Jaký olej do B5 TDI 85Kw PD ??
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Marcel2
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Jaký olej do B5 TDI 85Kw PD ??
Ahoj,
potřeboval bych vědět jaký olej je třeba dávat do Pašíka B5 TDI 85 Kw PD a jestli je to třeba nutně doržovat ??
Díky
potřeboval bych vědět jaký olej je třeba dávat do Pašíka B5 TDI 85 Kw PD a jestli je to třeba nutně doržovat ??
Díky
- Since1869
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha západ
Re: Jaký olej do B5 TDI 85Kw PD ??
Podle seznamu v originál manuálu se tam má lejt univerzální lehkoběžný olej s normou VW 505 01.Marcel2 píše:Ahoj,
potřeboval bych vědět jaký olej je třeba dávat do Pašíka B5 TDI 85 Kw PD a jestli je to třeba nutně doržovat ??
Díky
- vally_ny
- VWjunior
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
- blackjack
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: všude kde je dobře sem jako doma
značku oleje můžeš dát v zásadě jakoukoli ( z těch renomovaných - žádné rozlívané samodomo v místním JZD, značky vých.bloku, ... ) pokud ti splní normu předepsanou od výrobce. U PDček je to norma VW 505.01. Tohle číslo je nesmírně důležitý a MUSÍ být splněno. O tom zda v této normě použít LL ( longlife oleje ), 0W30, 0W40, 5W40 se vedou diskuze, ale drtivá většina majitelů a servisáků nakonec skončí tak, že dává následovně.
- nové auto z fabriky - nalejou tam LL ( prodejní argument prodloužených výměnných ntervalů ) a většinou po dobu záruky to dodržují ( 50-150 k km ). Výměny budou probíhat podle stylu jízdy, počtu studených startů mezi 30-45 k km - auto si samo řekne. Litr LL stojí okolo 500-700 Kč
- druhý/další majitel to koupí mezi 70-140k km ( v reálu bych to spíš tipoval 100-250 k km ), nechá si poradit a dává 5W40 a pokud ten motor nezprasí tak s ním bude jezdit do půl milionu. Výměny dělá po 15k km / max 1 rok. Litr oleje tady stojí tak 300-400Kč
- a dost často se ještě stane to, že do jetýho motoru třeba 150-200 k km dá 0W30 ( podle principu lepší olej udělá mýmu motůrku lépe ) a bude mu to potom trochu žrát olej ( klidně i 1-2l/15 k km ). Důvod jsou větší vůle v motoru a mikro úniky do spalovacího prostoru. Potom přijede na servis a poporadě začne dávat 5W40, která je o chlup hustší a tolik "neproniká".
Většina z nás tady s PDčkama dává jak sem psal 5W40 v normě VW 505.01, výměny 15k km ( můžeš klidně po 10, 12k km ), vždy nový olej filtr ( tady žádný proplachy a podobný kraviny ! ). Značky jsou celkem volný - já dávám OMV, další kluci Shell, BP, Fuchs, Castrol ( kvalita stejná ale hostoricky trochu předraženej ), a další. Stejně ty oleje vyrábí pár firem a drtivá většina je pak prodává pod svýma značkama.
Nabídek je na netu dost a ceny jsou oproti koncovýmu servisu o dost lepší, takže třeba já si objednávám oleje a další kravinky třeba na http://www.olejservis.cz" target="_blank. Doma to od nich mám do 2 dní, doprava grátis, ceny velmi dobré a vždycky sem byl spokojenej.
- nové auto z fabriky - nalejou tam LL ( prodejní argument prodloužených výměnných ntervalů ) a většinou po dobu záruky to dodržují ( 50-150 k km ). Výměny budou probíhat podle stylu jízdy, počtu studených startů mezi 30-45 k km - auto si samo řekne. Litr LL stojí okolo 500-700 Kč
- druhý/další majitel to koupí mezi 70-140k km ( v reálu bych to spíš tipoval 100-250 k km ), nechá si poradit a dává 5W40 a pokud ten motor nezprasí tak s ním bude jezdit do půl milionu. Výměny dělá po 15k km / max 1 rok. Litr oleje tady stojí tak 300-400Kč
- a dost často se ještě stane to, že do jetýho motoru třeba 150-200 k km dá 0W30 ( podle principu lepší olej udělá mýmu motůrku lépe ) a bude mu to potom trochu žrát olej ( klidně i 1-2l/15 k km ). Důvod jsou větší vůle v motoru a mikro úniky do spalovacího prostoru. Potom přijede na servis a poporadě začne dávat 5W40, která je o chlup hustší a tolik "neproniká".
