Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 01:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.09.2008

Příspěvky:

220

Bydliště:

Praha 10

Tady na foru se hodně diskutuje o EGR ventilu - nechat či odpojit? Já osobně jsem zastánce odpojení, u všech svých aut jsem to udělal. Jenže trochu jinak, než většina, nedával jsem žádné záslepky, jen jsem vytáhl podtlakové ovládací hadičky a ty zaslepil. Akorát teď u T5 se mi to nějak nezdá - když je takto zaslepím, mám pocit, že se motoru nechce moc ochotně přes 3000 otáček. Proto jsem ho znovu zapnul, ale nechci ho mít zapnutý. Je to tedy chyba pouze zaslepit to ovládání?

_________________
VW T5 Multivan 128 KW


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 01:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9717

Bydliště:

Proßnitz

Zdar, v úvodu se zeptám, jakého roku výroby to auto je a jakou má podle výrobce splňovat EURO normu?

Jinak obecně se nedoporučuje zaslepovat pouze ovladací hadičku EGR ventilu, protože není jistota, v jakém stavu ten ventil je... Může propouštět, netěsnit a pod. Rozhodně je lepší tam dát 2 záslepky a spojovací trubku vyndat a schovat pro případnou zpětnou montáž.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 01:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.09.2008

Příspěvky:

220

Bydliště:

Praha 10

Je to rok výroby 03, model 04. Euronormu takhle narychlo nevím, nemám ji v hlavě. Te to 2.5l 128 KW, ale to jsem Ti asi neřekl žádnou novinu. U Sprintera i u Vita jsem ten EGR takto vypojil a vše bylo v pohodě. Pouze u tohoto Multivana mám pocit, že ten motor jde po mé úpravě prostě hůř.
Psychika?

_________________
VW T5 Multivan 128 KW


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 01:47 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9717

Bydliště:

Proßnitz

Na palubce nic nebliká? Zkoušel jsi to připojit na VAG?

Rok 03 a 04 byl tuším zlomový mezi normami EURO 3 a EURO 4, pokud by to auto mělo splňovat tu vyšší normu, tak by na VAGu mělo zahlásit chybu a na budíkách, pokud máš pal pc emise do dílny. A auto by zároveň jelo v nouzáku. U EU4 tudíž EGR jednoduše zaslepit nelze.

Pokud by mělo jenom EURO3, tak by byla chyba jinde. Jako první krok bych zkusil tu hadičku odslepit a uvést motor do původního stavu, co to udělá...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 01:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.09.2008

Příspěvky:

220

Bydliště:

Praha 10

Ne, na palubce nic nesvítí a ani diagnostika nehlásí žádnou chybu. Právě že jsem ty hadičky "odslepil" a zdá se mi, že motor v ot přes 3000 táhne lépe. Jinak právě do těch 3 000 je to stejné, ať zaslepené či odslepené. Pouze v těch vyšších otáčkáh, např při předjíždění, se mi zdá že že motor náhle "umřel"........... Ale zase tak moc markantní to není. Vím, píšu dost neurčitě, ale řidič, co vnímá motor, to prostě tak cítí.............

_________________
VW T5 Multivan 128 KW


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 02:08 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9717

Bydliště:

Proßnitz

Tak pokud chceš mít jistotu, že to není jenom subjektivní pocit, tak si vem pomocníka, ukaž mu, jak se to zaslepuje, jdi pryč a ať to podle svýho uvážení zaslepí nebo nezaslepí. Pak přijdeš, nastartuješ a projedeš to a poznamenáš si, jak to jelo. Znova necháš pomocníka se v tom porejpat a zase buď zaslepí a nebo nezaslepí, ale ty to nebudeš vědět. Zase se projedeš a pokud budeš mít divný pocit, poznamenáš si to. Zároveň pomocník si zapíše, při kolikátém pokusu zaslepil a kdy ne. Tohle několikrát zopakuj, nejlépe minimálně 5x a pak uvidíš, jestli to není jenom placebo efekt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jinak si myslím, že by to mohlo být netěsností toho ventilu.

Ale nejjistější varianta bude dát tam záslepky, pokud to chceš přece jenom pořádně zaslepit :wink:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 02:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.09.2008

Příspěvky:

220

Bydliště:

Praha 10

Asi máš pravdu, mechanická záslepka je mechanická záslepka. Jinak k té EURO normě - auto nemá ( zaplaťpánbůh ) filtr pevných částic, takže se asi bude jednat o EURO III.

