Denní svícení - vysvětlení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Demy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 77
Registrován: 09.09.2012 19:40

Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od Demy »

Mám trochu zvídavou a rejpavou otázku. Zajímalo by mě, k čemu je dobré denní svícení? Proč lidi po tom tak toužej? Denně na silnicích vídám auta, který mají dodělaný LEDky a nazývají to denním světlem. Věčně slíchám argumenty ohledně spotřeby, jasně LEDky mají opravdu nižší spotřebu, ale není oněch 50w z žárovky v porovnání se 100 kW z motoru zanedbatelný? Prodávají se šestiválce s ohromným výkonem a pak tam hodí LED osvětlení kvůli spotřebě. To je trochu vtipný a postavený na hlavu. Není to čistě jen stylová záležitost, která na auto nepatří? Včera jsem na silnici potkal trojkovýho golfa, u kterého jeho LEDky totálně nesplňovaly princip denních světel, šmejdy za pár korun svítící do nebe. Nebylo je téměř vidět a hlavně mi takové řešení příjde dosti nebezpečné v případě oslnění sluncem.

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Ahoj, myslím si, že je to spíš tak, že hodně lidí si dává LED denní svícení, aby zbytečně přes den neopotřebovávali např. xenonové světlomety (paraboly, výbojky, trafa) a taky kvůli tomu, že LED denní svícení se většinou automaticky rožně po zapnutí zapalování (lidi tak nezapomenou rozsvítit světla). Úspora samotného paliva bude v tomto případě téměř minimální, i přestože svícení potkávacími světly může brát až cca 150W (přední, zadní, spz), denní svícení pomocí LED do cca 10W.
Takhle to vnímám já, ale osobně bych povinnost denního svícení raději zrušil (nevěřím, že tohle nějak znatelně snížilo nehodovost, někdy to spíš naopak odradí pozornost).
S pozdravem ><((('>

maxxik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 25.02.2011 21:35

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od maxxik »

já s povinným svícením docela souhlasim :good: u toho denního svícení mě nejvíc sere že nesvítí auto i vzadu!!! když jede třeba nějakej blbec v šeru na denní svícení a nesvítí mu auto vzadu

Uživatelský avatar
.:Medy:.
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 368
Registrován: 26.09.2009 20:24
Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od .:Medy:. »

maxxik píše:já s povinným svícením docela souhlasim :good: u toho denního svícení mě nejvíc sere že nesvítí auto i vzadu!!! když jede třeba nějakej blbec v šeru na denní svícení a nesvítí mu auto vzadu
Také souhlasím s tím denním svícením a rovněž si myslím že je ptákovina že nesmí při denním svícení svítit zadek auta.....
Moje autí k vidění ZDE:

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od napster »

tak na OII RS nam sviti s origo dennim svicenim i zadek. bylo to tak nakoeovany kvuli poevalu, kterej se za tim taha. Vzdy bez problemu. u passata jezdim pres den na parkovacky a taky bez problemu. Jinak je znatelnej rozdil v dennim sviceni za 500kc a 1500kc a hlavne zalezi, jestli je namontovano tam, kde ma a zapojeny tak, jak ma byt. potkavam casto lidi hodne felicie apod, co maj LEDky v masce a sviti jim to porad.....
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
PlusOne
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 10258
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Haná :-D

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od PlusOne »

napster: Podepisuju, a doplním, že spousta lidí ani neví, že s rozsvícením hlavních světlometů má DRL zhasnout automaticky. Dál potkávám spoustu blbečků, co si rozsvítí parkovačky, a k tomu mlhovky, a tváří se, že má denní svícení.
O tom, že DRL světla by měla mít homologaci, snad ani nemluvě...
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

Uživatelský avatar
hasmen
Člen klubu
Příspěvky: 962
Registrován: 24.02.2011 22:49
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od hasmen »