Většina z nás tady s PDčkama dává jak sem psal 5W40 v normě VW 505.01, výměny 15k km ( můžeš klidně po 10, 12k km ), vždy nový olej filtr ( tady žádný proplachy a podobný kraviny ! ). Značky jsou celkem volný - já dávám OMV, další kluci Shell, BP, Fuchs, Castrol ( kvalita stejná ale hostoricky trochu předraženej ), a další. Stejně ty oleje vyrábí pár firem a drtivá většina je pak prodává pod svýma značkama.
Nabídek je na netu dost a ceny jsou oproti koncovýmu servisu o dost lepší, takže třeba já si objednávám oleje a další kravinky třeba na http://www.olejservis.cz" target="_blank. Doma to od nich mám do 2 dní, doprava grátis, ceny velmi dobré a vždycky sem byl spokojenej.
benzín nebo nafta, hlavně když jedu za 5,5 litru
- vally_ny
- VWjunior
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 690
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kladno
tak jsem zacal hledat, protoze me taky ceka vymena a zjistil jsem ze to neni pr*el, najit 505.01. Vsude maj 505.00 a vsechno mozny, ale ten nas nic moc a kdyz jo tak je o neco drazsi nez "normalni" olej. Mno, jdu hledat dal
update: na tech strankach co jsi napsal jsem nasel v 505.01 jen jeden od ÖMV a par ku**vsky drahych Castrolu. Jdu hledat dal.
update: na tech strankach co jsi napsal jsem nasel v 505.01 jen jeden od ÖMV a par ku**vsky drahych Castrolu. Jdu hledat dal.
Naposledy upravil(a) Karfik dne 21.03.2006 21:08, celkem upraveno 1 x.
U nás na vsi se řiká, silnější pes mrdá.
-
- Závodník
- Příspěvky: 690
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kladno
myslis treba tenhle?
Castrol GTD 505.01 - Topup ( 1 lt )
Kód: 4803
Cena bez DPH: 384.87 Kč
Cena s DPH: 458,- Kč
Původní cena: 564,- Kč
DPH: 19 %
Syntetický motorový olej 5W40 pro nejnovější naftové motory včetně motorů typu PD (čerpadlo/tryska) provozovaných v režimu standartních intervalů. API CF, ACEA B3, VW 505.01, MB 229.1, Ford WSS-M2C-917-A. Série TOPUP je určena pro prodej na čerpacích stanicích zejména pro doplňování, ale i pro výměny.
ta cena je silena.
Castrol GTD 505.01 - Topup ( 1 lt )
Kód: 4803
Cena bez DPH: 384.87 Kč
Cena s DPH: 458,- Kč
Původní cena: 564,- Kč
DPH: 19 %
Syntetický motorový olej 5W40 pro nejnovější naftové motory včetně motorů typu PD (čerpadlo/tryska) provozovaných v režimu standartních intervalů. API CF, ACEA B3, VW 505.01, MB 229.1, Ford WSS-M2C-917-A. Série TOPUP je určena pro prodej na čerpacích stanicích zejména pro doplňování, ale i pro výměny.
ta cena je silena.
U nás na vsi se řiká, silnější pes mrdá.
- blackjack
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: všude kde je dobře sem jako doma
tak přesně ten jeden od OMV tam co 3 měsíce naleju a mám klid. Navíc mě komplet náplň motoru vyjde na necelejch 1000 Kč, takže no problemKarfik píše:tak jsem zacal hledat, protoze me taky ceka vymena a zjistil jsem ze to neni pr*el, najit 505.01. Vsude maj 505.00 a vsechno mozny, ale ten nas nic moc a kdyz jo tak je o neco drazsi nez "normalni" olej. Mno, jdu hledat dal
update: na tech strankach co jsi napsal jsem nasel v 505.01 jen jeden od ÖMV a par ku**vsky drahych Castrolu. Jdu hledat dal.
benzín nebo nafta, hlavně když jedu za 5,5 litru
- vally_ny
- VWjunior
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 690
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kladno
- vally_ny
- VWjunior
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
- Softy
- Jezdec
- Příspěvky: 487
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava, SLOVAKIA
- Kontaktovat uživatele:
Castrol 505.01 maju u prahy v Maco-carstylingu za 289kc
http://www.mako-carstyling.com/index2.php?menu1=oleje" target="_blank
Tu normu treba u PD dodrzovat, videl som hlavu z motora do ktoreho neliali olej s touto normou a bola cela v prdeli, pridreta vacka, vydrete zdvihatka (asi 3mm), no proste salat...
http://www.mako-carstyling.com/index2.php?menu1=oleje" target="_blank
Tu normu treba u PD dodrzovat, videl som hlavu z motora do ktoreho neliali olej s touto normou a bola cela v prdeli, pridreta vacka, vydrete zdvihatka (asi 3mm), no proste salat...