VOLKSWAGEN CLUB - diskuzní forum, inzerce zdarma, servis, chiptuning, fotogalerie
http://www.vw-club.cz/

Repas kompresoru (klima)
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=161&t=234935
Stránka 2 z 7

Autor:  ejkie [ 29.04.2012 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Se mi to tu nějak rozchází. Takže nějaké info. Před tím než jsem to dal do servisu na kola, tak jsem se na to koukal a jak jsem psal, tak při vypnutý nebo ECON se to netočí, jinak se to normálně roztočí jak ten prostřední díl tak vrtule na klimu ale nechladí. V servise znova vyměnili kapalinu, udělali test s výsledkem, že je vše v naprostém pořádku, měl jsem v autě i lístek který jim vyjel z toho kompu. Řekli mi, že na kompresoru teda nesepíná nějaká ta spojka a nabídli mi, že mi objednaj nový do oktávky a nějak to tam napasují za 12t kč :D. Přitom když jsem se koukal znova, tak to prostě sepne a i ten prostřední díl točí.

Také by mě zajímalo, zda-li tyhle dvě trubky (nebo alespoň ta s větším průměrem) mají něco společného s klimou. >> http://i47.tinypic.com/2ntyed1.jpg
Před nastartováním byly tak nějak na omak stejně teplé jako okolí, po nastartování a klimě se docela dost ochladila ta větší. (edit tak dnes ve 27C ta trubka byla stále teplá...)

Jinak pokud znáte nějakého dobrého mechanika v hradci králové, jičíně nebo vrchlabí tak dejte vědět a já si za ním zajedu.

Autor:  johan [ 29.04.2012 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Joo to sou trubky od klimy,nech si Vyndat ten rozstrikovaci ventil asi,je v ty trubce jak si vyfotil, v tom sroubeni no a pokud byla zase tepla tak se tocila ta spojka nebo ne?

Autor:  Hans76 [ 29.04.2012 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Jak psal Johan, jsou to trubky od klimy. Pod tím plastovým deklem, mezi motorovou přepážkou a oknem, jsou plnící ventilky a jedna trubka má šroubový spoj s převlečnou matkou. V tom spoji je do trubky zasunutá tryska.
Při vypnutém chlazení mají obě trubky stejnou teplotu. Při zapnutém (po chvíli) by ta s tím spojem měla být teplejší (před ním, studená za spojem) a druhá chladná.

Autor:  ejkie [ 29.04.2012 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

johan píše:
Joo to sou trubky od klimy,nech si Vyndat ten rozstrikovaci ventil asi,je v ty trubce jak si vyfotil, v tom sroubeni no a pokud byla zase tepla tak se tocila ta spojka nebo ne?


- Až narazím na nějakého schopného servisáka, tak mu to dám s touhle radou. Ano, spojka se točila tak, jak měla. Ta funguje prostě normálně. Klima=off netočí, klima=on/auto točí.

Hans76 píše:
Jak psal Johan, jsou to trubky od klimy. Pod tím plastovým deklem, mezi motorovou přepážkou a oknem, jsou plnící ventilky a jedna trubka má šroubový spoj s převlečnou matkou. V tom spoji je do trubky zasunutá tryska.
Při vypnutém chlazení mají obě trubky stejnou teplotu. Při zapnutém (po chvíli) by ta s tím spojem měla být teplejší (před ním, studená za spojem) a druhá chladná.

- Dneska jsem to měl celou dobu na sluníčku, potom jsem to hodil do garáže nechal to tam na volnoběh běžet s nastavením LOW, ofuk nohou/okna/prostor a na max. Na trubky jsem sáhl jak na začátku, tak po 15minutách a v těch 25-27C venku mi připadli stále stejně teplé. Uvnitř to foukalo o trochu tepleji než venku tím děrovaným plastem nad ventily, ale to bylo asi tím, že byla rozpálená palubovka. Stejnou věc jsem zkusil u kámoše na 98 oktávce. Nastartovat, zapnout klimu a nechat. Po dvou minutách už mu to chladilo jak prase. :/

Autor:  Hans76 [ 29.04.2012 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Zkoušel jsi sahnout na trubky jak jsem psal?
Okruh klimy je jednoduchý, má dvě části. Vysokotlakou a nízkotlakou. Vysokotlaká jde od kompresoru, přes saharu a vysoušeč po trysku. Za tryskou se chladivo rozpíná, ve výparníku chladí (část za tryskou už je také chladnější) a vrací se do kompresoru - od trysky po kompresor je nízkotlaká část.
Takže žádná věda - je to jak lednička :mrgreen:
Pokud je OK kompresor i tryska a je náplň, musí to chladit. Samozřejmě musí i fungovat klapky v "klimaboxu" = box topení. :wink:

Autor:  ejkie [ 29.04.2012 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Hans76 píše:
Zkoušel jsi sahnout na trubky jak jsem psal?
Okruh klimy je jednoduchý, má dvě části. Vysokotlakou a nízkotlakou. Vysokotlaká jde od kompresoru, přes saharu a vysoušeč po trysku. Za tryskou se chladivo rozpíná, ve výparníku chladí (část za tryskou už je také chladnější) a vrací se do kompresoru - od trysky po kompresor je nízkotlaká část.
Takže žádná věda - je to jak lednička :mrgreen:
Pokud je OK kompresor i tryska a je náplň, musí to chladit. Samozřejmě musí i fungovat klapky v "klimaboxu" = box topení. :wink:


Tak teď jsem tam byl ještě jednou a pořídil alespoň tohle video (http://youtu.be/qSCreZqamAY), kde je vidět rozdíl ve spotřebě. Ta trubka s tou maticí (ta s menším průměrem) byla za ventilem (více k oknu) chladná. Ta druhá (s větším průměrem) teplá. Ta teplota že je chladnější je znát oproti té druhé, ale stejně to podle mě nestačí k tomu, aby to uvnitř udělalo zimu.

Autor:  Hans76 [ 29.04.2012 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

No, nevím co víc ti poradit. Stálo by za to zkusit změřit přes plnící ventilky tlak v trubkách (při sepnutém kompresoru), ale nevím, zda to jde na plničce. Pokud by totiž byl nedostatečný tlak ve vysokotlaké části, mělo by to vliv na chladící výkon.

Další věc je, zda ti správně fungují klapky (servomotorky) v klimaboxu. Všechen nasávaný vzduch totiž nejprve prochází přes výparník klimy a pomocí teplotní klapky je jeho část přihřívána (v závislosti na nastavení na climatroniku) radiátorem topení, ve kterém proudí horká voda z motoru stále.

Autor:  Toncek_AB [ 29.04.2012 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Hans76 píše:
No, nevím co víc ti poradit. Stálo by za to zkusit změřit přes plnící ventilky tlak v trubkách (při sepnutém kompresoru), ale nevím, zda to jde na plničce. Pokud by totiž byl nedostatečný tlak ve vysokotlaké části, mělo by to vliv na chladící výkon.

Další věc je, zda ti správně fungují klapky (servomotorky) v klimaboxu. Všechen nasávaný vzduch totiž nejprve prochází přes výparník klimy a pomocí teplotní klapky je jeho část přihřívána (v závislosti na nastavení na climatroniku) radiátorem topení, ve kterém proudí horká voda z motoru stále.


jo jo tlaky se dají skontrolovat na plničce,

Autor:  ejkie [ 29.04.2012 23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Jasný. Všechny zde zmíněné rady si zapíšu a nezbývá mi nic jiného, než to zase poslat do servisu a když na mě půjdou s tím, že mi nejde spojka a nesepne kompresor, tak je na ně vybalím.

Díky, potom napíšu, jak to dopadlo.

Autor:  ejkie [ 30.04.2012 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Jen se ještě zeptám. To že se na kompresoru správně točí spojka, po chvilce je poznat že to trochu chladí podle těch trubek, vylučuje jeho nefunkčnost (malo tlačí)?

Autor:  Hudy [ 30.04.2012 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

No kámo koukám že máš trošku vážnější závadu než já,já jsem zjistil že po umytí auta mi klima zase funguje, chybu svádím na elektromagnetickou spojku na kompresoru buď špatný kontakt nebota spojka,mám nalítáno 210 tisíc

Autor:  Hans76 [ 30.04.2012 15:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

ejkie píše:
Jen se ještě zeptám. To že se na kompresoru správně točí spojka, po chvilce je poznat že to trochu chladí podle těch trubek, vylučuje jeho nefunkčnost (malo tlačí)?

Kdyby se na plničce zjistil menší tlak na vysokotlaké části, tak před úvahami nad kompresorem bych kouknul na trysku.

Autor:  Hudy [ 02.05.2012 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Tak já mám vyřešeno,měl jsem ošoupaný a přetrhnutý drátek napájení ke kompresoru

Autor:  ejkie [ 04.05.2012 08:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Já jedu dnes do servisu, doufám, že to bude jen nějaká blbost s těsněním nebo tak. Poslední dva dny, kdy bylo v hradci na silnicích kolem 32C to bylo opravdu k nevydržení.

Autor:  ejkie [ 10.05.2012 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Repas kompresoru (klima)

Tak v servisu to komplet prohlídli. Kapalina je a byla, kompresor funguje, žádné chyby nezaznamenány. A stejně to něslo.

Dneska jsem však jel, venku od 25.5C do 27.5C a co se nestalo. Asi po 10km za městem jsem najednou začal mrznout :D Klima začala chladit, chladila asi minutu, poté zase nic. Ale na dalších 50km jsem si všiml, že klima začne chladit při jízdě z kopce (se zařazenou rychlostí) bez plynu a nejvíce potom pod kopcem, když vyřadím a stojím třeba ve městě na šraňkách. Jakmile se rozjedu, tak za městem zase dlouho jen teplý vzduch a po chvilce zase začne fungovat. Akorát tedy spotřeba stoupla při stání na místě z 0.8 na 1.2l/h. Nevíte čím by to mohlo být? Celou dobu to bylo nastaveno na LO, ofuk nohou a prostoru, větrák na max.

Stránka 2 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/