Divný zvuk při podřazení
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- TNT
- VWexpert
- Příspěvky: 4309
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kdesi na jihu :)
- Kontaktovat uživatele:
Divný zvuk při podřazení
Lamu si hlavu nad tim,proc mi po podrazeni z 3 na 2 neco rachta dole pod radickou...Ten zvuk je srovnatelnej se zvukem pocitani zubu,kdyz radite bez spojky...Ale dela to jen kdyz poustim spojku..Razeni v pohode,ale pri pousteni spojky to zacne...Dela to z 3 na 2 a to samy pri vyssi rychlosti ze 4 na 3....Nesetkal se s tim uz nekdo? Poradte.Mam 5kvalt....Snad neni spatna prevodovka Diky
- TNT
- VWexpert
- Příspěvky: 4309
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kdesi na jihu :)
- Kontaktovat uživatele:
- RadekR
- Řidič
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec/Praha/Hamburg
- Kontaktovat uživatele:
Tezko rict, ale napriklad ja mam vymackanej silenblok na tahle razeni (jsou tam dve, jedno je na primo na razeni a to druhy je jako vzpera pridelany na skrin prevodovky) a taky to trochu rachta, zkus se na to podivat. No a jeste te muzou zlobit synchrony, prece jenom jsou to nejvic exponovany prevody (2,3)
- Cody_ke
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kosice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný zvuk při podřazení
TNT podla toho ako to opisujes to rachtanie ti zacne ked pustis spojku, to znamena ked sa zatazi ozubenie tak? trva ti to alebo povedzme po nejakej chvilke zopar sekund ti to prestane. Robim vo firme ktora vyraba prevodovky a mam konkretne nastarost aj testovanie takze o tom nieco viem. Len potrebujem skutocne vediet ako sa to sprava aby som ti tu neplieskal blbosti a nemiatol ta. Podla priznakov to moze byt viacej veci teda oskusaj cim viac specifikovat ako sa to sprava. Predbezne to vyzera na problem prevodovky, v lepsom pripade spojky. Viacej infoTNT píše:Lamu si hlavu nad tim,proc mi po podrazeni z 3 na 2 neco rachta dole pod radickou...Ten zvuk je srovnatelnej se zvukem pocitani zubu,kdyz radite bez spojky...Ale dela to jen kdyz poustim spojku..Razeni v pohode,ale pri pousteni spojky to zacne...Dela to z 3 na 2 a to samy pri vyssi rychlosti ze 4 na 3....Nesetkal se s tim uz nekdo? Poradte.Mam 5kvalt....Snad neni spatna prevodovka Diky
- TNT
- VWexpert
- Příspěvky: 4309
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kdesi na jihu :)
- Kontaktovat uživatele:
- Cody_ke
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kosice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
predpokladam ze mas 5 kvalt manual, neviem kolko mas najazdene ale podla toho co pises ide o klasicky problem nedostatocnej olejovej vrstvy na ploche ozubenia vtedy ti vznika takzvany rattle (zvuk vznikajuci pri voli medzery ozubenia) mimochodom na druhom stupni zatial som nepocul prevodovku, ktora by to nemala aspon v nejakom naznaku a to VW prevodovky su jedne z najlepsich ak nie celkove najlepsie, koli tomu to pocujes iba pri pusteni spojky, nieco podobne ale v mensom by si mal pocut ked ides pri zatazi a uplne pustis plyn so zaradenym stupnom urobi ti to take clonk. Neviem kolko kilacikov mas najazdene ale moj osobny nazor podla toho ako to opisujes je ze ti bude potrebne vymenit olej v prevodovke za novy, investicia asi tak 500 az 700 Skk, a malo by sa to poriesit, najlepsie ak ho das niekomu vymenit kto ma plniacu pumpicku inac sa s tym budes sr*t, malo by ti to vyriesit tvoj problemTNT píše:RadekR
No to se muzu podivat,kdyby to bylo tim,byl bych moc rad...
Cody_ke
Udela to jen v mziku,nez pustim spojku uplne...Rekneme cca 1-1,5s?...To by bylo super,kdyby jsi neco zjistil,fakt me to toci a hodne me to desi,nejlepsi by byla jen nejaka vule na tahle nebo tak...
Diky za rady.
