Málem jsem se loučil

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
svatep
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 06.08.2009 11:46
Bydliště: Praha

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od svatep »

Jo,jo. Taky to znám. Jde o to, jestli viník nehody vše včas a řádně ohlásil své pojišťovně.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od M@ty »

Tak koukám že tvé Čuně nakonec porcuje někdo jiný : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=227&t=317733
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Slzičku jsem skoro uronil. Že bych ho odkoupil zpět? :sorry:
Ále - "Čo bolo, to bolo, terazky mám AVF" :drinks:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od CentriFUGA »

Ty jsi jako moje manželka, ta taky po svém passatu ronila slzy, i přesto že jsem jí koupil OII facelift 2010 kde je uplně jinde co se výbavy a bezpečnosti týče ... :-) Já také třeba mám auto rád, ale že bych ronil slzy ? ... to ne, protože vždy přece jdeme do lepšího, novějšího ... :-) užívej AVF :-)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

CentriFUGA: ty iluze ti až závidím ("vždy jdeme do lepšího...") :mrgreen: ...
Samozřejmě "no offense", záleží na úhlu pohledu, je pravda, že i auto nižší třídy, když je novější a s lepší výbavou, může být i bezpečnější(taky "relativní" pojem i kdybys "exaktně" srovnával crashtesty, ap. ... ), komfortnější (...), atd., ale záleží na úhlu pohledu a z praktickýho hlediska se už leta poohlížim po něčem jako je A4 B8 jako nástupce mýho už pár let spíš "dělňase"/B5 (už jsme "spolu" přes 9 let a taky jsem si s nim "užil" všechno možný... :mrgreen: ), ale když srovnám už jen provozní náklady,... A ač je bezpečnost "jinde", jde i o to, jakym směrem... jeden známej/kámoš s A4 B8 sestřelil nějakýho jelena asi v kile (naštěstí se mu nic nestalo, třeba přidá svou "trochou do mlýna" ;-) ) a jako fajn, že máš kolem sebe milion polštářů, ale řikal, že měl problém spíš se dostat z toho auta přes ty "vystřelený záclony" :-) , ap. a dalo by se pokračovat a "stará poctivá B5" by moc pozadu nebyla a v lecčems by i měla navrch nejen co do bezpečnosti, ale i spolehlivosti (aneb v jednoduchosti je síla ;-) ) ...
Jinak Majku tobě hlavně mnoho šťastnejch km bez větších investic (větši vstřikovací tlak=větší investice/háklivost,... ;-) ), ale ty si určo poradíš ... ;-) a snad překousneš i to, že B5.5 má např./mimo jiné i větší koeficient odporu vzduchu, ač to tak "na oko" skoro ani nevypadá :tongue:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Já bych šel opět do B5 AFN 4x4, ale prostě v obstojném stavu již není k sehnání. Za cenu, kterou jsem dal za tuhle B5,5 jsem mohl mít B6. Přece jen jsem koupil tu nejdražší B5,5 na netu u nás v republice :P
Přesně jak jsi napsal - lepší starší typ v solidním stavu, než novější vybydlený až na kost. :drinks:
Celkově jsem neměl moc na výběr, co se mých požadavků týká - jak jsem už tuším psal - druhá možnost bylo BMW330XD, jenže jsem zjistil, žemá neskutečně malý kufr, do kterýho nenarvu svoje nářadí. Třetí variantou bylo subaru outback, kterýho jsem si projel, ale než jsem se rohzhodl, o půl dne mi uteklo. Další v dobrém stavu jsem nenašel. Zbyl jen pašík a tak jsem jich odzkoušel několik, ale vše na fotkách sice perfekt, ale v reálu to byly rozhrkaný vraždy (a to za ně chtěli hodně přes kilo). :fool:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od CentriFUGA »

Neříkám že vždy novější je lepší, ale mohu porovnávat teď krásně - tourana jsem vyměnil za superba, kterýho jsem nakonec nechal našim a po 2 měsících koupil superba combi ... passata jsem vyměnil za Octavii II facelift.
Když vezmu touran vs. superb - neskutečnej rozdíl v pohodlí, v místu, samozřejmě technologicky je auto jinde. Tahle změna bych řekl že je dost zásadní, vzhledem k tomu, že touran (i když mě sloužil super) nevyniká zrovna nejvyšší spolehlivostí, tak je to prostě změna k lepšímu, komfortnějšímu a oproti touranu, kterej byl sníženej se to pohodlí opravdu nedá srovnávat :-)

