Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Jo, tak ta bude muset ven, protože to vedle ní neprotáhneš, ale žádnej strach, celý je to jenom o velký hromadě šroubů, nic víc. Předek odklopit, větrák pryč, celá kladka pryč. Nandat a hurá na pívo, je pátek!!!
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Rendl
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Přeštice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Díky jdu na to!! A potom na to pivko taky!
VW Passat B5 90 HP
- papirex
- Řidič
- Příspěvky: 197
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
zdar.. tak jsem na to koukal. mám jeden altík v garáži s dobrou volnoběžkou. ale tam jsou nějaký šílený dva tisícihrany, čím to odšroubuju? a ještě jedna věc... ta volnoběžka je na řemenici? protože na tu starou řemenici asi někdo něco hodil a kanálky jsou pochroumaný. jako že by se vyměnil jen vnitřek... jde to? uf. díky
- StandaS
- VWsenior
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 4
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Co vím, tak na volnoběžku potřebuješ nějaký spešl klíč.papirex píše:zdar.. tak jsem na to koukal. mám jeden altík v garáži s dobrou volnoběžkou. ale tam jsou nějaký šílený dva tisícihrany, čím to odšroubuju? a ještě jedna věc... ta volnoběžka je na řemenici? protože na tu starou řemenici asi někdo něco hodil a kanálky jsou pochroumaný. jako že by se vyměnil jen vnitřek... jde to? uf. díky
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI
- vwasek
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.02.2008 12:13
- Bydliště: BV
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Zdravím všechny příznivce pašíků, mám dotaz a prosím o pár rad zkušenějších.
Že mám špatnou volnoběžku poznám i tak, když zkusím přez žebra altíku šroubovákem potočit s rotorem tak se musí na jednu stranu točit.
A ještě bych rád věděl jestli musím odmontovat saharu, když chci sundat ten ventilátor. předem dík .
Že mám špatnou volnoběžku poznám i tak, když zkusím přez žebra altíku šroubovákem potočit s rotorem tak se musí na jednu stranu točit.
A ještě bych rád věděl jestli musím odmontovat saharu, když chci sundat ten ventilátor. předem dík .
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Špatnou volnoběžku poznáš i jednodušejc. Na nastartovaným motoru koukneš na řemen za altíkem. Když bude "lítat" je špatná. Jinak jednodušší máš kousek odklopit komlet celej předek. Je to pár šroubů. Práce na 15 minut (pokud máš potřebný nářadí)vwasek píše:Zdravím všechny příznivce pašíků, mám dotaz a prosím o pár rad zkušenějších.
Že mám špatnou volnoběžku poznám i tak, když zkusím přez žebra altíku šroubovákem potočit s rotorem tak se musí na jednu stranu točit.
A ještě bych rád věděl jestli musím odmontovat saharu, když chci sundat ten ventilátor. předem dík .
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- vwasek
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.02.2008 12:13
- Bydliště: BV
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Takže odklopím ten předek celý, nebo ho musím naporcovat po částech. Jo a ta volnoběžka- je to pakárna sundat z altíku, nebo na to potřebuju nějaký speziell schlüssel vyvinutý západoněmeckými soudruhy? Já nejsem blbej, mě stačí říct dvakrát.majkl1 píše:Špatnou volnoběžku poznáš i jednodušejc. Na nastartovaným motoru koukneš na řemen za altíkem. Když bude "lítat" je špatná. Jinak jednodušší máš kousek odklopit komlet celej předek. Je to pár šroubů. Práce na 15 minut (pokud máš potřebný nářadí)vwasek píše:Zdravím všechny příznivce pašíků, mám dotaz a prosím o pár rad zkušenějších.
Že mám špatnou volnoběžku poznám i tak, když zkusím přez žebra altíku šroubovákem potočit s rotorem tak se musí na jednu stranu točit.
A ještě bych rád věděl jestli musím odmontovat saharu, když chci sundat ten ventilátor. předem dík .
