Xenony problém po výmene výbojok

Stará témata

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od abeljozef »

Urcite ak pri tej vymene vymontujes svetlomet.

forny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 13.10.2008 21:05
Bydliště: Prešov, SK

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od forny »

kde stiahnem ten VAG, je aj nejaka trial verzia aby som to vyskusal? ake kably na prepojenie potrebujem a kde to mam vlastne napojit

forny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 13.10.2008 21:05
Bydliště: Prešov, SK

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od forny »

ludia sorry
tym passatakom ktorych som vystrasil sa ospravedlnujem. ja som to menil na sharane. o passate neviem nic takze, ta procedura vymeny ma patrit do ineho vlakna. :oops:

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od Currahee »

abeljozef píše:Currahee - ani na slovensku nie si povinny nosit zo sebou nahradny xenon - je na to tiez vinimka.

Meggy - nova vybojka ma urcity cas zahorovania kym dosiahne svoju farbu (do 100 hodin).

Forny - Tiez mi najskor odysiel xenon na strane spolujazdca a tiez musel ist reflektor von. Asi po mesiaci to vzdal aj ten na strane sofera a tam uz som reflektor vyberat nemusel (musela ist von baterka). Po osadeni reflektora by si mal nastavit svetla. Robi sa to cez VAG (ak ho nemas nie je problem ho ziskat nie je to velka investicia a pre majitela SAG je to velmi uzitocna pomocka ale o tom v inych temach). Musi byt pristroj na nastavovanie svetiel. Kazdy xenon ma vlastnu riadiacu jednotku. Jedna je "master" (adresa 29) a druha "slave" (adresa 39). Na prednej a zadnej naprave su snimace zatazenia naprav (su to potencoimetre) ktore davaju master jednotke udaj o aktualnej vahe na napravu a tym aj sklone auta. Na zaklade tychto udajov master jednotka sama naklapa optiku a dava pokyn k naklapaniu slave jednotke. Ak nema z nejakeho dovodu signal od niektoreho z senzorov master jednotka to vyhodnoti ako poruchu a ulozi to do pamate zavad.

Pre nastavenie svetiel je tento postup (upozornenie plati len pre Xenonove svetlomety):

- nastavenie svetiel sa realizuje len na master jednotke (adresa 29)
- pamat zavad musi byt prazdna
- vozidlo sa musi nachadzat na rovnej ploche spolu s pristrojom na nastavovaie svetiel.
- spojit sa s master jednotkou prejst na zakladne nastevenie zadat skupinu (kanal) 001 a kliknut na start a nechat v tomto stave
- pomocou regloskopu (pristroj na nastavenie svetiel) nastavit svetla
- zadat skupinu (kanal) 002 a znovat start
- v tejto chvili ma master jednotka spravne ulozene informacie potrebne k automatickemu regulaciu sklonu svetiel.
- ukoncit komunikaciu

Je zly postup ak sa len nastavia svetla bez VAGu a funkcie zakladne nastavenie lebo servomechanizmus pri nastavovani nie je vo vychodzej polohe (co sa docieli kalalom 001).
Taktiez by auto malo byt prazdne bez nakladu a ludi.
Kontrola servomechanizmu ktory naklapa svetla:

- je mozne vykonat cez VAG pomocou testu akcnych clenov.
- v pamati zavad by nemala byt ziadna zavada
- rozsvietit svetla a opriet o stenu aby bolo mozen vidiet ci sa hybu.
- spojit sa s jednotkou 29 master 39 slave
- kliknut na test akcnych clenov a spustit test
- odraz svetla na stene sa musi pohnut hore a dole - ak ano servomechanizmus funguje.
- ukoncit test a ukoncit komunikaciu.

Tento test som robil asi 2 roky do zadu a priznam sa ze uz si nepamatam ci sa robi len cez master jednotku alebo na kazdej separatne. Ked budem pri aute s PC tak to znova vyskusam a doplnim.
No já si myslim, že musí být výjimka i u vás, protože při neodborné manipulaci to může člověka zabít. 25kV není sranda a určitě tě policajt nedonutí jí měnit na silnici. Má to jeden háček, že v tom světle má být H7 a to už policajt může prudit :roll:
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od abeljozef »

On ma origo xenony s D2S takze je v pohode.

forny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 13.10.2008 21:05
Bydliště: Prešov, SK

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od forny »

teraz mi dosli objednane D2S ziarovky ale v strede tej bubliny kde sa deje vyboj su tam nejake svtlozlte skvrnky a okolo nich aj akysi jemne mliecny opar. Je to normalne? Alebo to mam hned vratit. je to na obidvoch kusoch. pripajam foto. nemaju byt uplne cire bez nejakych skvrn Su to D2S 5000K. Viete mi poradit?
Přílohy
P1010216_resize.JPG
P1010218_resize.JPG
P1010219_resize.JPG

Uživatelský avatar
Phate
Profík
Profík
Příspěvky: 1109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kyjov-Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od Phate »

Ne ten lehky opar je normalni, nekdy to vypada jako by tam bylo nasypane trochu pisku, s tim si hlavu nedelej. Jinak co se tyce toho vysviceni, je pravda ze vybojka potrebuje nekolik hodin svitit nez se "Zahoří" Kdyby jste chteli nabizim tu vybojky HELLA, GE a FLOSER 4300K za 600,-/ks
Tiguan Highline 2.0 TDi - 110KW - DSG7 - Tungsten
GOlf III, 2.8 VR6.

forny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 13.10.2008 21:05
Bydliště: Prešov, SK

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od forny »

dakujem
uz som spokojnejsi, nevymienam si to totiz sam a viem ze je s tym dost prace vymenit obidva
vybojky, tak som si chcel byt isty ze to nebude vymena za chybne vybojky a potom este raz za nove a uz nehovoriac o zbytocnom case nad tym stravenym

sheriff6241
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 26.08.2010 20:57

Re: Xenony problém po výmene výbojok

Příspěvek od sheriff6241 »

S tym zahorenim cca 100 hodin je pravda. Po 100 hod sa dosiahne optimalna teplota farby. Ale pozor na to, ze od cca 10/2003 philips ani osram nevyrabaju vybojky s ortutou a tak isto znizili teplotu z 5000K na 4100K, pricom oznacenie vybojok zostalo zachovane.

Takze ak si objednate rovnake vybojky podla cisla ake ste tam mali predtym, dostanete vybojky s farbou viac do zlta. Original VW xenony pred 10/2003 boli 5000K

Odpovědět

Zpět na „Archiv“