Denní svícení - vysvětlení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od M@ty »

Mas pravdu. Asi tady vsechny nakrknu, ale ono se s tim svicenim pres den pri vyrobe teto generace Passatu moc nepocitalo. Za me by bohate stacilo pri snizene viditelnosti rozsvitit potkavaci svetla. Hold se najde spousta ridicu, kterym tato banalita nedochazela, tak mocipani zavedli pravidlo denniho sviceni. Take mam Prase vybavene LED svetly. Jsou drazsi,znackove a hlavne sviti. Kdo repasoval xenon. svetla tak mi da zapravdu, ze to neni jen o vybojkach. To je to nejlevnejsi. Dotycnemu preji osobni zkusenost - hlavne financni. No a kdyz se stmiva, tak si rozsvitim. To dojde i malemu diteti...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Radek22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 25.08.2011 16:20

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od Radek22 »

maxxik píše:já s povinným svícením docela souhlasim :good: u toho denního svícení mě nejvíc sere že nesvítí auto i vzadu!!! když jede třeba nějakej blbec v šeru na denní svícení a nesvítí mu auto vzadu
Zdravim,
já mam led denní svícení na mém pašíku vpředu ale dodělam jsem si ho i vzadu :D mam na světlech led pásky a svítí docela dost, mohu přiložit foto. Jinak se chystam zadělat ledky přímo do zadních světle :D Vzadu led pásky homologaci nemají ale pánům zákona to nevadí, ba naopak to vítají že jsem vidět i ze zadu.

Uživatelský avatar
.:Medy:.
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 368
Registrován: 26.09.2009 20:24
Bydliště: Kousek od Mníšku pod Brdy
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od .:Medy:. »

Radek22 píše:
maxxik píše:já s povinným svícením docela souhlasim :good: u toho denního svícení mě nejvíc sere že nesvítí auto i vzadu!!! když jede třeba nějakej blbec v šeru na denní svícení a nesvítí mu auto vzadu
Zdravim,
já mam led denní svícení na mém pašíku vpředu ale dodělam jsem si ho i vzadu :D mam na světlech led pásky a svítí docela dost, mohu přiložit foto. Jinak se chystam zadělat ledky přímo do zadních světle :D Vzadu led pásky homologaci nemají ale pánům zákona to nevadí, ba naopak to vítají že jsem vidět i ze zadu.

S tím zadkem počkej až si tě zastaví nějakej moc namyšlenej a moc přechytralej.... Samozřejmě ti to nepřeju :-) jen to je z vlastních zkušeností že ten zadek taky nechtěj tolerovat.....
Moje autí k vidění ZDE:

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od napster »

Na OII RS i při zastavení v Německu BAG je nikdy nezajímalo,proč svítí i zadek. v ČR taky ne. spíš je zajímala tonáž na kouli a kolik má auto na podvalu. Když začne být příslušník VB chytrý a držkovat na to,že s homologovanym DRL to svítí i vzadu,tak bych snad šel i na magistrát podat vysvětlení,než mu platit pokutu na místě(jde mi spíš o princip) Jinak záleží na DRL. pokud u OII RS face zapneš denní svícení,tak to svítí podobně,jako bixenony u některých passatů s najetýma 300tkm.....

Pokud to sečtem
Nové pokovení parabol Satas 2500kč za sadu
Nový výbojka 1250kč/ks
trafo netušim 2500kč/ks?
rozleštění plexiskel 500kč/světlo
celkem 11000kč za repas bixenonu(ceny nových dílů v obchodě),kde původní pochromování vydrželo pár desítek tisíc km,než šlo do kopru.

Já teď taky řešim repas světel a i mě to výjde na nemalé peníze 800kč pokovení, 1000kč nové výbojky,rozleštění pár korun a pokud bych měnil i trafa,tak 1000kč/ks.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od majkl1 »

Není z mé hlavy, ale souhlasím. Jen oněch 230W bylo počítáno na autě s jinými žárovkami, než mají passati. U nás 2x55W (potkávačky) + 8x5W obrysovky a osvětlení SPZ + pár drobných na palubovku ad. Celkem tedy cca 160W. Ale zase to bylo v době, kdy benál byl o 10kč levnější.
(Pravý důvod denního svícení možná někoho trkne)
____________________________________________________________________________



Každý kdo chodil do školy ho učili že spotřebovaná energie se měří ve Wh nebo Kwh nebo v Mwh /výkon v elektrárnách/.Tedy, výše spočítaná spotřeba 230W je spotřeba za 1 hodinu.
To znamená /můsím zdůraznit pro ty kteří nemají dostatečné vzdělání/.
Ten kdo umí číst tak má možnost si to přečíst přímo na žárovkách a když umí sečítat tak se dostane na těch 230W ,které nám vypočítal odborník na elekroniku.
Potud s ním souhlasím. Co se týče spotřeby kterou uvádí na 100km je přímo debilní.
Příklad: pojedu z Prahy do Brna.Po dálnici je to asi 200km podle jeho výpočtu to dělá 0,2l paliva.Když by se podařilo jet celou trasu 100km rychlostí tak jsem za 2 hod jsem v Brně.
Tedy budu svítit 2 hod to je 2x 230W = 460W neboli 0,46 Kwh
Jak je každému známé jak to vypadá na dálnicích, nehody – zácpy – stání -pojíždění po metrech vpřed. Tak se stane že tuto trasu 200 km pojedu 5 hod.
Co to znamená:Že budu svítit 5hod.Opakuji pro ty méně chápavé!! 5hod svícení.
A počítám: 230W x 5hod = 1150W což je 1,150Kwh. A ptám se toho odborníka kde bude
Argumentovat ve výpočtu s těmi km a spotřebě.
Když se zeptáme odborníku v elektrárnách kolik je potřeba paliva k výrobě 1Kwh tak v nejmodernějších tubosoustrojí to činí 1 litr paliva.
Na trhu je vemi mnoho domácích elektrocentrál špičkové úrovně kde si každý může přečíst že
Při odebíraní 1Kwh je spotřeba paliva 1 litr za hodinu.
Náš alternátor v autě k jízdě do Brna za 5 hod vyrobil 1,150 Kwh. K tomu bylo potřeba přes
1 litr benzínu , co je 27,50 kč.
Celkově si vypočtem že při 4 hod.svícení je to 1 Kwh to je 1litr paliva = 27,50 kč
To znamená že 1 hod.svícení nás stojí 6,87 kč.
Je pochopitelné že svícení za snížených podmínek ( déšť,mlha,a j nebudu jmenovat) je přímo nutné.Další odběry proudu kteří někteří argumentují (klimatizace,přehrávače,a jiné) jsou
V mém posouzení zda je chci použít a nenařizuje mi je zákon,což mě přikazuje že musím svítit
V poledne na sluníčku.
A ještě pár čísel:
V republice je evidováno přes 4miliony osobních automobilů
0,5 milonu užitkových vozidel
20.000 autobusů
142.000 traktorů.
Budu skromný:když v jednom dni vyjede 3 miliony aut pouze na 1hod.na silnici.Všichni pochopiteně rosvítí,tak počítejme: 0,23 Kwh x 3.000000 =690.000 Kwh =690Mwh.Musím
Upozornit že na toto svícení by nestačily všechny naše vodní elektrárny .Temelín má hod.
Výkon 2.000 Mwh,.to je pro 3.mil. aut. na 3hod.svícení.Když vyjede 19.000 autobusů kteří
Jezdí od rána do večera (beru jen svícení ve dne) a budu zase násobit hodinovou spotřebou
Dostanu se obrovským číslům.A nakonec:690.000 Kwh = 690.000 litrů paliva x 27,50 kč =
18975000 kč.To je částka skoro 19 milionů .Za palivo pro 3.mil.aut na 1 hod.svícení.
Pan Kalousek bude mít radost za hodinu má vyděláno 12 milionů do státní kasy.!!!!!
Proto vláda nařídila poviné svícení. To zde ještě chybí tankující zahraniční kamióny.!!!!
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od DJ_blueFISH »

majkl1: dobré vysvětlení, díky za něj, něco takového jsem si taky myslel. Jen aby tohle téma nedopadlo podobně jak diskuze o HHO, protože i přesto tu bude asi tuny zastánců denního svícení v poledne na sluníčku :) ale já mezi ně tedy taky napatřím...
S pozdravem ><((('>

Demy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 77
Registrován: 09.09.2012 19:40

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od Demy »

Majkl1: Tvůj výpočet je jasnej a nemá cenu o tom co jsi napsal diskutovat. Jsou to velká čísla a zřejmě i pravdivá. Na druhou stranu, koruna vynásobená miliónem mi taky dá nezanedbatelné číslo. Co tím ale chci říct. Hodina svícení mě možná stojí 6 korun, jenže já za tu hodinu projedu benzín řekněme za 300 Kč, Cesta do Brna mě stojí 1500 a kdybych cestou nesvítil tak je to 1475. Myslím si, že cena svícení je v tomhle směru zanedbatelná. To mě víc stojí otevřený okýnko, podhuštěná pneumatika nebo stání v několika zácpách.
Jasně, nikdo mi okýnka nenařizuje sundavat atd... Jenže denní svícení je prvek bezpečnosti. V autě ať si má každý co chce, plyšový sedačky, discokouli nebo i kávovar, ale svítit by se prostě mělo. To že ty nebo jiní nebudete svítit totiž ohrožuje i můj život a mé rodiny. Když tě na mokré silnici oslněné sluncem přehlídnu tak to odsereme oba. Jak já tak ty a jen proto, že ty jsi chtěl na 100 kilometrové cestě ušetřit necelých 7 korun, já zařvat nechci.
DJ_blueFISH: Svítit v poledne je nesmysl? Jel jsi někdy za jasnýho počasí po silnice kde se střídalo ostré sluníčko a a husté stromové áleje? Světlo - stín? Tam se ti nesvítící auto ztratí ani nevíš jak. Naopak, není problém tam přehlídnout i velkej kamion.

