Automat - zvláštně řadí

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
ziza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: ValMez

Automat - zvláštně řadí

Příspěvek od ziza »

Nazdárek lidi,
potřebuju radu.Zdá se mi, že při 2 rychl.stupni to řadí jak kdyby nadvakrát - zařadi za dva a pak ještě jakoby jednou, ale je pořád za dva.nevím jak to líp popsat.
A následně z dvojky na trojku mi připadá že se to zbytečně žene do vysokých otáček.
V jiném automatu jsem nejel, takže nedokážu posoudit jak to má být.
je to B5 tiptronic 1,9 TDi

Uživatelský avatar
tawarish
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 24.02.2006 21:02

chod do servisu

Příspěvek od tawarish »

mozno ti to trochu presmykuje! kontroloval si olej v prevodovke? lebo ak je ho malo, alebo uplne malo, dost si to mozes dodrbat.. checkni to v servise, lebo repas prevodovky je trochu drahy.. nechcem strasit, ale tym, ze je to dost nejasne popisane, treba upozornit aj na horsie veci.. takze mozno to budu lamely.. :?

Uživatelský avatar
carlos01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od carlos01 »

Už se to tady řešilo mockrát. Pročti si staré příspěvky.
Nahoře na stránce zmáčkni tlačítko hledat, napiš Tiptronic a uvidíš kolik Ti to najde příspěvků na toto téma. Vřele doporučuju všechno pročíst. Je tam spousta velmi užitečných rad.

Uživatelský avatar
ziza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: ValMez

Příspěvek od ziza »

ok, dik za rady

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

Je to v pohodě, neboj :wink: Při řazení nesmí škubat, to by značilo na nízkou hladinu hydr. oleje.

Jinak to "na dvakrát" si jenom hydr. měnič uvolňuje moment postupně. Když mu pořádně naložíš tak se přenese moment hned a to "na jednou"

8)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
elit
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1573
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od elit »

jo, PRASSAT ma pravdu :D
Passat 2008 BMP

Uživatelský avatar
dave4x4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 222
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dave4x4 »

ten kluk má pravdu, a nebijte mi :lol:
Co se týče těch otáček, tak bych to řekl tak, že ta potvora pozná styl jízdy.Když je pohodovka řadí jinak, a když je svižnější jízda nechá se vytočit
vw passat 2,5Tdi tiptronic, krapet nazbrojený ;-)

Uživatelský avatar
ziza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: ValMez

Příspěvek od ziza »

No preventivně nechám olej zkontrolovat a případně vyměnit.Ale s těma vyššíma otáčkama to asi nebude stylem jízdy.Je fakt, že při ostřejší jízdě to řadí ve vyšších ale u te dvojky je to prakticky pořád i když jedu jak s hnojem.
Jinak dík, jsem klidnější

Uživatelský avatar
airbone
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 476
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: DOMA

Příspěvek od airbone »

olej musis skontrolovat s pomocou VAGu. Je totiz nutne to robit pri teplote zhruba od 35 do 45C, myslim tym teplote oleja v prevodovke, nie teplotu vonkajsiu :D tu teplotu zistis cez VAG, ja som musel cakat asi 3,5 hodiny, nez to kleslo pod 45C, dobre to totiz drzi.... ako bojler.... Potom treba povolit kontrolnu skrutku (myslim ze je to inbus 17) na spodku prevodovky( nepomyl si to s inou skrutkou, ktora je na vypust), olej by mal pri tej teplote vytekat! ak vyteka, je to ok... ak nie, treba doliat, je nato taky specialny pripravok, ale da sa to spravit aj s vacsou striekackou a hadickou. Pokial mas tiptronic 5st, olej sa nemusi menit, staci kontrolovat a dolievat podla potreby.

Uživatelský avatar
radekVW
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 316
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Veřovice-Novy Jicin-RpR-PRAHA 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekVW »

Tak mel jsem ten samy problem a psal jsem to hodnekrat...Vetsinou kdyz AT spante radi tak je spadny snimac otacek,vozidlo nevi jakou to ma zaradit rychlost,treba trojku to hodi az v 3000-4000otackach nezavisle na plynu a stylu jizdy...mam na prevodovce dva ty snimace:1)snimac otacek,2)snimac rychlosti..oba jsou naprosto stejne,takze kdyz objednas jeden nebo druhy tak nevadi,ale chce je promerit..mi ve VW servise vymenili dobry za dobry a rekli mi ze spatna cela prevodovka,tak jsem si to sam doma promeril a zjistil jsem ze ten jeden je v hajzlu,tak jsem tam zajel pro nej zpet a namontoval jsem si ho sam...Chytnul jse az po 30km a az pri druhem startu..A FUNGUJE JE MI JAK HODINKY..snad :D

Uživatelský avatar
Tomascz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomascz »

Nemá se náhodou olej kontrolovat když je motor nastartovaný?

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od šimek »

Tomascz píše:Nemá se náhodou olej kontrolovat když je motor nastartovaný?
Proboha, co jsi to napsal?

Uživatelský avatar
elit
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1573
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od elit »

Tomascz ma pravdu. Pokud se bavime o kontrole oleje v automaticke prevodovce, tak se vzdy kontroluje pri nastartovanem motoru.
Passat 2008 BMP

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od šimek »

elit píše:Tomascz ma pravdu. Pokud se bavime o kontrole oleje v automaticke prevodovce, tak se vzdy kontroluje pri nastartovanem motoru.
Tak to nechápu souvislost, olej bude přeci všude po stěnách?

Uživatelský avatar
elit
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1573
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od elit »

šimek píše:
elit píše:Tomascz ma pravdu. Pokud se bavime o kontrole oleje v automaticke prevodovce, tak se vzdy kontroluje pri nastartovanem motoru.
Tak to nechápu souvislost, olej bude přeci všude po stěnách?
U většiny automatický převodovek se měření hladiny oleje provádí za chodu motoru na volnoběžné otáčky v poloze PARKING. Je to proto, že po nastartování motoru se uvede do činnosti olejové čerpadlo v automatické převodovce, které zapříčiní pokles hladiny v průměru o 20mm na měrce směrem dolů. Další podmínkou je zahřátý olej v převodovce na provozní teplotu (přibližně po 20km jízdy).Pokud není převodovka zahřátá na provozní teplotu, může dojít k chybě měření, a to k rozdílu na olejové měrce až 15mm.Když sečteme tyto dvě chyby (nenastartovaný motor a nezahřátá převodovka 20mm + 15mm = 35mm na měrce) dojde k chybě, díky které může dojít k vadné funkci převodovky až k jejímu značnému poškození.

Zdroj: kaps.cz
Passat 2008 BMP

Odpovědět

Zpět na „Archiv“