t4 2,5tdi nestartuje
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
t4 2,5tdi nestartuje
(doplneni cerven 2010: chybu se mi podarilo lepe lokalizovat (malo paliva v nadrzi) - viz moje pozdejsi prispevky v tomto vlaknu.)
jen toci a po odhadem 15-30 vterinach je baterka (predtim nabita) vybita. Zacalo to pred zimou, cas od casu se parkrat otocil nez naskocil. Pak jednou zkousim nastartovat a auto jen cvakne.. kamarad s tim nouzove neco provedl s tim, ze mam jet co nejdriv starter nechat vymenit. A ted jsem jej chtel vytahnout na slunce a uz nejede co by to mohlo byt (pokud to nebude jen starter) a obecne jsem se chtel zeptat na cenu materialu a orientacni cenu/narocnost opravy pro:
- sani, predvstrik, prepadovy hadicky (?) (bublinky v hadicce)
- pal. filtr
- starter
- zhavic
- dalsi mozne opravy
diky za tipy
jen toci a po odhadem 15-30 vterinach je baterka (predtim nabita) vybita. Zacalo to pred zimou, cas od casu se parkrat otocil nez naskocil. Pak jednou zkousim nastartovat a auto jen cvakne.. kamarad s tim nouzove neco provedl s tim, ze mam jet co nejdriv starter nechat vymenit. A ted jsem jej chtel vytahnout na slunce a uz nejede co by to mohlo byt (pokud to nebude jen starter) a obecne jsem se chtel zeptat na cenu materialu a orientacni cenu/narocnost opravy pro:
- sani, predvstrik, prepadovy hadicky (?) (bublinky v hadicce)
- pal. filtr
- starter
- zhavic
- dalsi mozne opravy
diky za tipy
Naposledy upravil(a) oldaa dne 11.06.2010 10:58, celkem upraveno 1 x.
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: t4 2,5tdi nestartuje
hmm ... to toho moc neřiká ... no záleží na tom, jestli točil s motorem jak má (tj.aby řj pustila naftu) a ani neškytl nebo netočil dost(.../s motorem ) ,škytal/neškytal,atd. - rozepiš se víc spíš v tomhle, než abys rovnou řešil nějaký bublinky,atd.oldaa píše:...kamarad s tim nouzove neco provedl s tim, ze mam jet co nejdriv starter nechat vymenit...
já mam už nějakou dobu v pr... volnoběžku a i když to dělá občas bordel (hlavně studený), tak startuje pořád ... ale startéru tim asi moc neprospívám...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
aktualni stav: zkouseli jsme to jeste nastartovat a celkem rychle se ze starteru zacalo kourit a baterka se rychle vybila. Starter uz byl uplne pred rozkladem (najeto mel 150tis km), tak jsme jej vymenili, starter uz slape a baterku taky hned nevybije (asi to slo do kostry pres ten spatnej starter).
Dale jsme zrovna vymenili i palivovej filtr a jeste tu malou plastovou vec na hadicce (nevim jak se jmenuje). Pak jeste dva zhavice vypadali spatne, tak pro jistotu taky vymeneny.
Auto se chovalo tak, ze obcas chvilku start trval.. jen par vterin treba.. velmi zridka jsem musel startovat nadvakrat. Ted tedy startovani trva nekolik sekund, obvykle se chyti az napodruhe ci napotreti. Jakmile naskoci, jede se s nim normalne, motor jede velmi kultivovane, jako driv. Mam dojem, ze teply motor startuje snadneji nez studeny. Lip me nenapada, jak bych to chovani mohl popsat nebo ceho si vsimat...
V trubicce je videt, ze s naftou to taha i bublinky (smerem z nadrze). Po otevreni nadrze je citit podtlak. Takze udajne snad by to mohlo byt uz leda neco v nadrzi, konkretne zaneseny filtr, takze se nestaci vyrovnavat tlak v nadrzi... Co myslis? To uz ale urcite rozdelat nezvladnu.
Jeste muzu zkusit, jak se bude chovat turbo. Pokud by nejak pri vetsi zatezi motor vynechaval nebo cukal, tak mozna opravdu nestiha nasavat z nadrze naftu... anebo neco s RJ, ale to chce uz masinu...
Kdyby tu byl nekdo z brna, kdo by se mi na to mohl podivat nebo to hodit na masinu, tak bych byl moc rad..
