vymena hornich ramen
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- xpassat
- Pilot
- Příspěvky: 736
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, BK, Bce
Hele, měň jak myslíš a na kolik máš
Jinak Febi zdaleka není nejlepší - možná lepší standard. Myslím, že Febi nedělá verzi HD, jako třeba Meyle, což je důležitější, než název značky
Účelem tohoto fóra je poradit a sdělit zkušenosti, ne se hádat. Takže jsme Ti snad radili dobře, sám uvidíš jak to dopadne. Pak dej vědět, jak Pašík jezdí
Jinak je zřejmé, že jsi čerstvým majitelem Pašíka a že se teprve seznamuješ /mimo jiné i s nápravou /
Jinak Febi zdaleka není nejlepší - možná lepší standard. Myslím, že Febi nedělá verzi HD, jako třeba Meyle, což je důležitější, než název značky
Účelem tohoto fóra je poradit a sdělit zkušenosti, ne se hádat. Takže jsme Ti snad radili dobře, sám uvidíš jak to dopadne. Pak dej vědět, jak Pašík jezdí
Jinak je zřejmé, že jsi čerstvým majitelem Pašíka a že se teprve seznamuješ /mimo jiné i s nápravou /
- bbob
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kraj Královehradecký
- Kontaktovat uživatele:
- Ivo
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vranovice
- Kontaktovat uživatele:
A jaka by byla rada pro me?
Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.
BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?
Diky.
Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.
BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?
Diky.
Ivo
- palo
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Klášterec n. Ohří
Já měnil ve 110 000 přesně to samý horní přední levý a stačilo to. Jinde vůli nemám, tak to celý měnit nebudu. Byl jsem na geometrii a nic se nezměnilo, jako kdybych na to ani nešahal.Spodní zadní mě měnili ve 105 000 v akci VW (a to jim nic nebylo, ale kdo by nevyužil akci zadara). Cena za na http://www.mjauto.cz" target="_blank
od 1200,- až 2250,- podle výrobce.
od 1200,- až 2250,- podle výrobce.
- xpassat
- Pilot
- Příspěvky: 736
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, BK, Bce
Pokud máš vůli jen v jednom a ostatní jsi prohlídl a jsou OK, tak vyměň jen to jedno... ten, co jsem mu doporučoval kompletní sadu, chce měnit komplet vrchy na obouch stranách. Když si spočítáš na kolik ty horní ramena přijdou, když je kupuješ jednotlivě, tak je rozumější koupit celou sadu. Máš pak pokoj na moc dlouho a auto se tváří jako nový - nic neplave, nic nebouchá.Ivo píše:A jaka by byla rada pro me?
Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.
BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?
Diky.
I když si myslíš, že jsou ostatní ramena OK, tak jistě po těch km budou silentbloky vymačkaný a i v čepech budou určité vůle. V takovém počtu ramen se to nasčítá... Po výměně KO ramena sice odstraníš klepání, ale pořád to nebude nová náprava
Jinak, co jsem slyšel, tak pokud chceš v autorizovaném servisu zkontrolovat ramena, tak zaplatíš pěknou pálku, protože každý vymontují ven. Ono se totiž i špatný může v nápravě pod zátěží tvářit jako dobrý
Ostatně, sám jsem takto odhalil klepání - až po vymontování ramena, jsem zjistil vůli v čepu
...jo, a po výměně jednoho horního ramene nechoť na geošku, jsou to vyhozené peníze.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Pěkně si to napsal předsedoxpassat píše:Pokud máš vůli jen v jednom a ostatní jsi prohlídl a jsou OK, tak vyměň jen to jedno... ten, co jsem mu doporučoval kompletní sadu, chce měnit komplet vrchy na obouch stranách. Když si spočítáš na kolik ty horní ramena přijdou, když je kupuješ jednotlivě, tak je rozumější koupit celou sadu. Máš pak pokoj na moc dlouho a auto se tváří jako nový - nic neplave, nic nebouchá.Ivo píše:A jaka by byla rada pro me?
Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.
BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?
Diky.
