Ztráta výkonu

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Doktor007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Ztráta výkonu

Příspěvek od Doktor007 »

Zdravím,
dnes cestou do práce mi Pašik ztratil výkon. Úplně ..., předjela by mě babička v Trabantu, ale do práce jsem dojel. Spojuji si to s tankováním asi 5km než se mi ztratil výkon. Je to možné? Nebo to je jen náhoda a problém mám hledat jinde? Předpokládám, že těch asi 5km jsem ujel na původní naftu v čerpadle a trubkách než se nasála nová.
Standa

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

Tak to je klasika..... jeď na VAG a uvidíš víc. Můj osobní typ je váha vzduchu. (osobně jsem jí měnil už 2x)
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Doktor007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Doktor007 »

Tak na VAGu mi to napsalo:
17964 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez nedosazena

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

Doktor007 píše:Tak na VAGu mi to napsalo:
17964 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez nedosazena
Výborně, tím si se dostal o kus dál. To znamená, že je na vině plnění. Zkontroluj tedy věci kolem turba - respektive jeho regulaci. (pokud máš turbo s naklápěním, tak jeho regulaci - tedy kontrola membrány a jejího chodu na turbíně).....

Každopádně kontola činnosti ventilu N75 a všech podtlaků co kolem vedou.

Dále kontola hadice od turba k IC, (spony, praskliny)

Tyto problémy s TDi mělo už zde dost lidí, pokud prolezeš starší příspěvky, určo se ještě něco dozvíš.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Doktor007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Doktor007 »

Motor mám 1,9TDI PD 130PS.
Díky za rady. Jak zkontroluju činnost toho ventilu? Dá se to? Nebo ho mám koupit a pak zjistit, že to tím nebylo. Asi to nechám na někoho zkušenějšího. Náhodou někdo z okolí Mělníka by se mi na to nemrknul?

Doktor007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Doktor007 »

Tak přikládám další zkušenost. Jel jsem z práce domů a během jízdy se to postupně zlepšovalo po 10km to jede, řekl bych normálně. Mluvil jsem s klukem, který dělá Passaty a ten mi řekl, že by chtělo vyčistit turbo od karbonu. Prý se občas zaseknou samonaklápěcí lopatky a projevuje se to právě takto.

Uživatelský avatar
PasoVWec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Velké Losiny

Příspěvek od PasoVWec »

Dnes jsem zrovna čistil. Není to vůbec žádná hrůza. Stačí shodit turbo, pak nejprve označit místa osazení abys pak zpětně zkompletoval do stejných míst, pak rozdělat a jemňoučkým smirkem z obo stran lopatek vyčistit úplně do čista.. Teď chodí jak nové. Předtím pořád v nouzáku...P.S. Samotný ventil VNT15 nekoupíš.(nový)

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

Vyčištěním turba se určitě nic nezkazí.

čištění turba VNT15 zde:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html" target="_blank

Ovšem kolega Doktor007 výše má dle mého trochu jiný problém. Vysvětlím:

U tebe nepracovala správně regulace plnícího tlaku turba, zanesené lopatky v turbu se zasekávaly a namísto plynulého náklápění občas i ve vyšších otáčkách zůstaly vyset v poloze pro nízké otáčky. Tím se plnící tlak dostane přes příslušnou hodnotu a ŘJ odpojí regulaci (ventil N75 - pozor neplést si VNT15 - to je turbína jako taková, u motoru 130hp PD je to však VNT17) a motor tím pádem jede v nouzáku. Po opětovném nastartování je vše až do onoho okamžiku OK.´(možno zkusit sáhnout prsty na táhlo regulace, kolega ti bude turovat motor a ucítíš jak táhlo plynule lítá sem a tam - tím by se dokázalo, že lopatky ještě čistit nemusíš)

Doktor007 podle měření VAGem popsal závadu "Regulace plniciho tlaku Regulacni mez nedosazena", proto jsem se zmiňoval o podtlacích kolem N75 jako takové. Pokud totiž budeš mít prasklou hadičku podtlaku, či nasazenou - nenasazenou, tím se membrána regulace ani nepohne a lopatky zůstanou i v nízkých otáčkách v poloze pro nouzový režim (tj. výfukové plyny proudí přes lopatky téměř bez odporu a turbína se až tolik neroztočí = auto nejede) Pokud by byla regulace zatuhlá a podtlaky a N75 OK, od spodu by auto upalovalo jako steklý a od vyšších rychlostí (NEJČASTĚJI, ALE MŮŽE BÝT I JINAK) by motor (turbo) překročil max. plnící tlak a spadlo by mu to do nouzáku. Ani po 5ti, 10ti, či 50ti km by se to nespravilo (pouze opětovným startováním motoru)

Určitě je důležitá i kontrola hadic od turba (já jí měl jednou povolenou a auto taky jelo a někdy nejelo - nakonec už
skoro vůbec nejelo)

Příčín může být vždy víc - třeba čidlo tlaku v sacím potrubí občas prožívá "MATRIX" - a podle toho to pak vypadá. :lol:

N75 bych ale hned nekupoval, nejdřív zkusit přes VAG kontolu akčních členů (N75 cvaká), nové hadičky podtlaků (stojí nula, nula prd) Pokud by náhodou N75 už nebyl mezi námi, pak kontaktuj Reeshu.
Přílohy
N75_podruhé.jpg
N75_podruhé.jpg (68 KiB) Zobrazeno 25825 x
N75.jpg
N75.jpg (55.39 KiB) Zobrazeno 25818 x
tlak.jpg
tlak.jpg (73.81 KiB) Zobrazeno 25818 x
turbo.jpg
turbo.jpg (60.81 KiB) Zobrazeno 25830 x
regulace tlaku.jpg
regulace tlaku.jpg (48.49 KiB) Zobrazeno 25853 x
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Doktor007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Doktor007 »

Super. Díky za perfektní vysvětlení. Zítra na to mrknu, jen nevím zda něco objevím když to teď jede jak má.