Diky za rady...
Dale jsme zrovna vymenili i palivovej filtr a jeste tu malou plastovou vec na hadicce (nevim jak se jmenuje). Pak jeste dva zhavice vypadali spatne, tak pro jistotu taky vymeneny.
Auto se chovalo tak, ze obcas chvilku start trval.. jen par vterin treba.. velmi zridka jsem musel startovat nadvakrat. Ted tedy startovani trva nekolik sekund, obvykle se chyti az napodruhe ci napotreti. Jakmile naskoci, jede se s nim normalne, motor jede velmi kultivovane, jako driv. Mam dojem, ze teply motor startuje snadneji nez studeny. Lip me nenapada, jak bych to chovani mohl popsat nebo ceho si vsimat...
V trubicce je videt, ze s naftou to taha i bublinky (smerem z nadrze). Po otevreni nadrze je citit podtlak. Takze udajne snad by to mohlo byt uz leda neco v nadrzi, konkretne zaneseny filtr, takze se nestaci vyrovnavat tlak v nadrzi... Co myslis? To uz ale urcite rozdelat nezvladnu.
Jeste muzu zkusit, jak se bude chovat turbo. Pokud by nejak pri vetsi zatezi motor vynechaval nebo cukal, tak mozna opravdu nestiha nasavat z nadrze naftu... anebo neco s RJ, ale to chce uz masinu...
Kdyby tu byl nekdo z brna, kdo by se mi na to mohl podivat nebo to hodit na masinu, tak bych byl moc rad..
Diky za rady...
FandaTDI píše:hmm ... to toho moc neřiká ... no záleží na tom, jestli točil s motorem jak má (tj.aby řj pustila naftu) a ani neškytl nebo netočil dost(.../s motorem ) ,škytal/neškytal,atd. - rozepiš se víc spíš v tomhle, než abys rovnou řešil nějaký bublinky,atd.oldaa píše:...kamarad s tim nouzove neco provedl s tim, ze mam jet co nejdriv starter nechat vymenit...
já mam už nějakou dobu v pr... volnoběžku a i když to dělá občas bordel (hlavně studený), tak startuje pořád ... ale startéru tim asi moc neprospívám...
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: t4 2,5tdi nestartuje
no to už je lepší popis, ale bude ti muset poradit někdo znalejší a blíž k tobě, čekal jsem nějakou prkotinu a s 2,5kama zatim zkušenosti nemam žádný ... no zkusim aspoň nějakej postřeh:
-teď už bude na řadě řešení bublin a začal bych paliv.vedením ... nevim, jak je to myšleno s tim zanesenym filtrem, ale logicky by zanesenej filtr spíš zpomaloval vytváření toho podtlaku v nádrži, ovšem pak by bylo pravděpodobnější přisávání bublin za filtrem sebemenší škvírou... ta malá plastová věc bude nejspíš nějakej jednosměrnej ventil nebo něco podobnýho, jestli se nepletu a podtlak v nádrži taky nebude ok - tušim, že by tam někde měl bejt nějakej "zavzdušňovací" otvor,ap. ... ale vzhledem k tomu, co píšeš, bych nejdřív začal hadičkama, protože po delším stání by se ten podtlak měl spíš srovnat ... nevim, na kolik má cenu zkoušet to v záběru, čerpadlo bude asi o něco víc namáhaný, ale když je rozjetý, tak bude mít slušnej tah - to spíš něco poznáš, pokud potom otevřeš nádrž a podtlak bude výraznější, ale jak řikam, nejdřív bych šel po hadičkách (padající nafta), když za tepla to startuje dobře ... což zas souvisí s těma žhavičema ... lepší by asi bylo je vyměnit rovnou všechny - vypadaly špatně na pohled nebo jste je zkoušeli?
