Smradlavé teplo z topení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Daliii
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 09.07.2016 17:15

Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Daliii »

Zdravím!

chtěl bych se tu poradit. (bohužel nevím jestli jsem volil správné zařazení)
Mám 1.9 AWX B5.5
Řeším to, když jedu a točím auto do otáček se zapnutým topením na teplou, tak citím v interiréru chladící kapalinu.
Když to přepnu na studenou, tak je to vpořádku.
Kolikrát mi líná teplo do interiéru při vytáčení i při vypnutým topením (v případě, že je zase topení na teplo).

Celkově se mi taky docela ztrácí voda.

Nějaké tipy?
Říkal jsem si, že to je špatné těsnění hlavy, ale nikde jsem nenašel spojení společně s topením.

Díky za zprávy!
Pěkný den

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od majrek001 »

prasklý vnitřní radiátor nejspíš, když cítíš chladící kapalinu
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Daliii
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 09.07.2016 17:15

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Daliii »

majrek001 píše:prasklý vnitřní radiátor nejspíš, když cítíš chladící kapalinu
Taky mám takový tip.. Ale zároveň, kdyby to byl radiator, tak mám mlhu a vodu v aute přeci ne?

Tu totiž nemám, každopádně když v autě sedím bez zapnutého motoru/topení, tak se začne mlžit dříve, než jiné auta

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od majkl1 »

Zatím ti to rosí jen málo. Ale neboj, ono to přijde, že se vyvalí mlha, že neuvidíš ani na volant :twisted:
A to ještě asi nevíš, co je to za voprus ten radiátor vyměnit. :budo:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Daliii
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 09.07.2016 17:15

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Daliii »

majkl1 píše:Zatím ti to rosí jen málo. Ale neboj, ono to přijde, že se vyvalí mlha, že neuvidíš ani na volant :twisted:
A to ještě asi nevíš, co je to za voprus ten radiátor vyměnit. :budo:
Bohužel tuším..
sic jsem si to nezažil, ale vím co je to za porod.. :D
No, tak to si přeju hodně štěstí..
A není možné, že je i špatné těsnení pod hlavou?
Dalo by se to nějak zjistit?

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Graun »

Pokud je špatné těsnění pod hlavou, tak to bude tlakovat. Taková indikace jsou ztvrdlé hadice vedení chladicí kapaliny. Za chodu motoru je zkus pomačkat. Musí být měkké, když jsou tvrdé jak kámen, tak to je i těsnění pod hlavou.

Já dělal výměnu radiátoru topení na GIV. Musí se vypustit nejen chladicí kapalina, ale i klimatizace. Celkem opruz. Nejlepší je, že cena radiátoru necelé 4stovky, ale práce za tisíce (pokud bych to nechal dělat v servisu - já to dělal 2 dny - cca 10hod).

Jinak necituj předešlý příspěvek.

Odesláno z mého BTV-W09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Daliii
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 09.07.2016 17:15

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Daliii »

Voda mi tlakuje, ale s těma hadice a musím zjistit.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od xerxes »

nejspíš budeš mít hodně práce jak těsněni pod hlavou tak roadiator topení :(

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od majkl1 »

Tak starší radiátor foukne právě proto, že přes těsnění to tlakuje do vody. Jinak hadice nemají být zcela měkké. V systému při ohřátém motoru bývá kolem 1atm. Systém bez tlaku je chyba, protože pak voda (fridex) vaří dříve, než při vyšším tlaku. Proto je víčko na expanzce konstruované jako přetlakový ventil.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Daliii
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 09.07.2016 17:15

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Daliii »

Takže se shodneme na tom, že tam je v háji těsnění i radiátor.. no to mě neteší :D

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od majkl1 »

To těsnění není jisté. Koneckonců ani ten radiátor (i když ten je velmi pravděpodobný), protože smrad ti může jít do interiéru i z motorového prostoru, pokud by ti tam někde unikal fridex. Zkrátka možné je, že je KO jedno, druhé, oboje zároveň a nebo taky ani jedno a jen ti třeba teče fridex někudy jinudy (přírubou, hadicí, apod.). Dříve se mlžící okna mohou být i horším kabinovým filtrem. Od klávesnice to bude vždy jen střílení od boku - někdy se trefíme a někdy taky ne. :cowb: Přesnou příčinu zjistíš důkladnou prohlídkou auta.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Daliii
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 09.07.2016 17:15

Re: Smradlavé teplo z topení

Příspěvek od Daliii »

No to se snažím už nějaký pátek, ale vizuelně to poznat není a když bych to rozdělal jednou, tak už to je lepší rovnou vyměnit tak či tak přeci.
To cítení fridexu je v interiéru pouze při nastaveno na teplé, takže bych hadici, přírubu etc vyloučil. Kabinový filtr jsem měnil před zimou, takže tudy cesta ne, navíc jsem dnes zjistil to, že vlastně tak nějak všechny auta se docela rychle mlží, pokud v nich něco děláte a nemáte zapnuté topení :D To se mi možná jen zdálo :?:

To samozřejmě je takové, na vševědoucí kouli, ale snažím se to co nejvíce vytipovat. Je to víceméně takový dělník, takže nad ním nechci strávit moc času.

Ještě bych možná dodal i to, že už se mi dvakrát stalo, že když jsem po jízdě snížil tlak v chladícím systému (otevřením expansky), tak se mi do expanzní nádobky vrátilo tak 2.5x obsahu co realně expanzní nádobka pojme. (takže samozřejmě polovina mi vytekla na pod auto na příjezdovku). To už asi tolik topení nepojme a musí to někam jít, ale přitom jsem si nevšiml, že by byl expanzní nádobce olej, natož že by byla voda v oleji. :roll:

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“