1,9 Tdi 96kW nebo 1,8 T
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- mikki
- Řidič
- Příspěvky: 192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
1,9 Tdi 96kW nebo 1,8 T
Chci si koupit Passata B6 a přemýšlím o těchto dvou motorech, jezdím převážně město a sem tam delší cesta, chci aby to trochu jelo, jde mi o to co by pro mě bylo vhodnější. Hlavně nechci rozjet debatu nafta vs. benzín. Dík za názory
- Oakley
- VWjunior
- Příspěvky: 1526
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- kubiss
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostravwa
- Kontaktovat uživatele:
- DMS
- VWexpert
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá VWslaw
- Mr. Death
- Profík
- Příspěvky: 1135
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- čapik
- Moderátor
- Příspěvky: 2414
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
jj a navíc TDI už je ve 4500 mrtvýMr. Death píše:Pokud jedzdíš po městě třeba 8-15km, tak se ten nafťák stěží zahřeje, pořád žiju v dojmu, že benzínový motory se zahřívají mnohem rychleji.
PS: 1.8T určitě bude rychlejší, turbo zabírá cca od 1500rpm stejně jako TDI, ale otáčky nekončí na 4500rpm. Nehledě na to, že má prostě víc kW.
My fast doesn´t like hondas * * * * *
- xpassat
- Pilot
- Příspěvky: 736
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, BK, Bce
Hoši, na závodění určitě 1,8T. TDi je sice mrtvý od 4.500ot, ale kolik asi v tu chvíli má 1,8T spotřebu ...20L/100? to je typ.
Dobře víte, že pokud tomuto TDi naložíte a jedete "co to dá", tak se těžko v průměru dostanete nad 10L/100, spíš to bude tak kolem 7. U 1,8T to bude asi trochu jinak (to je rozdíl mezi benzínem a naftou). Pro běžné ježdění je těch 150 koní při 5700 ot./min prakticky nevyužitelných
Pro zátah, akceleraci, svižnost motoru je dúležitý točivý moment a i když je 1,8T přeplňovanej, tak rozdíl je markantní: 1,8T - max.210Nm a 1,9TDi 96kW - max. 310Nm
Měl jsem možnost vyzkoušet 1,8T Koktávku a byl jsem dost sklamanej. Připadala mně slabší než můj 81kW Pašík. 1,8T se musí hodně vytáčet..., každopádně po změně stylu jízdy, bez ohledu na spotřebu a motor, jela znatelně líp (hlavně maximálka byla o 20 výš) subjektivní názor.
Dobře víte, že pokud tomuto TDi naložíte a jedete "co to dá", tak se těžko v průměru dostanete nad 10L/100, spíš to bude tak kolem 7. U 1,8T to bude asi trochu jinak (to je rozdíl mezi benzínem a naftou). Pro běžné ježdění je těch 150 koní při 5700 ot./min prakticky nevyužitelných
Pro zátah, akceleraci, svižnost motoru je dúležitý točivý moment a i když je 1,8T přeplňovanej, tak rozdíl je markantní: 1,8T - max.210Nm a 1,9TDi 96kW - max. 310Nm
Měl jsem možnost vyzkoušet 1,8T Koktávku a byl jsem dost sklamanej. Připadala mně slabší než můj 81kW Pašík. 1,8T se musí hodně vytáčet..., každopádně po změně stylu jízdy, bez ohledu na spotřebu a motor, jela znatelně líp (hlavně maximálka byla o 20 výš) subjektivní názor.
- čapik
- Moderátor
- Příspěvky: 2414
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
z porovnání těchto motorů v octě z autorevue.cz (víceméně stejné jak passat)
Porovnejme nyní zážehovou a vznětovou Octavii z hlediska jízdních dojmů. Přestože každý má o emocích za volantem jiné mínění, je podle mého názoru jednoznačně příjemnější Octavia 1,8T. Benzínový motor je nejen silnější, ale zároveň také tišší a kultivovanější. Už slyším některé námitky týkající se velkého točivého momentu turbodieselu TDI. Jeho 310 N.m jistě nelze přehlédnout a jejich zátah je skutečně impozantní, avšak škoda, že trvá tak krátce. Je to jen jakýsi výbuch síly, která sice v prvním okamžiku přeplňované 1,8T maličko odskočí, ale jak musíte okamžitě řadit, situace se obrátí a do vítězného tažení jde přeplňovaný zážehový motor. Toto tvrzení můžete vyčíst i z tabulek technických údajů, konkrétně ze zrychlení z 0 na 100 km/h. Rozdíl mezi oběma motory je s přibývající rychlostí zřetelnější.
Vzhledem k širokému výkonovému spektru zážehového motoru nelze za nějaký větší zápor považovat ani pětistupňovou přímo řazenou převodovku. U benzínové verze zkrátka tolik řadit nepotřebujete, protože máte k dispozici o 2000 otáček za minutu více. Přestože se jedná o dva přeplňované motory, je značný rozdíl v nárůstech výkonu. Turbodiesel s turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má nárůst výkonu velmi strmý, což může občas přivodit problémy s trakcí při rozjezdu. I když i motor zážehové verze 1,8 T získává na výkonu velmi strmě, lze jej citlivěji ovládat a více si s ním hrát například ve výjezdech ze zatáček. U benzínového motoru je také znát větší ochota k vytáčení. Přestože motor TDI patří ve srovnání s konkurencí k nejvýkonnějším, stále je cítit určitá těžkopádnost.