-teď už bude na řadě řešení bublin a začal bych paliv.vedením ... nevim, jak je to myšleno s tim zanesenym filtrem, ale logicky by zanesenej filtr spíš zpomaloval vytváření toho podtlaku v nádrži, ovšem pak by bylo pravděpodobnější přisávání bublin za filtrem sebemenší škvírou... ta malá plastová věc bude nejspíš nějakej jednosměrnej ventil nebo něco podobnýho, jestli se nepletu a podtlak v nádrži taky nebude ok - tušim, že by tam někde měl bejt nějakej "zavzdušňovací" otvor,ap. ... ale vzhledem k tomu, co píšeš, bych nejdřív začal hadičkama, protože po delším stání by se ten podtlak měl spíš srovnat ... nevim, na kolik má cenu zkoušet to v záběru, čerpadlo bude asi o něco víc namáhaný, ale když je rozjetý, tak bude mít slušnej tah - to spíš něco poznáš, pokud potom otevřeš nádrž a podtlak bude výraznější, ale jak řikam, nejdřív bych šel po hadičkách (padající nafta), když za tepla to startuje dobře ... což zas souvisí s těma žhavičema ... lepší by asi bylo je vyměnit rovnou všechny - vypadaly špatně na pohled nebo jste je zkoušeli?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
zhavice vypadaly spatne na pohled.
Auto v zaprahu jelo podle me dobre tak, jak ho znam. Coz nevylucuje, ze ta chyba byla uz drive a auto netahne na 100% uz od doby co ho mam. Ale nic jsem diky tomu nepoznal, to mas pravdu
U nadrze jsem napsal filtr, ale jak pises, mel jsem na mysli neco jako zavzdusnovaci otvor, ktery by mohl byt zaneseny a proto vznika podtlak. Jinak ty hadicky uz nic mezi nemaji.. nic po ceste uz tam neni. Leda ze by tedy nejakou malou skvirkou v hadici se ten vzduch nasaval, to by asi stacila vymena hadicek.. jenze to by nevysvetlovalo ten podtlak v nadrzi... Mozna porad lepsi pokus, nez se dostavat k nadrzi. To nevim, jak moc je slozite?
Je zajimavy, ze spotreba byla cca 8,5, ale v listopadu, nez jsem ho zaparkoval (a to uz bylo po provizorni oprave starteru a doporuceni jit do servisu), byla 9,2. To ale muze byt nahoda, tahal jsem nejaky veci, mozna jsem tomu trochu vic daval apod..
Nejsem odbornik, ale me se zda, ze motor slape uplne normalne (mozna vetsi spotreba) a ze ten problem bude spis jen v tom startovani. Jestli ale startovat 10s muze byt zpusobeno tremi puvodnimi zhavici, kdyz dva jsou nove, to neumim odhadnout.
uz jsem z toho nestastnej, nevim, co s nim.
Auto v zaprahu jelo podle me dobre tak, jak ho znam. Coz nevylucuje, ze ta chyba byla uz drive a auto netahne na 100% uz od doby co ho mam. Ale nic jsem diky tomu nepoznal, to mas pravdu
U nadrze jsem napsal filtr, ale jak pises, mel jsem na mysli neco jako zavzdusnovaci otvor, ktery by mohl byt zaneseny a proto vznika podtlak. Jinak ty hadicky uz nic mezi nemaji.. nic po ceste uz tam neni. Leda ze by tedy nejakou malou skvirkou v hadici se ten vzduch nasaval, to by asi stacila vymena hadicek.. jenze to by nevysvetlovalo ten podtlak v nadrzi... Mozna porad lepsi pokus, nez se dostavat k nadrzi. To nevim, jak moc je slozite?
Je zajimavy, ze spotreba byla cca 8,5, ale v listopadu, nez jsem ho zaparkoval (a to uz bylo po provizorni oprave starteru a doporuceni jit do servisu), byla 9,2. To ale muze byt nahoda, tahal jsem nejaky veci, mozna jsem tomu trochu vic daval apod..
Nejsem odbornik, ale me se zda, ze motor slape uplne normalne (mozna vetsi spotreba) a ze ten problem bude spis jen v tom startovani. Jestli ale startovat 10s muze byt zpusobeno tremi puvodnimi zhavici, kdyz dva jsou nove, to neumim odhadnout.
uz jsem z toho nestastnej, nevim, co s nim.
