Xenony problém po výmene výbojok
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.10.2008 16:05
- Bydliště: Luhacovice
Xenony problém po výmene výbojok
Ahojte,
nevedl by mi niekto poradiť na problém po výmene výbojok .
Odchádzala mi výbojka na pravej strane (klasicky ružová farba a postupné nezapínanie), takže výbojky pravdepodobne od výroby OSRAM 66040 som vymenil za tú istú OSRAM D2S 4100K 66040, ale po spustení xenonu mi začne 5s super svietiť a potom dochádza k žltému nádychu.
Staré výbojky mi svietili super bielo a nie so žltým nádychom, neviete či je to normálne?
Podľa mňa by mali svietiť rovnakým odtieňom ako staré, nemám na mysli intenzitu tá je v poriadku.
Nemá s výmenou výbojok niekto skúsenosti?
Ten čo mi ich predal tvrdí, že tie original boli ortuťové D2S 5000 K od výroby VW a tieto sú bezortuťové D2S 4100K (1800,-sk/kus) a preto je tam rozdiel.
Je to možné?
Vopred dík za info
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
VW Passat variant r.2002 74Kw
nevedl by mi niekto poradiť na problém po výmene výbojok .
Odchádzala mi výbojka na pravej strane (klasicky ružová farba a postupné nezapínanie), takže výbojky pravdepodobne od výroby OSRAM 66040 som vymenil za tú istú OSRAM D2S 4100K 66040, ale po spustení xenonu mi začne 5s super svietiť a potom dochádza k žltému nádychu.
Staré výbojky mi svietili super bielo a nie so žltým nádychom, neviete či je to normálne?
Podľa mňa by mali svietiť rovnakým odtieňom ako staré, nemám na mysli intenzitu tá je v poriadku.
Nemá s výmenou výbojok niekto skúsenosti?
Ten čo mi ich predal tvrdí, že tie original boli ortuťové D2S 5000 K od výroby VW a tieto sú bezortuťové D2S 4100K (1800,-sk/kus) a preto je tam rozdiel.
Je to možné?
Vopred dík za info
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
VW Passat variant r.2002 74Kw
- Octava
- Profík
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Xenony problém po výmene výbojok
ani se jakoby zahori,dej tomu tak tyden jezeni a sviceni a oni se zahori a budou svitit krasne bile,nedavno jsem je taky menil a taky byly nejdriv se zlutym nadechem a tedkou uz pekne bily uvidis sam
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Ano, nejdřív jsem měl taky žlutej nádech a po pár dnech vše ok. Nejvíc jsem se bál když jsem měnil jen jednu, že to bude velkej rozdíl oproti tý druhý starší, ale svítí to stejně.Octava píše:ani se jakoby zahori,dej tomu tak tyden jezeni a sviceni a oni se zahori a budou svitit krasne bile,nedavno jsem je taky menil a taky byly nejdriv se zlutym nadechem a tedkou uz pekne bily uvidis sam
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.10.2008 16:05
- Bydliště: Luhacovice
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Tak chlapy,
skúsim to ako mi radíte a uvidím či sa tzv. vypália do bielej farby, veľmi dík za vecnú radu, potom napíšem ako to dopadlo.
skúsim to ako mi radíte a uvidím či sa tzv. vypália do bielej farby, veľmi dík za vecnú radu, potom napíšem ako to dopadlo.
- Octava
- Profík
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Xenony problém po výmene výbojok
nemas zac
- pasat
- VWexpert
- Příspěvky: 3451
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kósek od Kladna
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Já si teda myslím, že je příčina ve vlnové délce 4100K(žlutější) a 5000K(více do běla až lehce do modra = osobně mám na autě a doporučuji). Co vy na to ostatní?
Dělají se různé D2S : 4100K 4300K 5000K 6000k ....
http://www.aukro.cz/item454978784_phili ... 4300k.html
http://www.aukro.cz/item452267717_xenon ... xenon.html
http://www.aukro.cz/item452268042_xenon ... xenon.html
Dělají se různé D2S : 4100K 4300K 5000K 6000k ....
http://www.aukro.cz/item454978784_phili ... 4300k.html
http://www.aukro.cz/item452267717_xenon ... xenon.html
http://www.aukro.cz/item452268042_xenon ... xenon.html
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.10.2008 21:05
- Bydliště: Prešov, SK
Re: Xenony problém po výmene výbojok
pasat,
ty si uz nieco kupoval cez aukro? mne sa nepodarilo zaregistrovat sa. tie ceny su vsak zaujimave , ked bezne stoji xenon 1800Sk
ty si uz nieco kupoval cez aukro? mne sa nepodarilo zaregistrovat sa. tie ceny su vsak zaujimave , ked bezne stoji xenon 1800Sk
- pasat
- VWexpert
- Příspěvky: 3451
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kósek od Kladna
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Jasně - já dost AUKRO používám
A vlastně i tady v sekci bazar někdo před časem výbojky prodával...
A vlastně i tady v sekci bazar někdo před časem výbojky prodával...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.10.2008 21:05
- Bydliště: Prešov, SK
Re: Xenony problém po výmene výbojok
pravy mi svieti do zlta, zrejme za chvilu odide, tak sa chcem predzasobit, neviem ako v CZ u nas je od vcera povinne celodenne svietenie. tak by som nechcel policajtom vysvetlovat ze namam nahradnu ziarovku -teda vybojku ci ako sa to vola (a na tych nezapnutych svetlach si teraz budu dobre mastit vrecka)
chcel by som kupit rovno dve D2S 5000k
dalej sa mi zda ze sa svetla nenaklapaju, aspon mi obcas nikto blika do ksichtu ked ideme 7-mi nalozeni vecer a mam ten dojem ze svietia fakt dalej ako by mali, resp. ako svietia ked idem sam. Ale to bude asi uz zlozitejsi problem , myslim ze to by bolo nieco v motorceku- motorcekoch, to dufam ze nie
chcel by som kupit rovno dve D2S 5000k
dalej sa mi zda ze sa svetla nenaklapaju, aspon mi obcas nikto blika do ksichtu ked ideme 7-mi nalozeni vecer a mam ten dojem ze svietia fakt dalej ako by mali, resp. ako svietia ked idem sam. Ale to bude asi uz zlozitejsi problem , myslim ze to by bolo nieco v motorceku- motorcekoch, to dufam ze nie
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Xenony problém po výmene výbojok
forny chod na www.autoxenony.sk tam kupujem ja.
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Nevím jak u vás, ale u nás v povinné výbavě musíš mít pojistky a žárovky s výjimkou výbojky. Tu mít náhradní nemusíme viz. http://www.pravnik.cz/a/119/povinna-vybava.htmlforny píše:pravy mi svieti do zlta, zrejme za chvilu odide, tak sa chcem predzasobit, neviem ako v CZ u nas je od vcera povinne celodenne svietenie. tak by som nechcel policajtom vysvetlovat ze namam nahradnu ziarovku -teda vybojku ci ako sa to vola (a na tych nezapnutych svetlach si teraz budu dobre mastit vrecka)
chcel by som kupit rovno dve D2S 5000k
dalej sa mi zda ze sa svetla nenaklapaju, aspon mi obcas nikto blika do ksichtu ked ideme 7-mi nalozeni vecer a mam ten dojem ze svietia fakt dalej ako by mali, resp. ako svietia ked idem sam. Ale to bude asi uz zlozitejsi problem , myslim ze to by bolo nieco v motorceku- motorcekoch, to dufam ze nie
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- Meggy
- VWsenior
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Xenony problém po výmene výbojok
z výroby jsou tam myslím 4300K
podle mýho ti musí svítit nové pěkně hned od začátku a ne za týden apod.
na svý jsem je dával několikrát a vždy svítili super ihned
podle mýho ti musí svítit nové pěkně hned od začátku a ne za týden apod.