Změna II passat B5,5 za octávii II po faceliftu - technologicky auto opět výš, lépe vybavené, což by samozřejmě mohla být i B5,5, co se komfortu týče - octávka je tvrdší než passat, má méně místa vzadu, ale stejně v ní jezdí manželka, případně já, furt sám, rodinné auto je superb, takže octávka je jen na dojíždění do práce ... ale vše je dáno itím, že náš passat už měl trošku načatý ramena, atd, takže to byo slyšet, jak to ťuká atd ... druhá věc je, že měl najeto 360.000km - motor super, ale už jsem měnil spoustu dílů okolo - stahovačky, zámky, atd., do toho byly horší ramena, horší vývěva na podtlak brzd a pár dalších drobností a to už pro mne byl moment, kdy začínám u auta trávit hodně času a cpát do něj peníze - v tu chvíli přišel čas na změnu, kde u octáky je vše v perfektním stavu, po jednom majiteli - známém, servis jen škoda ...

Určitě teda nesouhlasím s tím, že měla B5 navrch v bezpečnosti - ano bylo to bitelný auto, ale dneska je ta bezpečnost jinde - i za cenu že ti vyletí všech 6 pytlů ... od toho tam jsou ... a v jednoduchosti je síla ? --- to si můžeš koupit DACII SANDERO a pod. - ano, tam se skutečně vrátíš do renaultu z roku 1990 s motorem 1,4 , konstrukčně z roku 1986 jen s menšími úpravami a je to opravdu jednoduché auto ... ale za jako cenu...

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

:mrgreen: ... jedno Sandero v rodině máme a to je trošku jiná "jednoduchost" než ta, na kterou jsem narážel, ač s <> z devadesátek to taky úplně srovnatelný nejni ...
S dvojkovym Supem jsem taky "pár tisíc" km nalítal a jako je fakt, že už to neni jako v případě jedničky spíš jen "B-éčko" (oproti B5 ;-) ) než Super , ale že bych z toho byl nějak odvařenej, to se říct nedá... (jo z toho prostoru jo, ale na spoustu věcí vč. aut.rozsvěcení světel jsem akorát nadával...a "protiprokluz" mi jednou na mokrejch kočičích hlavách "protáhl oblouk" takovym stylem, že z toho byl málem karambol...schválně jsem si to zkusil projet stejně s vypnutym a to už mě ten plyn z tý zatáčky "vytáhl" sice se zahrabáním, ale bezpečněji... :wink: )
K těm pytlům - jo známej (starší pán) má v O2 10 pytlů (bezpečnost především ;-) ), ale ani to neni za všech okolností výhoda (záleží na citlivosti náraz.čidel, ap.), tj. např. při vícenásobnym karambolu ve větší rychlosti to je asi bez debat vždy větší výhoda pro řidiče(/-čky) typu "jekot a rukama zakrýt obličej" (popř. typu "on existuje i kratší časovej úsek než vteřina?" :mrgreen: ), ale když se ti nafouknou pytle v nějakym smyku a zacloněj výhled (a "vyfouknou se") před "finálním nárazem", nemusí to bejt zrovna výhra... :wink:
Stejnětak těžko srovnávat napříč generacema ty Oktávky... jednoduchá náprava (McPherson) je rekněme výhoda, ale jak píšeš - nejen díky tomu, že je podvozek tvrdší, ale právě i díky tý nápravě je to zase menší komfort (jo je pravda,že McPherson je možná "přímočarejší", v tomhle se mi líbí názor/srovnání jednoho známýho - na příjemný svezení měl B5 a když si chtěl zablbnout, přišla na přetřes stará kokta... ;-) Přičemž novější auto "na blbnutí" by z hlediska tý odolnosti/jednoduchosti byla lepší volba zase o třídu níž, tj. např. ta fóbie, ap. ...)

No a zakončil bych to tim, že tebou popisovanej "moment, kdy už trávíš opravama hodně času a utrácíš peníze" přijde obecně ("kurvítka" jsou taky čim dál tim promakanější, stejně jako čim dál přesněji spočítaná "pozáruční neživotnost"...) o to dřív, čim novější auto to je ;-)
(zářnej příklad jsou i ty Paštiky, nejeden býv. majitel B5 klel, že si novějším modelem, obvykle B6, zrovna v tomhle- provozních/servisních nákladech či výdrži dílů spíš pohoršil...)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Jó, jó, "kurvítka" to je kapitola sama pro sebe. :baseball:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od M@ty »

Já to kolem sebe ventiluju furt že dokud obě auta nějak vypadají tak je budu udržovat v co nejlepším stavu poněvadž vůbec netuším za co bych je z mladších nástupců vyměnil když vidím co dokážou kurvítka i rez u novějších aut... :budo:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od CentriFUGA »

FandaTDI píše:K těm pytlům - jo známej (starší pán) má v O2 10 pytlů (bezpečnost především ;-) ), ale ani to neni za všech okolností výhoda
Nevím, kde ty pytle vzal, OII měla i po faceliftu maximálně 6 pytlů, u Superba mám maximum a to je 9 :-D ... takže tě buď známej lakuje a nebo to počítáš jako všichni - 3sloupky s nápisem AIRBAG znamenají automaticky 3 pytle, i když vyjede jen jeden - taková záclonka :-)


Jinak souhlas - kurvitka jsou taky blbá věc, ale na druhou stranu, kdybychom se všichni báli pokroku, tak jezdíme ve 20kách, protože to bylo spolehlivý auto bez jakékoliv elektroniky.

