Chroupnutí u pravého předního kola

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
Tomascz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02

Chroupnutí u pravého předního kola

Příspěvek od Tomascz »

Ahoj, nesetkal jste se někdo s tímhle:
VW Passat B5 1.9 TDi 66kw, AT, když se s autem rozjíždí, u levého předního kola chroupne, pak jedu a nic, do zatáček pravých nebo levých nic.
Až když zpomaluji ( je jedno esi brzdama nebo setrvačností ) tak před úplným zastavením se ozce chroup...
Nesetkal jste se s tím někdo?
Dík moc Tomáš

Uživatelský avatar
tosiko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 399
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slezko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tosiko »

Je možné že máš načnuté nějaké ramena, mně něco podobného dělaly přední spodní ramena, když jsem se rozjížděl nebo dojížděl pomalu třeba ke křižovatce tak to vrzalo , stačilo na místě trochzu propružit předek a už to vrzalo.vezmi stříkačku s jehkou naber trochu oleje a nastříkej pod manžety čepů , postupně a tak zjistíš které ti vržou ale vtom případě tě výměna asi nemine.

Uživatelský avatar
Tomascz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomascz »

Na propružení nevrže, ale děkuji zkusím to.
Každá rada dobrá.
Jinak mě napadlo, že bude vadný homokinetický kloub.

Uživatelský avatar
B5
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 339
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od B5 »

Vzhledem ke chroupání mě taky napadá kloub ale ten by se měl projevit nejdřív při plným rejdu...

Uživatelský avatar
carlos01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od carlos01 »

B5 píše:Vzhledem ke chroupání mě taky napadá kloub ale ten by se měl projevit nejdřív při plným rejdu...
To jsem si myslel taky a na "chroupání"nedal. Všichni mne uklidňovali, že kloub napřed klepe v rejdu. Pak 100 km za Vídní rup a klub byl v prd... Čekání 6 hod v zimě v noci na odtah z republiky a taky cena byl celkem mazec.
Doporučuju taky napřed zkusit stříkačku s olejem do ramen a pokud to nepomůže, vrhni se na kloub. Třeba si ho někde půjč a zkus vyměnit, je to práce tak na 1,5 hod. Pak uvidíš. Zůstat někde v cizině 300 km od domu bych Ti nepřál a velmi slušný kloub pořídíš kolem 3000,-Kč. :)

Uživatelský avatar
Tomascz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomascz »

Děkuji Karle, prostříknou klouby oleje ze stříkačky vidá na chvilku, mimot zkoušel jsem, auto při propružení nevrže.
Asi to bude fakt ten kloub.
Děkuji za rady, šťirat v autě se začnu od úterka budu ještě dělat olej, filtry, stk ať je to před zimou v cajku!

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

tosiko píše:Je možné že máš načnuté nějaké ramena, mně něco podobného dělaly přední spodní ramena, když jsem se rozjížděl nebo dojížděl pomalu třeba ke křižovatce tak to vrzalo , stačilo na místě trochzu propružit předek a už to vrzalo.vezmi stříkačku s jehkou naber trochu oleje a nastříkej pod manžety čepů , postupně a tak zjistíš které ti vržou ale vtom případě tě výměna asi nemine.
Pod manžety čepů???
Tak to je právě ten důvod, proč odejde čep - dostane se do něj vlhkost porušenou manžetou. Takto bych určitě nelaboroval. Pod manžetu čepu u nového ramena se nedostaneš. Nemyslel jsi náhodou promazání silentbloků?

Uživatelský avatar
Tomascz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomascz »

Jinak chci se zeptat, Passati maj kroužek na ABS přímo na kloubu?

Uživatelský avatar
carlos01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od carlos01 »

Tomascz píše:Jinak chci se zeptat, Passati maj kroužek na ABS přímo na kloubu?
Jo mají přímo na kloubu, pokud ho budeš kupovat tak musíš udat, že je to na ABS.

Uživatelský avatar
carlos01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od carlos01 »

xpassat píše:
tosiko píše:Je možné že máš načnuté nějaké ramena, mně něco podobného dělaly přední spodní ramena, když jsem se rozjížděl nebo dojížděl pomalu třeba ke křižovatce tak to vrzalo , stačilo na místě trochzu propružit předek a už to vrzalo.vezmi stříkačku s jehkou naber trochu oleje a nastříkej pod manžety čepů , postupně a tak zjistíš které ti vržou ale vtom případě tě výměna asi nemine.
Pod manžety čepů???
Tak to je právě ten důvod, proč odejde čep - dostane se do něj vlhkost porušenou manžetou. Takto bych určitě nelaboroval. Pod manžetu čepu u nového ramena se nedostaneš. Nemyslel jsi náhodou promazání silentbloků?
Jehlou propíchne manžetu a nastříká, tak jsem to řešil a žádná vlhkost se tam nedostane. Já to napíchl ještě po směru stékání vody a nepředpokládám, že by se z venku voda protlačila dovnitř.
Pod manžetu nového kloubu se lehce dostaneš, troška zručnosti a jde to. Po té, co jsem měnil nový čep řízení od TRW po 10000km a z pod na pohled nové manžety se vysypala hromada rzi, vždycky na nových čepech kontroluju, jestli je tam vůbec nějaké mazivo a případně to doplním. Samo že musí být čep, nebo rameno s čepem venku z auta.

Uživatelský avatar
Tomasek1234
Pilot
Pilot
Příspěvky: 830
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomasek1234 »

Mam podobny problem na 1.9TDi 96kW r.v. 2001.
Chroupani pri rozjezdu pokud mam vytoceny rejd. Chroupe to na obou stranach podle toho na kterou stranu mam kola vytoceny. Zkousel sem na place jezdit dokola a pokud pridam plyn lehce to chroupe chvilku (v obou rejdech)
Pokud to chapu tak je to kloub. Jaky kloub? Jaky ma oznaceni (cislo)? Kolik to asi stoji? Kde to sezenu (pokud ne na netu tam si to najdu)

Diky moc za info.

Uživatelský avatar
Tomasek1234
Pilot
Pilot
Příspěvky: 830
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomasek1234 »

Tak podle kamose je to homokineticky kloub. Sakra. Kolik bude stat vymena na obou stranach?

Uživatelský avatar
carlos01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od carlos01 »

Tomasek1234 píše:Tak podle kamose je to homokineticky kloub. Sakra. Kolik bude stat vymena na obou stranach?
Musíš udat typ motoru a že chceš s ABS, předpokládám, cenová relace má docela rozpětí od cca 2400 do 3800 dle výrobce. Práci zvládneš sám.

Uživatelský avatar
Tomascz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Tomascz »

Cena sedí, 20 000 to nebude :)
Do kloubu je poloosa jenom nacvaklá přes rozpěrný kroužek?

Uživatelský avatar
carlos01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od carlos01 »

Tomascz píše:Cena sedí, 20 000 to nebude :)
Do kloubu je poloosa jenom nacvaklá přes rozpěrný kroužek?
Přesně tak.
Když sundávám kloub z poloosy na autě tak nikde ničím nemlátím. Použiju šroub, který drží kloub k poloose a po jeho úplném zašroubování krásně kloub z poloosy sklouzne :D Moje know how.. 8O

Odpovědět

Zpět na „Archiv“