Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Napsal: 03.04.2017 10:21
Passat B5 AFN 1998
Ahoj,
rád bych se s Vámi podělil o svůj problém s Passatem a pokusil se spolu s Vámi tomu přijít na kloub.
Nefunguje elektrický ventilátor sahary, celou dobu co auto mám (4roky). Původní měl vymlácené uhlíky, před nějakou dobou jsem koupil nový ventilátor, zapojil a dál to neřešil. Ž nefunguje mě moc netrápilo, když klima fungovala.
Nastal čas to ale vyřešit.
Ventilátor je nový, při zapojení napájení napřímo funguje.
Nesepne ani při vyšší teplotě vody, ani při režimu AUTO na Climatroniku.
Velká 40A pojistka u relé byla přepálená, dal jsem novou - nic.
Všechny ostatní malé pojitsky z boku jsou OK.
Relé mám pouze jedno (213), zkoušel jsem zapojit jiné (obyč 40A relé) - nic.
Schémata uvádějí i druhé relé (LOW/HIGH), ale nemám vůbec pro další relé patici.
Vzhledem k tomu, že za 4 roky co auto mám mi Klima normálně fungovala, i přesto, že ventilátor nikdy neběžel a teplota vody nebyla nikdy přes +-90°,
si troufám vyloučit veškerá čidla související s klimatizací i elektrické odporové čidlo na chladiči (AUTO by mělo sepnout ventilátor nezávisle na teplotě vody).
Při zapojení napětí na přímo na konektor u servonádobky naběhne na Full speed.
Pokud není chyba ještě někde jinde, zbývá mi už asi jen předřadník. Otázkou je, zda a jak se dá proměřit multimetrem.
Předřadník je tří "pinový".
Dokáže mi prosím někdo poradit, jak postupovat dále?
Díky za konstruktivní rady.
Ahoj,
rád bych se s Vámi podělil o svůj problém s Passatem a pokusil se spolu s Vámi tomu přijít na kloub.
Nefunguje elektrický ventilátor sahary, celou dobu co auto mám (4roky). Původní měl vymlácené uhlíky, před nějakou dobou jsem koupil nový ventilátor, zapojil a dál to neřešil. Ž nefunguje mě moc netrápilo, když klima fungovala.
Nastal čas to ale vyřešit.
Ventilátor je nový, při zapojení napájení napřímo funguje.
Nesepne ani při vyšší teplotě vody, ani při režimu AUTO na Climatroniku.
Velká 40A pojistka u relé byla přepálená, dal jsem novou - nic.
Všechny ostatní malé pojitsky z boku jsou OK.
Relé mám pouze jedno (213), zkoušel jsem zapojit jiné (obyč 40A relé) - nic.
Schémata uvádějí i druhé relé (LOW/HIGH), ale nemám vůbec pro další relé patici.
Vzhledem k tomu, že za 4 roky co auto mám mi Klima normálně fungovala, i přesto, že ventilátor nikdy neběžel a teplota vody nebyla nikdy přes +-90°,
si troufám vyloučit veškerá čidla související s klimatizací i elektrické odporové čidlo na chladiči (AUTO by mělo sepnout ventilátor nezávisle na teplotě vody).
Při zapojení napětí na přímo na konektor u servonádobky naběhne na Full speed.
Pokud není chyba ještě někde jinde, zbývá mi už asi jen předřadník. Otázkou je, zda a jak se dá proměřit multimetrem.
Předřadník je tří "pinový".
Dokáže mi prosím někdo poradit, jak postupovat dále?
Díky za konstruktivní rady.