Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

pasikar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 31.10.2007 20:51
Bydliště: Nottingham, GB

Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od pasikar »

Zdravím všechny a chtěl bych požádat o radu. Vlastním VW Passat rv.1998, motor 1.8i 20V typ ADR. Při poslední jízdě se najednou zdvihla teplota chladící kapaliny motoru na 130 stupňů. Dojel jsem na pumpu asi 1km, kde jsem zkontroloval vodu v expanzce a olej. Olej byl OK, stejně jako hladina vody. Dolil jsem vodu ze spodní na horní rysku a hurá domu.Teplota klesla na 90st,ale po chvilce jízdy(asi 2min.)znovu 130st a varovná kontrolka teploty. Z pod kapoty se ozývaly strašné zvuky - praskání a bouchání. S klimou na plny kule na horky vzduch jsem dorazil, ale pozor-zadny horky vzduch se nekonal, naopak klepal jsem se jako v mrazáku. Doma jsem vše zkontroloval znovu. Olej je cisty bez emulze a voda v nádržce je cista bez známek oleje.Na praskly blok bych to netipoval.Zaměřil jsem se na chladič. Všiml jsem si, ze zvrchu chladiče trosku teče voda, což předtím netekla. Vyměnil jsem tedy chladič a teď pod autem zadne kaluže nejsou.Ale to problém nevyřešilo,stále ten samy problém. Studeny motor se zahriva hrozne rychle, na volnoběh mu trva asi 3 min na 90 stupňů, když ho nedržím na víc otáček, tak se teplota drží lehce nad 90.Kdyz ale přidám na 2000-2200ot/min nebo se rozjedu, teplota rychle stoupa ke 120-130st.C. Napadlo mě, ze neotvírá termostat,vyzkoušel jsem ho v hrnku s horkou vodou a fungoval. Presto jsem koupil novy a namontoval. Bohužel i s nim se děje to samé. Climatronic nastaveny na HI netopí, ale chladí. Horní hadice od chladiče je horka jak svina, spodní je chladna. Zkoušel jsem odvzdušnit systém hadicí od vymeniku tepla u pricky motoru. Když ale na budíku bylo asi 90-95st., voda která tekla z té hadice se dala držet v ruce-nemyslím teda, ze by byla až tak horka. Ještě mě napadá, jestli neodešla vodní pumpa. Řemen ale nijak nesmrdi a nic u pumpy nepíská, tak nevim, že by byla zadřená, nebo ustřihnutá vrtulka… Rad bych to opravil sám, jsem v Anglii, a nemam, koho bych se tu zeptal jako odborníka. Nerad bych rozebral cely motor, pokud to může byt něco jednoduchého. Já už fakt nevím. Předem moc díky za rady a přeju hezky den.

Uživatelský avatar
misoVW
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od misoVW »

V lepsom pripade to vyzera na poskodenu vrtulku na vodnej pumpe, v horsom pripade na tesnenie pod hlavou,alebo dokonca prasknutu hlavu.

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

Vyndej znovu termostat a sáhni tam prstíkem, jestli se ti neprotáčí vrtule na vodní pumpě. Je možné že je ruplá a tádíž ti nehoní vodu. Horší možnost, těsnění pod hlavou. Skus po zahřátí zmáčknout hadice, jestli nejsou moc tvrdé, ale to by ti mohlo i vyházet vodu přez přepad. Já bych to typoval na vodní pumpu. :thk:
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

pasikar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 31.10.2007 20:51
Bydliště: Nottingham, GB

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od pasikar »

Moc diky za tip, je pravda, ze kdyz jsem odvzdusnoval, tak tam zadny velky tlak opravdu nebyl, kez by to byla ta pumpa. :cry:
Zkusim to jeste jednou vypustit a zavrtet vrtulkou, ikdyz nevim, jestli se na ni dostanu. Ma se tocit lehce nebo nema? Sama jen tak asi ne,kdyz je na remenici,ze? Zitra se na to vrhnu...