FandaTDI píše:no to už je lepší popis, ale bude ti muset poradit někdo znalejší a blíž k tobě, čekal jsem nějakou prkotinu a s 2,5kama zatim zkušenosti nemam žádný ... no zkusim aspoň nějakej postřeh:
-teď už bude na řadě řešení bublin a začal bych paliv.vedením ... nevim, jak je to myšleno s tim zanesenym filtrem, ale logicky by zanesenej filtr spíš zpomaloval vytváření toho podtlaku v nádrži, ovšem pak by bylo pravděpodobnější přisávání bublin za filtrem sebemenší škvírou... ta malá plastová věc bude nejspíš nějakej jednosměrnej ventil nebo něco podobnýho, jestli se nepletu a podtlak v nádrži taky nebude ok - tušim, že by tam někde měl bejt nějakej "zavzdušňovací" otvor,ap. ... ale vzhledem k tomu, co píšeš, bych nejdřív začal hadičkama, protože po delším stání by se ten podtlak měl spíš srovnat ... nevim, na kolik má cenu zkoušet to v záběru, čerpadlo bude asi o něco víc namáhaný, ale když je rozjetý, tak bude mít slušnej tah - to spíš něco poznáš, pokud potom otevřeš nádrž a podtlak bude výraznější, ale jak řikam, nejdřív bych šel po hadičkách (padající nafta), když za tepla to startuje dobře ... což zas souvisí s těma žhavičema ... lepší by asi bylo je vyměnit rovnou všechny - vypadaly špatně na pohled nebo jste je zkoušeli?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
Jakmile se oteplilo (alespon je to muj dojem, ze je to od te doby), tak auto startuje v podstate normalne, motor se otoci jednou nebo dvakrat, maximalne trikrat.
Nenapovida to vic o mozne zavade?
Diky
Nenapovida to vic o mozne zavade?
Diky
oldaa píše:jen toci a po odhadem 15-30 vterinach je baterka (predtim nabita) vybita. Zacalo to pred zimou, cas od casu se parkrat otocil nez naskocil. Pak jednou zkousim nastartovat a auto jen cvakne.. kamarad s tim nouzove neco provedl s tim, ze mam jet co nejdriv starter nechat vymenit. A ted jsem jej chtel vytahnout na slunce a uz nejede co by to mohlo byt (pokud to nebude jen starter) a obecne jsem se chtel zeptat na cenu materialu a orientacni cenu/narocnost opravy pro:
- sani, predvstrik, prepadovy hadicky (?) (bublinky v hadicce)
- pal. filtr
- starter
- zhavic
- dalsi mozne opravy
diky za tipy
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: t4 2,5tdi nestartuje
no napovědět to může asi celkem slušně, ale někomu s více zkušenostma a nejlíp po prohlídce, pár měřeních (a ideálně jejich porovnání) ... teplota ovlivňuje celou řadu věcí, některý méně, jiný více - napětí, vodivost, roztažnost (,hustotu,...) (tekutin...), předvstřik, ... hlavně, že kadlá
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
pravda
dnes naskocil az po vterine ci dvou, vcera chytl naprosto ihned. Takze se bojim, ze s tim neco prece jen je a ze by se to mohlo zase zacit projevovat (a nejen v zime).
Neni tu nekdo z Brna a okoli, kdo by se na to podival, pripadne ze bych to hodil i na vag?
dnes naskocil az po vterine ci dvou, vcera chytl naprosto ihned. Takze se bojim, ze s tim neco prece jen je a ze by se to mohlo zase zacit projevovat (a nejen v zime).
Neni tu nekdo z Brna a okoli, kdo by se na to podival, pripadne ze bych to hodil i na vag?
FandaTDI píše:no napovědět to může asi celkem slušně, ale někomu s více zkušenostma a nejlíp po prohlídce, pár měřeních (a ideálně jejich porovnání) ... teplota ovlivňuje celou řadu věcí, některý méně, jiný více - napětí, vodivost, roztažnost (,hustotu,...) (tekutin...), předvstřik, ... hlavně, že kadlá
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
ahoj vsem, myslim, ze jsem nasel pricinu. Postupne jak v nadrzi ubyva palivo, startovani jde hur a hur. Ted jsem dotankoval a okamzite zacalo startovat ihned na prvni otoceni. Nevi nekdo, co by to mohlo byt? asi nejak podtlak v nadrzi, takze se do motoru nenasaje dost paliva?