na svý jsem je dával několikrát a vždy svítili super ihned
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.10.2008 21:05
- Bydliště: Prešov, SK
Re: Xenony problém po výmene výbojok
tak pani predchvilou som vymontoval cely reflektor vonku a je to riadne natesno. Skoro sa to neda vybrat von. Podla navodu "jak nato" sa da vybojka vybrat zo zadu ale to nejde. Na pravom svetle je hned za tym jednak filter ktory som musel dat dole lebo som nemal klbovy skrutkovac s tisic-hranom a aj ked som zadny kryt refl. odskrutkoval, za reflektorom je nejaky tvrdy plast ktory prechadza celym celom auta a pre neho sa neda zadna hrana odklopit a teda ani sa dostat k vybojke. Takze som sa dal do vyberania celeho refl. z predu. No je to o drzku. ledva som ho natesno vybral a este horsie sa potom daval spat. Asi to chce uz nejaku naucenu zrucnost mechanika ktoru ja nemam. A to som este neskusal dat dole lavy reflektor. Takze kto bude menit vybojku resp. halogen na dialkacoch ma sa naco tesit. "fakt nevim kde udelali inzenyriz NDR chybu" ale urcite to tam tak napasovane nemuselo byt.
Okrem toho som zistil ze sa mi svetla fakt nenaklapaju co bude dalsi problem. asi sa servisu nevyhnem aj ked by som sa v tom rad posprtal sam, nemam ani diagnostiku najst, kde je vlasne problem. takze som
Okrem toho som zistil ze sa mi svetla fakt nenaklapaju co bude dalsi problem. asi sa servisu nevyhnem aj ked by som sa v tom rad posprtal sam, nemam ani diagnostiku najst, kde je vlasne problem. takze som
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Currahee - ani na slovensku nie si povinny nosit zo sebou nahradny xenon - je na to tiez vinimka.
Meggy - nova vybojka ma urcity cas zahorovania kym dosiahne svoju farbu (do 100 hodin).
Forny - Tiez mi najskor odysiel xenon na strane spolujazdca a tiez musel ist reflektor von. Asi po mesiaci to vzdal aj ten na strane sofera a tam uz som reflektor vyberat nemusel (musela ist von baterka). Po osadeni reflektora by si mal nastavit svetla. Robi sa to cez VAG (ak ho nemas nie je problem ho ziskat nie je to velka investicia a pre majitela SAG je to velmi uzitocna pomocka ale o tom v inych temach). Musi byt pristroj na nastavovanie svetiel. Kazdy xenon ma vlastnu riadiacu jednotku. Jedna je "master" (adresa 29) a druha "slave" (adresa 39). Na prednej a zadnej naprave su snimace zatazenia naprav (su to potencoimetre) ktore davaju master jednotke udaj o aktualnej vahe na napravu a tym aj sklone auta. Na zaklade tychto udajov master jednotka sama naklapa optiku a dava pokyn k naklapaniu slave jednotke. Ak nema z nejakeho dovodu signal od niektoreho z senzorov master jednotka to vyhodnoti ako poruchu a ulozi to do pamate zavad.
Pre nastavenie svetiel je tento postup (upozornenie plati len pre Xenonove svetlomety):
- nastavenie svetiel sa realizuje len na master jednotke (adresa 29)
- pamat zavad musi byt prazdna
- vozidlo sa musi nachadzat na rovnej ploche spolu s pristrojom na nastavovaie svetiel.
- spojit sa s master jednotkou prejst na zakladne nastevenie zadat skupinu (kanal) 001 a kliknut na start a nechat v tomto stave
- pomocou regloskopu (pristroj na nastavenie svetiel) nastavit svetla
- zadat skupinu (kanal) 002 a znovat start
- v tejto chvili ma master jednotka spravne ulozene informacie potrebne k automatickemu regulaciu sklonu svetiel.
- ukoncit komunikaciu
Je zly postup ak sa len nastavia svetla bez VAGu a funkcie zakladne nastavenie lebo servomechanizmus pri nastavovani nie je vo vychodzej polohe (co sa docieli kalalom 001).
Taktiez by auto malo byt prazdne bez nakladu a ludi.