Souhlas s tím, že B6 nebyla povedená, ale od rou 2009-10 už bych se jí také nebál, prošla úpravami a už to bylo dobré auto.

Pro mě tedy skok z tourana do superba a hned do superba combi a z passata B55 do octávky II po faceliftu je krok kupředu, obě auta jsou spolehlivá (zatím mám najeto pár km, ale dle toho, co jsem kde přečetl), bezpečná. Navíc Supa combi mám v 2,0 125kW s 6°DSG a neskutečně perfektní věc :-) Ale to už je samozřejmě všechno dle toho, co koupíš za výbavu atd., já mám obě nová auta slušně vybavená (superba víc než to) a tam je ten pokrok hodně znát ...

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

S těma pytlema máš pravdu, má jich taky "jen" max., tj.6 (...61Z...) a ty 3 nápisy pro každou "záclonu" jsou trošku matoucí... :-) Jinak je taky v automatu (ještě předface) a musim říct, že příjemný, ale nevydržel jsem to jeho vychvalování do nebes a že je ve všem lepší než manuál a řekl mu k tomu taky svoje ... :-) Tj.že za ten komfort platíš nejen vyšší pořiz.cenou, ale i vyššíma provoz.nákladama (jako fajn, že v autorizáku doporučujou výměnu oleje až po 60tkm, ale taky počítaj životnost převodovky cca 200tkm, takže je lepší měnit po 30tkm - zrovna tyhle 6q jsou údajně docela povedený a při takovýhle údržbě obvykle vydržej víc než ty novější 7q ... a dál taky o něco vyšší spotřebou a to nejen pohonných hmot, ale i brzd.desek, protože i při "dědkovský" jízdě v urč.situacích brzdíš trochu "proti motoru" ... )

S tim pokrokem máš pravdu jen částečně, podobně by se dalo rozebírat ono známý "objem ničím nenahradíš" a to samý je třeba i s tuhostí kastle, ap. Jo, je pravda, že technologie jsou dál a i ty plechy se dělaj někde "vysokopevnostnější", ale ... (v tom by se dalo navázat i na tu rez, protože zase úměra - stejný množství rzi u novějšího auta obvykle znamená větší ztrátu tuhosti,ap. ...)

Prostě jako M@ty bych těžko vybíral nástupce (když už je to třeba model s vychytanějšíma mouchama/novější, tak má víc těch ku*vítek od start-stop, DPF, přes různý další pro mě "otravnosti" či až moc rozmazlující výbavu...) a když už pokrok, tak pořádně ... (a vůbec bych se nedivil, kdyby v době, kdy např. elektromobily budou běžnější, zůstalo víc provozuschopnejch rotaček než čehokoliv novějšího, ale přehled o počtu vyrobených kusů nemam ... a ve finále i šetrněji k živ.prostř. a úsporněji než všechny ty motory s DPF, apod. ... :-) )

Ale jinak Superb pěknej a držim palce, ať dlouho vydrží, tyhle 125kW dvoulitry maj pěknej projev, ale i když jsem se svezl i čiplou na víc jak 140kW (asi 200 kobyl), musim říct, že jsem měl větší očekávání ... (samozřejmě se to nedá srovnávat např. s třílitrem, ale dobře čiplá stará dobrá rotačka, ač na tenhle/podobnej výkon nejen se sw úpravama, udělá "víc parády" :tongue: ;-) )

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od CentriFUGA »

Jo, tak o automatu se můžeme bavit hodiny :-D
Vyšší cena je za vyšší komfort
Vyšší údržba - jednou za 60tisic km výměna oleje za 5 tisíc není u auta za X set tisíc likvidační
Vyšší spotřeba - mám vyzkoušeno S II manuál a S II combi DSG - rozdíl 0,2litu na 100km, takže za mě zanedbatelné...
Jinak zivotnost- teď jsem četl článek o Superbu DSG a najel 700 000km, jen měnil po 60 tis. olej a asi po půl milionu mu serizovali táhla jinak žádná oprava...ale je to o tom měnit ten olej pravidelně jak se má...ono i manuál říkají celoživotní náplň, ale pokud chceš aby převodovka vydržela to co auto, není od věci měnit převodový olej po 200-250 000km... :-)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