I když si myslíš, že jsou ostatní ramena OK, tak jistě po těch km budou silentbloky vymačkaný a i v čepech budou určité vůle. V takovém počtu ramen se to nasčítá... Po výměně KO ramena sice odstraníš klepání, ale pořád to nebude nová náprava
Jinak, co jsem slyšel, tak pokud chceš v autorizovaném servisu zkontrolovat ramena, tak zaplatíš pěknou pálku, protože každý vymontují ven. Ono se totiž i špatný může v nápravě pod zátěží tvářit jako dobrý
Ostatně, sám jsem takto odhalil klepání - až po vymontování ramena, jsem zjistil vůli v čepu
...jo, a po výměně jednoho horního ramene nechoť na geošku, jsou to vyhozené peníze.
- Ivo
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vranovice
- Kontaktovat uživatele:
Napravy byly kontrolovany bez zateze, asi tak 1,2m nad zemi.xpassat píše:Pokud máš vůli jen v jednom a ostatní jsi prohlídl a jsou OK, tak vyměň jen to jedno... ten, co jsem mu doporučoval kompletní sadu, chce měnit komplet vrchy na obouch stranách. Když si spočítáš na kolik ty horní ramena přijdou, když je kupuješ jednotlivě, tak je rozumější koupit celou sadu. Máš pak pokoj na moc dlouho a auto se tváří jako nový - nic neplave, nic nebouchá.Ivo píše:A jaka by byla rada pro me?
Vcera jsem prezouval na letni a mam vuli na levem prednim hornim rameni. Vsechno ostatni je OK. Rikal jsem si, ze vymenim jenom to. Do celkove generalky se mi nechce (dengi net). Auto je r.v.2000, 136tis. km, dovoz z D, takze nevim jestli s napravou nekdo neco delal,ale predpokladam ze ne.
BTW, nevite nekdo kolik to jedno (leve predni horni) rameno stoji?
Diky.
I když si myslíš, že jsou ostatní ramena OK, tak jistě po těch km budou silentbloky vymačkaný a i v čepech budou určité vůle. V takovém počtu ramen se to nasčítá... Po výměně KO ramena sice odstraníš klepání, ale pořád to nebude nová náprava
Jinak, co jsem slyšel, tak pokud chceš v autorizovaném servisu zkontrolovat ramena, tak zaplatíš pěknou pálku, protože každý vymontují ven. Ono se totiž i špatný může v nápravě pod zátěží tvářit jako dobrý
Ostatně, sám jsem takto odhalil klepání - až po vymontování ramena, jsem zjistil vůli v čepu
...jo, a po výměně jednoho horního ramene nechoť na geošku, jsou to vyhozené peníze.
Geometrii asi udelam i kdybych menil jen to jedno rameno, protoze se mi trochu blbe sjizdi jedno zadni kolo, takze chci aby na to nekdo koukl. Tedy merak na to koukl...
Za kolik tak umite nekdo nejlacineji sehnat komplet sadu (rozumne kvality) na B5, r.v. 2000, TDi?
EDIT: Jo a je to kombajn..
Ivo
- prassat
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severozápad
- xpassat
- Pilot
- Příspěvky: 736
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, BK, Bce
Podle mě je to jednoMaxxCZ píše:jeden dotaz, šrouby na silenblokách se utahují když je auto na rovině nebo se můžou utáhnout na heveru???
ten šroup přitáhne kovový střed v silentbloku ke kastli a jeho situování je dáno dírou v uchycení v karoserii, takže nevím, jaký vliv na to má poloha auta
osobně jsem vždy napřed utáhl stranu kde je silentblok a potom stranu s čepem - ten má logicky ještě přesněji dánu pozici.....
jinak utahuju to v poloze, kdy se k tomu můžu dostat - tedy na heveru. Nevím jak bych to utáhl po nasazení kola a spuštění na zem
- MaxC
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NB
Souhlas, taky mi to na jedná straně vůbec nešlo, těch úderů co to dostalo, až jsem se bál že to praskne..hodys píše:no taky dodám, že pokud je to starší kousek a nebyl dlouho rozdělávanej, tak je docela porod vydolovat ten svornej šroub co drží ty ramena v těhlici.
