vymena hornich ramen

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

Hele, měň jak myslíš a na kolik máš :wink:
Jinak Febi zdaleka není nejlepší - možná lepší standard. Myslím, že Febi nedělá verzi HD, jako třeba Meyle, což je důležitější, než název značky :o

Účelem tohoto fóra je poradit a sdělit zkušenosti, ne se hádat. Takže jsme Ti snad radili dobře, sám uvidíš jak to dopadne. Pak dej vědět, jak Pašík jezdí :wink:

Jinak je zřejmé, že jsi čerstvým majitelem Pašíka a že se teprve seznamuješ /mimo jiné i s nápravou :lol: :lol: :lol: /

Uživatelský avatar
bbob
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kraj Královehradecký
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bbob »

presne jak pise xpassat :arrow: chtel si radu a on ti napsal dobrou radu ktera se uz tahne ze stareho fora takze asi spatna nebude pokavad se ti nevyhovuje delej jak rozumis ale je zbytecne se o tom tady hadat ! :evil:

tohle me vzdycky muze vytocit :roll:

Uživatelský avatar
Ivo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vranovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

A jaka by byla rada pro me?

Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.

BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?

Diky.
Ivo

Uživatelský avatar
palo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Klášterec n. Ohří

Příspěvek od palo »

Já měnil ve 110 000 přesně to samý horní přední levý a stačilo to. Jinde vůli nemám, tak to celý měnit nebudu. Byl jsem na geometrii a nic se nezměnilo, jako kdybych na to ani nešahal.Spodní zadní mě měnili ve 105 000 v akci VW (a to jim nic nebylo, ale kdo by nevyužil akci zadara). Cena za na http://www.mjauto.cz" target="_blank
od 1200,- až 2250,- podle výrobce.

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

Ivo píše:A jaka by byla rada pro me?

Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.

BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?

Diky.
Pokud máš vůli jen v jednom a ostatní jsi prohlídl a jsou OK, tak vyměň jen to jedno... ten, co jsem mu doporučoval kompletní sadu, chce měnit komplet vrchy na obouch stranách. Když si spočítáš na kolik ty horní ramena přijdou, když je kupuješ jednotlivě, tak je rozumější koupit celou sadu. Máš pak pokoj na moc dlouho a auto se tváří jako nový - nic neplave, nic nebouchá.
I když si myslíš, že jsou ostatní ramena OK, tak jistě po těch km budou silentbloky vymačkaný a i v čepech budou určité vůle. V takovém počtu ramen se to nasčítá... Po výměně KO ramena sice odstraníš klepání, ale pořád to nebude nová náprava :wink:
Jinak, co jsem slyšel, tak pokud chceš v autorizovaném servisu zkontrolovat ramena, tak zaplatíš pěknou pálku, protože každý vymontují ven. Ono se totiž i špatný může v nápravě pod zátěží tvářit jako dobrý :wink:
Ostatně, sám jsem takto odhalil klepání - až po vymontování ramena, jsem zjistil vůli v čepu 8O

...jo, a po výměně jednoho horního ramene nechoť na geošku, jsou to vyhozené peníze.

Uživatelský avatar
Paskal
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7640
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Paskal »

xpassat píše:
Ivo píše:A jaka by byla rada pro me?

Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.

BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?

Diky.
Pokud máš vůli jen v jednom a ostatní jsi prohlídl a jsou OK, tak vyměň jen to jedno... ten, co jsem mu doporučoval kompletní sadu, chce měnit komplet vrchy na obouch stranách. Když si spočítáš na kolik ty horní ramena přijdou, když je kupuješ jednotlivě, tak je rozumější koupit celou sadu. Máš pak pokoj na moc dlouho a auto se tváří jako nový - nic neplave, nic nebouchá.
I když si myslíš, že jsou ostatní ramena OK, tak jistě po těch km budou silentbloky vymačkaný a i v čepech budou určité vůle. V takovém počtu ramen se to nasčítá... Po výměně KO ramena sice odstraníš klepání, ale pořád to nebude nová náprava :wink:
Jinak, co jsem slyšel, tak pokud chceš v autorizovaném servisu zkontrolovat ramena, tak zaplatíš pěknou pálku, protože každý vymontují ven. Ono se totiž i špatný může v nápravě pod zátěží tvářit jako dobrý :wink:
Ostatně, sám jsem takto odhalil klepání - až po vymontování ramena, jsem zjistil vůli v čepu 8O

...jo, a po výměně jednoho horního ramene nechoť na geošku, jsou to vyhozené peníze.
Pěkně si to napsal předsedo :) :wink:

Uživatelský avatar
Ivo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vranovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

xpassat píše:
Ivo píše:A jaka by byla rada pro me?

Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.

BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?

Diky.
Pokud máš vůli jen v jednom a ostatní jsi prohlídl a jsou OK, tak vyměň jen to jedno... ten, co jsem mu doporučoval kompletní sadu, chce měnit komplet vrchy na obouch stranách. Když si spočítáš na kolik ty horní ramena přijdou, když je kupuješ jednotlivě, tak je rozumější koupit celou sadu. Máš pak pokoj na moc dlouho a auto se tváří jako nový - nic neplave, nic nebouchá.
I když si myslíš, že jsou ostatní ramena OK, tak jistě po těch km budou silentbloky vymačkaný a i v čepech budou určité vůle. V takovém počtu ramen se to nasčítá... Po výměně KO ramena sice odstraníš klepání, ale pořád to nebude nová náprava :wink:
Jinak, co jsem slyšel, tak pokud chceš v autorizovaném servisu zkontrolovat ramena, tak zaplatíš pěknou pálku, protože každý vymontují ven. Ono se totiž i špatný může v nápravě pod zátěží tvářit jako dobrý :wink:
Ostatně, sám jsem takto odhalil klepání - až po vymontování ramena, jsem zjistil vůli v čepu 8O

...jo, a po výměně jednoho horního ramene nechoť na geošku, jsou to vyhozené peníze.
Napravy byly kontrolovany bez zateze, asi tak 1,2m nad zemi. :)
Geometrii asi udelam i kdybych menil jen to jedno rameno, protoze se mi trochu blbe sjizdi jedno zadni kolo, takze chci aby na to nekdo koukl. Tedy merak na to koukl...

Za kolik tak umite nekdo nejlacineji sehnat komplet sadu (rozumne kvality) na B5, r.v. 2000, TDi?

EDIT: Jo a je to kombajn..
Ivo

Uživatelský avatar
MaxxCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trutnovsko

Příspěvek od MaxxCZ »

jeden dotaz, šrouby na silenblokách se utahují když je auto na rovině nebo se můžou utáhnout na heveru???

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

MaxxCZ píše:jeden dotaz, šrouby na silenblokách se utahují když je auto na rovině nebo se můžou utáhnout na heveru???
Osobně jsem je utahoval na "rovině" - není tam totiž žádné pnutí. Pokud je auto na zvedáku, tak si to dalším heverem podepřeš - spodek.ramen 8)

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

MaxxCZ píše:jeden dotaz, šrouby na silenblokách se utahují když je auto na rovině nebo se můžou utáhnout na heveru???
Podle mě je to jedno :(
ten šroup přitáhne kovový střed v silentbloku ke kastli a jeho situování je dáno dírou v uchycení v karoserii, takže nevím, jaký vliv na to má poloha auta :?:
osobně jsem vždy napřed utáhl stranu kde je silentblok a potom stranu s čepem - ten má logicky ještě přesněji dánu pozici..... :wink:
jinak utahuju to v poloze, kdy se k tomu můžu dostat - tedy na heveru. Nevím jak bych to utáhl po nasazení kola a spuštění na zem 8O 8O :lol: :lol:

Uživatelský avatar
MaxC
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NB

Příspěvek od MaxC »

hodys píše:no taky dodám, že pokud je to starší kousek a nebyl dlouho rozdělávanej, tak je docela porod vydolovat ten svornej šroub co drží ty ramena v těhlici.
Souhlas, taky mi to na jedná straně vůbec nešlo, těch úderů co to dostalo, až jsem se bál že to praskne..

Jinak já jsem si všechny ramena vyměnil sám (sada Febi za 14tis), protože jeden čep už začal bouchat a byla popraskaná guma v silentblokách. Žádné spec. nářadí či zručnost není potřeba, jen je potřeba něčím zajistit pera, já to jistil řetězy.
Chcešli se válet každej druhej víkend pod autem - kup si Passata

Passat - nejhorší auto jaké jsem kdy měl.