Kontrola servomechanizmu ktory naklapa svetla:
- je mozne vykonat cez VAG pomocou testu akcnych clenov.
- v pamati zavad by nemala byt ziadna zavada
- rozsvietit svetla a opriet o stenu aby bolo mozen vidiet ci sa hybu.
- spojit sa s jednotkou 29 master 39 slave
- kliknut na test akcnych clenov a spustit test
- odraz svetla na stene sa musi pohnut hore a dole - ak ano servomechanizmus funguje.
- ukoncit test a ukoncit komunikaciu.
Tento test som robil asi 2 roky do zadu a priznam sa ze uz si nepamatam ci sa robi len cez master jednotku alebo na kazdej separatne. Ked budem pri aute s PC tak to znova vyskusam a doplnim.
Meggy - nova vybojka ma urcity cas zahorovania kym dosiahne svoju farbu (do 100 hodin).
Forny - Tiez mi najskor odysiel xenon na strane spolujazdca a tiez musel ist reflektor von. Asi po mesiaci to vzdal aj ten na strane sofera a tam uz som reflektor vyberat nemusel (musela ist von baterka). Po osadeni reflektora by si mal nastavit svetla. Robi sa to cez VAG (ak ho nemas nie je problem ho ziskat nie je to velka investicia a pre majitela SAG je to velmi uzitocna pomocka ale o tom v inych temach). Musi byt pristroj na nastavovanie svetiel. Kazdy xenon ma vlastnu riadiacu jednotku. Jedna je "master" (adresa 29) a druha "slave" (adresa 39). Na prednej a zadnej naprave su snimace zatazenia naprav (su to potencoimetre) ktore davaju master jednotke udaj o aktualnej vahe na napravu a tym aj sklone auta. Na zaklade tychto udajov master jednotka sama naklapa optiku a dava pokyn k naklapaniu slave jednotke. Ak nema z nejakeho dovodu signal od niektoreho z senzorov master jednotka to vyhodnoti ako poruchu a ulozi to do pamate zavad.
Pre nastavenie svetiel je tento postup (upozornenie plati len pre Xenonove svetlomety):
- nastavenie svetiel sa realizuje len na master jednotke (adresa 29)
- pamat zavad musi byt prazdna
- vozidlo sa musi nachadzat na rovnej ploche spolu s pristrojom na nastavovaie svetiel.
- spojit sa s master jednotkou prejst na zakladne nastevenie zadat skupinu (kanal) 001 a kliknut na start a nechat v tomto stave
- pomocou regloskopu (pristroj na nastavenie svetiel) nastavit svetla
- zadat skupinu (kanal) 002 a znovat start
- v tejto chvili ma master jednotka spravne ulozene informacie potrebne k automatickemu regulaciu sklonu svetiel.
- ukoncit komunikaciu
Je zly postup ak sa len nastavia svetla bez VAGu a funkcie zakladne nastavenie lebo servomechanizmus pri nastavovani nie je vo vychodzej polohe (co sa docieli kalalom 001).
Taktiez by auto malo byt prazdne bez nakladu a ludi.
Kontrola servomechanizmu ktory naklapa svetla:
- je mozne vykonat cez VAG pomocou testu akcnych clenov.
- v pamati zavad by nemala byt ziadna zavada
- rozsvietit svetla a opriet o stenu aby bolo mozen vidiet ci sa hybu.
- spojit sa s jednotkou 29 master 39 slave
- kliknut na test akcnych clenov a spustit test
- odraz svetla na stene sa musi pohnut hore a dole - ak ano servomechanizmus funguje.
- ukoncit test a ukoncit komunikaciu.
Tento test som robil asi 2 roky do zadu a priznam sa ze uz si nepamatam ci sa robi len cez master jednotku alebo na kazdej separatne. Ked budem pri aute s PC tak to znova vyskusam a doplnim.
- radek.n
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 14.01.2008 16:18
Re: Xenony problém po výmene výbojok
Takže až vyměním výbojky, budu muset projít tuhletu proceduru s naklápěním světel?