Mozna jsem mel zkusit pred dotankovanim nadrz otevrit (uvolnit tlak) a zkusit, zda se startovani nezlepsi?
diky
Mozna jsem mel zkusit pred dotankovanim nadrz otevrit (uvolnit tlak) a zkusit, zda se startovani nezlepsi?
diky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.05.2010 04:24
Re: t4 2,5tdi nestartuje
Na Tvoji zavadu znam ja odpoved
Napis o jaky rok vyr.se jedna,kolik kw verze,jestli mas bufika(nezavisle topeni)a kolik mas zhruba najeto,typ motoru je 7DB?mas pod volantem krytku pro pripojeni na diagnostiku?
podle toho jak to popisujes vse souvisi s temi bublinkami v hadici co jde od palivoveho filtru do motoru.po vymene paliv.filtru jich podstatne ubylo ale ne vsechny je to tak?je to 5ti valec?pokud stale problem napis mrknu sem zitra.
Napis o jaky rok vyr.se jedna,kolik kw verze,jestli mas bufika(nezavisle topeni)a kolik mas zhruba najeto,typ motoru je 7DB?mas pod volantem krytku pro pripojeni na diagnostiku?
podle toho jak to popisujes vse souvisi s temi bublinkami v hadici co jde od palivoveho filtru do motoru.po vymene paliv.filtru jich podstatne ubylo ale ne vsechny je to tak?je to 5ti valec?pokud stale problem napis mrknu sem zitra.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
konec 2002, 75kw, bez bufika, je to pracant, 150tis km, typ motoru zjistim jak? krytku tam mam. Tak me nenapinej
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.05.2010 04:24
Re: t4 2,5tdi nestartuje
kdyz to napichnes na diagnostiku pravdepodobne nahlasi chybu 44F5 to je spatna jehla.je ve 2.valci z prava,vede od ní od jediné drat.jde to videt.tato elektronicky rizena jehla diktuje kolik paliva dostanou ostatni valce.neda se opravit a nova od boschu stoji kolem 10.tis.
Projevi se to tim jak popisujes,spatny start,spotreba nahoru,vykon dolů a motor na volnobeh a i v zaberu zni jakoby tarotoval nebo jako spatny predstih,divne bublal..
Vzduch v hadici s naftou rozhodi elektr.jehlu a ta uz nespravne urcuje ostatnim valcum.tak nejak vysvetleno jak to funguje.v tenhle moment by ti mela zacit na palubovce blikat zluta kontrolka zhaveni pri !jizde!normalne se rosviti jen pri startu pri zhaveni po nastartovani zhasne. to znamena Nouzovy stav hlasi RJ,neco se deje,servis.stalo se ti to nekdy?neni to podminkou,pokud mas plnou nadrz je jakoby vetsi tlak v hadicich a i na tu el.jehlu.
Vzduch v hadici=netesnost,nekde si to prisava vzduch.popisu v jakem poradi bych eliminoval priciny
1.palivovy filtr,nemu se dostanes nejsnaz.ve smeru od nadrze k nemu vedou 2hadice.1.privod nafty2.je vracecka nafty zpet do nadrze.(takze jakykoli podtlak v nadrzi by taky nemel byt k tomu pozdeji.)jedna z hadic vede primo do filtru ale druha je napojena na takovy plastovy mezikus pres nej spojeny z hadici co jde od motoru a cele je to zasrtceny v tom filtru a zajistene zavlackou.zavlacku sundej a cely ten plastovy spoj vytahni nahoru.zde je prvni moznost a casta prisavani.pokud jde velice snadno vytahnout tak netesni,vymen pod nim tesneni.mel by jit spise z tuha ven.zrovna koukni do filtru jestli je tam nejaky bordel a vycisti.
2.nadrz nutno udrzovat max.bez necistot.je v ni saci kos ten se snadno zanese.
mozna si nekde zavadil o drn a bouchl do nadrze a ten kos si uz muze spatne nasavat.
v kabine na podlaze u vedle rucni brzdy mezi řidič.a spolujez.sedackou je pod kobercem revizni otvor nadrze.sedacku vymontuj,brzdu taky,koberec rozres odsroubuj vicko je tam saci kos ten je prisroubovany plastovou prirubou.nejlepe odsroubujes nejvetsima sikovkama co mas.odpoj hadice,opatrne vytahni a bacha na plovak trci na drate jakoby mimo.vsechnu naftu vysaj ven a celou nadrz vytri treba hadrou do sucha schvalne kolik tam bude bordela na dne a stranach.nesmi tam byt jediny smitko.plavajici smeti na hladine v urovni rezerva zabranuje nasavani.dalsi moznost proc ti to startuje lepe s plnou nadrzi.dej si tam lampu a treba zrcatko.nadrz vede i pod spolujez.sedadlo tam bude horsi pristup ale je to lepsi nez ji vyndavat celou zespod.
