koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

styxxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 21.07.2011 00:50
Bydliště: Praha

koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od styxxy »

Ahoj, chystám se pořídit passata (moje prvni vw) chtěl bych pár rad naco si dát pozor co se sere a co zas ne jde mi o motor 1.9TDi nejspíš 96kw tak čeho si všímat na motoru jak poznam na místě že to nepracuje zprávně? potom taky auto samotne jak prozkoumat at stím pak nemam jen starosti moc...

a taky me zajima kdyz bude passat bez vyhrevu sedacek a ja dokoupim treba kozeny interier je natahana v aute uz kabelas? zda mi to pujde bez problemu prehazet koukal jsme ze kdyz v aute neni tempomat da se dodelat tak by to mohlo jit i se sedackama atd ne? a jaka vsecka vybava se da dodelat a je natahana uz kabelas? dik moc za rady
Passat 1.9TDi 96kw zatím téměř serie

Uživatelský avatar
stréc od piva
Pilot
Pilot
Příspěvky: 759
Registrován: 30.09.2007 12:57
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od stréc od piva »

pořádně projet :) nalogovat na VAG jak na místě tak za jízdy...zvednout.....mrknout na ramena čepy,uchycení kol..
bacha na turbo, váhu vzduchu..

tempomat za 1500.-kč ti jej tu někteří kluci prodaj včetně instalace.
kabely natáhání zapojení (jak vhřevu tak bagů) je tak na pul dne práce
Ať si každej jezdí čím a jak chce,ale blbci na silnici ať se mi vyhnou ! AMEN

Uživatelský avatar
ZALL
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 290
Registrován: 11.05.2008 20:55
Bydliště: Okr. Trutnov (Královehradecký kraj - Východní Čechy)
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od ZALL »