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

xpassat píše:
MaxxCZ píše:jeden dotaz, šrouby na silenblokách se utahují když je auto na rovině nebo se můžou utáhnout na heveru???
Podle mě je to jedno :(
ten šroup přitáhne kovový střed v silentbloku ke kastli a jeho situování je dáno dírou v uchycení v karoserii, takže nevím, jaký vliv na to má poloha auta :?:
osobně jsem vždy napřed utáhl stranu kde je silentblok a potom stranu s čepem - ten má logicky ještě přesněji dánu pozici..... :wink:
jinak utahuju to v poloze, kdy se k tomu můžu dostat - tedy na heveru. Nevím jak bych to utáhl po nasazení kola a spuštění na zem 8O 8O :lol: :lol:
Jedno to není, pokud bude auto na heveru jen jednou stranou tak stabilizační tyč se kroutí a montáž nového bude pracnější (pokud ne tak, je tam stabilizátor vlastně na nic)...... :wink: Jinak podle tebe je tam nějaká díra "ke karoserii" - ale to přece tak není - jeden konec je uchycen ke spodnímu rameni a druhý ke stabilizační tyči :wink: Takže žádná kastle. Vím, že jsi to myslel dobře, jen to upřesňuji - proto se na mě nezlob.

Jinak i u auta na zemi bez heveru se to dá udělat, holt si lehneš na zem a vytočíš plnej :wink: Taky jsem to už tak dělal... Nový céčka už pravděpodobně čepy mít nebudou, všude jsem už viděl jen ty bez čepu - co mají pouze silentbloky a díry skrz - i když jeden nikdy neví! 8)

Uživatelský avatar
xpassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 736
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, BK, Bce

Příspěvek od xpassat »

prassat píše:
xpassat píše: Podle mě je to jedno :(
ten šroup přitáhne kovový střed v silentbloku ke kastli a jeho situování je dáno dírou v uchycení v karoserii, takže nevím, jaký vliv na to má poloha auta :?:
osobně jsem vždy napřed utáhl stranu kde je silentblok a potom stranu s čepem - ten má logicky ještě přesněji dánu pozici..... :wink:
jinak utahuju to v poloze, kdy se k tomu můžu dostat - tedy na heveru. Nevím jak bych to utáhl po nasazení kola a spuštění na zem 8O 8O :lol: :lol:
Jedno to není, pokud bude auto na heveru jen jednou stranou tak stabilizační tyč se kroutí a montáž nového bude pracnější (pokud ne tak, je tam stabilizátor vlastně na nic)...... :wink: Jinak podle tebe je tam nějaká díra "ke karoserii" - ale to přece tak není - jeden konec je uchycen ke spodnímu rameni a druhý ke stabilizační tyči :wink: Takže žádná kastle. Vím, že jsi to myslel dobře, jen to upřesňuji - proto se na mě nezlob.

Jinak i u auta na zemi bez heveru se to dá udělat, holt si lehneš na zem a vytočíš plnej :wink: Taky jsem to už tak dělal... Nový céčka už pravděpodobně čepy mít nebudou, všude jsem už viděl jen ty bez čepu - co mají pouze silentbloky a díry skrz - i když jeden nikdy neví! 8)
počky, počky......Ty asi píšeš o céčkách, ale otázka byla, jak utahovat šrouby v silentblokách, ne na céčkách :lol: :lol: :lol: , nepopírám, že na céčkách nejsou taky silentbloky. Předpokládám, že víš kde a v čem jsou uchyceny ostatní ramena na straně silentbloků /tedy všechny kromě céček/ :D :lol: :lol: :D :oops: :oops: :oops:
...jinak i u těch céček bude jedno v jaké poloze to utahuješ. Jestli je to pracnější montovat na heveru, nebo ne - tak otázka nezněla - ptal se na utahování :wink:

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Příspěvek od prassat »

xpassat: jo jo jooo máš samozřejmě pravdu! Myšlenkama jsem se zapoměl v jiném tématu a tak tady melu z cesty - pardon. :cry:

PS: mami slibuju ti, že už nebudu hulit! 8)

:oops: :D :oops: :D

Uživatelský avatar
tosiko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 399
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slezko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tosiko »

Lepší je to utahovat v rovině,máš-li auto na heveru ramena jsou šikmo dolů a když to utáhneš a spustíš auto dolů tak už ti to tahá silentbloky nahoru a rychleji odejdou, můj názor.Sám jsem si to utahoval v rovině,utáhl zlehka spustil na kola a potom dorval.(mám kanál)

Odpovědět

Zpět na „Archiv“