Málem jsem se loučil

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od CentriFUGA »

Můj odhad je že to dají jako totalku a dostanes tak 30...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Totálka to je, o tom není debat. Už je to tak i vedený. Nestrkat do toho prachy, nechat to hnít a být řidič na baterky, tak těch třicet beru, ale jen za loňský rok jsem si ho domazlil za 80 litrů :sorry: Jenže tohle nikoho nezajímá ani když bych to doložil tunou dokladů.
Být to auto mladší deseti let s nájezdem do 300 tis., tak jsou na tyhle škody specializovaní právníci a ti z pojišťoven vytřískaj zatraceně víc, než by člověk dostal bez nich. Jenže ani jednu podmínku pašík nesplňuje :cry:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

majkl1 píše:Jak jsem psal, torsen se přestal dávat tam, kde je motor napříč :P
Asi jsem špatně položil otázku... :P (kdy a v jakym autě byl použitej naposled...) Tohle by se dalo chápat i tak, že VW už dává všechny motory napříč nebo ho osazuje i dneska ... (asi bych si měl doplnit přehled, ale zatim dost výhledově pokukuju i po jiných značkách, kde asi opět 4x4 nebude podmínka, i když za úvahu jistě stojí ... :good: )
majkl1 píše: Jinak je všeobecně rozšířený omyl, že AWD (stálý pohon 4x4), čiže i náš torsen se využije tak 10x do roka. Ten se využívá každý metr jízdy, jen se to výrazně pozná až v kritický okamžik. Je to tichý, skromný pomocník. Když přesednu do nějakého dvoukolového krypla (omluvte, ale nemohu jinak), tak si připadám jak vystrčený nahý v ponožkách na plné náměstí :blush: U AFN (a mohu porovnávat, neb měl jsem oboje) je rozdíl zcela zanedbatelný - asi jako s jízdou s klimou a bez klimy. Ale ten pocit je k nezaplacení :P (teda si ho musím sakra připlatit :mrgreen: )
Jasně, máš pravdu, že "jistější" stopu máš stále (proto taky stálej pohon, že ... :laugh: ), ale zrovna AFN můžu taky porovnat (ač s 4x4 jen "slušná" a ne moc dlouhá jízda :twisted: ) a musim říct, že rozdíl dvou klim je málo (ale třeba mam/jsem měl jen víc "ve formě" motor :-) , čemuž se mi po některejch předch.zkušenostech jako rozšvihaný zdvihátka těžko věří...), přitom jsem to syncro i logoval a dle logu ok...
Možná by mě to syncro víc oslovilo třeba s rozumnejma koněma navíc (a v tý vaší VysoČíně, natož v zimě, stopro i bez nich... :) i když nedaleko od tebe jsem tahal kámoše na snb i s předohrabem ;-) )
A se syncrem neuděláš tak efektní otočku (180°) z pomalýho couvání (na sněhu) :mrgreen: ... a myslim, že nejen v týhle situaci je ta čtyřkolka taková jak bych to tak řekl "širší" ... (btw. neporovnával jsi např.poloměr otáčení? ;-) )

S tou pojišťovnou dost záleží na konkr. pojišťovně/smlouvě, ale krytý může bejt leccos a třeba i to doložení dokladů (záleží jakejch oproti "zbytkový"/tabulkový ceně auta...) třeba bez právníka by mohlo mít význam...resp.pokud je nějaká jasně prokazatelná škoda (natož výrazně...) nad rámec zbytkový ceny auta, mohlo by se to dát řešit (s dílama je u těch starších aut blbá ta "amortizace", i když si tam dáš třeba den předtim fungl novej podvozek, atd. ... ), ale dost bude záležet na tý pojišťovně... (v čemž by zas mohli mít přehled ti právníci... ;-) ale pro ně jsou lepší kšefty ty novější káry/vyšší škody... )