- StandaS
- VWsenior
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 4
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Volnoběžku poznáš jak jsi říkal třeba tím šroubovákem. Na jednu stranu musí jít, na druhou ne. Dá se to také ve dvou. Jeden kouká na altík a truhý přidá plyn a ubere a nebo zhasne motor. altík se musí ještě chvíli dotáčet i když už řemen stojí. A když jí budeš chtít sundat, tak samozřejmě potřebuješ spešl klíč. Nic nového. Co můžeš čekat od soudruhů s NDRvwasek píše:Takže odklopím ten předek celý, nebo ho musím naporcovat po částech. Jo a ta volnoběžka- je to pakárna sundat z altíku, nebo na to potřebuju nějaký speziell schlüssel vyvinutý západoněmeckými soudruhy? Já nejsem blbej, mě stačí říct dvakrát.majkl1 píše: Špatnou volnoběžku poznáš i jednodušejc. Na nastartovaným motoru koukneš na řemen za altíkem. Když bude "lítat" je špatná. Jinak jednodušší máš kousek odklopit komlet celej předek. Je to pár šroubů. Práce na 15 minut (pokud máš potřebný nářadí)
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18.05.2008 15:55
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
stači vybit jeden hlinikový zub na vetraku aby sa dal dole alternator a pristup k tej kladke je uplne v pohode.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
To zní lákavěKIWI 66 píše:stači vybit jeden hlinikový zub na vetraku aby sa dal dole alternator a pristup k tej kladke je uplne v pohode.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- StandaS
- VWsenior
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 4
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Nic nevylamovat, ale ten šroub který nejde ven jen ohnout (jak poradil Paskal) a potom dát nový cca 1cm kratší a je po problémech.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI
- Jasper
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15.10.2007 13:26
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Zdar, pred par dny jsem menil viskozni spojku na ventilatoru, chtela asi do vecnych lovist Prozoze nesla povolit musel jsem sundat altik a mel jsem ten samy problem, jeden sroub nesel vyndat ale "nastesti" podobnej chytrolin vylomil nejaky ty hlinikovy zebra coz se po demontazi ukazalo jako zbytecne protoze drzak altiku ma v sobe tak do pulky drazku aby nemusel cely sroub ven Jak jsem se pozdeji dozvedel viskozka je dost citliva i na to kdyz ji blbe polozis, tak odesla asi tim jak nebyla vy vazena diky vylomenym zebrum Takze doporucuji NIC NEVYLAMOVAT vytahnout sroub co nejvic a pak vyndat altik... Ps. Na vic se me neptejte, zivi me PC a ne Auta, s timhle mam jem zkusenost
- molczik
- VWexpert
- Příspěvky: 4182
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Tak mám asi podobnej problém jako většina. Z motoru se při točení volantem (plnej rejd) ozývají hrozný zvuky, jako bych klouzal nějakej řemen. Volám svýmu mechanikovi a ten mi bez váhání řek, že je to špatná "řemenička na alternátoru" (tyvoe, ted kdybyste mě zabili, tak si nebudu jistej, jestli si to pamatuju správně). Každopádně já vim prd, co to je. No každopádně mě poslal k jednomu místnímu vyhlášenýmu autoelektrikáři, který mi to během pondělí opraví. Říkal práce na několik hodin a že to není problém. Jen jsem zvědavej co to bude stát.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
Ten písklavej až kvičivej zvuk je úplně nomální Luďo (ovšem pokud ti to neřve i na studenej motor(olej). Píšou to i v manuálnu k autu. Taky píšou, že plnej red by neměl bejt dýl jak 15 sec - dochází k přehřívání servooleje. A když ti to dělá při plným rejdu, tak nevím, co by s tím měl mít altík společnýho, ještě tak servo, ale altík? Mám pocit, že až ti to mechoš prohodí, tak tiu řekne, že tam ještě našel špatný servo, to pak vymění a ejhle, bude to dělat furt. Pak teprve vymění olej (při výměně to prej nebylo potřeba) a vono se to trochu zklidní.molczik píše:Tak mám asi podobnej problém jako většina. Z motoru se při točení volantem (plnej rejd) ozývají hrozný zvuky, jako bych klouzal nějakej řemen. Volám svýmu mechanikovi a ten mi bez váhání řek, že je to špatná "řemenička na alternátoru" (tyvoe, ted kdybyste mě zabili, tak si nebudu jistej, jestli si to pamatuju správně). Každopádně já vim prd, co to je. No každopádně mě poslal k jednomu místnímu vyhlášenýmu autoelektrikáři, který mi to během pondělí opraví. Říkal práce na několik hodin a že to není problém. Jen jsem zvědavej co to bude stát.
Pak si vzpomeneš na mě. Jak říkám při studeným motoru je klid, ale jen se zahřeje tak při plným to kvičí. POkud se ti to teda projevuje tak jak říkám.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- noxicek
- Pilot
- Příspěvky: 828
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karvinsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací/vodící kladka řemenu alternátoru
majkl1 píše:Ten písklavej až kvičivej zvuk je úplně nomální Luďo (ovšem pokud ti to neřve i na studenej motor(olej). Píšou to i v manuálnu k autu. Taky píšou, že plnej red by neměl bejt dýl jak 15 sec - dochází k přehřívání servooleje. A když ti to dělá při plným rejdu, tak nevím, co by s tím měl mít altík společnýho, ještě tak servo, ale altík? Mám pocit, že až ti to mechoš prohodí, tak tiu řekne, že tam ještě našel špatný servo, to pak vymění a ejhle, bude to dělat furt. Pak teprve vymění olej (při výměně to prej nebylo potřeba) a vono se to trochu zklidní.molczik píše:Tak mám asi podobnej problém jako většina. Z motoru se při točení volantem (plnej rejd) ozývají hrozný zvuky, jako bych klouzal nějakej řemen. Volám svýmu mechanikovi a ten mi bez váhání řek, že je to špatná "řemenička na alternátoru" (tyvoe, ted kdybyste mě zabili, tak si nebudu jistej, jestli si to pamatuju správně). Každopádně já vim prd, co to je. No každopádně mě poslal k jednomu místnímu vyhlášenýmu autoelektrikáři, který mi to během pondělí opraví. Říkal práce na několik hodin a že to není problém. Jen jsem zvědavej co to bude stát.
Pak si vzpomeneš na mě. Jak říkám při studeným motoru je klid, ale jen se zahřeje tak při plným to kvičí. POkud se ti to teda projevuje tak jak říkám.
Majkle, hele, mě to kvíííčíííí i na studeným motoru. Právě že ještě více než na teplém. Po pár minutách je to pak lepší...