Doktor007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Doktor007 »

Ještě jeden dotaz. Čím čistíte turbo? Myslím jestli máte vyzkoušené nějaké rozpuštědlo na karbon nebo to jenom opatrně oškrábat a pak vzít jemným smirkem?

Uživatelský avatar
hurvayz
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hurvayz »

toje dobrý,a ví někdo jak to funguje u benzínu.:?dík
Hurvayz:Každý má právo na svůj názor

Uživatelský avatar
jaros130287
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 05.08.2008 12:22
Bydliště: okres NO, SR

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od jaros130287 »

zdravím klubáci. Asi dva dni do zadu mi pri jazde začalo syčať od motora. Vždy ked som pridal tak z pravej strany som počul hlasný ako keby nasávací vzduch. Den na to mi začalo auto pocukávať pri jazde. Dnes ráno to bolo až nevydržateľné a nakoniec motor spadol do núdzového režimu. Hodil som to na VAG a vyhodilo mi

16485 - meric hmotnosti vzduchu (G70): neverohodny signal
P0101 - 35-00 - -
chybu som zmazal a večer som šiel znova a za mnou kopec dymu. A musel som ísť 150km v núdzaku lebo to tam vždy hodilo. Vždy pri cukaní to dymilo. Znova VAG a už tam bolo

17964 - regulace plniciho tlaku - mez regulace nedosazena
P1556 - 35-10 - - - Sporadická
16485 - meric hmotnosti vzduchu (G70): neverohodny signal
P0101 - 35-00 - -
najazdených je 161 000km skutočných a turbo bolo čistené asi pri 140 000km. Vie niekto poradiť. Moc ďakujem
passat B5.5 12/2004, 1.9TDI 96kw/5q - chip na 174hp
Tiguan Allspace 2020, R-line - 140kw

OTDi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 23.09.2008 09:54
Bydliště: zl

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od OTDi »

V jaké cenové relaci se pohybuje čištění turba?

Uživatelský avatar
JayZee
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 10.03.2008 15:18
Bydliště: Ostrava & Zarnovica
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od JayZee »

Zdravim Vas,
mam podobny problem...na 1.9TDI-PD 85kW AJM.
Vag mi pise chybu 17965 - regulace plniciho tlaku, regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-10 - - - Sporadicky

Je to podobna chyba jak kolega,akurat regulacni mez je prekrocena, ne nedosazena....

Riesim to uz hodne dlho...vymenil som N75 a vsetky hadicky,taktiez som kontroloval tu tycku regulacnu u turba,je OK..ide hladce....
Mozno s tym suvisi to,ze po ranu jak jedu do prace,mam tvrdy brzdovy pedal..az ked nastartujem,tak padne dole ako ma....to sa nestavalo,maval som ho makky na prve zoslapnutie.

Uz neviemco s tym robit,ked ta tycka jede hladce,muze byt este necojineho na turbe spatne?Ako piseste,je ho treba odkarbonizovat?To turbo taha jak besne od 1800 otacok...aj ked mozem povedat,ze uz to neni az taky hukot ako bol ked som ho kupil...necmudi,zabera..proste mi nepride,ze je to turbo spatne...
Este mi vraveli,ze vaha vzduchu to moze robit...
Inac priznaky su,ze mi auto pada do nouzaku...vacsinou ked ho vytocim do vyssich otacek.
Je uz toho popsane hodne,ale vzdy sa to vyresilo ... a ja som to este nevyresil...
Radili mi,ze to mam dat na VAG a zmerat ako tlaci turbo...a vaha vzduchu sa da tiez....Mate na to nejakynavod?
Diky moc za rady.
JaY

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Janchi999 »

JayZee píše:Zdravim Vas,
mam podobny problem...na 1.9TDI-PD 85kW AJM.
Vag mi pise chybu 17965 - regulace plniciho tlaku, regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-10 - - - Sporadicky

Je to podobna chyba jak kolega,akurat regulacni mez je prekrocena, ne nedosazena....

Riesim to uz hodne dlho...vymenil som N75 a vsetky hadicky,taktiez som kontroloval tu tycku regulacnu u turba,je OK..ide hladce....
Mozno s tym suvisi to,ze po ranu jak jedu do prace,mam tvrdy brzdovy pedal..az ked nastartujem,tak padne dole ako ma....to sa nestavalo,maval som ho makky na prve zoslapnutie.

Uz neviemco s tym robit,ked ta tycka jede hladce,muze byt este necojineho na turbe spatne?Ako piseste,je ho treba odkarbonizovat?To turbo taha jak besne od 1800 otacok...aj ked mozem povedat,ze uz to neni az taky hukot ako bol ked som ho kupil...necmudi,zabera..proste mi nepride,ze je to turbo spatne...
Este mi vraveli,ze vaha vzduchu to moze robit...
Inac priznaky su,ze mi auto pada do nouzaku...vacsinou ked ho vytocim do vyssich otacek.
Je uz toho popsane hodne,ale vzdy sa to vyresilo ... a ja som to este nevyresil...
Radili mi,ze to mam dat na VAG a zmerat ako tlaci turbo...a vaha vzduchu sa da tiez....Mate na to nejakynavod?
Diky moc za rady.
Zdravim ta. Mam ten isty problem ako ty. Podarilo sa ti uz zistit, co to moze byt a ako zavadu odstranit? :?
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Odpovědět

Zpět na „Archiv“