Mě se to denní svícení (hlavně dodělávané doma v garáži amatérským způsobem)vůbec nelíbí a je to jedna z věcí,kterou k životu nepotřebuju...Jak tady bylo už řečeno,absolutní "tma" na zadku auta v šeru je na pár facek a docela se divím,že tohle někdo schválil.Taky jsem párkrát potkal borce,kterýmu svítily lampy i DS.Pořízení DS z důvodu automatického rozsvěcení po nastartování je sice možná logické,ale i "normální" světla se dají upravit tak,aby se sama při nastartování rozsvítila - tak to mám já a o knoflík na světla se starat nemusím.Pokud tedy není tma -kvůli přístrojovce a osvětlení RZ :D

Demy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 77
Registrován: 09.09.2012 19:40

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od Demy »

DJ_blueFISH: Ta možnost s opotřebením mě nenapadla a má i logiku. Bohužel jak tvrdí ostatní, na silnicích jezdí plno blbců, kterým bych ty LEDky nejradši urazil kladivem. Jsem rád, že tenhle názor sdílí i ostatní.

Uživatelský avatar
.:Medy:.
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 368
Registrován: 26.09.2009 20:24
Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od .:Medy:. »

napster píše:tak na OII RS nam sviti s origo dennim svicenim i zadek. bylo to tak nakoeovany kvuli poevalu, kterej se za tim taha. Vzdy bez problemu. u passata jezdim pres den na parkovacky a taky bez problemu. Jinak je znatelnej rozdil v dennim sviceni za 500kc a 1500kc a hlavne zalezi, jestli je namontovano tam, kde ma a zapojeny tak, jak ma byt. potkavam casto lidi hodne felicie apod, co maj LEDky v masce a sviti jim to porad.....
Jojo u toho origo denního to tak bejvá na OII to mame taky..... ale u těch ledkovejch dodělávanejch to zakazuje vyhláška ten zadek....
Moje autí k vidění ZDE:

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Ahojte, no přiznám se, že přes den (když je dost světla a rozumné počasí), tak svítím na parkovačky, ale mám tam speciální T10, kde je jedna 3W LED dioda a ta se používá i u některých sad pro denní svícení s homologací. Tím pádem svítím i zadními světly, ale mě jde právě o to si trochu šetřit ty bi-xenony. Policie už mě nedávno kontrolovala, když jsem svítil jen těmi LED a uznala, že je vše v pořádku, tak to takhle používám dál. Bez těch 3W LED (nebo silnějších) by to nešlo, časem si ale chci dodělat nějaké homologované řešení.
S pozdravem ><((('>

hacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 11.03.2012 16:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od hacek »

Rad bych prispel s informaci, ze je dnes jiz mozne pouzit svetla denniho sviceni soucasne pri sepnuti potkavacich svetlometu, ale pouze za techto predpokladu:
- dojde ke snizeni intenzity denniho sviceni na cca 30%,
- krome potkavacich svetel nemohou soucasne s temito dennimi svetly svitit zadna jina svetla (tzn. ani parkovacky).

Tzn. ze denni svetlomety mohou nahradit obrysova svetla. Tak to dnes jiz maji nove vyrobena auta a samozrejme to tak mohou mit i starsi za predpokladu splneni vyse uvedenych podminek. Tzn. pokud uvidite sviti starou šáde s dennakama a potkavackama, tak to nemusi byt proti zakonu.

Jinak sam jsem majitelem DRL (tech obyc, zadne snizovani intenzity) a mam to z duvodu, ze nechci trapit xenony (tak 3x - 4x denne v prumeru bych je musel zapinat).
VW Passat Variant 1,9TDi, 96kW, 6q, rv. 2004
VW Polo 6N2 1,0, 37kW, 5q, rv. 2002

Uživatelský avatar
.:Medy:.
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 368
Registrován: 26.09.2009 20:24
Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od .:Medy:. »

hacek píše:Rad bych prispel s informaci, ze je dnes jiz mozne pouzit svetla denniho sviceni soucasne pri sepnuti potkavacich svetlometu, ale pouze za techto predpokladu:
- dojde ke snizeni intenzity denniho sviceni na cca 30%,
- krome potkavacich svetel nemohou soucasne s temito dennimi svetly svitit zadna jina svetla (tzn. ani parkovacky).