Saci kos:tisteny spoj u plovaku jde vycvaknout,pak ho muzes rozdelat od sebe a vycistit.spodek kose ma sedet na dnu nadrze proto tam je pruzina a da se snim chodit.Pozor na tom na cem je nasazena pruzina je malinke tesneni.vsimni si ho at ho neztratis,nevypadne sice hned jak kos od sebe rozdelis ale snadno se stahne. ve spod kose je taky plovak zkontroluj funkcnost. jak si sundaval hadice tak jsou sipky,smer nafty profoukni hadici co vraci naftu do nadrze skrz ten podtlak. na strane u palivoveho filtru hadice klidne sundej taky.
to asi vse u nadrze.
3.natankuj do kanystru cca20ltr nafty a kup hadici tak aby se dala nasadit na filtr a saci kos.
z kanystru udelas jakoby externi nadrz.hadici napoj na privod od nadrze do paliv.filtru(jakoby od nadrze,tim vyradis saci kos a privod od nej.nastartuj a uvidis. myslim si ze v tenhle moment jsi bez bublinek.pokud ano problem je v hadici privod nebo saci kos.pokud ne netesni paliv.filtr.
Nech motor bezet delsi dobu mej ostatni hadice zapojene.melo by to fungovat tak ze ti to ten kanystr vysaje klidne cely,do valcu pujde to co rozda el.jehla a prebytek vratkou zpet nadrze takze ti ji vlastne naplníproste oběhově.tim by se mel vyresit i ten podtlak.pokud vse ok a samozrejme bez bublin sloz nadrž dolij naftu a ext.hadici nech na filtru jak je a konec pripoj na saci kos.zjistis jestli kos ok.
Takze tak nejak.zabava na cely den.rozhodne cekam na info o prubehu.osobne si myslim ze bude propalena dirka v hadici privod od nadrze do filtru je to tam tak nesikovne vedeny.to pak natahnout cely novy.kdyz uz tohle vsechno budes delat tak bych to stejne natah v novote uz jen pro jistotu a s vědomým že všechno stejně souvisí se vším bych urcite vymenil vzduchovy a kabinovy filtr protoze to urcite nikdo pred tebou nedelal.inv tak do 500 oba.odměnou ti bude tak 10%vykonu navic.
Tyhle skvely vw 2,5 petihrnky startuji na drc a pri sepnuti turba pri cca 1800-2000 ot te musi na trojku zalepit do sedacky a s pravidelnou udrzbou 500.000km no problem.
Projevi se to tim jak popisujes,spatny start,spotreba nahoru,vykon dolů a motor na volnobeh a i v zaberu zni jakoby tarotoval nebo jako spatny predstih,divne bublal..
Vzduch v hadici s naftou rozhodi elektr.jehlu a ta uz nespravne urcuje ostatnim valcum.tak nejak vysvetleno jak to funguje.v tenhle moment by ti mela zacit na palubovce blikat zluta kontrolka zhaveni pri !jizde!normalne se rosviti jen pri startu pri zhaveni po nastartovani zhasne. to znamena Nouzovy stav hlasi RJ,neco se deje,servis.stalo se ti to nekdy?neni to podminkou,pokud mas plnou nadrz je jakoby vetsi tlak v hadicich a i na tu el.jehlu.
Vzduch v hadici=netesnost,nekde si to prisava vzduch.popisu v jakem poradi bych eliminoval priciny
1.palivovy filtr,nemu se dostanes nejsnaz.ve smeru od nadrze k nemu vedou 2hadice.1.privod nafty2.je vracecka nafty zpet do nadrze.(takze jakykoli podtlak v nadrzi by taky nemel byt k tomu pozdeji.)jedna z hadic vede primo do filtru ale druha je napojena na takovy plastovy mezikus pres nej spojeny z hadici co jde od motoru a cele je to zasrtceny v tom filtru a zajistene zavlackou.zavlacku sundej a cely ten plastovy spoj vytahni nahoru.zde je prvni moznost a casta prisavani.pokud jde velice snadno vytahnout tak netesni,vymen pod nim tesneni.mel by jit spise z tuha ven.zrovna koukni do filtru jestli je tam nejaky bordel a vycisti.
