Denní svícení - vysvětlení
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09.09.2012 19:40
Denní svícení - vysvětlení
Mám trochu zvídavou a rejpavou otázku. Zajímalo by mě, k čemu je dobré denní svícení? Proč lidi po tom tak toužej? Denně na silnicích vídám auta, který mají dodělaný LEDky a nazývají to denním světlem. Věčně slíchám argumenty ohledně spotřeby, jasně LEDky mají opravdu nižší spotřebu, ale není oněch 50w z žárovky v porovnání se 100 kW z motoru zanedbatelný? Prodávají se šestiválce s ohromným výkonem a pak tam hodí LED osvětlení kvůli spotřebě. To je trochu vtipný a postavený na hlavu. Není to čistě jen stylová záležitost, která na auto nepatří? Včera jsem na silnici potkal trojkovýho golfa, u kterého jeho LEDky totálně nesplňovaly princip denních světel, šmejdy za pár korun svítící do nebe. Nebylo je téměř vidět a hlavně mi takové řešení příjde dosti nebezpečné v případě oslnění sluncem.
- DJ_blueFISH
- Jezdec
- Příspěvky: 217
- Registrován: 20.01.2010 16:01
- Bydliště: Brno
Re: Denní svícení - vysvětlení
Ahoj, myslím si, že je to spíš tak, že hodně lidí si dává LED denní svícení, aby zbytečně přes den neopotřebovávali např. xenonové světlomety (paraboly, výbojky, trafa) a taky kvůli tomu, že LED denní svícení se většinou automaticky rožně po zapnutí zapalování (lidi tak nezapomenou rozsvítit světla). Úspora samotného paliva bude v tomto případě téměř minimální, i přestože svícení potkávacími světly může brát až cca 150W (přední, zadní, spz), denní svícení pomocí LED do cca 10W.
Takhle to vnímám já, ale osobně bych povinnost denního svícení raději zrušil (nevěřím, že tohle nějak znatelně snížilo nehodovost, někdy to spíš naopak odradí pozornost).
S pozdravem ><((('>
Takhle to vnímám já, ale osobně bych povinnost denního svícení raději zrušil (nevěřím, že tohle nějak znatelně snížilo nehodovost, někdy to spíš naopak odradí pozornost).
S pozdravem ><((('>
-
- Řidič
- Příspěvky: 106
- Registrován: 25.02.2011 21:35
Re: Denní svícení - vysvětlení
já s povinným svícením docela souhlasim u toho denního svícení mě nejvíc sere že nesvítí auto i vzadu!!! když jede třeba nějakej blbec v šeru na denní svícení a nesvítí mu auto vzadu
- .:Medy:.
- Jezdec
- Příspěvky: 368
- Registrován: 26.09.2009 20:24
- Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení - vysvětlení
Také souhlasím s tím denním svícením a rovněž si myslím že je ptákovina že nesmí při denním svícení svítit zadek auta.....maxxik píše:já s povinným svícením docela souhlasim u toho denního svícení mě nejvíc sere že nesvítí auto i vzadu!!! když jede třeba nějakej blbec v šeru na denní svícení a nesvítí mu auto vzadu
Moje autí k vidění ZDE:
- napster
- VWmaniak
- Příspěvky: 6483
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení - vysvětlení
tak na OII RS nam sviti s origo dennim svicenim i zadek. bylo to tak nakoeovany kvuli poevalu, kterej se za tim taha. Vzdy bez problemu. u passata jezdim pres den na parkovacky a taky bez problemu. Jinak je znatelnej rozdil v dennim sviceni za 500kc a 1500kc a hlavne zalezi, jestli je namontovano tam, kde ma a zapojeny tak, jak ma byt. potkavam casto lidi hodne felicie apod, co maj LEDky v masce a sviti jim to porad.....
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: Denní svícení - vysvětlení
napster: Podepisuju, a doplním, že spousta lidí ani neví, že s rozsvícením hlavních světlometů má DRL zhasnout automaticky. Dál potkávám spoustu blbečků, co si rozsvítí parkovačky, a k tomu mlhovky, a tváří se, že má denní svícení.
O tom, že DRL světla by měla mít homologaci, snad ani nemluvě...
O tom, že DRL světla by měla mít homologaci, snad ani nemluvě...
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
- hasmen
- Člen klubu
- Příspěvky: 962
- Registrován: 24.02.2011 22:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Denní svícení - vysvětlení
Mě se to denní svícení (hlavně dodělávané doma v garáži amatérským způsobem)vůbec nelíbí a je to jedna z věcí,kterou k životu nepotřebuju...Jak tady bylo už řečeno,absolutní "tma" na zadku auta v šeru je na pár facek a docela se divím,že tohle někdo schválil.Taky jsem párkrát potkal borce,kterýmu svítily lampy i DS.Pořízení DS z důvodu automatického rozsvěcení po nastartování je sice možná logické,ale i "normální" světla se dají upravit tak,aby se sama při nastartování rozsvítila - tak to mám já a o knoflík na světla se starat nemusím.Pokud tedy není tma -kvůli přístrojovce a osvětlení RZ
-
- Řidič
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09.09.2012 19:40
Re: Denní svícení - vysvětlení
DJ_blueFISH: Ta možnost s opotřebením mě nenapadla a má i logiku. Bohužel jak tvrdí ostatní, na silnicích jezdí plno blbců, kterým bych ty LEDky nejradši urazil kladivem. Jsem rád, že tenhle názor sdílí i ostatní.
- .:Medy:.
- Jezdec
- Příspěvky: 368
- Registrován: 26.09.2009 20:24
- Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení - vysvětlení
Jojo u toho origo denního to tak bejvá na OII to mame taky..... ale u těch ledkovejch dodělávanejch to zakazuje vyhláška ten zadek....napster píše:tak na OII RS nam sviti s origo dennim svicenim i zadek. bylo to tak nakoeovany kvuli poevalu, kterej se za tim taha. Vzdy bez problemu. u passata jezdim pres den na parkovacky a taky bez problemu. Jinak je znatelnej rozdil v dennim sviceni za 500kc a 1500kc a hlavne zalezi, jestli je namontovano tam, kde ma a zapojeny tak, jak ma byt. potkavam casto lidi hodne felicie apod, co maj LEDky v masce a sviti jim to porad.....
Moje autí k vidění ZDE:
- DJ_blueFISH
- Jezdec
- Příspěvky: 217
- Registrován: 20.01.2010 16:01
- Bydliště: Brno
Re: Denní svícení - vysvětlení
Ahojte, no přiznám se, že přes den (když je dost světla a rozumné počasí), tak svítím na parkovačky, ale mám tam speciální T10, kde je jedna 3W LED dioda a ta se používá i u některých sad pro denní svícení s homologací. Tím pádem svítím i zadními světly, ale mě jde právě o to si trochu šetřit ty bi-xenony. Policie už mě nedávno kontrolovala, když jsem svítil jen těmi LED a uznala, že je vše v pořádku, tak to takhle používám dál. Bez těch 3W LED (nebo silnějších) by to nešlo, časem si ale chci dodělat nějaké homologované řešení.
S pozdravem ><((('>
S pozdravem ><((('>
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11.03.2012 16:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení - vysvětlení
Rad bych prispel s informaci, ze je dnes jiz mozne pouzit svetla denniho sviceni soucasne pri sepnuti potkavacich svetlometu, ale pouze za techto predpokladu:
- dojde ke snizeni intenzity denniho sviceni na cca 30%,
- krome potkavacich svetel nemohou soucasne s temito dennimi svetly svitit zadna jina svetla (tzn. ani parkovacky).
Tzn. ze denni svetlomety mohou nahradit obrysova svetla. Tak to dnes jiz maji nove vyrobena auta a samozrejme to tak mohou mit i starsi za predpokladu splneni vyse uvedenych podminek. Tzn. pokud uvidite sviti starou šáde s dennakama a potkavackama, tak to nemusi byt proti zakonu.
Jinak sam jsem majitelem DRL (tech obyc, zadne snizovani intenzity) a mam to z duvodu, ze nechci trapit xenony (tak 3x - 4x denne v prumeru bych je musel zapinat).
- dojde ke snizeni intenzity denniho sviceni na cca 30%,
- krome potkavacich svetel nemohou soucasne s temito dennimi svetly svitit zadna jina svetla (tzn. ani parkovacky).
Tzn. ze denni svetlomety mohou nahradit obrysova svetla. Tak to dnes jiz maji nove vyrobena auta a samozrejme to tak mohou mit i starsi za predpokladu splneni vyse uvedenych podminek. Tzn. pokud uvidite sviti starou šáde s dennakama a potkavackama, tak to nemusi byt proti zakonu.
Jinak sam jsem majitelem DRL (tech obyc, zadne snizovani intenzity) a mam to z duvodu, ze nechci trapit xenony (tak 3x - 4x denne v prumeru bych je musel zapinat).
VW Passat Variant 1,9TDi, 96kW, 6q, rv. 2004
VW Polo 6N2 1,0, 37kW, 5q, rv. 2002
VW Polo 6N2 1,0, 37kW, 5q, rv. 2002
- .:Medy:.
- Jezdec
- Příspěvky: 368
- Registrován: 26.09.2009 20:24
- Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení - vysvětlení
hacek píše:Rad bych prispel s informaci, ze je dnes jiz mozne pouzit svetla denniho sviceni soucasne pri sepnuti potkavacich svetlometu, ale pouze za techto predpokladu:
- dojde ke snizeni intenzity denniho sviceni na cca 30%,
- krome potkavacich svetel nemohou soucasne s temito dennimi svetly svitit zadna jina svetla (tzn. ani parkovacky).
Tzn. ze denni svetlomety mohou nahradit obrysova svetla. Tak to dnes jiz maji nove vyrobena auta a samozrejme to tak mohou mit i starsi za predpokladu splneni vyse uvedenych podminek. Tzn. pokud uvidite sviti starou šáde s dennakama a potkavackama, tak to nemusi byt proti zakonu.
Jinak sam jsem majitelem DRL (tech obyc, zadne snizovani intenzity) a mam to z duvodu, ze nechci trapit xenony (tak 3x - 4x denne v prumeru bych je musel zapinat).
S timhle máš pravdu jen bych to ještě doplnil že DS můžeš používat i jako parkovačky (s tim snížením svítivosti) ale je to pod podmínkou že hlavní světlomety nemají homologované parkovačky..... takže se to vztahuje jen na nějaké tuning lampy....
Moje autí k vidění ZDE:
- drura
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06.10.2012 17:46
Re: Denní svícení - vysvětlení
Mě se líbí jak tady všichni šetří xenony , příjde mi to podobné jako koupit na auto zimní gumy, ale auto nechám na zimu v garáži ať se mi neopotřebují. Nechci se tím nikoho dotknout, ale když mám na autě xenony tak budu svítit xenonama. Já osobně denní svícení nemám a než za kvalitnějsí dát třeba 2 000kč, to si raději jednou za nevím kolik let
vyměním tu xenon výbojku.
Ale samozřejmě, 100lidí 100 chutí, a samozřejmě ta image
vyměním tu xenon výbojku.
Ale samozřejmě, 100lidí 100 chutí, a samozřejmě ta image
OCTAVIA 1.9 TDI 81kW ASV
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11.03.2012 16:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení - vysvětlení
Ja urcite xenonama svitit budu a svitim rad, ale v noci. Snad si nikdo nekupuje auto s xenony kvuli sviceni ve dne (mozna krom frajirku, aby vypadali drsne ). Tim chci rict, ze pres den je jedno, zda svitis xenony nebo halogeny, stejne rozdil nepoznas.
VW Passat Variant 1,9TDi, 96kW, 6q, rv. 2004
VW Polo 6N2 1,0, 37kW, 5q, rv. 2002
VW Polo 6N2 1,0, 37kW, 5q, rv. 2002
- babajara
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 15.12.2007 23:14
- Bydliště: Vyškov
Re: Denní svícení - vysvětlení
Zdarec nechci se tě taky dotknout, ale ono ta výbojka je to poslední. Já koupil paštiku s xeno. 170 000 km ( od bratra z firmy) jo výbojky z výroby.drura píše:Mě se líbí jak tady všichni šetří xenony , příjde mi to podobné jako koupit na auto zimní gumy, ale auto nechám na zimu v garáži ať se mi neopotřebují. Nechci se tím nikoho dotknout, ale když mám na autě xenony tak budu svítit xenonama. Já osobně denní svícení nemám a než za kvalitnějsí dát třeba 2 000kč, to si raději jednou za nevím kolik let
vyměním tu xenon výbojku.
Ale samozřejmě, 100lidí 100 chutí, a samozřejmě ta image
Prvně když jsem vyjel potmě jsem nevycházel z údivu. Stařičká GIII svítila líp. Opravdu mě na dálnici při předjíždění přesvítilo cokoliv. opravdu stín pře autem. Vyměnil jsem výbojky, vyčistil čočky a světla a ejhle já vidím, Nakonec jsem po nějaké době pokovil parabolky které navypadaly tak zle jako foto z netu. A 100pro rozdíl. Dnes vidím potmě super a neměnil bych, ale proto mám taky na autě dení světla, abych xeno používal za šera a potmě. bohužel to konstruktéři nenavrhli aby xeno paraboly zápasily s poledním sluncem a ještě při čekání v koloně.
Paštika v kombajnu 2004 1,9PD AVF. Modrá perleť. 2x OFF + MVOLESSOFT
Rodinej GIII 1998 1.9TDI 66Kw ALE. Bílej a v kombajnu. sprint 764, EGR OF. Prodanej
Rodinej GIII 1998 1.9TDI 66Kw ALE. Bílej a v kombajnu. sprint 764, EGR OF. Prodanej