Stránka 1 z 2

EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 00:16
od lada t5
Tady na foru se hodně diskutuje o EGR ventilu - nechat či odpojit? Já osobně jsem zastánce odpojení, u všech svých aut jsem to udělal. Jenže trochu jinak, než většina, nedával jsem žádné záslepky, jen jsem vytáhl podtlakové ovládací hadičky a ty zaslepil. Akorát teď u T5 se mi to nějak nezdá - když je takto zaslepím, mám pocit, že se motoru nechce moc ochotně přes 3000 otáček. Proto jsem ho znovu zapnul, ale nechci ho mít zapnutý. Je to tedy chyba pouze zaslepit to ovládání?

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 00:24
od Bastard
Zdar, v úvodu se zeptám, jakého roku výroby to auto je a jakou má podle výrobce splňovat EURO normu?

Jinak obecně se nedoporučuje zaslepovat pouze ovladací hadičku EGR ventilu, protože není jistota, v jakém stavu ten ventil je... Může propouštět, netěsnit a pod. Rozhodně je lepší tam dát 2 záslepky a spojovací trubku vyndat a schovat pro případnou zpětnou montáž.

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 00:29
od lada t5
Je to rok výroby 03, model 04. Euronormu takhle narychlo nevím, nemám ji v hlavě. Te to 2.5l 128 KW, ale to jsem Ti asi neřekl žádnou novinu. U Sprintera i u Vita jsem ten EGR takto vypojil a vše bylo v pohodě. Pouze u tohoto Multivana mám pocit, že ten motor jde po mé úpravě prostě hůř.
Psychika?

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 00:47
od Bastard
Na palubce nic nebliká? Zkoušel jsi to připojit na VAG?

Rok 03 a 04 byl tuším zlomový mezi normami EURO 3 a EURO 4, pokud by to auto mělo splňovat tu vyšší normu, tak by na VAGu mělo zahlásit chybu a na budíkách, pokud máš pal pc emise do dílny. A auto by zároveň jelo v nouzáku. U EU4 tudíž EGR jednoduše zaslepit nelze.

Pokud by mělo jenom EURO3, tak by byla chyba jinde. Jako první krok bych zkusil tu hadičku odslepit a uvést motor do původního stavu, co to udělá...

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 00:52
od lada t5
Ne, na palubce nic nesvítí a ani diagnostika nehlásí žádnou chybu. Právě že jsem ty hadičky "odslepil" a zdá se mi, že motor v ot přes 3000 táhne lépe. Jinak právě do těch 3 000 je to stejné, ať zaslepené či odslepené. Pouze v těch vyšších otáčkáh, např při předjíždění, se mi zdá že že motor náhle "umřel"........... Ale zase tak moc markantní to není. Vím, píšu dost neurčitě, ale řidič, co vnímá motor, to prostě tak cítí.............

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 01:08
od Bastard
Tak pokud chceš mít jistotu, že to není jenom subjektivní pocit, tak si vem pomocníka, ukaž mu, jak se to zaslepuje, jdi pryč a ať to podle svýho uvážení zaslepí nebo nezaslepí. Pak přijdeš, nastartuješ a projedeš to a poznamenáš si, jak to jelo. Znova necháš pomocníka se v tom porejpat a zase buď zaslepí a nebo nezaslepí, ale ty to nebudeš vědět. Zase se projedeš a pokud budeš mít divný pocit, poznamenáš si to. Zároveň pomocník si zapíše, při kolikátém pokusu zaslepil a kdy ne. Tohle několikrát zopakuj, nejlépe minimálně 5x a pak uvidíš, jestli to není jenom placebo efekt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jinak si myslím, že by to mohlo být netěsností toho ventilu.

Ale nejjistější varianta bude dát tam záslepky, pokud to chceš přece jenom pořádně zaslepit :wink:

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 01:12
od lada t5
Asi máš pravdu, mechanická záslepka je mechanická záslepka. Jinak k té EURO normě - auto nemá ( zaplaťpánbůh ) filtr pevných částic, takže se asi bude jednat o EURO III.

Re: EGR ventil

Napsal: 06.12.2008 22:20
od Bastard
DPF měly mám dojem až EURO 5 motory... Zkusil bych tam dát ty záslepky a když to bude blbnout i s něma, tak bych se na to zaslepování vykašlal... Za ty problémy to nestojí. :)

Re: EGR ventil

Napsal: 22.12.2008 00:19
od TDIfun
EGR lze i odstavit softwerove..Popripade pokud se zaslepi a zacne jednotka vyhazovat chybu emise do dily umim take postelovat softwerove..

Re: EGR ventil

Napsal: 23.12.2008 19:07
od flog02
TDIfun píše:EGR lze i odstavit softwerove..Popripade pokud se zaslepi a zacne jednotka vyhazovat chybu emise do dily umim take postelovat softwerove..

Re: EGR ventil

Napsal: 23.12.2008 19:12
od flog02
Ahojky.Můžeš mi prosím poradit,jak EGR uzavřít softem?Mám motor 1Z a VAGem mi to o moc nejde.Dík

Re: EGR ventil

Napsal: 24.12.2008 17:18
od TDIfun
flog02 píše:Ahojky.Můžeš mi prosím poradit,jak EGR uzavřít softem?Mám motor 1Z a VAGem mi to o moc nejde.Dík
softem tim myslim primo v mapach..

Re: EGR ventil

Napsal: 24.12.2008 22:07
od flog02
Aha,tak to jsem asi zase nekde jinde. K tomu mi asi Vag 304 nestačí.Tak nic,ale děkuju.RH

Re: EGR ventil

Napsal: 25.12.2008 18:06
od indi666
U T5 jsem dával záslepky a upravil VAGem a žádné problémy.
Jinak jde to i softem jak píše TDIfun.

Re: EGR ventil

Napsal: 26.12.2008 17:08
od flog02
Díkes za rady.Tak bude asi nejlepší tu trubku sundat a dát tam ty ucpávky. :wink: :158: :wink:
Hurá do práce :)