_________________
VW T5 Multivan 128 KW


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 06.12.2008 23:20 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9717

Bydliště:

Proßnitz

DPF měly mám dojem až EURO 5 motory... Zkusil bych tam dát ty záslepky a když to bude blbnout i s něma, tak bych se na to zaslepování vykašlal... Za ty problémy to nestojí. :)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 22.12.2008 01:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

518

Bydliště:

Severni Morava

EGR lze i odstavit softwerove..Popripade pokud se zaslepi a zacne jednotka vyhazovat chybu emise do dily umim take postelovat softwerove..

_________________
CHIPTUNING,normal i race upravy..http://www.tdifun.cz/ VALCOVA ZKUSEBNA PRO MERENI VYKONU, PRECIZNI LADENI PROGRAMU V ECU NA BRZDE POMOCI ONLINE ZARIZENI, Diagnostika 8kanalovy osciloskop


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 23.12.2008 20:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2008

Příspěvky:

98

Bydliště:

Mikulášovice (Děčín)

TDIfun píše:
EGR lze i odstavit softwerove..Popripade pokud se zaslepi a zacne jednotka vyhazovat chybu emise do dily umim take postelovat softwerove..

_________________
VW Golf III, 1,9 TDI už je prodaný:-( Teď už jen Audi A4 1,9 TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 23.12.2008 20:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2008

Příspěvky:

98

Bydliště:

Mikulášovice (Děčín)

Ahojky.Můžeš mi prosím poradit,jak EGR uzavřít softem?Mám motor 1Z a VAGem mi to o moc nejde.Dík

_________________
VW Golf III, 1,9 TDI už je prodaný:-( Teď už jen Audi A4 1,9 TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 24.12.2008 18:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

518

Bydliště:

Severni Morava

flog02 píše:
Ahojky.Můžeš mi prosím poradit,jak EGR uzavřít softem?Mám motor 1Z a VAGem mi to o moc nejde.Dík

softem tim myslim primo v mapach..

_________________
CHIPTUNING,normal i race upravy..http://www.tdifun.cz/ VALCOVA ZKUSEBNA PRO MERENI VYKONU, PRECIZNI LADENI PROGRAMU V ECU NA BRZDE POMOCI ONLINE ZARIZENI, Diagnostika 8kanalovy osciloskop


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 24.12.2008 23:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2008

Příspěvky:

98

Bydliště:

Mikulášovice (Děčín)

Aha,tak to jsem asi zase nekde jinde. K tomu mi asi Vag 304 nestačí.Tak nic,ale děkuju.RH

_________________
VW Golf III, 1,9 TDI už je prodaný:-( Teď už jen Audi A4 1,9 TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 25.12.2008 19:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.09.2007

Příspěvky:

364

Bydliště:

Dílna na ostravsku

U T5 jsem dával záslepky a upravil VAGem a žádné problémy.
Jinak jde to i softem jak píše TDIfun.

_________________
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy.
1.9 TDI PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Možnost úprav, údržby a diag. Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182
http://www.tdigarage.cz/
http://www.tdi-tuning.cz/

_________________
Audi cabrio TDI


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 26.12.2008 18:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2008

Příspěvky:

98

Bydliště:

Mikulášovice (Děčín)

Díkes za rady.Tak bude asi nejlepší tu trubku sundat a dát tam ty ucpávky. :wink: :158: :wink:
Hurá do práce :)

_________________
VW Golf III, 1,9 TDI už je prodaný:-( Teď už jen Audi A4 1,9 TDI


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Nabízíme čištění DPF profesionální technologií SmartClean® v 1. specializovaném DPF centrum v ČR.
Agile.cz - autopůjčovna s kvalitními a prověřenými vozy.
Porovnejte si povinné ručení a uzavřete pojistku z pohodlí domova.
Otevírací dobu má autopůjčovna Praha Automoc každý den, včetně svátků.
autofolie s dlouholetou tradicí na českém trhu. Záruka kvality, ceny a profesionality! GlassGarant.cz
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.
Chceš velký svaly kupuj kreatin u nás a budeš je mít !
Nejlevnější alu kola VW skladem od Moje Elektrony.cz

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group