2.nadrz nutno udrzovat max.bez necistot.je v ni saci kos ten se snadno zanese.
mozna si nekde zavadil o drn a bouchl do nadrze a ten kos si uz muze spatne nasavat.
v kabine na podlaze u vedle rucni brzdy mezi řidič.a spolujez.sedackou je pod kobercem revizni otvor nadrze.sedacku vymontuj,brzdu taky,koberec rozres odsroubuj vicko je tam saci kos ten je prisroubovany plastovou prirubou.nejlepe odsroubujes nejvetsima sikovkama co mas.odpoj hadice,opatrne vytahni a bacha na plovak trci na drate jakoby mimo.vsechnu naftu vysaj ven a celou nadrz vytri treba hadrou do sucha schvalne kolik tam bude bordela na dne a stranach.nesmi tam byt jediny smitko.plavajici smeti na hladine v urovni rezerva zabranuje nasavani.dalsi moznost proc ti to startuje lepe s plnou nadrzi.dej si tam lampu a treba zrcatko.nadrz vede i pod spolujez.sedadlo tam bude horsi pristup ale je to lepsi nez ji vyndavat celou zespod.
Saci kos:tisteny spoj u plovaku jde vycvaknout,pak ho muzes rozdelat od sebe a vycistit.spodek kose ma sedet na dnu nadrze proto tam je pruzina a da se snim chodit.Pozor na tom na cem je nasazena pruzina je malinke tesneni.vsimni si ho at ho neztratis,nevypadne sice hned jak kos od sebe rozdelis ale snadno se stahne. ve spod kose je taky plovak zkontroluj funkcnost. jak si sundaval hadice tak jsou sipky,smer nafty profoukni hadici co vraci naftu do nadrze skrz ten podtlak. na strane u palivoveho filtru hadice klidne sundej taky.
to asi vse u nadrze.
3.natankuj do kanystru cca20ltr nafty a kup hadici tak aby se dala nasadit na filtr a saci kos.
z kanystru udelas jakoby externi nadrz.hadici napoj na privod od nadrze do paliv.filtru(jakoby od nadrze,tim vyradis saci kos a privod od nej.nastartuj a uvidis. myslim si ze v tenhle moment jsi bez bublinek.pokud ano problem je v hadici privod nebo saci kos.pokud ne netesni paliv.filtr.
Nech motor bezet delsi dobu mej ostatni hadice zapojene.melo by to fungovat tak ze ti to ten kanystr vysaje klidne cely,do valcu pujde to co rozda el.jehla a prebytek vratkou zpet nadrze takze ti ji vlastne naplníproste oběhově.tim by se mel vyresit i ten podtlak.pokud vse ok a samozrejme bez bublin sloz nadrž dolij naftu a ext.hadici nech na filtru jak je a konec pripoj na saci kos.zjistis jestli kos ok.
Takze tak nejak.zabava na cely den.rozhodne cekam na info o prubehu.osobne si myslim ze bude propalena dirka v hadici privod od nadrze do filtru je to tam tak nesikovne vedeny.to pak natahnout cely novy.kdyz uz tohle vsechno budes delat tak bych to stejne natah v novote uz jen pro jistotu a s vědomým že všechno stejně souvisí se vším bych urcite vymenil vzduchovy a kabinovy filtr protoze to urcite nikdo pred tebou nedelal.inv tak do 500 oba.odměnou ti bude tak 10%vykonu navic.
Tyhle skvely vw 2,5 petihrnky startuji na drc a pri sepnuti turba pri cca 1800-2000 ot te musi na trojku zalepit do sedacky a s pravidelnou udrzbou 500.000km no problem.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
Ahoj, diky za super rady.
co se tyka priznaku, tak to nemuzu potvrdit. Pokud je v nadrzi vic nez pulka paliva, tak startuje okamzite, volnobeh nadhera, v zaberu taky jede, kdyz prislapnu plyn v otackach, turbo sepne (je to citit). Pokud je v nadrzi paliva malo, tak zacnou problemy se startovanim, ale samotna jizda je opet zcela bez problemu. Spotreba kolem 7.5-8.5. Je mozne, ze kdybych jezdil porad na vicemene prazdnou nadrz, tak spotreba vzroste, to nemuzu moc vyzkouset.