No hodiny úplně ne, ale o tom srovnání nějakou dobu jo ... :-) (jinak já nějakej mít, tak např.v příp. toho DSG - ač jsou i "vychytanější" automaty - bych těch 60tkm bral jako horní mez i podle typu jeho provozu,... ), u manuálu souhlas s tou výměnou, ale pokud neni míň jak -25°C (a studenej olej), nijak to nepociťuju ani s "tachometrovejma" 360tkm (většinu jsem najel já a kupoval jako 10 let starej se 150tkm...), možná před zimou se k tomu dokopu, nedávno jsem se dokopal i k rozvodům :-D ... btw. poznatek - "zesílená" sada Dayco po 110tkm řemen ok, napínací kladka (Litens/Kanada) zjevně taky ok, jen vodící (INA-Sk) už začínala "chrastit", teď Conti, tak uvidíme...
A s tim reálnym rozdílem ve spotřebě(za stejných podmínek,ať už provozu či těch kolem auta/hmotností/gum,ideálně i zpřevodování, ale ...) bych řekl, že se pod 0,5l rozdílu (a to bych řekl, že je ještě hodně optimistický...např. na dálnici je sice výhoda min.tý šestky, ale imho neni zas vyloženě výrazně "delší" než pětka u některých 5q...) nemáš šanci dostat v jakymkoliv režimu (i v +/- a rychlostech/otáčkách, který seděj víc zpřevodování toho automatu...) už kvůli tomu prokluzu (tam zas dost záleží, jak se to umí s tim manuálem, že ;-) ) a to nemluvim o dávce paliva při přeřazování a jak jsem psal, tak (hlavně v nižších ot. i při pomalym a plynulym dobržďování a dle všeho i s ok brzd.spínačem ;-) ) občas brzdíš "proti motoru" (spíš než motorem...), ale musim říct, že s automatem taky jezdim obecně "šetrněji" (samozřejmě semtam i kick-down, když se mi nechce S ;-) ) a se svym manuálem/rotačkou kolem šesti litrů (dalo by se říct kombinovanej provoz), takže taky žádnej "expert na spotřebu" (ale "trápit" ten motor a "loudat se" jako jiní "experti", taky bych se pod těch pět dostal asi i kombinovaně ... ;-) )
edit: ač jak nad tim tak přemejšlim, tak obecně musíš mít těžší nohu na plynu, aby většina těch automatů nepřeřazovala už hodně nízko, což neni nejen pro motor zrovna nejideálnější, ale může to tý spotřebě docela pomoct...

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od CentriFUGA »

Spotřebu mám fakt reálně vyzkoušenou 0,2 litru na dálku - SII 103kW vs. SII combi 125kW DSG ... ano po městě to dělá více, protože to víc řadí ...

S tím Kick-down a S režimem - obě věci k ničemu, točí ti motor až těsně k červenýmu, kde už stejně nafta nemá žádnej výkon, takže lepší D a víc sešlápnout plyn a řadí třeba kolem 3 tisíc otáček, takže výkon a krouťák nepolevuje....tolik moje zkušenost.

To, že to řadí po městě při 50ti 5ku a malinko přes 60 už to ta dá 6ku - sice m taky přijde, že to není iedální, ale zase na druhou stranu dnešní motory i benzínové jsou zvyklé pracovat od 1200otáček a výš ... žádné že po d 1500naftu a pod 2000 benzín se ničí ...
Ano občas brzdíš "proti" motoru, ale myslím, že u toho automatu vše záleží na tom, jak se s ním naučíš, je to trochu víc o práci plynového pedálu, když chceš aby už přeřadil tak ho povolíš, pokud chceš aby držel daný kvalt, tak ho třeba ještě lehce přidáš ... tím se dá docílit opravdu plynulé jízdy, která mi nevadí ... na druhou stranu není nad to, když na kruháči s manuálem nevíš jestli jet na 2. nebo 3. rychlost a on si to automat během kruháče třeba 2x přeřadí :-)

Já to shrnu tak - najezdil jsem s manuálem za 8 let, co jezdím přes 250.000km ... teď mám automat asi 2tisíce a je to prostě perfektní, jsem moc spokojenej a nějaká deci navíc mě nepoloží a jednou za 60tisíc nějakej servis taky ne :-)
Ale za ten komfort a pohodlí to opravdu stojí ... je to taky o autě - ono třeba v Golfu nebo fabii to asi není takové jako v superbu - je to celkem velkej koráb a k tomu ten automat celkem patří :-)

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“