Jinak já jsem si všechny ramena vyměnil sám (sada Febi za 14tis), protože jeden čep už začal bouchat a byla popraskaná guma v silentblokách. Žádné spec. nářadí či zručnost není potřeba, jen je potřeba něčím zajistit pera, já to jistil řetězy.
Chcešli se válet každej druhej víkend pod autem - kup si Passata
Passat - nejhorší auto jaké jsem kdy měl.
Passat - nejhorší auto jaké jsem kdy měl.
- prassat
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severozápad
Jedno to není, pokud bude auto na heveru jen jednou stranou tak stabilizační tyč se kroutí a montáž nového bude pracnější (pokud ne tak, je tam stabilizátor vlastně na nic)...... Jinak podle tebe je tam nějaká díra "ke karoserii" - ale to přece tak není - jeden konec je uchycen ke spodnímu rameni a druhý ke stabilizační tyči Takže žádná kastle. Vím, že jsi to myslel dobře, jen to upřesňuji - proto se na mě nezlob.xpassat píše:Podle mě je to jednoMaxxCZ píše:jeden dotaz, šrouby na silenblokách se utahují když je auto na rovině nebo se můžou utáhnout na heveru???
ten šroup přitáhne kovový střed v silentbloku ke kastli a jeho situování je dáno dírou v uchycení v karoserii, takže nevím, jaký vliv na to má poloha auta
osobně jsem vždy napřed utáhl stranu kde je silentblok a potom stranu s čepem - ten má logicky ještě přesněji dánu pozici.....
jinak utahuju to v poloze, kdy se k tomu můžu dostat - tedy na heveru. Nevím jak bych to utáhl po nasazení kola a spuštění na zem
Jinak i u auta na zemi bez heveru se to dá udělat, holt si lehneš na zem a vytočíš plnej Taky jsem to už tak dělal... Nový céčka už pravděpodobně čepy mít nebudou, všude jsem už viděl jen ty bez čepu - co mají pouze silentbloky a díry skrz - i když jeden nikdy neví!
- xpassat
- Pilot
- Příspěvky: 736
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, BK, Bce
počky, počky......Ty asi píšeš o céčkách, ale otázka byla, jak utahovat šrouby v silentblokách, ne na céčkách , nepopírám, že na céčkách nejsou taky silentbloky. Předpokládám, že víš kde a v čem jsou uchyceny ostatní ramena na straně silentbloků /tedy všechny kromě céček/prassat píše:Jedno to není, pokud bude auto na heveru jen jednou stranou tak stabilizační tyč se kroutí a montáž nového bude pracnější (pokud ne tak, je tam stabilizátor vlastně na nic)...... Jinak podle tebe je tam nějaká díra "ke karoserii" - ale to přece tak není - jeden konec je uchycen ke spodnímu rameni a druhý ke stabilizační tyči Takže žádná kastle. Vím, že jsi to myslel dobře, jen to upřesňuji - proto se na mě nezlob.xpassat píše: Podle mě je to jedno
ten šroup přitáhne kovový střed v silentbloku ke kastli a jeho situování je dáno dírou v uchycení v karoserii, takže nevím, jaký vliv na to má poloha auta
osobně jsem vždy napřed utáhl stranu kde je silentblok a potom stranu s čepem - ten má logicky ještě přesněji dánu pozici.....
jinak utahuju to v poloze, kdy se k tomu můžu dostat - tedy na heveru. Nevím jak bych to utáhl po nasazení kola a spuštění na zem
Jinak i u auta na zemi bez heveru se to dá udělat, holt si lehneš na zem a vytočíš plnej Taky jsem to už tak dělal... Nový céčka už pravděpodobně čepy mít nebudou, všude jsem už viděl jen ty bez čepu - co mají pouze silentbloky a díry skrz - i když jeden nikdy neví!
...jinak i u těch céček bude jedno v jaké poloze to utahuješ. Jestli je to pracnější montovat na heveru, nebo ne - tak otázka nezněla - ptal se na utahování
- tosiko
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slezko
- Kontaktovat uživatele: