Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
hujik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 01.03.2012 14:33
Bydliště: Praha

Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od hujik »

Od koupě auta (srpen 2012) se mi netočil ventilátor klimy na první stupeň (tedy malá rychlost při zapnutí klimatizace). Ventilátor spínal pouze ve chvíli, kdy bylo teplo, a auto jelo pomalu, nebo stálo, a to na druhou rychlost - což je celkem fičák, a je to dost slyšet, rezonuje to, prostě to není příliš komfortní ...
Nicméně ventilátor přestal točit úplně. Po kontrole všch možných relé, které jsou v pořádku se až po sundání nárazníku zjistilo, že na vině je třípinový předřadný odpor, umístěný v prostoru kam volně může voda, který vzhledem k charakteru konstrukce (dva plechy jako pouzdro, žádná izolace) byl totálně uhnilý. Nevím který idiot z VW vymyslel podobnou hovadinu. Skoro mám až pocit, že to takto bylo skonstruováno záměrně. Když jsem pídil po novém, zjistil jsem, že jeho pořizovací cena je necelé 4 tisíce, dá se sehnat pouze originál u výrobce a alternativa neexistuje. Zajímavé je, že ani v prodejně náhradních dílů nebyli schopni definovat, které modely passatů a hlavně proč, obsahují tento třípinový nesmysl. K dvoupinovému se dá pořídit alternativa za pár stovek. S tím bych se smířil. Ale takovouhle raketu se mi za to dát nechce...

Z logiky věci je to zařízení poměrně jednoduché, po diskuzi s pár lidma jsme došli k tomu, že by neměl být problém jej nahradit výkonovýma odporama. Problémem jsou parametry.

Je někde možné získat schéma tohoto odporu? Případně celého zapojení od spínacího relé (nebo co to spíná) po ventilátor? Ideálně co nejvíc informací, aby se dalo zapojení odvodit / vypočítat?
= Huja =
Passat B5,5 3B6 r.v. 2003 1,9TDi 96kW

hujik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 01.03.2012 14:33
Bydliště: Praha

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od hujik »

Nemáte nikdo info?
= Huja =
Passat B5,5 3B6 r.v. 2003 1,9TDi 96kW

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od M@ty »

Vím o který bazmekt jde, vím na jak blbém místě je, ale poradit ti nedokáži. Ale ještě bych se zkusil poptat u lidí co mají doma vraky na rozebrání. Nemuseli by chtít nějakou hroznou pálku. Tohle se nemění tak často. Už kvůli tomu že většina majitelů ani neví kdy se ten ventilátor má točit. Nebo ještě lépe - že je nefunkční.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od djrix »

Šlo by to nahradit. Podle téhle fotky to vypadá že to jsou dva odpory 0,5R do série.

http://www.passatworld.com/forums/68-b5 ... ttent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vzhledem k tomu že mám pocit že v tady tom hicu mi klima taky nějak vypíná když stojím chvíli na semaforu mám asi s tím větrákem problém taky :D musím na to dnes mrknout jestli se točí.
Kdy vlastně přesně se má spouštět ? Předpokládám podle toho popisu že tam je čidlo s dvěma teplotama na nízký a vysoký výkon ventilátoru, kderé spíná relátka, která spínají větrák.

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od djrix »

Jo,tak dnes po cestě do Brna, s malou zastávkou po cestě mi začal blikat po druhým nastartování panel klimy= nějakej průser, ještě jsem to nenapíchl. Za jízdy klima chladí, jak zastavím na semaforu tak to přestane po nějaké chvíli chladit, jak se rozjedu zas to chladí. Krom toho mi v těchle hicech zmatkujou klapky, ale o těch vím, jen kdyby k nim nebyl přístup jak k penězům :(

Rychlá kontrola v motorovém prostoru ukázala že větrák nezapíná. Kabel od větráku vede k levýmu světlu, tam je konektor,pak to pokračuje levým blatníkem někam do auta.
Kde se nachází ten odpůrek ? Mně připadá že ho v autě asi nemám .... Jdu si naštudovat jak se sundává ten plast pod volantem abych se dostal k druhejm pojistkám a mrknul na tu 40A co ten větřák jistí....

EDIT: Tak já mám v háji větrák, po připojení napětí přímo na něj se neroztočí.... Tys ho M@ty nějak opravoval, nebo rovnou vyměnil ? V kelly maj nějakej s kulatým konektorem za 1300, to by nevadilo, přehodil bych ten konektor na konci, s hranatým konektorem ho maj taky, ale není skladem a cenovka je přes 3000 :(

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od M@ty »

Já sem měnil sjeté uhlíky. Ve Varským Kelly pro mě vhodné k úpravě nenašli, tak jsem nakonec nakoupil ve speciálce na uhlíky trochu větší a jeden rozměr upravil. Chtěl jsem měkčí a cena za 4ks byla cca 200,-

Ve FAG je i návod : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=3 ... 6&start=15

Ventilátor se dá pořídit i od soudruhů z ČLR za cca 1100,- jako třeba : http://www.autodilyplus.cz/ventilator-c ... arId=15786
Konektor se i těchto levných ventilátorů dělal jak kulatý, tak oválný. Chce to se optat popř. hledat : http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/41 ... nrf-47384/

Jinak ten předřadný odpor ventilátoru je na spodní straně levého př. podélníku v místě pod zásobní nádobkou serva.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od djrix »

Díky moc. Teda dostat ten větřák ven nic moc operace :sorry: Ruku mám dodřenou a polámanou jak jsem doloval kábl z těch sponek na chladiči, hlavně ta co je od hlavní vrtulí nad siletblokem do chladiče je super - na zemi zalomit ruku po paměti a dolovat :D Nakonec to tak hrozný ale nebylo a už je venku, podle data na něm je ještě původní a nikdo s ním nic nedělal. Je ale tak hnusnej že ho asi vyměním celej a nebudu si s uhlíky lámat hlavu.... :baseball:

Jo a ten spropadený odpůrek jsem našel taky, takže díky za navedení na správnou lokaci !

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Předřadný odpor ventilátoru klimatizace - třípinový - schema

Příspěvek od djrix »

Ták, větřák vyměněný :) Koupil jsem čínu z Kelly a přehodil konektorek, jak zapnu AUTO hned se sepne :good: Přístup k těm úchytkám je teda jak k penězům, alespoň když to děláte na zemi...
Takže hujik : Pokud máš zájem, mohu přeměřit kolik ten větrák žere a jak nahradit ten odpůrek aby jsi nemusel kupovat ten drahej klumprt :D

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“