1,9 Tdi 96kW nebo 1,8 T

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
mikki
Řidič
Řidič
Příspěvky: 192
Registrován: 24.02.2006 21:02

1,9 Tdi 96kW nebo 1,8 T

Příspěvek od mikki »

Chci si koupit Passata B6 a přemýšlím o těchto dvou motorech, jezdím převážně město a sem tam delší cesta, chci aby to trochu jelo, jde mi o to co by pro mě bylo vhodnější. Hlavně nechci rozjet debatu nafta vs. benzín. Dík za názory

Uživatelský avatar
makli
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Zlín

Příspěvek od makli »

1.8T mi nepripada do mesta moc vhodna, pri teplotach kolem 0 st. C se mi ohreje na provozni teplotu az po deseti minutach a nez se zahreje tak dost zere. Jezdi to ale dobre.

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Jestli naftu, nebo benzín, by jsi měl vědět ty sám, podle toho kolik najedeš km ročně - zapomněl jsi to uvést :wink:
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
Mr. Death
Profík
Profík
Příspěvky: 1135
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mr. Death »

Pokud jezdíš hlavně město a spíš kratší vzdálenosti, tak bych asi bral benzín. Ten motor tolik netrpí a rychleji se zahřeje než TDI.
Ale pokud ročně najezdíš víc jak 30.000km, tak zvaž i tu naftu.

Uživatelský avatar
kubiss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostravwa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiss »

jedine 96!! ver mi...jestli se obcas rad svezes ta 18ka te sezere... :lol:

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

Ať tak, nebo tak, každopádně budeš s TDi jezdit za polovinu :wink:
A nedivil bych se, kdyby byl ten 96kW svižnější. Nemluvě o životnosti.
Teď mě majitelé 1,8T asi rozkopou :drv: :bot:

Uživatelský avatar
DMS
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4941
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá VWslaw

Příspěvek od DMS »

Mr. Death píše:Pokud jezdíš hlavně město a spíš kratší vzdálenosti, tak bych asi bral benzín. Ten motor tolik netrpí a rychleji se zahřeje než TDI.
Ale pokud ročně najezdíš víc jak 30.000km, tak zvaž i tu naftu.
proč myslíš, že nafťák trpí na krátké vzdálenosti ?

Uživatelský avatar
Mr. Death
Profík
Profík
Příspěvky: 1135
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mr. Death »

Pokud jedzdíš po městě třeba 8-15km, tak se ten nafťák stěží zahřeje, pořád žiju v dojmu, že benzínový motory se zahřívají mnohem rychleji.

PS: 1.8T určitě bude rychlejší, turbo zabírá cca od 1500rpm stejně jako TDI, ale otáčky nekončí na 4500rpm. Nehledě na to, že má prostě víc kW.

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čapik »

Mr. Death píše:Pokud jedzdíš po městě třeba 8-15km, tak se ten nafťák stěží zahřeje, pořád žiju v dojmu, že benzínový motory se zahřívají mnohem rychleji.

PS: 1.8T určitě bude rychlejší, turbo zabírá cca od 1500rpm stejně jako TDI, ale otáčky nekončí na 4500rpm. Nehledě na to, že má prostě víc kW.
jj a navíc TDI už je ve 4500 mrtvý
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

Hoši, na závodění určitě 1,8T. TDi je sice mrtvý od 4.500ot, ale kolik asi v tu chvíli má 1,8T spotřebu ...20L/100? to je typ.
Dobře víte, že pokud tomuto TDi naložíte a jedete "co to dá", tak se těžko v průměru dostanete nad 10L/100, spíš to bude tak kolem 7. U 1,8T to bude asi trochu jinak (to je rozdíl mezi benzínem a naftou). Pro běžné ježdění je těch 150 koní při 5700 ot./min prakticky nevyužitelných :wink:
Pro zátah, akceleraci, svižnost motoru je dúležitý točivý moment a i když je 1,8T přeplňovanej, tak rozdíl je markantní: 1,8T - max.210Nm a 1,9TDi 96kW - max. 310Nm :lol:
Měl jsem možnost vyzkoušet 1,8T Koktávku a byl jsem dost sklamanej. Připadala mně slabší než můj 81kW Pašík. 1,8T se musí hodně vytáčet..., každopádně po změně stylu jízdy, bez ohledu na spotřebu a motor, jela znatelně líp (hlavně maximálka byla o 20 výš) subjektivní názor.

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čapik »

z porovnání těchto motorů v octě z autorevue.cz (víceméně stejné jak passat)

Porovnejme nyní zážehovou a vznětovou Octavii z hlediska jízdních dojmů. Přestože každý má o emocích za volantem jiné mínění, je podle mého názoru jednoznačně příjemnější Octavia 1,8T. Benzínový motor je nejen silnější, ale zároveň také tišší a kultivovanější. Už slyším některé námitky týkající se velkého točivého momentu turbodieselu TDI. Jeho 310 N.m jistě nelze přehlédnout a jejich zátah je skutečně impozantní, avšak škoda, že trvá tak krátce. Je to jen jakýsi výbuch síly, která sice v prvním okamžiku přeplňované 1,8T maličko odskočí, ale jak musíte okamžitě řadit, situace se obrátí a do vítězného tažení jde přeplňovaný zážehový motor. Toto tvrzení můžete vyčíst i z tabulek technických údajů, konkrétně ze zrychlení z 0 na 100 km/h. Rozdíl mezi oběma motory je s přibývající rychlostí zřetelnější.

Vzhledem k širokému výkonovému spektru zážehového motoru nelze za nějaký větší zápor považovat ani pětistupňovou přímo řazenou převodovku. U benzínové verze zkrátka tolik řadit nepotřebujete, protože máte k dispozici o 2000 otáček za minutu více. Přestože se jedná o dva přeplňované motory, je značný rozdíl v nárůstech výkonu. Turbodiesel s turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má nárůst výkonu velmi strmý, což může občas přivodit problémy s trakcí při rozjezdu. I když i motor zážehové verze 1,8 T získává na výkonu velmi strmě, lze jej citlivěji ovládat a více si s ním hrát například ve výjezdech ze zatáček. U benzínového motoru je také znát větší ochota k vytáčení. Přestože motor TDI patří ve srovnání s konkurencí k nejvýkonnějším, stále je cítit určitá těžkopádnost.

Již jsem se zmínil o nižší hlučnosti zážehového motoru. Zde je rozdíl skutečně značný, protože motor TDI má poměrně tvrdý a hlučný chod. To platí jak o volnoběhu, tak o režimu pod zatížením.

Pakliže tedy necháme stranou finance, o nichž kolegové pojednávají v jiné části tohoto článku, jasným vítězem, je alespoň z mého pohledu Octavia 1,8 T/110 kW, která je nejen rychlejší, tišší a kultivovanější, ale také dovoluje vzhledem k větším otáčkám mnohem sportovnější a poutavější jízdu než těžkopádnější, hlučnější a méně citlivý motor 1,9 TDI s vysokým točivým momentem.
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
Jeanette
Řidič
Řidič
Příspěvky: 143
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KáVé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jeanette »

A jéje, už je to tu zase :lol: :lol:
Vždycky jsem měla benzin, ale od té doby, co mám nafťáčka, jiného už nechci.
Teď otázka, jestli se dá ženský věřit... :mrgreen:

Uživatelský avatar
makli
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Zlín

Příspěvek od makli »

Na 1.8T v oktavce jsem slysel kritiku, ze je tam zprevodovani znatelne horsi nez v passatu.

Jinak ten motor nema urcite ve 4500 ot/min spotrebu 20 litru. Pokud je plynovy pedal v poloze, kdy se jen udrzuje rychlost, tak to bude nekde mezi 10 - 12.

Uživatelský avatar
DMS
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4941
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá VWslaw

Příspěvek od DMS »

Martin IV. píše:
Mr. Death píše:Pokud jedzdíš po městě třeba 8-15km, tak se ten nafťák stěží zahřeje, pořád žiju v dojmu, že benzínový motory se zahřívají mnohem rychleji.

PS: 1.8T určitě bude rychlejší, turbo zabírá cca od 1500rpm stejně jako TDI, ale otáčky nekončí na 4500rpm. Nehledě na to, že má prostě víc kW.
jj a navíc TDI už je ve 4500 mrtvý

právě že benziňák zabírá až někde od 3000 ot. TDi mnohem dřív, proto potom ani nepotřebuje mít možnost jezdit v nějakých 6000 ot. jako benziňák

Uživatelský avatar
Mr. Death
Profík
Profík
Příspěvky: 1135
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mr. Death »

Taky je otázka, co je tam za kvalt. 4500rpm na pětku bude mít spotřebu okolo 9 litrů. 4500rpm bude mít tak 40 litrů. 8)
Samozřejmě se nemá cenu hádat o spotřebě, když někdo pojede jak hovado v 1.8T a v TDI, tak s TDI bude mít spotřebu okolo 10 možná 12 litrů, s 1.8T to bude spíš tak okolo 20 litrů, ale ten benzín prostě bude svižnější... 8)

Odpovědět

Zpět na „Archiv“