nízkotlaká část.
Takže žádná věda - je to jak lednička :mrgreen:
Pokud je OK kompresor i tryska a je náplň, musí to chladit. Samozřejmě musí i fungovat klapky v "klimaboxu" = box topení. :wink:

_________________
VW Passat HighLine Variant 2003, 1.9TDI,96KW
Fireblade CBR900RR, 96kW
Octavia III Kombi 2015, 1.6 CR TDI 77kW
---------
VCDS aktual. + HEX-CAN, VAG 409.1 + KKL
---------


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 19:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

Hans76 píše:
Zkoušel jsi sahnout na trubky jak jsem psal?
Okruh klimy je jednoduchý, má dvě části. Vysokotlakou a nízkotlakou. Vysokotlaká jde od kompresoru, přes saharu a vysoušeč po trysku. Za tryskou se chladivo rozpíná, ve výparníku chladí (část za tryskou už je také chladnější) a vrací se do kompresoru - od trysky po kompresor je nízkotlaká část.
Takže žádná věda - je to jak lednička :mrgreen:
Pokud je OK kompresor i tryska a je náplň, musí to chladit. Samozřejmě musí i fungovat klapky v "klimaboxu" = box topení. :wink:


Tak teď jsem tam byl ještě jednou a pořídil alespoň tohle video (http://youtu.be/qSCreZqamAY), kde je vidět rozdíl ve spotřebě. Ta trubka s tou maticí (ta s menším průměrem) byla za ventilem (více k oknu) chladná. Ta druhá (s větším průměrem) teplá. Ta teplota že je chladnější je znát oproti té druhé, ale stejně to podle mě nestačí k tomu, aby to uvnitř udělalo zimu.

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 21:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2008

Příspěvky:

1097

Bydliště:

jih Moravy - Čejkovice

No, nevím co víc ti poradit. Stálo by za to zkusit změřit přes plnící ventilky tlak v trubkách (při sepnutém kompresoru), ale nevím, zda to jde na plničce. Pokud by totiž byl nedostatečný tlak ve vysokotlaké části, mělo by to vliv na chladící výkon.

Další věc je, zda ti správně fungují klapky (servomotorky) v klimaboxu. Všechen nasávaný vzduch totiž nejprve prochází přes výparník klimy a pomocí teplotní klapky je jeho část přihřívána (v závislosti na nastavení na climatroniku) radiátorem topení, ve kterém proudí horká voda z motoru stále.

_________________
VW Passat HighLine Variant 2003, 1.9TDI,96KW
Fireblade CBR900RR, 96kW
Octavia III Kombi 2015, 1.6 CR TDI 77kW
---------
VCDS aktual. + HEX-CAN, VAG 409.1 + KKL
---------


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 22:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

95

Bydliště:

Dolní Dunajovice

Hans76 píše:
No, nevím co víc ti poradit. Stálo by za to zkusit změřit přes plnící ventilky tlak v trubkách (při sepnutém kompresoru), ale nevím, zda to jde na plničce. Pokud by totiž byl nedostatečný tlak ve vysokotlaké části, mělo by to vliv na chladící výkon.

Další věc je, zda ti správně fungují klapky (servomotorky) v klimaboxu. Všechen nasávaný vzduch totiž nejprve prochází přes výparník klimy a pomocí teplotní klapky je jeho část přihřívána (v závislosti na nastavení na climatroniku) radiátorem topení, ve kterém proudí horká voda z motoru stále.


jo jo tlaky se dají skontrolovat na plničce,

_________________
vw passat tdi,99,ajm,highline,egr off+gt 1749va,chip mvolesko
seat ibiza 1,9tdi,agr,egr off,serie

_________________
seat ibiza 1,9tdi,agr,01,egr off,kat off,powerplus 764,gt1749va


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 29.04.2012 23:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

Jasný. Všechny zde zmíněné rady si zapíšu a nezbývá mi nic jiného, než to zase poslat do servisu a když na mě půjdou s tím, že mi nejde spojka a nesepne kompresor, tak je na ně vybalím.

Díky, potom napíšu, jak to dopadlo.

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 30.04.2012 11:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

Jen se ještě zeptám. To že se na kompresoru správně točí spojka, po chvilce je poznat že to trochu chladí podle těch trubek, vylučuje jeho nefunkčnost (malo tlačí)?

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 30.04.2012 12:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2008

Příspěvky:

798

No kámo koukám že máš trošku vážnější závadu než já,já jsem zjistil že po umytí auta mi klima zase funguje, chybu svádím na elektromagnetickou spojku na kompresoru buď špatný kontakt nebota spojka,mám nalítáno 210 tisíc

_________________
Vw Leguán 2012 2.0 nafták 7 Dsg 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 30.04.2012 15:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2008

Příspěvky:

1097

Bydliště:

jih Moravy - Čejkovice

ejkie píše:
Jen se ještě zeptám. To že se na kompresoru správně točí spojka, po chvilce je poznat že to trochu chladí podle těch trubek, vylučuje jeho nefunkčnost (malo tlačí)?

Kdyby se na plničce zjistil menší tlak na vysokotlaké části, tak před úvahami nad kompresorem bych kouknul na trysku.

_________________
VW Passat HighLine Variant 2003, 1.9TDI,96KW
Fireblade CBR900RR, 96kW
Octavia III Kombi 2015, 1.6 CR TDI 77kW
---------
VCDS aktual. + HEX-CAN, VAG 409.1 + KKL
---------


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 02.05.2012 21:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2008

Příspěvky:

798

Tak já mám vyřešeno,měl jsem ošoupaný a přetrhnutý drátek napájení ke kompresoru

_________________
Vw Leguán 2012 2.0 nafták 7 Dsg 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 04.05.2012 08:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

Já jedu dnes do servisu, doufám, že to bude jen nějaká blbost s těsněním nebo tak. Poslední dva dny, kdy bylo v hradci na silnicích kolem 32C to bylo opravdu k nevydržení.

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Repas kompresoru (klima)
PříspěvekNapsal: 10.05.2012 19:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.07.2011

Příspěvky:

178

Tak v servisu to komplet prohlídli. Kapalina je a byla, kompresor funguje, žádné chyby nezaznamenány. A stejně to něslo.

Dneska jsem však jel, venku od 25.5C do 27.5C a co se nestalo. Asi po 10km za městem jsem najednou začal mrznout :D Klima začala chladit, chladila asi minutu, poté zase nic. Ale na dalších 50km jsem si všiml, že klima začne chladit při jízdě z kopce (se zařazenou rychlostí) bez plynu a nejvíce potom pod kopcem, když vyřadím a stojím třeba ve městě na šraňkách. Jakmile se rozjedu, tak za městem zase dlouho jen teplý vzduch a po chvilce zase začne fungovat. Akorát tedy spotřeba stoupla při stání na místě z 0.8 na 1.2l/h. Nevíte čím by to mohlo být? Celou dobu to bylo nastaveno na LO, ofuk nohou a prostoru, větrák na max.

_________________
Obrázek - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.
Aktuálně: OIII 2.0TDI 110kW, DSG
Ex: Passat Variant B5.5, 96kW, 2004; Passat Variant 3C, 103kW BMP, 2006


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group