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

pasikar píše:Moc diky za tip, je pravda, ze kdyz jsem odvzdusnoval, tak tam zadny velky tlak opravdu nebyl, kez by to byla ta pumpa. :cry:
Zkusim to jeste jednou vypustit a zavrtet vrtulkou, ikdyz nevim, jestli se na ni dostanu. Ma se tocit lehce nebo nema? Sama jen tak asi ne,kdyz je na remenici,ze? Zitra se na to vrhnu...
Nesmí se točit vůbec a vlastně ani hýbat. Podle toho, co jsi psal, že po třech minutách tam máš 90 se protáčí na hřídeli a nehoní vodu vůbec.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

jarina
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 19.02.2008 20:55
Bydliště: Wšechlapy u Benešova

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od jarina »

pumpa. nesmi se protacet ani hybat . mozna ti zmrzla voda a odesla hridelka na pumpe pri startu .

pasikar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 31.10.2007 20:51
Bydliště: Nottingham, GB

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od pasikar »

Mohu potvrdit vase tipy. Pumpa je v cudu, zastoural jsem prstikem a vrtulka se vrti... :o To je na 100%.
Potom by me ale zajimalo, proc kdyz je motor na 90st., je tepla jen horni hadice a spodni je studena?Vzdyt by mela byt tepla i ta,ne?Kdyz pridam otacky a teplota se zvysi,voda zacne bublat,vrit a pretekat pres expanzku. Kdyz je chladic vymneneny...Horka voda by mozna mela byt vytlacovana a protekat systemem i kdyz neni pohanena vrtulkou???
Kdyz zdvihnu nadobku s vodou a hladina se dostane nad odvzdusnovaci hadicku v nadobce, je z nadobky slyset takovy praskavy zvuk. Chtel bych jen vyloucit to tesneni pod hlavou... :cry:

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

pasikar píše:Mohu potvrdit vase tipy. Pumpa je v cudu, zastoural jsem prstikem a vrtulka se vrti... :o To je na 100%.
Potom by me ale zajimalo, proc kdyz je motor na 90st., je tepla jen horni hadice a spodni je studena?Vzdyt by mela byt tepla i ta,ne?Kdyz pridam otacky a teplota se zvysi,voda zacne bublat,vrit a pretekat pres expanzku. Kdyz je chladic vymneneny...Horka voda by mozna mela byt vytlacovana a protekat systemem i kdyz neni pohanena vrtulkou???
Kdyz zdvihnu nadobku s vodou a hladina se dostane nad odvzdusnovaci hadicku v nadobce, je z nadobky slyset takovy praskavy zvuk. Chtel bych jen vyloucit to tesneni pod hlavou... :cry:
Vrtulka se vrtí - závada nalezena !!! :wink: Pokud nechodí vrtulka, nechladí se ani motor a tak jen doufej, že si neudělal to těsnění pod hlavou. Vyměň pumpu a prubni to. Pokud ti to začně tlakovat a nebo házet vodu, budeš muset udělat i tu hlavu. Tak se modli a pracuj s láskou. :wink:
Jo a ještě dodatek. Jestli je v háji to těsnění poznáš stejně až po opravě pumpy. Tlakovalo by ti to.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

pasikar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 31.10.2007 20:51
Bydliště: Nottingham, GB

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od pasikar »

Dobra tedy,zitra objednam a v nedeli se pokusim vymenit tu pumpu. Mohli byste mi vy zkuseni prosim poradit, co vse bude u 1,8i 20V ADR motoru potreba? Zrejme bude nutne znovu shodit chladic, abych se na ni dostal,ne? No a jak dal? Jak se na tu pumpu -mrsku jednu- dostat nejlip? Budu muset delat i rozvody? Doufam,ze ne, protoze rozvodak je pod krytem, a vodni pumpa je hnana jinym remenem (ten asi budu muset menit taky, no a co ty dalsi kladky?).Budu muset nastavovat kladky na nejake znacky a vrazet nekam sroubovak? :cry:

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

Toto proško omylem, tak to alespoň zkrátím, smazat to nemůžu :oops: . :158:
Naposledy upravil(a) StandaS dne 22.02.2008 20:09, celkem upraveno 1 x.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

Tak v tom ti už musí pomoci jiní, na to jsem krátký. Na pašíkovi jsem to nikdy nedělal a jestli jsem to správně pochopil, tak podle etky tam jsou dvě možnosti pumpy. Jednu honí rozvoďák a nebo druhou klíňák. Rozvoďák ale bude muset nejspíše dolů, aby ses tam dostal. :158:
Přílohy
pump.JPG
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

pasikar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 31.10.2007 20:51
Bydliště: Nottingham, GB

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od pasikar »

Autor : jarina
Předmět zprávy:
Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

tepla voda je lehci nez studena , nepujde dolu . jestli jsou hodne tvrde hadice pri behu motoru a zavrene expanzce , muze to byt tesneni nebo hlava . udelej cerpadlo .


Diky za zpravu. Hadice se daji zmacknout celkem bez problemu, zadny velky tlak tam neni.Tak jen doufam, ze jsem neupekl to tesneni.To by me klepla Pepka.Je to opravdu ta pumpa, jak jsi psal.Uz se na to chystam.Mam to pripraveny, vytazeny chladic, ted se chystam na vrtuli ventilatoru,za nim dole je ta pumpa. Ale ted nevim, jestli budu muset shodit rozvodak (to by byla pracicka-garaz nemam,delam to na ulici), abych pumpu dostal ven? Jeste neco, mam ji menit celou, nebo jen predni cast (po tesneni) s vrtulkou bez telesa pumpy?

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

pasikar píše:Autor : jarina
Předmět zprávy:
Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

tepla voda je lehci nez studena , nepujde dolu . jestli jsou hodne tvrde hadice pri behu motoru a zavrene expanzce , muze to byt tesneni nebo hlava . udelej cerpadlo .


Diky za zpravu. Hadice se daji zmacknout celkem bez problemu, zadny velky tlak tam neni.Tak jen doufam, ze jsem neupekl to tesneni.To by me klepla Pepka.Je to opravdu ta pumpa, jak jsi psal.Uz se na to chystam.Mam to pripraveny, vytazeny chladic, ted se chystam na vrtuli ventilatoru,za nim dole je ta pumpa. Ale ted nevim, jestli budu muset shodit rozvodak (to by byla pracicka-garaz nemam,delam to na ulici), abych pumpu dostal ven? Jeste neco, mam ji menit celou, nebo jen predni cast (po tesneni) s vrtulkou bez telesa pumpy?
Řekl bych, že máš ten první typ, tak mám za to, že stačí jen ta pumpa.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od ameron »

pasikar píše:Dobra tedy,zitra objednam a v nedeli se pokusim vymenit tu pumpu. Mohli byste mi vy zkuseni prosim poradit, co vse bude u 1,8i 20V ADR motoru potreba? Zrejme bude nutne znovu shodit chladic, abych se na ni dostal,ne? No a jak dal? Jak se na tu pumpu -mrsku jednu- dostat nejlip? Budu muset delat i rozvody? Doufam,ze ne, protoze rozvodak je pod krytem, a vodni pumpa je hnana jinym remenem (ten asi budu muset menit taky, no a co ty dalsi kladky?).Budu muset nastavovat kladky na nejake znacky a vrazet nekam sroubovak? :cry:
Pozrel som v knizke "Passat jak na to" a pise sa tam ze treba
1)vymontovat termostat
2)vymontovat alternator + drazkovy remen
3)vymenit pumpu (vysroubovat prislusne srouby stiahnut hadice a tak, samozrejme voda musi von)

s rozvodom to asi nema nic spolocne nakolko to nie je hnane rozvodom a pumpa je von pohanana spolu s altikom.

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Prehrivani motoru 1.8i20V typ ADR

Příspěvek od StandaS »

Tak to jsi na tom dobře, to bude brnkačka. :dog:
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Odpovědět

Zpět na „Archiv“