Tzn. ze denni svetlomety mohou nahradit obrysova svetla. Tak to dnes jiz maji nove vyrobena auta a samozrejme to tak mohou mit i starsi za predpokladu splneni vyse uvedenych podminek. Tzn. pokud uvidite sviti starou šáde s dennakama a potkavackama, tak to nemusi byt proti zakonu.

Jinak sam jsem majitelem DRL (tech obyc, zadne snizovani intenzity) a mam to z duvodu, ze nechci trapit xenony (tak 3x - 4x denne v prumeru bych je musel zapinat).

S timhle máš pravdu jen bych to ještě doplnil že DS můžeš používat i jako parkovačky (s tim snížením svítivosti) ale je to pod podmínkou že hlavní světlomety nemají homologované parkovačky..... takže se to vztahuje jen na nějaké tuning lampy....
Moje autí k vidění ZDE:

Uživatelský avatar
drura
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.10.2012 17:46

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od drura »

Mě se líbí jak tady všichni šetří xenony :D , příjde mi to podobné jako koupit na auto zimní gumy, ale auto nechám na zimu v garáži ať se mi neopotřebují. Nechci se tím nikoho dotknout, ale když mám na autě xenony tak budu svítit xenonama. Já osobně denní svícení nemám a než za kvalitnějsí dát třeba 2 000kč, to si raději jednou za nevím kolik let
vyměním tu xenon výbojku.
Ale samozřejmě, 100lidí 100 chutí, a samozřejmě ta image :)
OCTAVIA 1.9 TDI 81kW ASV

hacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 11.03.2012 16:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od hacek »

Ja urcite xenonama svitit budu a svitim rad, ale v noci. Snad si nikdo nekupuje auto s xenony kvuli sviceni ve dne (mozna krom frajirku, aby vypadali drsne :-D). Tim chci rict, ze pres den je jedno, zda svitis xenony nebo halogeny, stejne rozdil nepoznas.
VW Passat Variant 1,9TDi, 96kW, 6q, rv. 2004
VW Polo 6N2 1,0, 37kW, 5q, rv. 2002

Uživatelský avatar
babajara
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 15.12.2007 23:14
Bydliště: Vyškov

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od babajara »

drura píše:Mě se líbí jak tady všichni šetří xenony :D , příjde mi to podobné jako koupit na auto zimní gumy, ale auto nechám na zimu v garáži ať se mi neopotřebují. Nechci se tím nikoho dotknout, ale když mám na autě xenony tak budu svítit xenonama. Já osobně denní svícení nemám a než za kvalitnějsí dát třeba 2 000kč, to si raději jednou za nevím kolik let
vyměním tu xenon výbojku.
Ale samozřejmě, 100lidí 100 chutí, a samozřejmě ta image :)
Zdarec nechci se tě taky dotknout, ale ono ta výbojka je to poslední. Já koupil paštiku s xeno. 170 000 km ( od bratra z firmy) jo výbojky z výroby.
Prvně když jsem vyjel potmě jsem nevycházel z údivu. Stařičká GIII svítila líp. Opravdu mě na dálnici při předjíždění přesvítilo cokoliv. opravdu stín pře autem. Vyměnil jsem výbojky, vyčistil čočky a světla a ejhle já vidím, Nakonec jsem po nějaké době pokovil parabolky které navypadaly tak zle jako foto z netu. A 100pro rozdíl. Dnes vidím potmě super a neměnil bych, ale proto mám taky na autě dení světla, abych xeno používal za šera a potmě. bohužel to konstruktéři nenavrhli aby xeno paraboly zápasily s poledním sluncem a ještě při čekání v koloně. :drinks:
Paštika v kombajnu 2004 1,9PD AVF. Modrá perleť. 2x OFF + MVOLESSOFT
Rodinej GIII 1998 1.9TDI 66Kw ALE. Bílej a v kombajnu. sprint 764, EGR OF. Prodanej

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“