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Tak jasně, že AFN není žádnej trhač asfaltu :mrgreen: Vlastně na asfaltu nezačmáráš, ani když by ses rozkrájel na malé nudličky. Ale je to spolehlivý hltač kilometrů a tak jsem ho taky bral. Vyšší výkon v běžném provozu jsem postrádal jen párkrát (především při tahání káry s koňmi).
Taky je fakt, že na sněhu se to pro někoho, kdo s 4x4 u pašíka nejezdil, chová hodně zvláštně a zpočátku jsem byl krapet rozpačitý. Prostě je třeba se s tím sžít, ale pak už nebudeš nikdy chtít dvouhraba.
Poloměr otáčení je stejný a i ta efektní otočka z couvání jde, i když pravda, tak jako s předohrabem ne.
A porovnávat výkon dvou stejných motorizací je nesměrodatné. Stačí horší váha nebo nekvalitní nafta a pár koní ve stádě jen žere, ale makat se jim nechce :mrgreen:
A přiznávám, že AVF jede oproti AFN jak nakažené, jen spotřebu nelze očekávat stejnou. Musím tedy poladit synchronizaci (ale až po rozvodech, filtrech, olejích, termostatu, atd.), ale při zachování stejné dynamiky jízdy tam kde jsem s AFN jel za 6,5 (hodně svižná jízda), tak s AVF jsem na 8l (ale taky na AFN jsem měl kola 195/65/15 a u AVF mám 225/45/17, což si asi taky ukrojí něco navíc)). Hold víc muziky si žádá víc muzikantů :laugh:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od M@ty »

No u PD je takový větší rozptyl spotřeby. Já se také motám okolo těch osmi... :blush:

Jinak svět se v prde* obrací když už i Audi k podélným motorům nabízí "quattro" s Haldex spojkou : http://www.autoforum.cz/technika/audi-q ... pohon-4x4/

Poslední VW co používá Torsen je asi Amarok, Phaeton a Touareg, ne?
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Zrovínka včera jsem se o tom bavil se sousedem. Podle všeho (nemám ověřeno, nezjišťoval jsem to) ten haldex má "jen" zvyšovat účinnost torsenu nad jeho konstrukčně dané hranice (zda až na hranici 100% ve prospěch jedné či druhé nápravy nebo je to méně nevím), čili v takovém případě by mělo auto jet i s jednou nápravou ve vzduchu, což torsen už z principu (bez dopomoci brzd) nedá.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

u pův.torsenu (torque sensing) 50/50
Obrázek by to mělo bejt snad do 80% i podle převodovky ( docela dobře je to popsaný tady - https://audiklub.cz/techwiki/quattro" onclick="window.open(this.href);return false; ) a v podstatě i zad.diferáku... viz. např. některý videa na YT, ať už s Q5/7 nebo jinejma...) To je mi snad i celkem jasný, ale ten 40/60 (př./zad., u RS4 a Q7) asi ještě omrknu, jak je řešenej...
A koukal jsem, že záleží na platformě (MLB-Torsen, MQB-Haldex) a nějaká forma/generace torsenu je např. i v novější A4 (B9), zatimco Passat(B8) je MQB... každej systém bude mít svoje a ani jeden si neškrtá oproti tomuhle :P :
Obrázek

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

To je prd. V inzerátu, z kterýho jsem kupoval pašíka, jsem měl uvedený pohon 8x8 :laugh:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

FandaTDI píše:u pův.torsenu (torque sensing) 50/50
docela dobře je to popsaný tady - https://audiklub.cz/techwiki/quattro" onclick="window.open(this.href);return false; )
Koukal jsem na ten odkaz a mají tam bludy. U našich pašíků je torsen IV. generace a píšou, že s jedním předním a jedním zadním kolem ve vzduchu se auto nepohne. Mám odzkoušeno, že je to blbost. Dal jsem auto na hever tak, že celá jedna strana byla ve vzduchu. Na volnoběh a jedničku to stálo, ale jak jsem přidával pomalu plyn, tak začalo zasahovat EDS a auto se postupně rozjelo i s heverem :pleasantry:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

no právě, bez EDS bys byl v <!> jako s předním náhonem ... Neřikam, že tam jsou přesný informace, ale taky je otázka rozdílu jedna strana vs úhlopříčně, s čimž má zjevně problém i novější (generace?) torsen(-u), resp. spíš je otázka schopností těch diferáků/EDS ... viz. např. https://www.youtube.com/watch?v=mkQ5yBnS4SU" onclick="window.open(this.href);return false; (i když je pravda, že je to ostuda spíš toho řidiče než Q5, ale i tak se to PZ kolo roztočilo dost na to, aby se to auto začlo rozjíždět...