Já si myslím, že denní svícení je vážně potřeba a finančně naprosto zanedbatelná částka.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od M@ty »

Já se zvencnu. Tak když někomu dělá problém v jasné poledne přehlédnout kamion, tak nemá co dělat za volantem. Nezlobte se na mě, ale to je o lidech a jejich možnostech. Prostě uznat že to není pro ně a papíry pověsit na hřebík. Je mezi řidiči i hodně hazardérů vysokého věku, co nechtějí uznat že jsou nebezpeční svému okolí. Reflexy nemají co dřív a pohyblivost už vůbec ne.
Jinak při snížené viditelnosti se mělo i dřív svítit. Teď je to jen paušálně nařízené. Takže i ten poslední tup musí rozsvítit.
Já hold svícení vyřešil LED světly denního svícení v mřížce nárazníku a měl jsem celkem problém sehnat dobře svítijící světla co se vejdou vedle origo mlhovek o které jsem nechtěl přijít. Pro ty slepýše co jezdí po našich silnicích snad jsem dostatečně viděn (v noci se s nimi dá jezdit co to dá světla) a já zbytečně nenamáhám altík , aku a hlavně xenony.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
DJ_blueFISH
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 20.01.2010 16:01
Bydliště: Brno

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od DJ_blueFISH »

Demy: vím co myslíš, že i přes den jsou místa, kde toho světla tolik není nebo naopak jsou řidiči oslňováni sluncem a pak vzápětí stín (náhlé změny kontrastu), kde pak světlo od protijedoucího auta přijde vhod. Pak jsou ale i momenty, kdy světlo od protijedoucího auta i oslňuje nebo odrazuje pozornost... Na druhou stranu jsou pořád země, kde se přes den svítit nemusí a dřív se desítky let svítit za dobrých světelných podmínek nemuselo ani u nás. Samozřejmě že nikoho ohrožovat nechci, a tak svítím i tam, kde je to prd platné (pomocí LED), protože je takový zákon, ALE určitě nesouhlasím s tím, že je to finančně zanedbatelná částka.
Než se tento zákon zavedl, kolik zkušených řidičů by napadlo přes den vždy a všude svítit? V té době to nenapadlo ani výrobce aut, tak natož větší počet řidičů...
S pozdravem ><((('>

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od napster »

ve francii, nemecku se nesviti. v rakousku bylo zavedeno denni sviceni, ale zase se to tam zrusilo.dneska jsem potkal passata a nic. jezdim ve dne na parkovacky.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Denní svícení - vysvětlení

Příspěvek od majkl1 »

Demy píše:To že ty nebo jiní nebudete svítit totiž ohrožuje i můj život a mé rodiny. Když tě na mokré silnici oslněné sluncem přehlídnu tak to odsereme oba. Jak já tak ty a jen proto, že ty jsi chtěl na 100 kilometrové cestě ušetřit necelých 7 korun, já zařvat nechci.
DJ_blueFISH: Svítit v poledne je nesmysl? Jel jsi někdy za jasnýho počasí po silnice kde se střídalo ostré sluníčko a a husté stromové áleje? Světlo - stín? Tam se ti nesvítící auto ztratí ani nevíš jak. Naopak, není problém tam přehlídnout i velkej kamion.

Já si myslím, že denní svícení je vážně potřeba a finančně naprosto zanedbatelná částka.
Demy, souhlasím s tebou, ale na druhou stranu je potřeba říci, že je to diskutabilní. Za volantem se máš podle vyhlášky plně soustředit na jízdu. A pokud se budeš spoléhat na to, že všichni svítí, je to podle mne ještě horší, než když by nikdo nesvítil. Já už se vyléčil. Po zavedení DS jsem se spoléhal na to, že pokud něco pojede proti mě, tak ho uvidím díky světlům. Párkrát jsem při předjíždění málem hořce zaplakal. Vždy se najde někdo, komu se DS rozbije, nebo pokud ho nemá, tak zapomene rozsvítit. Milion aut třeba svítit bude, ale jedno stačí, abys skončil na krchově.
Dokud žádné DS nebylo, všichni s tím museli počítat a podle mne to bylo s přihlédnutím na svébytnost člověka bezpečnější.
Všechny "ulehčováky" jako ABS, ESP, adaptabilní tempomaty, parkovací kamery atd. jsou dvojsečná zbraň, která otupuje ostražitost a hlavně nepřemýšlející řidiče vzdalují od reality a fyzikálních zákonů, protože si myslí, že vše za ně elektronika vyřeší. Vždy tu byl, je a bude lidský faktor a jako takový by se měl nechávat ve střehu.
Vše má své plus a mínus.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“