Ahoj, tak hlavně, počítej s tím, že nekupuješ nové auto. I když narazíš na voňavku tak se může něco vysypat a budeš muset do toho třeba i 15ku vrazit.
Pořádně si pročti zdejší fórum, je tu opravdu hodně tipů. Já přidám pár mých osobních postřehů, pokud to je nepřehledné nebo nepřesné tak se omlouvám, ale je to psané v "jednom tahu" takže asi takhle:
Důkladně si projdi kastli jestli vše sedí, největší průšvih je auto svařený z více kusů, jakékoli pochyby a nech ho být, vše na nosných prvcích kastle musí být tipťop. Snad skoro nic z dalších věcí už není tak nebezpečný právě jako zfušovaná kastle.
Z toho co dál vím tak hodně rádi vržou plasty v interiéru, poznáš při jízdě. Někdy to dá docela dost práce se toho zbavit. Pokud bude mít pašík 3BG (B5,5) origo bixenony (kulaté blinkry uprostřed světel místo trojůhleníkové nakraji) tak počítej rovnou s renovací parabol - jinak světla prostě nesvítěj. Taky rádo odchází automatické naklápění a ostřik světel tak to obojí vyzkoušej... Auto můžeš taky postavit proti nějaké zdi a kouknout jestli se neklepou světla na volnoběh, občas bývají uvolněné celé čočky ale to bys už pak uviděl, někdy se klepe prostě celé světlo, pokud není urvaný některý držák světla tak to nemusíš hned řešit. Je fajn mít mlhovky, neoslňujou a i když nesvítěj nijak nadstandartně tak s dobrými žárovkami svou práci odvedou i ve spolupráci s xenony.
Signál rádia občas zlobí, bývají polámané kabely za konektorem je to typická nemoc. V interiéru si dále dobře prohlédni volant, řadičku a pedály, podle toho jak budou odrané trochu odhadneš skutečné km, rovnou koukni jestli nejsou prosezené sedačky a pokud mají výhřev tak zkus jestli nejsou spálené dečky výhřevu. Displeje polodotu / maxidotu mohou odcházet - být špatně čitelné hlavně za tepla je to hned vidět ale nezapomeň na to.
Na motoru koukni jestli je třeba špinavý od oleje pod EGR (olej teče na vlnovec) a vzadu jakoby za motorem skoro u přepážky motoru, tam to začíná sáknout kolem 200k km (platí pro AVF 96kw), takže když ti řeknou že to má najeto 120k km a bude to tam celý oblitý tak už bych byl nedůvěřivej. Jinak klasika je zatuhlá regulace turba atd. takže auto určitě dobře projet - dát mu kotel pod plnym plynem, vytáčet až k červenýmu a nebát se toho třeba až na 5. kvalt jestli náhodou nespadne do nouzáku to je jeden ze základů. Mělo by plynule táhnout od 1800 do 4000tis otáček, žádný výrazný propad po 3000tis to by mohla být váha vzduchu. Taky raději zkus hadice od chladícího okruhu jestli nejsou natlakovaný - to by se poznalo už po krátkém tůrování na volnoběh (to by pak mohlo být třeba těsnění pod hlavou). Neboj se když spojka bude zabírat až nahoře, to je normální, ale dávej pozor jestli se při rozjíždění (delší dobu nech spojku v záběhu třeba v kopečku) netřese auto to může značit vychozenej setrvák (je tam dvouhmota, oprava 15k). Taky zkus klimu jestli všechno chodí a chladí a třeba i topí jak má (už tak po 2km by měl jít vlažný vzduch u topení, chladit by měla skoro okamžitě měla by chladit i když auto stojí, jinak nefunguje sahara).
Určitě preferuj plnou výbavu, dodělávat tam ty věci stojí dost úsilí a pokud hrabat se v autě není tvůj největší koníček tak to může i rychle omrzet...
Když seženeš 4-motion nebo syncro (jen jiné označení) tak dej bacha i na zadní nápravu a zadní kardan a související ústrojí, přeci jen potřebuje víc údržby než předohrab i když to je prý svezení které za to stojí. U předohrabu se zase stává že jsou na zadní nápravě v háji silentbloky, většinou to poznáš když v rychlosti okolo 200kmh pustíš plyn a musíš hodně řídit volantem aby auto jelo rovně tak už to značí že něco není OK (ale u auta které neznáš raději tak rychle ani nejezdi :twisted: ) Ve vyšších rychlostech (130km/h by neměl být slyšet nepřirozený aerodynamický svist, to může být měněným oknem křivými ramínky stěračů a kdo ví čím ještě)
Klidně si zkus i ABS, pořádně zaflekovat jestli funguje jak má (využij třeba i nějakého štěrku u krajnice aby flekovala jen půlka auta, ABS by si to mělo přebrat) na druhou stranu nemělo by vrnět při jemném dobržďování, ale to bývají jen špinavá nebo vysunutá čidla. Občas ani ESP nechodí, ale to by mohlo být nebezpečné zkoušet. Taky poslouchej na nerovnostech jestli nejsou kovové zvuky od nápravy, to značí načnuté čepy u ramen. Volant by ve středové poloze neměl mít vůli a řízení ti smí táhnout volant jen když jsou vyjeté koleje a na autě min 16ky kola, jinak to taky není košér. Do některých aut rádo zatéká (nevyčištěné odtokové kanálky), než se poprvé rozjedeš tak s vypnutým motorem vyšlapej podtlak z posilovače brzd a po nastartování musí pedál začít hezky měknout jinak uchází podtlak, to sice nemusí být jen vyrezlým posilovačem ale už to značí první starosti, to samé s elektrikou, všechna el. okénka musí chodit jako víno, nic z elektriky nesmí blbnout (rádo zatéká právě do komfortky která má tohle nastarost). U varianta je v zadním stěrači integrovaný ostřikovač, ten musí stříkat do prostřed okna i když jede stěrač jinak je prasklá trubička k trysce (1500,- + 500 za nový zámek 5. dveří do kterého zatéká). Dále brzdy nesmí kopat při silnějším brždění, i na Passatoj se daj zkroutit kotouče, když budeš dlouho stát na brzdě tak se pedál nesmí propadnou jinak propouští hlavní brzdový válec a až pojedeš domu z Alp tak ti někde pujde o život. Zadek auta by neměl být níž než předek, hlavně pracovním variantum občas trochu sednou zadní péra. Jak diagnostikovat trysky ti bohužel neporadim, ale při jízdě by auto nemělo začít nijak výrazně nebo periodicky škubat (né takovéto kdy pustíš plyn a auto se trochu zhoupne to je snad OK) to může být spousta věcí od převodovky přes diferák až po motor - třeba zanesené sání vzduchu. Když si dáš ruku na řadičku, přidáš a pustíš plyn tak ucítíš jak moc se hýbe, opravdu velký pohyb značí vůli v silentblocích motoru, to bývá docela normální, ale když to dělat nebude tak jen dobře. V autě by nemělo nic hučet, není nad vyrezlý ložisko převodovky který se ti někde vysype, neměly by lupat homokineťáky a ani ložiska kol nejsou nejlevnější. Možná bych si vzpomněl ještě na pár věcí které mě už potkali na mém Passatu, ale asi ti na závěr poradím vzít si sebou někoho kdo tato auta opravdu dobře zná a při koupi ničemu nevěřit a vše si prověřit sám. Výběr auta neuspěchej, obecně dovoz z Německa býval lepší ale už to taky není to co to bývalo... Docela fajn je asi koupit auto které někdo zná, takže budeš znát historii, ale ani to ti nic nezaručí (osobní zkušenost).
PASSAT VARIANT 3BG 2003 1.9TDI PD-96kW AVF + Chiptuning by Motorpower