Co je to tarotoval? Kontrolka zhaveni mi pri jizde nikdy nesvitila, alespon jsem si toho nevsiml. Sviti jen pri zhaveni pred startem. A nesvitila ani kdyz jsem mel problemy se startem (kdyz jsem jeste nevedel, ze nesmi byt nadrz moc prazdna).
Co se tyka paliv. filtru, tak ten je meneny, stejne jako dva zhavice a jeste neco (mozna kabinovy filtr)
Nejdriv se musim dostat na tu diagnostiku, at zjistim, jestli neco hlasi. Chci si vag stejne koupit... nedoporucil bys mi, ktery konkretne model vagu bych mel koupit? Myslim, ze se delaji verze konkretnejsi i verze univerzalnejsi (co umi pracovat i s vice starymi a novymi auty). Zatim diky!
co se tyka priznaku, tak to nemuzu potvrdit. Pokud je v nadrzi vic nez pulka paliva, tak startuje okamzite, volnobeh nadhera, v zaberu taky jede, kdyz prislapnu plyn v otackach, turbo sepne (je to citit). Pokud je v nadrzi paliva malo, tak zacnou problemy se startovanim, ale samotna jizda je opet zcela bez problemu. Spotreba kolem 7.5-8.5. Je mozne, ze kdybych jezdil porad na vicemene prazdnou nadrz, tak spotreba vzroste, to nemuzu moc vyzkouset.
Co je to tarotoval? Kontrolka zhaveni mi pri jizde nikdy nesvitila, alespon jsem si toho nevsiml. Sviti jen pri zhaveni pred startem. A nesvitila ani kdyz jsem mel problemy se startem (kdyz jsem jeste nevedel, ze nesmi byt nadrz moc prazdna).
Co se tyka paliv. filtru, tak ten je meneny, stejne jako dva zhavice a jeste neco (mozna kabinovy filtr)
Nejdriv se musim dostat na tu diagnostiku, at zjistim, jestli neco hlasi. Chci si vag stejne koupit... nedoporucil bys mi, ktery konkretne model vagu bych mel koupit? Myslim, ze se delaji verze konkretnejsi i verze univerzalnejsi (co umi pracovat i s vice starymi a novymi auty). Zatim diky!
ricrdable píše:kdyz to napichnes na diagnostiku pravdepodobne nahlasi chybu 44F5 to je spatna jehla.je ve 2.valci z prava,vede od ní od jediné drat.jde to videt.tato elektronicky rizena jehla diktuje kolik paliva dostanou ostatni valce.neda se opravit a nova od boschu stoji kolem 10.tis.
Projevi se to tim jak popisujes,spatny start,spotreba nahoru,vykon dolů a motor na volnobeh a i v zaberu zni jakoby tarotoval nebo jako spatny predstih,divne bublal..
Vzduch v hadici s naftou rozhodi elektr.jehlu a ta uz nespravne urcuje ostatnim valcum.tak nejak vysvetleno jak to funguje.v tenhle moment by ti mela zacit na palubovce blikat zluta kontrolka zhaveni pri !jizde!normalne se rosviti jen pri startu pri zhaveni po nastartovani zhasne. to znamena Nouzovy stav hlasi RJ,neco se deje,servis.stalo se ti to nekdy?neni to podminkou,pokud mas plnou nadrz je jakoby vetsi tlak v hadicich a i na tu el.jehlu.
Vzduch v hadici=netesnost..............
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 25.10.2007 12:40
- Bydliště: Vyškov
Re: t4 2,5tdi nestartuje
jeste dalsi poznatky:
- zhorseni startovani se zacne mirne projevovat od poloviny nadrze, problem to zacina byt kdyz je v nadrzi mene nez ctvrtina paliva.
- myslim, ze to zaroven ovlivnuje i vykon, jakoby to min tahne. Ale rict urcite to nemuzu.
- zhorseni startovani se zacne mirne projevovat od poloviny nadrze, problem to zacina byt kdyz je v nadrzi mene nez ctvrtina paliva.
- myslim, ze to zaroven ovlivnuje i vykon, jakoby to min tahne. Ale rict urcite to nemuzu.