Již jsem se zmínil o nižší hlučnosti zážehového motoru. Zde je rozdíl skutečně značný, protože motor TDI má poměrně tvrdý a hlučný chod. To platí jak o volnoběhu, tak o režimu pod zatížením.
Pakliže tedy necháme stranou finance, o nichž kolegové pojednávají v jiné části tohoto článku, jasným vítězem, je alespoň z mého pohledu Octavia 1,8 T/110 kW, která je nejen rychlejší, tišší a kultivovanější, ale také dovoluje vzhledem k větším otáčkám mnohem sportovnější a poutavější jízdu než těžkopádnější, hlučnější a méně citlivý motor 1,9 TDI s vysokým točivým momentem.
Porovnejme nyní zážehovou a vznětovou Octavii z hlediska jízdních dojmů. Přestože každý má o emocích za volantem jiné mínění, je podle mého názoru jednoznačně příjemnější Octavia 1,8T. Benzínový motor je nejen silnější, ale zároveň také tišší a kultivovanější. Už slyším některé námitky týkající se velkého točivého momentu turbodieselu TDI. Jeho 310 N.m jistě nelze přehlédnout a jejich zátah je skutečně impozantní, avšak škoda, že trvá tak krátce. Je to jen jakýsi výbuch síly, která sice v prvním okamžiku přeplňované 1,8T maličko odskočí, ale jak musíte okamžitě řadit, situace se obrátí a do vítězného tažení jde přeplňovaný zážehový motor. Toto tvrzení můžete vyčíst i z tabulek technických údajů, konkrétně ze zrychlení z 0 na 100 km/h. Rozdíl mezi oběma motory je s přibývající rychlostí zřetelnější.
Vzhledem k širokému výkonovému spektru zážehového motoru nelze za nějaký větší zápor považovat ani pětistupňovou přímo řazenou převodovku. U benzínové verze zkrátka tolik řadit nepotřebujete, protože máte k dispozici o 2000 otáček za minutu více. Přestože se jedná o dva přeplňované motory, je značný rozdíl v nárůstech výkonu. Turbodiesel s turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má nárůst výkonu velmi strmý, což může občas přivodit problémy s trakcí při rozjezdu. I když i motor zážehové verze 1,8 T získává na výkonu velmi strmě, lze jej citlivěji ovládat a více si s ním hrát například ve výjezdech ze zatáček. U benzínového motoru je také znát větší ochota k vytáčení. Přestože motor TDI patří ve srovnání s konkurencí k nejvýkonnějším, stále je cítit určitá těžkopádnost.
Již jsem se zmínil o nižší hlučnosti zážehového motoru. Zde je rozdíl skutečně značný, protože motor TDI má poměrně tvrdý a hlučný chod. To platí jak o volnoběhu, tak o režimu pod zatížením.
Pakliže tedy necháme stranou finance, o nichž kolegové pojednávají v jiné části tohoto článku, jasným vítězem, je alespoň z mého pohledu Octavia 1,8 T/110 kW, která je nejen rychlejší, tišší a kultivovanější, ale také dovoluje vzhledem k větším otáčkám mnohem sportovnější a poutavější jízdu než těžkopádnější, hlučnější a méně citlivý motor 1,9 TDI s vysokým točivým momentem.
My fast doesn´t like hondas * * * * *
- Jeanette
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KáVé
- Kontaktovat uživatele:
- makli
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Zlín
- DMS
- VWexpert
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá VWslaw
Martin IV. píše:jj a navíc TDI už je ve 4500 mrtvýMr. Death píše:Pokud jedzdíš po městě třeba 8-15km, tak se ten nafťák stěží zahřeje, pořád žiju v dojmu, že benzínový motory se zahřívají mnohem rychleji.
PS: 1.8T určitě bude rychlejší, turbo zabírá cca od 1500rpm stejně jako TDI, ale otáčky nekončí na 4500rpm. Nehledě na to, že má prostě víc kW.
právě že benziňák zabírá až někde od 3000 ot. TDi mnohem dřív, proto potom ani nepotřebuje mít možnost jezdit v nějakých 6000 ot. jako benziňák
- Mr. Death
- Profík
- Příspěvky: 1135
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Taky je otázka, co je tam za kvalt. 4500rpm na pětku bude mít spotřebu okolo 9 litrů. 4500rpm bude mít tak 40 litrů.
Samozřejmě se nemá cenu hádat o spotřebě, když někdo pojede jak hovado v 1.8T a v TDI, tak s TDI bude mít spotřebu okolo 10 možná 12 litrů, s 1.8T to bude spíš tak okolo 20 litrů, ale ten benzín prostě bude svižnější...
Samozřejmě se nemá cenu hádat o spotřebě, když někdo pojede jak hovado v 1.8T a v TDI, tak s TDI bude mít spotřebu okolo 10 možná 12 litrů, s 1.8T to bude spíš tak okolo 20 litrů, ale ten benzín prostě bude svižnější...