- TNT
- VWexpert
- Příspěvky: 4309
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kdesi na jihu :)
- Kontaktovat uživatele:
Heeej,mno tak jestli je to tim,hnedka to vymenim.. ...Kez by to teda bylo tim...nevim,mam najeto 151tis km,ale nekdo mi rikal,ze jsou do prevodovky oleje celozivotni. ..kazdopadne diky diky...Cody_ke píše:predpokladam ze mas 5 kvalt manual, neviem kolko mas najazdene ale podla toho co pises ide o klasicky problem nedostatocnej olejovej vrstvy na ploche ozubenia vtedy ti vznika takzvany rattle (zvuk vznikajuci pri voli medzery ozubenia) mimochodom na druhom stupni zatial som nepocul prevodovku, ktora by to nemala aspon v nejakom naznaku a to VW prevodovky su jedne z najlepsich ak nie celkove najlepsie, koli tomu to pocujes iba pri pusteni spojky, nieco podobne ale v mensom by si mal pocut ked ides pri zatazi a uplne pustis plyn so zaradenym stupnom urobi ti to take clonk. Neviem kolko kilacikov mas najazdene ale moj osobny nazor podla toho ako to opisujes je ze ti bude potrebne vymenit olej v prevodovke za novy, investicia asi tak 500 az 700 Skk, a malo by sa to poriesit, najlepsie ak ho das niekomu vymenit kto ma plniacu pumpicku inac sa s tym budes sr*t, malo by ti to vyriesit tvoj problemTNT píše:RadekR
No to se muzu podivat,kdyby to bylo tim,byl bych moc rad...
Cody_ke
Udela to jen v mziku,nez pustim spojku uplne...Rekneme cca 1-1,5s?...To by bylo super,kdyby jsi neco zjistil,fakt me to toci a hodne me to desi,nejlepsi by byla jen nejaka vule na tahle nebo tak...
Diky za rady.
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Tak ja se taky pridam, snad to nebude vadit
Mam GIV TDI 66kw, 5°... taky neco vrza, ale u me je to specificke pro nizke teploty. Zejmena nez rano ujedu prvni rekneme 2km. Pak v pohode, v lete to nedela. Taky je to zvuk pri pousteni spojky, cca 1s. Pri pousteni spojky naprazdno to neudela, ale dela to pri prezarovani i podrazovani. Dalo by se to popsat jako vrznuti nebo chroupnuti.
Pred tydnem jsem menil olej v prevodovce, dal jsem to nejlepsi co tam meli (plna syntetika, 75W90, GL5) a dela to uplne to same co pred vymenou.
V servisu vw jsem se na to ptal a bylo mi receno, ze je to velmi casta zavada, ze to nejspis bude lozisko spojky.
Mam GIV TDI 66kw, 5°... taky neco vrza, ale u me je to specificke pro nizke teploty. Zejmena nez rano ujedu prvni rekneme 2km. Pak v pohode, v lete to nedela. Taky je to zvuk pri pousteni spojky, cca 1s. Pri pousteni spojky naprazdno to neudela, ale dela to pri prezarovani i podrazovani. Dalo by se to popsat jako vrznuti nebo chroupnuti.
Pred tydnem jsem menil olej v prevodovce, dal jsem to nejlepsi co tam meli (plna syntetika, 75W90, GL5) a dela to uplne to same co pred vymenou.
V servisu vw jsem se na to ptal a bylo mi receno, ze je to velmi casta zavada, ze to nejspis bude lozisko spojky.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Cody_ke
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kosice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
celozivotne naplne s tymto pojmom som sa tiez stretol, pokial viem tzv. celozivotne naplne sa zacali davat okolo roku 2004, ale velmi tomu neverim, kazdy olej ma svoju zivotnost. Mi napriklad pri manualoch predpisujeme 150 tisic km, pri automatoch je to trosku ine. Tam su zlozitejsie podmienky.Tomm píše:Tak ja se taky pridam, snad to nebude vadit
Mam GIV TDI 66kw, 5°... taky neco vrza, ale u me je to specificke pro nizke teploty. Zejmena nez rano ujedu prvni rekneme 2km. Pak v pohode, v lete to nedela. Taky je to zvuk pri pousteni spojky, cca 1s. Pri pousteni spojky naprazdno to neudela, ale dela to pri prezarovani i podrazovani. Dalo by se to popsat jako vrznuti nebo chroupnuti.
Pred tydnem jsem menil olej v prevodovce, dal jsem to nejlepsi co tam meli (plna syntetika, 75W90, GL5) a dela to uplne to same co pred vymenou.
V servisu vw jsem se na to ptal a bylo mi receno, ze je to velmi casta zavada, ze to nejspis bude lozisko spojky.
co sa tyka oleja pozor nie je olej ako olej ak mas predpisany 75W90 API GL4 nemal by sa spravne davat GL5 je v nom rozdiel vo viskozite za urcitych podmienok. Ako opisujes pokial sa ti zohreje mas take chrupnutie/clonk a potom to prestane. Skontroluj si ci mas toho oleja dostatok, v servisoch a zvlast tych "autorizovanych" nechcem ich ociernovat ale nerobia vsetko koser. Urcite to nie je spojka, pri spojke ak by to bolo lozisko by to bolo dlhsie pocutelne a nie iba par sekund, spojka/lozisko bud ti huci alebo nehuci. Aj ty to presne popisujes na prazdno v neutrale ti to nespravi lebo nema preco, je to v samotnom ozubeni
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
To je prave ono, jeste jsem se nedopatral co tam patri za olej, jestli GL4 nebo GL5. Viz tato rozsahla debata, ve ktere kazdy tvrdi neco jineho - http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... ic&t=13372" target="_blank
Taky si myslim ze to asi bude prevodovkou, nikoliv spojkou, ale jak tedy vysvetlit ze po vymene oleje nenastala zadna zmena?
Menil mi to znamy, dela hooodne aut, zejmena koncern, tak snad vi co tam lije. Pry to tam dava uplne normalne (plna syntetika, GL5).
Taky si myslim ze to asi bude prevodovkou, nikoliv spojkou, ale jak tedy vysvetlit ze po vymene oleje nenastala zadna zmena?
Menil mi to znamy, dela hooodne aut, zejmena koncern, tak snad vi co tam lije. Pry to tam dava uplne normalne (plna syntetika, GL5).
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- TNT
- VWexpert
- Příspěvky: 4309
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kdesi na jihu :)
- Kontaktovat uživatele:
- Cody_ke
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kosice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj TNT bol som teraz trosku takze som neodpovedal, najprv vymen olej, podla vysledku sa ozvi.
Zavolal som do DE a kolegovia mi potvrdili co som pisal, ale spomenuli este jeden fakt co sa ti mohlo stat, takze ak to nepomoze (olej musis menit tak ci tak) ozvi sa je to na dlhsie pisanie a nechce sa mi to teraz
Zavolal som do DE a kolegovia mi potvrdili co som pisal, ale spomenuli este jeden fakt co sa ti mohlo stat, takze ak to nepomoze (olej musis menit tak ci tak) ozvi sa je to na dlhsie pisanie a nechce sa mi to teraz
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Mohl by jsi aspon natuknout kde hledat chybu? Dik, taky by me to zajimalo.Cody_ke píše:Ahoj TNT bol som teraz trosku takze som neodpovedal, najprv vymen olej, podla vysledku sa ozvi.
Zavolal som do DE a kolegovia mi potvrdili co som pisal, ale spomenuli este jeden fakt co sa ti mohlo stat, takze ak to nepomoze (olej musis menit tak ci tak) ozvi sa je to na dlhsie pisanie a nechce sa mi to teraz
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- TNT
- VWexpert
- Příspěvky: 4309
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kdesi na jihu :)
- Kontaktovat uživatele:
Oki zatim diky...Cody_ke píše:Ahoj TNT bol som teraz trosku takze som neodpovedal, najprv vymen olej, podla vysledku sa ozvi.
Zavolal som do DE a kolegovia mi potvrdili co som pisal, ale spomenuli este jeden fakt co sa ti mohlo stat, takze ak to nepomoze (olej musis menit tak ci tak) ozvi sa je to na dlhsie pisanie a nechce sa mi to teraz
- Cody_ke
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kosice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
dnes je toho casu trosku viacej.Tomm píše:Mohl by jsi aspon natuknout kde hledat chybu? Dik, taky by me to zajimalo.Cody_ke píše:Ahoj TNT bol som teraz trosku takze som neodpovedal, najprv vymen olej, podla vysledku sa ozvi.
Zavolal som do DE a kolegovia mi potvrdili co som pisal, ale spomenuli este jeden fakt co sa ti mohlo stat, takze ak to nepomoze (olej musis menit tak ci tak) ozvi sa je to na dlhsie pisanie a nechce sa mi to teraz
Ako si uz skor psomenul dvojka, trojka su najcastejsie pouzivane prevodove stupne, na Passatoch je taka zvlastnost vyplyvajuca z konstrukcie prevodovky. Kulisa radiacej paky sa da nastavovat, je celkom mozne ze je bud rozladena alebo mas na nej nieco skrivene. Ide o to ze pri urcitych podmienkach pri zaradeni prevodoveho stupna ty mas pocit ze si uz zaradil avsak v zabehu su synchro kruzky iba na casti ich ozubenia a ozubenie nie je uplne zasunute ta ako by malo, preto pri pusteni spojky sa moze stat ze ozubenie sa este zatiahne do seba (vo vsetkych Passikoch je samosvorne ozubenie) a pocas toho zatiahnutia ti spravi taky rapkavy zvuk na velmi kratku chvilu pokial sa pretocia kolieska. Nastavuje sa to tak ze das dolu manzetu radiacej paky, teda vlastne hore. Pod nou na pate kulisy su tam dve skrutky jedna je pre nastavenie v pozdlznom smere a druha v priecnom smere. Nastavuje sa to velmi blbo pretoze samotnu skrutku iba povolis a samotnou kulisou musis nastavit presnu polohu. Samotne nastavenie je fakt pre cloveka, ktory to skutocne vie robit ani v autorizovanzch servisoch sa velmi nenajdu ludia, ktory by to vedeli spravit dobre.
TNT ale v kazdom pripade vymenit olej a podla vysledku az tak pripadne sprtat do nastavenia, nie je to sranda , ja to idem tiez spravit, myslim olej.