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od napster »

Jen k tomu dovozu z německa pokud tam nemáš známost,tak passata,nebo škoda octavia II je takřka nemožné sehnat levněji,než u nás. a když už,tak to má najeto přes 300 000-400 000km a za vyšší ceny.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

styxxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 21.07.2011 00:50
Bydliště: Praha

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od styxxy »

díky panove za postrehy ja neco o autech vim ale pres vw jsme zelenac... chci teda 1.9tdi variant 96kw slysel jsme ze se delaji ale nejake tipove oznaceni a podle toho se da zjistit spolehlivost???? jako jaky ma vnitrnosti...

je tady nekdo z prahy kdo se v passatech vyzna a byl by ochotný mi kdyztak s vyberem pomoc jako kouknout atd???
Passat 1.9TDi 96kw zatím téměř serie

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od Hans76 »

Motory 1.9 TDI PD 96kW jsou dva - kód motoru AVF a AWX. V zásadě se liší jen točivým momentem 310 Nm vs. 285 Nm a použitými převodovkami. Pokud bude řeč o manuálních (přední náhon), tak pro AVF je 6-ti rychlostní a pro AWX 5-ti rychlostní. Do čtyřkolek se pak dával, tuším, jen motor AVF.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

styxxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 21.07.2011 00:50
Bydliště: Praha

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od styxxy »

no ja bych chtel manual predorab 6kvalt... ja slysel ze ted nevim zda AVF ci AWX je vice poruchovy motor??? nevim ptam se
Passat 1.9TDi 96kw zatím téměř serie

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od Hans76 »

Manuál 6q je jen s AVF :wink:

Poruchovost bude obdobná, páč ty motory jsou téměř stejné. Co vím, tak AVF má oproti AWX větší průměr spojky (kvůli krouťáku). Určo by se našly i další věci...

Zall napsal pěkný soupis, je tam vše nejdůležitější :good: Jen přidám vlastní zkušenost s výškou podvozku. Na mém pášovi je mezera mezi pneu a lemem o 2,5-3 cm větší na předku. Podvozek je od března komplet na tlumičích KYB a unavenými zadními pery to není. Dával jsem totiž teď v týdnu zadní pera nová a vůbec nic se nezměnilo.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

styxxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 21.07.2011 00:50
Bydliště: Praha

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od styxxy »

Diky za dalsi postrehy projdu tedy auto dle zalla. moje otazka jeste zni zda tip 1,9tdi 96kw manual 6kvalt predohrab je dobra volba nebo by bylo lepsi kouknout po mene kw ci 5kvalt atd... 4kolu nechci nejezdim na hory atd takze se mi to na udrzbu a vyssi spotrebu nevyplati pocitam ze si to se 4kolou veme o 0.5l vice... jinak za kolik jezdite s vasim 1,9tdi 96kw? kamos ma passata 5 s timto motorem na chipu a jezdi po praze i pod 5l ale ma sedana ten je asi lehci ne?
Passat 1.9TDi 96kw zatím téměř serie

Uživatelský avatar
ZALL
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 290
Registrován: 11.05.2008 20:55
Bydliště: Okr. Trutnov (Královehradecký kraj - Východní Čechy)
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od ZALL »