Jo a podle tohohle je pův. torsen de facto samosvornej - https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A" onclick="window.open(this.href);return false; , takže 3x torsen a jedeš pořád ... :laugh: (ale min.na řízenou nápravu to nebude to pravý ořechový...)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Kdepak, je jedno zda jde o stranové odlehčení nebo křížem. Na funkci rostlináře to nemá vliv. Jediný rozdíl je v zatížení kol, protože do kříže nejsou tolik zatížená jako když je to stranově (notabene dřív se opře o podvozek a to je konečná i pro tank).
To, co popisuješ, není problém mezinápravového difu, ale nápravových difů, které jsou u většiny 4x4 otevřené, maximálně mají uzávěru nebo nejlépe samosvor s uzávěrou (vynechávám teď systémy jako x-drive apod.). Ale to je taky jejich účel - pro jízdu na silnici. Pokud má být auto určeno pro terén, musí mít jiný systém (tři špéry). První varianta nebude v terénu excelovat, ale na silnici bude ve svém živlu a naopak. Zkus jet po asfaltu s uzavřenými všemi diferenciály :P
J
Nechci tu rozjet debatu o výhodách a slabinách jednotlivých systémů. Každý má své plusy, ale i mínusy. Jen jsem chtěl poukázat na nesprávné informace (bylo tam řečeno, že systém quattro je doplněn o systém EDS) a z toho jsem vycházel. Nikoli z toho, že bez EDS by si samotný torsen neškrtl, když by ....

To video není vypovídající. Všichni ostatní řidiči to překonali z valné části díky setrvačnosti. Takhle to rozjet, tak to dá i Š105 :twisted: Tím však nikterak nechci hájit tu audinu z videa :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od FandaTDI »

sorry za OT, ale ... https://www.youtube.com/watch?v=gN57xGftM8s" onclick="window.open(this.href);return false; :smoke: :wink:

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od M@ty »

Také se omlouvám za :offtopic: ale když se tu tak krásně rozjela konverzace o našich pohonech tak se musím přidat. :dog: :taunt: Jen dodám k tomu videu kde se porovnávaly pohony s Hadex spojkou a Torsenem že ta Q5 zastavila a tím že je to samosvor tak se musí přidat plyn. Ty ostatní to přejely a pak se evidentně vyškrábly svým krypl pohonem bez připojeného zadku. Už jsem viděl i účelově natočené video z válců na STK nebo z nakloěné roviny kde to jako měl vyhrát pohon 2+2 oproti pohonu s Torsenem. Ale dotyčný šofér-ka tam jen tak lechtal-a plyn. O pohonu X-drive u BMW se můžete dočíst že to také není zrovna plnohodnotný pohon 4x4 : http://www.autoforum.cz/technika/system ... it-za-nos/
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
svatep
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 06.08.2009 11:46
Bydliště: Praha

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od svatep »

Čus, Majkl1. Kokám, že jsi měl štěstěnu nakloněnou na své straně. Škoda pašíka, ale jak vidím, již jsi našel náhradu. V pěkné barvě v chrompaketu. Jako, bych tu kombinaci už někde viděl. No, jo. Už, vím. Jako ten můj. No, hlavně, že to odsraly jen plechy a ty jsi z toho vylezl celý.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Málem jsem se loučil

Příspěvek od majkl1 »

Tak, tak, jak jde "jen" o plechy, tak to jde :-)
Jen to už budou tři týdny a pojišťovna stále nic. Takhle se opozdit já se splátkou, tak mě kopnou do prd..le :baseball:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“