Tak o spotřebě toho tu je na fóru hodně.
Ono dokonce není vůbec dobré pro motor když se budeš snažit jezdit v nízkých otáčkách kvůli nižší spotřebě, takže potom je reálných tak 5,5 - 7,5l podle tvého stylu jízdy a stavu motoru.
Méně kW bych osobně nevolil, i těch 96 mi skoro přišlo málo, ale po čipu už je to docela dobré i na varianta.
Spolehlivostí na tom 96kW není zas tak špatně, je to PDčko takže to chce tankovat dobrou naftu, olej měnit raději častěji a obloukem se vyhnout longlife výměnám oleje po 30tkm.
Co se týče převodovky tak z hlediska komfortu jízdy si zvykneš na 5q i 6q stejně, osobně jsem s 6q spokojený a s poruchovostí si myslím že to je také podobné.
Obecně mi 96 kW a 6q přijde jako dobrá volba, sám to auto mám a i když občas něco pozlobí tak to jsou většinou jen vedlejší závady, i kdybych je neřešil tak auto stejně pojede dál a za 60tkm které s ním mám mne ještě nikde nenechalo :good:
PASSAT VARIANT 3BG 2003 1.9TDI PD-96kW AVF + Chiptuning by Motorpower

styxxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 21.07.2011 00:50
Bydliště: Praha

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od styxxy »

jasne kdyz motor hodne podtacim tak se to nelibi ventilum a spatne maze to je mi jasne... kamos ma B5 1.9 96kw a jezdi za 4,5 v praze tak me zajima zda v 5,5 se dostanu na tuto hodnotu taky ma to po cipu cca 110kw...
Passat 1.9TDi 96kw zatím téměř serie

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od Hans76 »

96kW AVF verzi také můžu jen doporučit. S jízdními vlastnostmi motoru a 6q převodovky jsem naprosto spokojený. Pášu mám od 98t km a teď má 216t km. Za tu dobu jsem měl na motoru závadu pouze s volnoběžkou alternátoru a při poslední dovolené letos v HR praskla gumová záslepka (od stahovací pásky) na chladícím okruhu. Jinak pouze údržba. Ťuk ťuk na dřevo :roll:
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
PlusOne
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 10258
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Haná :-D

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od PlusOne »

styxxy píše:Diky za dalsi postrehy projdu tedy auto dle zalla. moje otazka jeste zni zda tip 1,9tdi 96kw manual 6kvalt predohrab je dobra volba nebo by bylo lepsi kouknout po mene kw ci 5kvalt atd... 4kolu nechci nejezdim na hory atd takze se mi to na udrzbu a vyssi spotrebu nevyplati pocitam ze si to se 4kolou veme o 0.5l vice... jinak za kolik jezdite s vasim 1,9tdi 96kw? kamos ma passata 5 s timto motorem na chipu a jezdi po praze i pod 5l ale ma sedana ten je asi lehci ne?

Po Praze za pět litrů? Kámoš bude asi celkem pohádkář :-)

AVF 96 kW 6q Variant z mého podpisu jezdí za 7-7,2/100 kombinovaně na letních 18" s pneu 225/40/18 s tím, že poměr město/mimo město/dálnice je tak 20/15/65 %, přičemž na dálnici se držím limitu. V zimě jezdím stejnou kombinaci za nějakých 6,4-6,6/100 na 15" 195/65/15. Nejnižší spotřebu mám, když jedu někam dál, a vyhýbám se dálnici, to se dá i na těch 18ctkách jet za nějakých 6,5, když nespěchám ;-) Hodně záleží, jak jezdíš, i ve městě na 4ku při cca 55km/h ukáže nějakých 4,5-5 litrů, ale určitě za to dohromady nepojede ;-)
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

Biftek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 218
Registrován: 13.02.2010 10:51
Bydliště: Prague

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od Biftek »

Já jezdím Prahu a průměr mám 8,3l. :cry:
Sou to vesměs cukačky..

Uživatelský avatar
ejkie
Řidič
Řidič
Příspěvky: 178
Registrován: 25.07.2011 16:48

Re: koupě B 5.5 naco si dát pozor TRIKY

Příspěvek od ejkie »

Hele já s 1.9tdi, 96kw, 6q mam prumernou dlouhodobou 6.2l/100km. Takove ty couracky po meste, kde najedes 5km ve meste, 2km mimo mam mezi 7.5-8.5l/100. JInak kdyz jezdim kazdodenne do skoly, tak na 50km dlouhe ceste (40km hlavni, 10km mesto), obcas lehke stoupani dam klidne za 5.5l/100km. Kdyz jedu rychleji, predjizdim, jedu kolem tech 6.2l/km.
ACJC.CZ - Servis všech značek + autorizovaný prodej ŠKODA.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“